IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Батериите са достатъчно голям проблем за електромобилите засега. Основните коментари са за това в темата.
    Но не се ли подценява още един проблем, който по скромното ми мнение е може би още по-голям?

    Откъде ще дойде тока за зареждането на тия батерии, та да гледаме пълните улици с МПС-та?
    Колко ще струва тоя ток? Ядрени централи, конвенционални (ТЕЦ, ВЕЦ), ветрогенератори, соларни панели? Други извънземни технологии?

    Коя енергия ще превърнем в електрическа и на каква цена? Освен загуби при превръщането има и загуби при преноса. Да не говорим, че все още голяма част от енергетиката си е основен замърсител на околната среда. Ще заменим едно замърсяване с друго. Не знам производството и утилизирането на батериите колко още замърсява. Кел файда.
    Смяната на енергията от фосили, необходима за придвижването на милиони МПС-та и техните товари, с електрическа такава, е кардинална промяна в цялата енергетика.
    Last edited by Kildirim_Bei; 21.10.2018, 20:50.
    Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
    ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

    Коментар


    • Първоначално изпратено от MILOM Разгледай мнение
      1,6 млн км ресурс на мотора,90% капацитет на батерията след 300 000км,убиец на съвременната индустрия
      https://www.24chasa.bg/avto/article/...6jcI2DQjlP5gcA

      Прочетох внимателно статията на журналиста Георги Луканов.

      Защо тя не е така добра реклама? Няколко са причините:

      1. Той подценява работещите в областта, защото те не били реализирали своите прототипи. В същото време той говори за Тесла "факти", които ПРЕДСТОИ да се случат в следващите години:

      - през следващата година продажбите "ще се удвоят"... /а защо пък да не се утроят?/

      - през 2020 ще бъде пуснат кросоувър... /каква е причината, това да не са два кросоувъра?/

      - до 2023 се планира да почне "производството на ОЩЕ ПО-ЕВТИН" модел - само за 25 000 $... /защо това да не е до 2020..., а защо пък да не е под 15 000 $ ?/

      - през следващата година /защо не през тая?/ - ще се произвеждат и ел.камионите... Те пък ще бъдат с товароносимост ХХХL..., от тук - до там някъде... , а цената им..., конкурентни..., па то и един ресурс - вече всички научихме думичката, но не знаем какво се крие зад нея... /през 2019 - някакви 2-3 месеца... и ще си посипя главата с пепел... /
      Кое пречи на още по-мащабното развитие /И ПЛАТЕНА РЕКЛАМА/? Както вече сме казвали - журналистите и медиите, в които пишат - трябва да могат да получават хонорарите си през ТАЗИ година, независимо какво ще се случи СЛЕД ПЕТ години.

      2. По "сериозният" проблем с изпитвателните стендове, които имитират натоварване в "реални" условия - вече видяхме как се манипулират показанията на уредите за диагностиране токсичността на отработилите газове, при което избухна скандалът за милиарди. Значи: колкото и да се "симулират" различните условия, "еквивалентни" на РЕАЛЕН ПРОБЕГ, те си остават зависими /И СИМУЛИРАНИ/ от какво? Разбира се - от софтуера, който е разработил заинтересуваният. Кой е заинтересуван - аз не се наемам да коментирам. Нямам подобни знания.

      3. Интересно, как в статията се отрича направеното от друга - наистина водеща марка, която /отново забравихме!!!/ - работи и не е спирала в областта - повече от половин век! Какво е постигнала, ли? Много е постигнала, но най-важното е това, че не си плюе на имиджа, ако и да е попритисната от неграмотни /и гладни!/ журналисти...

      4. Абсолютен СМЕХ предизвиква пасаж, насочен към масовият купувач, в който се твърди, че батерията според "последната статистика!" - запазваЛА капацитета си след 300 000 км.... НИКОЙ ОБАЧЕ НЕ СЕ НАЕМА ДА НИ КАЖЕ, колко струва подобна батерия - ето това е проблемът!

      Значи, приемаме, че гореизложените ми доводи са нереални.

      Остава последният, за който съм се хванал, точно като удавник за сламка... )) Аз твърдя, че подобна батерия БИ СТРУВАЛА ПОНЕ 150 000 $.

      За екологията не говоря.

      Не говоря и за това, че гладен "журналист" по темата не би трябвало да има, както няма да има и гладен "еколог", нито пък ще има такъв ентусиаст, ползвател на возилото.

      В леееко популистичен дух, все пак остана висящ въпроса, при подобна "перспектива", защо няма защитник на каузата на електромобила, който да се е разделил с дизел/бензина си и все още да не го е продал за скраб? ))
      Last edited by безимeн; 21.10.2018, 12:44.

      Коментар


      • 1,6 млн км ресурс на мотора,90% капацитет на батерията след 300 000км,убиец на съвременната индустрия
        https://www.24chasa.bg/avto/article/...6jcI2DQjlP5gcA
        http://milom.blog.bg/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Pyramid - чиста батерия е, няма кпд или ...не е акумулатор.Не знам колко енергия гълта обаче произвидството на частите, но няма да е много.
          ...кое това, че се обърках?

          Коментар


          • Pyramid - чиста батерия е, няма кпд или ...не е акумулатор.Не знам колко енергия гълта обаче произвидството на частите, но няма да е много.

            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Оня ден имаше раздухан един случай в жълтата английска преса за една електричка.

              Тръгнала неква кака с Теслата си от т. А до т. Б. На теория трябвало да и стигне тока. На практика обаче явно е натискала педала повече. И спряла да зарежда. Станцията обаче не работи. И тя не била на Тесла станция, ми няква друга - обикновена.

              Майната му казала каката по пътя има още една. Тръгнала към нея. Стигнала, ама и тя не работи. Обажда се на телефони на съпорт. Онея рестартират отдалечено - обаче станцията не тръгва да зарежда.

              Каката и писнало, зарязала колата и са обадила да дойдат да я вземат. После раздухала случая в пресата. Пресата питала фирмата собственик на станциите, що така не работели и двете. Те казали че губят пари от тях и затова нямало техник да ги поддържа.


              Коментар


              • https://www.facebook.com/BuildingTec...5OTkzNTAzMDE5/

                Интересно клипче

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Тази статия е голословни и неверни твърдения и лъжи Начев. Аkо една соларна клетка не може да произведе енергията употребена за нейното производство то производителя и е глупак който вместо да продаде енергията се набутва да прави клетки и да реализира загуби и ако той я продава на цените които са в момента и клетката се изплаща за няма две години , то Как става тоя номер ? Същото е и за електромобилите а с това как петрола ще свърши и после накъде направо убива рибата - кърти.
                  Например японците не са глупаци и Тойота която пусна първия хибриден автомобил не случайно се занимава с водородни горивни клетки, на пазара от 2012 година има пуснати лаболаторни електролизери за водород които са с ефективност около 200 процента - два пъти по голяма от нормалната изчислена по Фарадеевия закон ! Откъде идва тази допълнителна енергия е въпроса, а неговия отговор е от електрохимия - висока разлика в електрохимичния потенциал на електродите и по този начин това е нещо като батерия която обаче бълва водород в продължение на около 10 години, защото толкова е нейния живот. Затова разработват автомобили на водород, защото знаят че това е бъдещето и най вероятно ще ги направят да не се зареждат а да се самозареждат когато стоят паркирани и това със сигурност ще се случи така както се случиха компютрите, смартфоните и много други неща;
                  Дани, пак се шегуваш с кпд-то. Два пъти по-високо от обикновеното - може би, ако обикновеното е ДО 50% (не по-високо от) но, иначе, правилно забеляза някой, все някой някъде и някак, „плаща разликата” до 100%. Все пак, СОР=/=КПД и не бива да ги смесваме.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Тази статия е голословни и неверни твърдения и лъжи
                    Интересно ми беше да чуя мнението ти.
                    Този напълно непознат за мен човек ми вдъхваше доверие в много голяма степен, но до момента на споделяне на бизнесзаниманията си. Изтъкна, че се занимава с добавки за горива и веднага се зае задъхано да обяснява за тяхната неповторимост.
                    След като изслушах рекламата за добавките, доверието ми се поизпари.
                    Отново съм в начална позиция, не вярвам и на двата лагера
                    За едно съм съгласен с него - буквално в първото си изречение той изтъкна, че коректността на отговорите при тази проблематика зависи от времевия хоризонт.

                    В примера ти за соларната клетка, производителят не е задължително да е идиот. Но това не изключва, че някъде по веригата все пак има някакъв "идиот", в частност може да се окаже, че това е съвкупното обществено тяло, което през програми от бюджетите под една или друга форма плаща разликите. Ето, пак опираме до времеви хоризонт. Може да ес окаже, че това е вид обществен "данък", който в дългосрочна перспектива ще се отплати богато на обществото и развитата технология ще върне платеното сега.
                    А може и да си е обикновена далавера, при което едни сръчни момчета просто покрадват.

                    Казаното за горивните клетки ми беше доста интересно, но това е друга тема.

                    Коментар


                    • Тази статия е голословни и неверни твърдения и лъжи Начев. Аkо една соларна клетка не може да произведе енергията употребена за нейното производство то производителя и е глупак който вместо да продаде енергията се набутва да прави клетки и да реализира загуби и ако той я продава на цените които са в момента и клетката се изплаща за няма две години , то Как става тоя номер ? Същото е и за електромобилите а с това как петрола ще свърши и после накъде направо убива рибата - кърти.
                      Например японците не са глупаци и Тойота която пусна първия хибриден автомобил не случайно се занимава с водородни горивни клетки, на пазара от 2012 година има пуснати лаболаторни електролизери за водород които са с ефективност около 200 процента - два пъти по голяма от нормалната изчислена по Фарадеевия закон ! Откъде идва тази допълнителна енергия е въпроса, а неговия отговор е от електрохимия - висока разлика в електрохимичния потенциал на електродите и по този начин това е нещо като батерия която обаче бълва водород в продължение на около 10 години, защото толкова е нейния живот. Затова разработват автомобили на водород, защото знаят че това е бъдещето и най вероятно ще ги направят да не се зареждат а да се самозареждат когато стоят паркирани и това със сигурност ще се случи така както се случиха компютрите, смартфоните и много други неща;
                      Last edited by supertrader; 18.10.2018, 00:32.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        nachev - той Мъск е като трън в очите сигурно на петролната мафия, но не той а производителите на коли с ДВГ ще ги ударят най много както изглежда. В последните години утвърдените брандове произвеждат еднодневки с които несъмнено ще си затрият репутацията, но изглежда не им пука. На мен това ми прави впечатление - масово с алусил технология мотори при немците и при Мерцедес и при БМВ ..Ауди, Фолксваген. Смятай за какво става въпрос - ресурса на мотора е изчислен на 100 000 км пробег или за 5 години по 20 хил. километра. Ако се появят нови компании които да предлагат ел. коли с по голям ресурс направо ще ги разбият, те тези еднодневки два чифта гуми не могат да износят.
                        Алусил е технология която отдавна е измислена, така се правят цилиндрите на двигателите на дърворезачките - цилиндъра е алуминиев с хромникелово покритие, но там краткия живот е оправдан защото се цели ниско тегло защото машинките са ръчни и да са по леки и удобни за работа.
                        Например има Фолксваген на който мотора ако изкара 40 хиляди е късмет, толкова е зле. На любителите на петрола и този тип коли направо ще им се стъжни. Всичко се превръща в пародия.
                        Супер, пропуснал съм поста ти и се извинявам, че не съм реагирал.
                        Като малка компенсация искам да предложа един материал и ще се радвам да чуя мнението ти, доколкото техниката не ми е силна страна, слабо познавам теоретичните основи.

                        Интуитивно съм усещал, че при настоящите технологии цялата тази истерия около ДВГ - елдвигатели има нещо дълбоко нездраво.
                        И разбира се - става дума за корист и интереси, опаковани в розов целофан.

                        Електромобилите замърсяват три пъти повече околната среда от двигателите с вътрешно горене

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          nachev - той Мъск е като трън в очите сигурно на петролната мафия, но не той а производителите на коли с ДВГ ще ги ударят най много както изглежда. В последните години утвърдените брандове произвеждат еднодневки с които несъмнено ще си затрият репутацията, но изглежда не им пука. На мен това ми прави впечатление - масово с алусил технология мотори при немците и при Мерцедес и при БМВ ..Ауди, Фолксваген. Смятай за какво става въпрос - ресурса на мотора е изчислен на 100 000 км пробег или за 5 години по 20 хил. километра. Ако се появят нови компании които да предлагат ел. коли с по голям ресурс направо ще ги разбият, те тези еднодневки два чифта гуми не могат да износят.
                          Алусил е технология която отдавна е измислена, така се правят цилиндрите на двигателите на дърворезачките - цилиндъра е алуминиев с хромникелово покритие, но там краткия живот е оправдан защото се цели ниско тегло защото машинките са ръчни и да са по леки и удобни за работа.
                          Например има Фолксваген на който мотора ако изкара 40 хиляди е късмет, толкова е зле. На любителите на петрола и този тип коли направо ще им се стъжни. Всичко се превръща в пародия.
                          Продажбите на тесла в щатите са показател какво предстои и в Европа след 2-3 години. Тарифите може да спънат прогреса за известно време но натам са тръгнали нещата.

                          Коментар


                          • nachev - той Мъск е като трън в очите сигурно на петролната мафия, но не той а производителите на коли с ДВГ ще ги ударят най много както изглежда. В последните години утвърдените брандове произвеждат еднодневки с които несъмнено ще си затрият репутацията, но изглежда не им пука. На мен това ми прави впечатление - масово с алусил технология мотори при немците и при Мерцедес и при БМВ ..Ауди, Фолксваген. Смятай за какво става въпрос - ресурса на мотора е изчислен на 100 000 км пробег или за 5 години по 20 хил. километра. Ако се появят нови компании които да предлагат ел. коли с по голям ресурс направо ще ги разбият, те тези еднодневки два чифта гуми не могат да износят.
                            Алусил е технология която отдавна е измислена, така се правят цилиндрите на двигателите на дърворезачките - цилиндъра е алуминиев с хромникелово покритие, но там краткия живот е оправдан защото се цели ниско тегло защото машинките са ръчни и да са по леки и удобни за работа.
                            Например има Фолксваген на който мотора ако изкара 40 хиляди е късмет, толкова е зле. На любителите на петрола и този тип коли направо ще им се стъжни. Всичко се превръща в пародия.

                            D.Y.F-091066

                            Коментар



                            • Синът на Рупърт Мърдок замества Мъск в Tesla?
                              Джеймс Мърдок е фаворит за председателското място според The Financial Times

                              Коментар


                              • v_tin бъдещето е на тези технологии които използват суровините които цивилизацията е превърнала в боклуци, т.е. боклуците са бъдещата суровинна база. Това което в момента правят тарикатите с намеса в глобалната търговия ще я блокира и е неизбежно суровинния ресурс с който всеки разполага да се окаже това което е складирал в сметищата си. Всичко друго е фантазия, няма как тази глобална еуфория да продължи вечно и ще дойде момента в който всички ще са се изпокарали и няма да има и глобално възприети пари - валута в която да си правят търговията или всяко нещо има начало и край и нищо не е вечно. Ще оцелеят тези които имат затворени технологични цикли и не разчитат на това някой да им продаде и да имат и с какво да платят.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X