IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
    Нима? А един стандартен ДВГ от 500-600 кг как се компенсира с ел. двигател 35-50 кг? А скоростната кутия - към 200 кг, която въобще липсва при електричките? Ако се загледаш в спецификациите една Модел 3 е почти идентична по тегло с една БМВ 3-ка.

    Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
    Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава
    И как не се увеличава КПД като реално двигателя работи като генератор в този режим и връща в батерията? Замислял ли си се защо ел. колите и хибридите са по-иконимични в града отколкото на магистрала, обратното на ДВГ колите?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

      Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
      Не могат да се сравняват, според мен.
      чОВЕКЪТ СРАВНЯВА чушки с ябълки, ама карай да върви, да напишем че руският газ е лош и недемократичен

      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

        Евтина и надеждна батерия е ключът за много повече от решение за транспорта, също и тотална промяна на енергетиката. Електроенергийните мрежи на много места няма да оцелеят или ще се преобразуват в нещо като магистрала за обмен между множество независими производители и ползватели на енергията. Всякакви опити на русоробски и подобни олигархични кръгове да попречат, просто ще доведат до множество излезли от мрежата ползватели и упадък на самата мрежа. Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди. И това при положение че цените на батериите продължават да падат.
        Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.
        И колко домакинства захранва една батерия и колко е животът и- и съответно за газовата централа същото. По спомен най голямата батерия е в австралия и захранва около 3000 домакинства, но я държат за аварийно захранване. Отделно от това батерията не произвежда енергия, а само я съхранява, газовата централа произвежда енергия, но не може да я съхранява- съвсем различни неща

        Коментар


        • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
          Мързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:

          Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?

          Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?

          ​​​С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?

          Благодаря за вниманието!
          По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.

          Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
            Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди.
            Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
            Не могат да се сравняват, според мен.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Не знаех че светът е уса, мислех че има поне още 130 държави на планетата, ама хайде от мен да мине нещо от сайта https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
              Важното е руският пазар да удържи, докато се продават само лади, всичко е наред.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение

                енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
                при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
                Евтина и надеждна батерия е ключът за много повече от решение за транспорта, също и тотална промяна на енергетиката. Електроенергийните мрежи на много места няма да оцелеят или ще се преобразуват в нещо като магистрала за обмен между множество независими производители и ползватели на енергията. Всякакви опити на русоробски и подобни олигархични кръгове да попречат, просто ще доведат до множество излезли от мрежата ползватели и упадък на самата мрежа. Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди. И това при положение че цените на батериите продължават да падат.
                Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
                  Батериите не произвеждат енергия, само я пренасят.

                  Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.
                  енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
                  при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...

                  това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                    Мотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.
                    Батериите не произвеждат енергия, само я пренасят.

                    Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.

                    Коментар


                    • В индустрията на ел.колите има едно 'тясно място' - батерията. Нямам търпение някой смелчага (тук играе геополитиката) да успее да направи читава, компактна, с относително голям капацитет и надежност батерия. Тогава вече човечеството ще се изкачи още едно стъпало по стълбата на еволюцията .. колкото и помпозно да звучи. Мотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.

                      това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                      Коментар


                      • Мързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:

                        Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?

                        Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?

                        ​​​С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?

                        Благодаря за вниманието!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от financialist Разгледай мнение
                          Всеки започва да иска най-новото и най-екологичното, а и скоро ще сме принудени от налагани данъци за старо и замърсяващо, така че Илън Мъск си е сметнал добре нещата и е нацелил накъде духа вятъра
                          НАй новото, не значи най екологично, струва ми се че бъркаш двата щата

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                            Кратък поглед към бъдещето на автомобилната индустрия.
                            Не знаех че светът е уса, мислех че има поне още 130 държави на планетата, ама хайде от мен да мине нещо от сайта https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
                            Last edited by v_tin; 09.11.2018, 17:48.

                            Коментар


                            • Всеки започва да иска най-новото и най-екологичното, а и скоро ще сме принудени от налагани данъци за старо и замърсяващо, така че Илън Мъск си е сметнал добре нещата и е нацелил накъде духа вятъра

                              Коментар


                              • Кратък поглед към бъдещето на автомобилната индустрия.



                                Click image for larger version

Name:	Tesla sales.jpg
Views:	2
Size:	37.8 КБ
ID:	3401220



                                Attached Files

                                Коментар

                                Working...
                                X