Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...
Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...
Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...
Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...
Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...
Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.
Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...
... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...
Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:
1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.
2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...
Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???
Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?
Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/
Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...
Коментар