IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Пазарно картината за 2017 г. е вече ясна.

    Общите продажби на автомобили в цял свят са 95,3 млн.
    От тях електрическите са 1,2 млн. Половината продажби на електрички е в Китай.

    Топ 10 на държавите по продажби за 2017 г.

    Китай - 28 592 000 (+2%)

    САЩ - 17 210 000 (-1,9%)

    Германия – 3 440 000 (+2,7%)

    Индия – 3 200 000 (+8,7%)

    Япония – 2 940 000 (+5,1%)

    Великобритания – 2 540 000 (+2,9)

    Бразилия – 2 170 000 (7,1%)

    Франция – 2 11 000 (+3,0)

    Канада – 2 040 000 (+4,5%)

    Италия – 1 970 000 (+2,9%)

    Подробности четете в автосайта на домакините и в конкуретнтния, чието име не обичат да се споменава.
    Те така

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      Vate na teзи въпроси не мога аз да отговоря, ти най-добре си знаеш.
      Но фактите са, че по-скъпи коли можеш да видиш в по-скъпи квартали. В гетото няма да видиш скъпи нови коли. На част от въпросите сам си си отговорил, но може би не го съзнаваш. Ще помогна - не го знам това айгоу какво е, но цената му е в доста ниския сегмент. Ми то се вижда - бригадира ти си е купил ауди за 30000 (втора ръка предполагам) а пък колегата ти дет' взима по-малко дори от теб, купил айгоу.
      Иначе съм съгласен с теб, че улиците са за всички.

      ПП
      Бе какво е това айгоу бе вате, ?
      Tойота

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Какво ще рече средна класа за теб-ауди/ не му знам модела- комби голямо като автобус около 200 коня/ си купи колега- заварчик- той средна класа ли е? Един от шефовете ми - бригадир също кара ауди купено е за 30000 евро около 280 коня- той каква класа е. А баш шефовете карат единия туран другият астра. Около 220 човека сме във фабриката- около 28 милиона оборота за предната година- така казаха на новогодишното парти. Мой колега - получава с 2 евро по малко от мен купи на жена си айгоу- хибрид - 14900 евро от магазина- той каква класа е? Хюндай изцяло електрически започва от 32000 - той за каква класа е.

        И да не пропусна- улиците са за всички както за милиардери така и за голтаци- поршетата не ги броя, но виж има 4-5 ферарита и няколко - 3-4 мазерати- дори едното мазерати е на около 50 метра от мен
        Vate na teзи въпроси не мога аз да отговоря, ти най-добре си знаеш.
        Но фактите са, че по-скъпи коли можеш да видиш в по-скъпи квартали. В гетото няма да видиш скъпи нови коли. На част от въпросите сам си си отговорил, но може би не го съзнаваш. Ще помогна - не го знам това айгоу какво е, но цената му е в доста ниския сегмент. Ми то се вижда - бригадира ти си е купил ауди за 30000 (втора ръка предполагам) а пък колегата ти дет' взима по-малко дори от теб, купил айгоу.
        Иначе съм съгласен с теб, че улиците са за всички.

        ПП
        Бе какво е това айгоу бе вате, ?
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Предполагам че тези коли се карат от хора средна класа и нагоре и за това не ги виждаш?
          Какво ще рече средна класа за теб-ауди/ не му знам модела- комби голямо като автобус около 200 коня/ си купи колега- заварчик- той средна класа ли е? Един от шефовете ми - бригадир също кара ауди купено е за 30000 евро около 280 коня- той каква класа е. А баш шефовете карат единия туран другият астра. Около 220 човека сме във фабриката- около 28 милиона оборота за предната година- така казаха на новогодишното парти. Мой колега - получава с 2 евро по малко от мен купи на жена си айгоу- хибрид - 14900 евро от магазина- той каква класа е? Хюндай изцяло електрически започва от 32000 - той за каква класа е.

          И да не пропусна- улиците са за всички както за милиардери така и за голтаци- поршетата не ги броя, но виж има 4-5 ферарита и няколко - 3-4 мазерати- дори едното мазерати е на около 50 метра от мен
          Last edited by v_tin; 26.01.2018, 01:32.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците
            Предполагам че тези коли се карат от хора средна класа и нагоре и за това не ги виждаш?
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Pyramid - големината на тока който ще произведе не е константна величина за тези 5 сек. и пиковата стойност е много по висока от тези 450 ампера. Колко енергия се губи при движение на автомобил при резки спирания ? Повече се губи при по плавно намаляване на скоростта и по продължително, ако си представим нещата в реалността и истинската им динамика. Пика се отрязва като се превръща в топло и така.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                Трябва да си голям куражлия щом това не те плаши.Впрочем стартовия ток на акумулатора на обикновен автомобил е два пъти по нисък, протича за десети от секундата и не се комутират с електроника.. Казвам го само за онагледяване. А тока, за който говориш тече не само при спиране ами и при ускоряване на автомобила. Надеждното изпълнение на подобна ел система не е работа за всеки и естествено ще се окаже доста скъпа.
                Прав си. Ето защо, не всеки прави "електрички". Обаче, в последните, и акумулаторите са с по-висок волтаж, и с по-голям капацитет, от което, и номиналните и максимални токове също са по-високи. А, да вкараш двигателя в генераторен режим, достатъчно е да комутираш паралелната възбудителна намотка, токът там може да бъде значително по-малък.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  През акумулатор от 200V, ще трябва да протече ток 90000/200 .=450 [A]. За само 5 секунди. Накратко, нищо страшно.
                  Трябва да си голям куражлия щом това не те плаши.Впрочем стартовия ток на акумулатора на обикновен автомобил е два пъти по нисък, протича за десети от секундата и не се комутират с електроника.. Казвам го само за онагледяване. А тока, за който говориш тече не само при спиране ами и при ускоряване на автомобила. Надеждното изпълнение на подобна ел система не е работа за всеки и естествено ще се окаже доста скъпа.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците
                    в кой град?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                      Това е един от смешните митове около ел автомобилите. По-принцип е възможно да се прави но не е ефективно. Далеч по-лесно е да се реализира т.нар. динамично спиране. Не е зле да проучите в Гугъл трите режима на спиране на ел двигателите (динамичен, рекуперативен - зареждане на акумулатор например и спиране с противо включване). Рекуперативното спиране може да се ползва при трамваи тролеи и ел влакове понеже те с включени към мрежа, която може да поеме цялата отдавана от тях мощност и да я предаде към другите активни консуматори. Например спускащия се от Семинарията към пл. Журналист трамвай отдава енергия, която да я ползв качвашия се към Семинарията друг трамвай. Но дори и да няма трмвай, който да се качва нагоре, ще я консумира този дето се качва по бул. Чрни връх, или някоя еспресо машина и т.н. При ел автомобилите единствения който може да поеме енергият при спиране е собственият акумулатор. Само че акумулаторите имат заряден ток много по-нисък от този, който би им подал двигателя при спиране. Да не говорим, че акумулатора просто може да си е все още зареден и да неможе да поеме никаква енергия.
                      Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..
                      Няма проблем с тока и акумулаторите: т.нар."заряден ток" е онзи, който дава оптимално кпд за цял цикъл. Токът през акумулатора, обаче, може да е и в пъти по-висок без никакви повреди но, в режим рекуперативно спиране, е ограничен от ЕДН на акумулатора, свързано в обратна посока. ЕНЕРГИЯТА при спиране /от макс.скорост/ е (mV^2)/2, при 30m/s (108 км/ч) и 1000 kg е 1000х30х30/2=450000[J] разпределена в едно спиране от 5 сек, средно 90kW. През акумулатор от 200V, ще трябва да протече ток 90000/200 .=450 [A]. За само 5 секунди. Накратко, нищо страшно.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Матю Стокс Разгледай мнение
                        А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Електрическите автомобили ще дръпнат много напред...
                          Вярно, обаче!!!
                          Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Току що погледнах- никъде не съм цитирал твой пост- просто вметнах моя мисъл която се оказа вярна.


                            Ако не намираш мой пост, който да цитираш, насочен в обратна посока, - това би трябвало да означава, че сме на едно мнение. Донякъде, разбира се.

                            Дотам, докъдето - и аз имам мои мисли, които се оказват вярни, но не винаги те са почерпени от търсачките в нета, нито пък от преиздавани книги, наричани от някого "учебници". Последните "учебници" са ни дали някаква основа преди достатъчно години, над която /задължително/ надграждаме. Някои нямат основата /СИ/.

                            Доста от тук пишещите имат основата /СИ/, над която надграждат знанията си в определена област. Това е оптимистично.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                              Би ли ме цитирал къде точно твърдя обратното на онова, което пишеш ти?
                              Току що погледнах- никъде не съм цитирал твой пост- просто вметнах моя мисъл която се оказа вярна.

                              Коментар


                              • Хората, които имат инженерно образование и работят в определена област - не четат /преписани през годините от един-два източника/ книги, които някои тук наричат учебници, нито пък тези практикуващи инженери са безрезервно обвързани с търсачка като гугъл, за да попълват знанията си. Има достатъчно научни публикации /от проверени източници - университети и работещи в областта компании/, за да следят новостите в своята и в други области. Разбира се - най-новото няма как да е широко достъпно.

                                Коментар

                                Working...
                                X