If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Защо заложих на губещата теза, като си знаех още отначало, че "зелената" енергия ще победи...
Само не разбарах, при новите данни, свързани със зареждането - с колко се оскъпяват тия 33 000 €?
Ми, то - съвсем не е много! Само че..., пак се колебая - това Хюндайче, с тия 100-на коня - каква динамика ще ми даде? Ми те ще Фърчат край мене, а аз ще настъпвам педала, ама... Бе, нали говорехме да някакви супер-електромобили - от над 150 000 €.. . къде остана снимката от автосалона? Ще си я поставя до контакта за трифазен ток - и още утре отивам да си инсталирам, докато не са усетили да скочат цените...
Правят така ,че батериите да могат да се сменят за секунди и сегашните бензиностанции стават място за зареждане и подмяна на батериите и
ходи дето искаш.
Защо заложих на губещата теза, като си знаех още отначало, че "зелената" енергия ще победи...
Само не разбарах, при новите данни, свързани със зареждането - с колко се оскъпяват тия 33 000 €?
Ми, то - съвсем не е много! Само че..., пак се колебая - това Хюндайче, с тия 100-на коня - каква динамика ще ми даде? Ми те ще Фърчат край мене, а аз ще настъпвам педала, ама... Бе, нали говорехме да някакви супер-електромобили - от над 150 000 €.. . къде остана снимката от автосалона? Ще си я поставя до контакта за трифазен ток - и още утре отивам да си инсталирам, докато не са усетили да скочат цените...
Ти пак мооже да купиш за 150000, аз говоря за по будалестите какво да си купят
Защо заложих на губещата теза, като си знаех още отначало, че "зелената" енергия ще победи...
Само не разбарах, при новите данни, свързани със зареждането - с колко се оскъпяват тия 33 000 €?
Ми, то - съвсем не е много! Само че..., пак се колебая - това Хюндайче, с тия 100-на коня - каква динамика ще ми даде? Ми те ще Фърчат край мене, а аз ще настъпвам педала, ама... Бе, нали говорехме да някакви супер-електромобили - от над 150 000 €.. . къде остана снимката от автосалона? Ще си я поставя до контакта за трифазен ток - и още утре отивам да си инсталирам, докато не са усетили да скочат цените...
В момента ти, аз и другите се бавим на една бензиностанция около 5-6 минути- ако трябва да заредиш напълно колата си колко време ще се бавиш ти показах с хюндайчето. В този случай бензиностанцията / зарядното за варна трябва да е с размерите на метро варна
Има лесно ,коли под наем заредени които те чакат на Казанлък,слизаш от едната и яхваш другата до Варна.
Aз попитах малко по долу колко км ще минеш с едно хюндайче за 33000 евро- йоник чиста батерия без хибриди. Ето ти време за зареждане
IONIQ Electric е оборудван с кабел, който прави зареждането от стандартен контакт за 220V съвсем просто. Времето за зареждане е приблизително 12 часа.
Специалната станция за монтаж у дома "wall box" може да бъде фиксирана или подвижна и включва контролен блок, който е свързан независимо от битовата схема. Той използва трифазен променлив ток и може да осигури 100% зареждане за 4 часа и 25 минути.
IONIQ Electric е съвместим с всички фиксирани AC обществени станции за зареждане. Времето за зареждане е около 4.5 часа.
Използването на източник на постоянен ток е най-бързият начин за зареждане на IONIQ Electric. Времето за зареждане е 30 минути при 50 kW и 23 минути при 100 kW.
Пробег 280км
ХММММММММММммммммм, 280км много ли са или малко всеки преценява за себе си отделно времето за зареждане е малко?????????????? Как мислиш? Ако ходя до работа и се прибирам- добре, ама ако тръгна на малко по дълъг път тогава????????
Ето на - и трифазният ток в къщи ще създаде нови работни места... Малко ще вдигне цената на автомобила, но ния сме за "зелената" енергия...
мисля, че има още /САМО/ един проблем - страните, в които "стандартен" контакт е със 110V - а те ще са доста голям % от ония, които ще задължим да си претопят сегашните автомобили, пък и хибридите също ще ходят на боклука, защото тия ДВГ също са съмнителни...
Новите работни места... Нови станции за зареждане, преустройство на бензиностанции, новообучени механици в сервизите - а и това ще е голям зор..., но най-вече - досегашните рафинерии за нефт - отиват за скраб! Оттам пак ще се смъкне сума ти парА..., братята роми ще има да носят жИлязо, ток и жица... ))
Колкото до това как да накарат потребителите да ги купуват достатъчно е да закрият бензиностанциите,няма гориво няма проблем.
В момента ти, аз и другите се бавим на една бензиностанция около 5-6 минути- ако трябва да заредиш напълно колата си колко време ще се бавиш ти показах с хюндайчето. В този случай бензиностанцията / зарядното за варна трябва да е с размерите на метро варна
До 10 г старите отиват на скраб и се заменят с електромобили.
Aз попитах малко по долу колко км ще минеш с едно хюндайче за 33000 евро- йоник чиста батерия без хибриди. Ето ти време за зареждане
IONIQ Electric е оборудван с кабел, който прави зареждането от стандартен контакт за 220V съвсем просто. Времето за зареждане е приблизително 12 часа.
Специалната станция за монтаж у дома "wall box" може да бъде фиксирана или подвижна и включва контролен блок, който е свързан независимо от битовата схема. Той използва трифазен променлив ток и може да осигури 100% зареждане за 4 часа и 25 минути.
IONIQ Electric е съвместим с всички фиксирани AC обществени станции за зареждане. Времето за зареждане е около 4.5 часа.
Използването на източник на постоянен ток е най-бързият начин за зареждане на IONIQ Electric. Времето за зареждане е 30 минути при 50 kW и 23 минути при 100 kW.
Пробег 280км
ХММММММММММммммммм, 280км много ли са или малко всеки преценява за себе си отделно времето за зареждане е малко?????????????? Как мислиш? Ако ходя до работа и се прибирам- добре, ама ако тръгна на малко по дълъг път тогава????????
За 10 години една фабpика не опpавя нещата с подмяната на милиони МПС. Подмяна е невъзможна, защото трябва да има и платежоспособни купувачи, а повечето не са такива. А кой пък ще "компенсира" тия, с новите ДВГ на течни горива от последните години? Откъде ще дойде ресурса за изкупуване на същите за подмяна? Или - да си ги носят за претопяване така, работещи - и да си му мислят натам...
А кой ще принуди досегашните производители да прекратят производствата на традиционните ДВГ? Милиардите за преустройство вече са известни. Някакви декрети, или забрани? Кой висшестоящ би закрил производства и би оставил милиони на улицата? Ще ги пренасочи в новото производство, ли? Всичките? Вече хиляди бяха пренасочени, други хиляди - освободени..., да де, ама когато /и АКО/ това стане масово - те тогава някои ще видят... "кон боб яде ли"...
А средствата за преквалификация предлагам да си ги напечатаме и да си ги храним хората и семействата, докато се обучават /без откъсване от производството/... То ПА то, едно производство ще бъде... Май така беше и при соца... Та, кой от тия - пренасочените - от белите страни - ще влезе в токсичното производство на десетките хиляди новооткрити предприятия, чрез които ще "трябва" да "подменим" доброволно изхвърлените сегашни /работещи/ автомобили...
Абе, добре е, че нефтът вече е на изчерпване... Ще намерим и отговори на въпросите. Когато един ден се събудим - навсякъде ще движат "зелени" автомобили, но природата не се знае колко ще бъде зелена..., може пък и ония - в "белите" страни - също да позеленеят. Всичко ще е в унисон.
Малко фантазии за разтоварване...
Тези които правиха досегашните коли ще правят и новите,но отворя им се 100 пъти по-вече работа за да подменят целият световен
автомобилен парк.
Гледам ,че и фабриката на Солар про започва отново да бачка,нещата са вързани.
За 10 години една фабpика не опpавя нещата с подмяната на милиони МПС. Подмяна е невъзможна, защото трябва да има и платежоспособни купувачи, а повечето не са такива. А кой пък ще "компенсира" тия, с новите ДВГ на течни горива от последните години? Откъде ще дойде ресурса за изкупуване на същите за подмяна? Или - да си ги носят за претопяване така, работещи - и да си му мислят натам...
А кой ще принуди досегашните производители да прекратят производствата на традиционните ДВГ? Милиардите за преустройство вече са известни. Някакви декрети, или забрани? Кой висшестоящ би закрил производства и би оставил милиони на улицата? Ще ги пренасочи в новото производство, ли? Всичките? Вече хиляди бяха пренасочени, други хиляди - освободени..., да де, ама когато /и АКО/ това стане масово - те тогава някои ще видят... "кон боб яде ли"...
А средствата за преквалификация предлагам да си ги напечатаме и да си ги храним хората и семействата, докато се обучават /без откъсване от производството/... То ПА то, едно производство ще бъде... Май така беше и при соца... Та, кой от тия - пренасочените - от белите страни - ще влезе в токсичното производство на десетките хиляди новооткрити предприятия, чрез които ще "трябва" да "подменим" доброволно изхвърлените сегашни /работещи/ автомобили...
Абе, добре е, че нефтът вече е на изчерпване... Ще намерим и отговори на въпросите. Когато един ден се събудим - навсякъде ще движат "зелени" автомобили, но природата не се знае колко ще бъде зелена..., може пък и ония - в "белите" страни - също да позеленеят. Всичко ще е в унисон.
Заповядай при мен- докарай голф двойката и я смени с голф дизел с евро 6- премията е до 10000 евро- всички производители са пощръклели по тази смяна и дават пари за стари машини. Сигурно в края на краищата пак ще дойдат в бг
До 10 г старите отиват на скраб и се заменят с електромобили.
То си зависи от капацитета на модела. Това което те интересува реално е разхода на ток на 100 км, това е крайната ти сметка, заедно със загубите. За Тесла модел Ес е около 20квч на 100 км, или около 3 лв при средна цена 15 ст. на тока нощна/дневна тарифа. Доста добре за кола по-бърза от която и да е ДВГ кола.
За по-малки и масови като Лийф - около 10-15квч/100 км
Хубаво нещо са сметките от типа "около". Не вярвам да си далеч от истината. Някои може и ДА ЗНАЯТ, че си далеч от истината, обаче...
Значи, откъде ми тръгват съмненията... Тоя път ЩЕ ОПИТАМ да съм кратък..., но не го обещавам, де...
1. Тия 100 км. - дали са САМО /и единствено/ на прав участък от пътя?... Защото бихме могли и да паднем под тоя разход на 100 км..., както и да го вдигнем значително /след като изминем 100-те /например от тест-драйва/...
2. Ще имаме ли големи наклони по пътя /дето им викат "баир"/, т.е. - натоварването на ЕЛ.двигателя ще расте значително, или ще си движим по идеално хоризонталният участък, където сме регистрирали "рекорда" на нашия /толкова ценен - български!/ - разход?...
3. Ще имаме ли неравности по пътя /да го наречем "български дупки"/.
4. Както и при неговия конкурент - важно е, дали ще използваме ел.мобила на магистрала, или в градско движение на принципа "спри-тръгни" на тоя и следващият светофар, а и на останалите, де...
Колко стана до тук т.нар. "средна цена"? А колко е високата?
Коя ще е високата, ли? Например, ако си купим от т.нар. ел.мобили - "втора ръка". Батерията /даваме си сметка, че тя подава енергията към ел.двигателя, нали/ - също ще бъде от същият клас - "втора ръка"... И това - в най-добрия случай, разбира се. А кой е най-лошият случай, ли? Да кажем - в ново състояние - 8-те години гаранция ми дават спокойствие... Това е било разбира се - спокойствието на предния собственик, от когото съм купил автомобил, за който ЗНАЯ /казано ми е на чашка/ - че той е супер!!! Та, предишният собственик - примерно - на петата година от експлоатацията - нещо му е засякла батерията... Той се е усмихнал широко, защото..., правилно - защото е имал гаранция... Отива в сервиза и там му дават една "нова" батерия, която ще издържи до кога?.../под секрет му казват - продавай автомобила, докато е "нов"!!!/ За мен - купувачът - ще е още по-нова, защото - нали - "на чашка" - доверен приятел ми каза...
Това е измислен сценарий. Да отидем ли в другата посока - сервизното поддържане? Ама това е електромобил, бе - кВо ще му се поддържа толкова? Е - да, щом е електромобил ВЕРОЯТНО няма разходи за: трансмисия, спирачки, окачване, кормилен механизъм, гуми, както и за съответните течности, които задвижват хидравлика, спирачки, мазане, почисване на стъкла...
Коментар