IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

    Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
    Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

    Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

    Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
    Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!

    Някои други хора - цитират някого, без ПО СЪЩЕСТВО да вземат отношение по цитирания пост.

    Аз определям това като най-обикновено празнословие.

    Ако нямаш какво конкретно да кажеш по темата - недей да спамиш.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


      Нямам време за обширен /НЕПРЕДУБЕДЕН/ анализ.

      Само до тук /с цитата/ - си много в грешка.! Окачване нямаш ли на тая кола? Спирачки? Кормилен механизъм? Трансмисия? КОМПЮТЪР?...

      И на всичко отгоре - ще "ПОДМЕНИМ" всичко на електромобили!!! Хайде, бе! И пАри Ше се намерАт, а и българчето - Ше купува, та Ше се къса! /не се хващайте за последната ми дума - проблемите, които не виждате - са в СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!/

      БАТЕРИЯТА!!! Но и всичко горе, а и още...

      Моля, НЕ ОПРОСТЯВАЙ НЕЩАТА!

      Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...

      Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...

      Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...

      Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...

      Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...

      Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.

      Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...

      ... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...

      Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:

      1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.

      2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...

      Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???

      Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?

      Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/

      Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...



      Коментар


      • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

        Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
        Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

        Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

        Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
        Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
        А бе чета в този линк който пуснах че цената за наем на батерия за туизи в германия била 50 евро на месец и батерията не се продава. Ако и с другите марки е така/предполагам наистина може да се говори за "почти" революзия

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

          Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

          Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

          Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


          п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
          ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!
          Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
          Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

          Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

          Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
          Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
          Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

          Коментар


          • Има разни форуми, дал съм линк към немски форум има и английски/уса форум за теслите- доколкото го погледнах днес батерията е проектирана да издържи около 320000км. По данни от форумите 45000$/40000евро е 84кВ батерия, четох че разработвали някаква супер/дупер/хипер батерия за около 120-130000 $ но по голям капацитет. Имаше някакъв който се хвалеше че батерията му паднала само с 8% за 1,5години, но не трябвало да се изтощава под 30%/ то и за другите батерии е така. Тоест ако ти дават да минеш ориентировъчно 500км, трябва да смяташ 30% по малко. Иначе количките на ток си ги бива, днес гледах едно рено, пикап, няма шум, няма дим, супер е, проблема е че трябва да я зареждаш всяка вечер

            Тук имало даже форум и един пич обяснява разни работи като собственик

            http://www.ecars.bg/forum/Renault-Tw...-na-reno-tuizi

            и сайта http://www.ecars.bg/, а форума сами ще го видите
            Last edited by v_tin; 21.10.2017, 22:35.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
              Може и да е така, трябва да посмятам.
              Единственото, което знам от физиката е, че perpetuum mobile няма.
              И в противното никой не може да ме убеди, при настоящем известните знания и разбирания за това, как работи Природата и Вселената.
              Те работят от милиарди години. Ние, с нашите хоризонти и "постижения", даже и прашинка не сме в общата картина.
              Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
              ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията

                Има различни фактори, които предизвикват това... За мен най-същественият е този, че ако в края на зареждането токът е голям и температурата е висока - плочите на акумулаторната батерия се разрушават преждевременно, а това... /разбира се, че ще ни накара да си купим съвсем скоро нов-новеничък акумулатор/... Значи - и това трябва да отчитамеееее!

                Оффф, то да е само това...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                  Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?

                  Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

                  Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

                  Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

                  Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


                  п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
                  ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!

                  Коментар


                  • Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                      Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?
                      Ами на 5-тата година е около 60-65% от покупната стойност- това по оценка на самата компания, иначе ако е мой ще искам поне 10% отгоре в зависимост от състоянието. Например преди малко гледах едно кади 2015г на 131000 за около 5000. Така че вторичния пазар е много разтеглив

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията
                        Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?

                        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                        Коментар


                        • Немски форум за теслите
                          https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=7928

                          Бе тя само батерията била около 40000 евро- ебаси батерията

                          Коментар


                          • Kildirim_Bei - хайде пак да го присметнем. Значи формулата е кинетичната енергия на едно движещо се тяло е равна на половината от масата му по квадрата на скоростта.
                            Като скоростта е в метри за секунда, масата в килограми а кинетичната енергия в джаули.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                              Устройствата за бързо зареждане на електромобили, се продават отделни при някои модели и струват между 200 и 500 евро и то по цени на дребно, така че не бързината на зареждане определя цената на автомобила.
                              Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията

                              Коментар


                              • Няма нужда да се отрича всичко, което в момента изглежда нереално или трудно приложимо.
                                Историята показва много примери, когато критиците на нещо са си хапали за.ниците впоследствие.
                                Крайният оптимизъм, както и крайният песимизъм, са вредни в дългосрочен план.

                                Основният проблем тук за момента е батерията: цена, срок на експлоатация, достатъчен брой места за нейното презареждане и разумния срок от време, за който това да стане.

                                Друг основен проблем, в контекста на трансформацията на целият свят около нас, е производството на ток, необходимите суровини за това, и замърсяването на околната среда, свързано с производството му.
                                Кел файда да заменим конвенционалните автомобили с електрически такива, ако е необходим много повече ток и технологиите за производството му останат на сегашните нива. Едно замърсяване ще се замени с друго - трябва много внимателно да се оценят ефектите от това.

                                А много ток ще е необходим със сигурност.
                                Законите на физиката са железни, и важат и за електрическите автомобили.
                                Енергията, отделяна от фосилните горива, за придвижване на конвенционалните автомобили, ще трябва да бъде заменена от същото количество енергия - електрическа обаче.
                                В природата празно място е нямало, няма, няма и да има - всичко преминава от една форма в друга.

                                Дори чичко Айнщайн навремето, когато е измислял Специалната и Общата теории на относителността, е започнал от едно просто уравненийце, все още валидно и днес в нормалния живот, а то е:



                                където съответните буквички означават следното: Еk - кинетична енергия (енергията на движещо се тяло), m - масата му, а v – скоростта на движението му.

                                Например, ако един обект (да кажем автомобил) с маса един тон е неподвижен, кинетичната му енергия е нулева. Но за да се задвижи този автомобил от неподвижно състояние до 100 km/h за дадено време, е необходимо да се изразходва някакво определено количество енергия.

                                А колко ли е то, ще се запита любезният читател.
                                Ако автомобил с маса един тон ускори от 0 до 100 km/h за 10 сек., количеството изразходвана енергия за ускорението, ще бъде равно на около 10.7 kWh (приложената работа върху автомобила е 385.8 МJ).
                                Забележка: Първоначално стойността за енергията бях сметнал като 2.1 kWh, но след забележка от supertrader - нови сметки, и записах горната стойност. Допуснал съм грешка при конверсията в kWh.

                                Сметките по-нататък за количеството изразходван бензин оставям на вас.
                                Енергията, отделяна при изгарянето на 1л бензин, е 9.7 kWh (стойността е взета от wikipedia).

                                Още една сметка на аванта:
                                Колко ще е спирачният път при сух асфалт, ако колата се движи със 100 km/h?

                                За 0.3 сек. (примерно) шофьорът осъзнава опасността - колата междувременно е изминала 8 м.
                                При незабавна реакция и рязко натискане на спирачката, колата ще измине още 59 м до пълното спиране.
                                Общо разстояние, необходимо за спиране: 67 м.

                                Трябва да имате също предвид, че същото количество енергия, задвижило автомобила до 100 km/h, се отделя при спирането му до пълен покой (нулева кинетична енергия). Цялата тая енергия се абсорбира от гумите, спирачната система и ходовата част на автомобила (ако няма друго някакво тяло или предмет по протежение на спирачния път, недай си Боже).

                                P.S. Мислете, когато натискате педала на газта
                                Last edited by Kildirim_Bei; 21.10.2017, 17:38.
                                Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                                ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                                Коментар

                                Working...
                                X