IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • [QUOTE=v_tin;n3384205]
    Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Маркетинг, реклама- имаше един виц- как се стригат овце- като пуснеш нов айфон е отговора. Нека да тръгнат да се продават, пък да видим дали ще бъде по тази цена или ще има 50% дискаунт
    Това е изключително глупаво обяснение. Нали не мислиш, че Нокиа които бяха номер едно, нямат маркетинг? Или Гугъл, които държат лъвския дял от целия интернет маркетинг пазар?
    Ако ставаше само с приказки, защо никой не иска да ходи в Русия например, като непрекъснато ни заливат с пропаганда колко били велики, как нямало еврогейци, как имало ред, цялата Менделеева таблица, дашни рускини и прочие
    Дори и вие дето си лепите снимки на вожда, громите еврогейския съюз и американския империализъм и хвалите Русия далеч от самата Русия.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

      Въвеждащият абзац на статията е подвеждащ и манипулативен. Радикална и коренна промяна, Преброените дни - макар и като реторика, внушение ли са? А коректно внушение ли са?
      Колко читатели ще направят правилен смислов анализ на текста и думите и ще разчетат посланието, което е адаптирано само към двигателите за леки автомобили (и безкрайно условно към тежкотоварните) и колко от тях ще разчетат задаваща се фатална обреченост на двг въобще.?!!

      А как ще си настроят потребителското поведение в условия на "фатална обреченост"?

      Ами другите индустриални сектори?! Добре, че Безимен се е включил. Друго си да стреля тежка артилерия, аз въобще не мога да аргументирам нещата като него.

      Никой не си е направил труда дори да намекне, че ако тези предзнаменования за "фатална обреченост" се запътят към практическо осъществяване, обществото ще бъде изправено пред коренно различни въпроси и проблеми за осмисляне на техническите и социалните аспекти на добива и баланса на електроенергия въобще. Включително инвестиционни, вкл. екологични, вкл. етични (нали нито за миг на забравяме, че ядрената енергия повсеместно е обявена за лоша?!)

      Ето малко реторика и от мен: при сбъдването на фаталната обреченост, съществува ли хипотеза фаталната обреченост на двг да изяде главата на този, който изяде неговата глава?!
      Повтаряш фатална обреченост няколко пъти. Какво е фаталното в случая и защо трябва да се вълнувам от непригодността на руснаци и араби към еволюционните промени?
      По тая логика още трябва да сме с парни двигателни на въглища? Или с конски впрягове, да имат работа конярите?
      Тесла изкараха наскоро и ел. прицеп за тирове, интересът е огромен, има много поръчки години преди да са излезли на пазара, защото обещава смъкване на разходите с 20% и това е с все още ограничен пробег и малък брой достатъчно мощни суперчарджъри, дори тепърва ще правят такива които могат да доставят 1 мегават. Още по-голяма икономия идва от автономните режими, на този етап - един шофьор с водещ камион води още два автономни, с което стигат цената на превоз с железница. Именно индустрията много бързо ще възприеме тези технологии защото дори и малка икономия в началото веднага дава конкурентно предимство.
      Добивът и баланса на ел. енергията са проблем на ел. енергийната индустрия. Ти като купуваш дизелов автомобил, интересуваш ли се къде и как се добива петрол и на каква цена? Освен това бързото развитие на батериите подпомага сериозно и енергопроизводството. Евтини батерии в момента са единственото липсващо звено между вече достатъчно евтините възобновяеми източници и потребителя. Те могат дори да снижат сериозно и разходите за поддържане на ел. мрежи.

      И накрая - тази езоповска басня нещо не я схванах - кой е този който изяжда главата на двг и как двг ще изяде неговата глава и защо?

      Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

      Това, че си цитирал Валентин, но "през устата" на Викхънтер, техническа грешка ли беше?
      Последния ти пост.
      Мен ми прилича на някакъв бъг в форума при цитирането.

      Коментар


      • Всяка нова технология се възприема от потребителите скептично в началото, особено докато все още е по-скъпа от съществуващата, след което постепенно измества старата. Забавно е като се замисли човек как са се присмивали хората при появата на първите автомобили, самолети и пр. Налагането на Айфона е сравнително пресен пример, който дава насока какво (ЩЕ) се случва с автомобилостроенето. Сега въпросът е кой ще се адаптира по-бързо – Jaguar с i – pace изглежда е от първите (след лидера разбира се)!
        И едно обобщение на картината в момента.

        Коментар


        • [QUOTE=BobyB;n3384179]
          Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Къде видя оплаквания? И като се оплакваха толкова от айфоня, що Епъл е вече 1 трилион, ама не рубли, ми е чудно
          Маркетинг, реклама- имаше един виц- как се стригат овце- като пуснеш нов айфон е отговора. Нека да тръгнат да се продават, пък да видим дали ще бъде по тази цена или ще има 50% дискаунт

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            Не намирам никакви дивотии или укорими тези, затова питам.
            "1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара" - очевидно е грешка на преводача, на български би трябвало да каже капацитет на батерия. Но като цяло си е съвсем вярно, и не виждам нищо лобистко, просто обобщение на неща които са известни.
            Въвеждащият абзац на статията е подвеждащ и манипулативен. Радикална и коренна промяна, Преброените дни - макар и като реторика, внушение ли са? А коректно внушение ли са?
            Колко читатели ще направят правилен смислов анализ на текста и думите и ще разчетат посланието, което е адаптирано само към двигателите за леки автомобили (и безкрайно условно към тежкотоварните) и колко от тях ще разчетат задаваща се фатална обреченост на двг въобще.?!!

            А как ще си настроят потребителското поведение в условия на "фатална обреченост"?

            Ами другите индустриални сектори?! Добре, че Безимен се е включил. Друго си да стреля тежка артилерия, аз въобще не мога да аргументирам нещата като него.

            Никой не си е направил труда дори да намекне, че ако тези предзнаменования за "фатална обреченост" се запътят към практическо осъществяване, обществото ще бъде изправено пред коренно различни въпроси и проблеми за осмисляне на техническите и социалните аспекти на добива и баланса на електроенергия въобще. Включително инвестиционни, вкл. екологични, вкл. етични (нали нито за миг на забравяме, че ядрената енергия повсеместно е обявена за лоша?!)

            Ето малко реторика и от мен: при сбъдването на фаталната обреченост, съществува ли хипотеза фаталната обреченост на двг да изяде главата на този, който изяде неговата глава?!

            Това, че си цитирал Валентин, но "през устата" на Викхънтер, техническа грешка ли беше?
            Последния ти пост.

            Коментар


            • [QUOTE=v_tin;n3384174]
              Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              Не разбирам защо се обръщаш към мен, напиши тези неща на пича от норвегия, обясняваше също че още първата седмица се е наложило да рестартира колата както си рестартирал айфоня. Това са неговите думи. Така чееееееееее оплакванията пред него, не тук
              Къде видя оплаквания? И като се оплакваха толкова от айфоня, що Епъл е вече 1 трилион, ама не рубли, ми е чудно

              Коментар


              • [QUOTE=BobyB;n3384163]
                Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Добър пример. Когато айфоня излезе, изкарваше един ден, а телефон на Нокиа поне седмица. Много му се смяха шефовете на Нокиа, Блекбери, Майкрософт фоун, Палм...
                Къде са те сега?
                Не разбирам защо се обръщаш към мен, напиши тези неща на пича от норвегия, обясняваше също че още първата седмица се е наложило да рестартира колата както си рестартирал айфоня. Това са неговите думи. Така чееееееееее оплакванията пред него, не тук

                Коментар


                • [QUOTE=v_tin;n3384156]
                  Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                  Чукни на долният пост има си продължение историята на пича от норвегия, описва как се е връщал до бг, през какви перипетии е минал за да си зареди колата, по колко време е чакал и други такива. Не е мисия невъзможна, но е малко умирай трудно- за всяко зареждане- ще намеря ли къде да заредя айфоня или ще увисна и други такива
                  Добър пример. Когато айфоня излезе, изкарваше един ден, а телефон на Нокиа поне седмица. Много му се смяха шефовете на Нокиа, Блекбери, Майкрософт фоун, Палм...
                  Къде са те сега?

                  Коментар


                  • [QUOTE=vikhunter;n3384068]
                    Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Dyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
                    .................................................. ..........................

                    Така надълго и широко описаната по горе история ме кара да си мисля, кой и с какъв акъл въобще ще си купи ел. кола.
                    Чукни на долният пост има си продължение историята на пича от норвегия, описва как се е връщал до бг, през какви перипетии е минал за да си зареди колата, по колко време е чакал и други такива. Не е мисия невъзможна, но е малко умирай трудно- за всяко зареждане- ще намеря ли къде да заредя айфоня или ще увисна и други такива

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение


                      На всички е ясно, че правилния избор е ядрения реактор. Не знам как произвежда ток и движи витлото, но щом може един самолетоносач или ледоразбивач да е абсолютно автономен 3-4 години с едно зареждане, значи няма по-добро решение.

                      Топлината при разпада на ядрата на изотопите на урана - се използва за парообразуване. Значи - по схемата с парните тубрини, която вече обяснихме в някоя от точките.

                      Не напразно ОБАЧЕ пиша за изотопи на УРАНА! Нали схващаш, че радиационната защита е под въпрос, ако и да има вътрешен кръг за топлоотвеждане в самия реактор..., а може би - втори и трети кръг, които са вън от реактора, но все пак нещата не са леки - изолацията изисква много средства, които оскъпяват подобни проекти неимоверно. Как се изплаща подобна инвестиция?

                      Темата е прекалено деликатна.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                        Ще допълня някои от разсъжденията на колегата в поста му.

                        .................................................. .......................
                        .................................................. ..........................
                        Все пак има и нормално разсъждаващи хора!

                        Моите почитания!

                        На всички е ясно, че правилния избор е ядрения реактор. Не знам как произвежда ток и движи витлото, но щом може един самолетоносач или ледоразбивач да е абсолютно автономен 3-4 години с едно зареждане, значи няма по-добро решение.

                        Коментар


                        • [QUOTE=v_tin;n3383947]
                          Dyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
                          .................................................. ..........................

                          Така надълго и широко описаната по горе история ме кара да си мисля, кой и с какъв акъл въобще ще си купи ел. кола.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Не ми се четат алабализми написани от такива като теб, но понеже съм добър човек и ще те образУвам, а покрай теб и останалите. Кораба има няколко двигателя които въртят генератори, генераторите подават ток на ел моторите и те задвижват винта. Това е теорията, На куин мери 2 има непрекъснато работещи 4 елдвигателя от общо 6. Идеята е ще двата са резервни във всеки един момент и могат да бъдат пуснати във всеки момент, но винаги работещи са 4 или по малко. Идеята да се ползуват ел двигатели е основана на принципа че този двигател е много по еластичен/ маневрен в оборотите от ДВГ. Не знам по каква причина- може би заради " мекотата" на движение но много пасажерски кораби са с такива двигатели- всъщност всички които съм виждал и на които съм работил. Недостатък на тази конструкция е че се изисква страшно много място за цялата система. Докато в товарен кораб машината се помещава в помещение с размери на 3 етажен блок, при пасажерите може спокойно да се умножи необходимото място за същата големина на кораба поне по 2

                            Нямам нужда да чета уйкипедия за корабите- виж за локомотивите може би бих прочел когато падна до това ниво

                            Ще допълня някои от разсъжденията на колегата в поста му.

                            Вече коментирахме захранването на гребните електродвигатели на кораби с различни корабни силови уредби. Необходимата ел.енергия се получава от развъртането на генератор до необходимите обороти. КОЙ го / ГИ върти, защото на кораба ТЕ са повече на брой? ВъртЯТ ГИ, или ДВГ, или газови турбини, или пък - парни турбини /нов вид топлинен двигател, за който в мненията до сега не сме говорили!/

                            Усещате ли каква тема отварям? Учебници могат да се пишат... Години са необходими... Не подценявам хората тук. Напротив - с едно прочитане ще схванат нещата. Това обаче, не е Уики-то. Не мисля, че мога да си губя там времето. Тук мога - ако разбирате какво казвам...

                            Значи, отварям няколко подтеми и няма да се впускам в подробности...

                            1. "Мекотата" на движение, за което някой беше се присмял на колегата - изобщо НЕ Е маловажен проблем! Напротив, това е един от първостепенните проблеми. Намаляване на вибрациите, собствени и принудителни трептения, демпфериране на усукващите трептения. Защо е необходимо това - доста хора могат да се сетят, както и да отговорят защо през т.нар. критични обороти /честота/ трябва да се преминава възможно най-бързо, ако не сме я преодоляли по друг начин... Накратко - съвпадането на горните честоти води до явлението, за което всички тук са чували - до резонанс. Какво е характерно за резонансната честота? Всяка система, която работи в диапазона - се разпада. ТолкоЗ! /тук много хора могат да дадат примери със строителството на високите сгради в земетръсните райони.../ Сигурно много тук са чували за виброакустичен контрол с диагностични комплекси от десетки и стотици хиляди долари, произвеждани във водещи компании - Шенк..., много работа вършат и по статичното и динамично балансиране на частите и... "мекотата" на движение - казано на разбираем език!/

                            2. Вземам повод от въпросната "мекота" и динамичното балансиране с диагностичните комплекси... Какво представляват гребните електродвигатели? По своята същност те са ротационни двигатели /много задълбавам, май.../. Казвам, че нямат постъпателно движещи се части. Значи, уравновесяването им ще е по-леко, както и "мекотата" на движението... Да де, но не навсякъде е така! Защо не ползваме само такива - електродвигатели? Откъде "идва" токът за тях? От електрогенераторите, част от корабната електроцентрала. Електроцентрала? Даммм. Има такова нещо. Мноооого преоразмерена. При много от корабите, които преодоляват хиляди морски мили, тази корабна електроцентрала може да захрани с ток няколко десетки хиляден град. Защо е необходимо, ако /премерно/ на кораба има няколкостотин човека? Тия пък - къде са тръгналЕ? Явно - не са самоубийци, а са се качили, за да живеят тук-там, както и да харчат... Е, какво става, ако на кораба, при няколко бала вълнение - изведнъж стане тъмно И ТИХО, нощно време??? Уютът и спокойствието се превръщат в паника?!?

                            3. Защо НЕ МОЖЕ да стане ТИХО? Разбира се, защото работЯТ корабните ДИЗЕЛ-генератори. Разбира се, че горят дизелово гориво /въглеводороди/. Капитанът предвидливо е бункеровал десетки хиляди тона от това течно гориво - дизеловото.

                            4. Освен този /по-лек дестилат на нефта - дизеловото гориво - за дизел-генераторите от корабната ел.централа/ - ако - и то, в много от случаите - корабът има бавнооборотни корабни ДВГ, капитанът ОЩЕ е предвидил и мазут, с който тия ДВГ реализират въртящият момент на гребния вал / валове, за реализиране необходимият упор за движението на кораба. Уточнявам: защо пък бавнооборотни ДВГ? - защото това е двигателят с най-висок КПД, някои от нас знаят, че той е и единственият, който се доближава до цикълът на Дизел..., опссс - че какви са тогава дизелите, които движат по улицата, ли..., ми те са доста далеч от този цикъл..., а най-важното на бавнооборотните си остава ОГРОМНИЯТ въртящ момент, теглителната сила, която /СМЕХ!/ - защо ли никакъв слънчев панел не може да осигурЯЛ!?!!!! СМЕХ е това! Като почнат фантазиите за слънчевите панели!!! Не обиждам никого! Такива са ни познанията - от тук клъвнем, от там, а най-много - от Меката на истината - Уики-то /не че няма и верни неща там, ноооо..../

                            5. До къде стигнахме? До парни турбини, които могат да движат генератори за производство на ел.енергия... Добре де, а самите парни турбини кой ги движи? Парата. Как е получена тя, ПРЕГРЯТА, с високи температура и налягане!!! Не напразно са удивителните, защото тая пара е получена в огромни /за презокеанските кораби/ - парогенератори, първо е била наситена, а после е прегрята. Получена е от изгарянето на тонове - вече е ясно - гориво, което капитанът предвидливо бункерова в пристанището с най-изгодни цени по релацията на кораба...

                            6. Бавнооборотните /понякога с ПОД 100 оборота за минута!/ кораби, с дизелови ДВГ... Разбрахме защо са бавнооборотни. Имат огромни въртящи моменти, за да може десетки и стотици хилядите тонове товари - да прекосят океана. Няма ли да е бавно? Бавно ще е, но така стават хубавите работи - бавно! Какво ще стане, ако увеличим някак оборотите ли? Много вероятно е корабът да изгуби гребния си винт. Как? Така - къса се като конец - и 3-4-5 метра в диаметър и повече - отиват на дъното.

                            7. Средно- и бързооборотните кораби могат да се ползват за неголеми товари, също и като пътнически, круизни... /май стана ясно/

                            8. Маневреността на кораба зависи в голяма степен от уменията на капитана при кораби с един гребен винт. При повече гребни винтове, или при винт с регулируема стъпка - също, но в последният случай той е доста по-улеснен.

                            Какво изобщо казах? Писах някак на разбираем език, по възможност намалих разните технически термини. Не изчерпих темата. Какво доказвам? Показвам основната грешка, която някои допускат, когато обобщават, че електродвигателят /в комплект с батерията си/ - ЩЯЛ да ЗАМЕНИ ДВГ.

                            Може да застане до ДВГ, но няма начин да го замени. За слънчевите панели, които ще захранват електродвигатели, които черпят голям ток не ми се подхваща. Не и в Земните условия /които ни помагат да съществуваме, но пречат на двигателите ни - видиш ли ти... /, а да пишем за други планети - мисля, че е рано и е предмет на фантастиката...

                            Не че няма какво още да се пише. Изгубих време, но мисля, че сгреших малко, защото сега ще почнат да се вадят изрази от контекста на цялото, ще почнат и мижави провокацийки... Тия сме ги виждали!

                            Все пак има и нормално разсъждаващи хора!

                            Моите почитания!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Разбирач сте вие.
                              И ми се струва несправедливо да го докарате до нощен пазач петък събота и неделя.

                              И затова, не го докарваме. Пазачи си има.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Има „батерии” с капацитет ватчасове и мощност мегавати, немой тей. Т.е., преводачите са за оножданье барабар с редакторите, макар такива - по всико изглежда, или съвсем няма, или ползата от тях е нулева. Слушам тук приказки, раста и пълнея...и от нийде взорът надежда не види някого да го е еня за доброто име на ресурса. Абе, Трагедия.
                                Разбирач сте вие.
                                И ми се струва несправедливо да го докарате до нощен пазач петък събота и неделя.

                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X