IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Тесла се позиционира във високия сегмент така че е нормално да са скъпи частите. Ако караш нова кола имаш застраховка и гаранция от производителя. Съмнявам се Ауди, Мерц и БМВ да са по-евтинки

    Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
    Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
    2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
    3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
    Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.
    МАй говореше за батерии самсунг

    От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.

    От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.

    Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

      Има "много" хора, но ти не си между тях... Е как да ги купиш като ги няма още Споко, ще дойдат и тука някога

      Та - така... ))



      В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/. Вече се случва бе чоУек. Гледай продажбите в САЩ и Китай. Въпросът е не дали, а кога!

      Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва. Не знам как са се убедили при положение че не са карали (хубаво) EV. Но и това ще стане.

      Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.


      Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност... Наивно е да смяташ че технологията днеска ще е по-добра от технологията утре. Така се чудехме и на смартфоните, и на телевизорите с плосък екран и т.н. В началото скъпи, после предпочитани.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение

        UBS имат скорошен анализ на тази тема. И те стигат до извода, че Тесла ще си остане нишов производител, като признават ролята и на основен катализатор, традиционните автомобилни компании да размърдат задниците си

        Един бърз поглед върху анализа открива break even цена за М3 равна на $43к. Дори и при допускания, че не са включени бъдещи ползи от мащаба или прословутата такса за ъпдейт до автономност, ако това е за базовия модел - много лошо.
        Нямам засега интерес към търговия с акциите на Тесла, нито към покупка на автомобил.
        Който се интересува -моля:
        https://www.dropbox.com/s/3wfof8kfw0...n%206.pdf?dl=0
        UBS са негативно настроени от много време и затова поръчват анализа на Монро, само дето вместо дизастър, … опаа изненада . Че и с над 30% профит маржин според него. И понеже предизвиква голям интерес са го погнали да не коментира повече (нали те са поръчали, откъде накъде ще коментира резултатите). Та от известно време няма нови интервюта с него.
        Рипорта какво да го коментирам – няма да се врътнат на 180 градуса и да разправят, че са се объркали лекинко. Break even на 43К ми е малко странно при положение, че колата е купена за 50К и Монро разправя за 30% маржин. Грубата сметка е че някъде 35-38К трябва да е за голямата батерия.
        Дали тесла ще си остане нишов производител времето ще покаже, но към момента М3 е с най-високи приходи от седаните и четвърта мисля по брой продадени коли, а конкуренцията от мерца, бмв и ауди диша прахоляка
        Традиционните производители са в мноооого неизгодна позиция в момента – имат милиярди в инфраструктура за производство на ДВГ, а EVто на тесла се оказва, че е по-добро и на същата цена. Половинчатите опити да се забави навлизането на EV с производството на грозни и скъпи подобия на коли няма как да продължава. Затова и се появяват вече дизайнесрки красиви коли (EQC, ETRON, I-PACE напр.) обаче са няколко години назад. Гледай майтапа как ще се юрнат да пазаруват батерии от тесла като ударят на камък
        Нямам интерес към акциите на тесла btw.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3

          Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова

          А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
          Тесла се позиционира във високия сегмент така че е нормално да са скъпи частите. Ако караш нова кола имаш застраховка и гаранция от производителя. Съмнявам се Ауди, Мерц и БМВ да са по-евтинки

          Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
          Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
          2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
          3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
          Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.

          Коментар


          • Плащаше се някакъв наем на батерията- на туизи наема в германия е около 30 евро на месец и батерията е около 15 киловата, всъщност сега се разрових, може и да си я купиш и да не плащаш наем

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              Във видеото е интериорно огледало за обратно виждане, това в ebay - странично външно. Правиш ли разлика?
              Именно с поддръжката е другият голям коз на ел. колите. Няма масла, течности, простотии. Няма повреди по двигателя, при ДВГ колите те са 90% от ремонтите.
              https://www.ebay.com/itm/2017-2018-T...291R:rk:6:pf:0

              Не те знам кое огледало си гледал, но е трябвало да слезеш 4-5 позиции надолу и щеше да видиш горният линк- 300 долара за гледало ми се струват доста, ооооо ама то било и употребявано, сега го видях- та как ти се струват

              Коментар


              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                Има много хора, които отказват поръчка на Сивик за около 25К и резервират М3 за 50К.......
                Та така.



                Има "много" хора, но ти не си между тях...

                Та - така... ))



                В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/.

                Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва.

                Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.



                Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
                  Изводите са интересни
                  UBS имат скорошен анализ на тази тема. И те стигат до извода, че Тесла ще си остане нишов производител, като признават ролята и на основен катализатор, традиционните автомобилни компании да размърдат задниците си

                  Един бърз поглед върху анализа открива break even цена за М3 равна на $43к. Дори и при допускания, че не са включени бъдещи ползи от мащаба или прословутата такса за ъпдейт до автономност, ако това е за базовия модел - много лошо.
                  Нямам засега интерес към търговия с акциите на Тесла, нито към покупка на автомобил.
                  Който се интересува -моля:
                  https://www.dropbox.com/s/3wfof8kfw0...n%206.pdf?dl=0
                  Last edited by Tkilata; 01.11.2018, 22:25.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3

                    Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова

                    А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
                    Във видеото е интериорно огледало за обратно виждане, това в ebay - странично външно. Правиш ли разлика?
                    Именно с поддръжката е другият голям коз на ел. колите. Няма масла, течности, простотии. Няма повреди по двигателя, при ДВГ колите те са 90% от ремонтите.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
                      Изводите са интересни
                      Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3

                      Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова

                      А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат

                      Коментар


                      • BobyB - една по висока цена над 200 долара и ако може и 500 дори да стигне петрола ще ускори неща, а сега с тоя евтин петрол ще се изтровим. Прекалено много петрол добиват, тези се оляха.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
                          Изводите са интересни
                          Има много хора, които отказват поръчка на Сивик за около 25К и резервират М3 за 50К, въпреки двойната цена и съвсем различният премиум клас. Хайпът е огромен и само се разраства, според мен Тесла ще продават всичко което успеят да произведат поне още няколко години.
                          Майтапа е че именно скъпият петрол в момента подпомага този хайп, вероятно той е причината да се появяват клиенти които нормално купуват масов автомобил, двойно по евтин. Просто си правят сметката че лизинга на М3 им излиза на сходна цена колкото лизинга на бензинова кола на половин цена + горивото + поддръжката. При това положение защо да не си направят кефа с един премиум модел, сравним и дори по-добър от БМВ М3.
                          Та така.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            За тези 25% кой ти ги каза или ти се иска да е така
                            Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
                            Изводите са интересни

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              безимeн - в България трябва първо да навлезе изкуственния интелект при тоя дефицит на естествен, който в бъдеще ще се задълбочи поради демографската криза сред бялото население.

                              Моето /неангажиращо/ мнение е това, че в България вече НЕ може да навлезе никакъв ДРУГ вид интелект, освен "интелекта" на уикипедия /нарочно изписана с малка буква/. Уики е символ-верую на ПОЧТИ всяко съвременно българЧЕ в доказването на всяка негова /манипулативна/ теза.

                              "Не си прочел в уикипедия!" - е заклеймяваща констатация, водеща до победа над всеки опонент при полемизирането... /за съжаление!/

                              Коментар


                              • безимeн - в България трябва първо да навлезе изкуственния интелект при тоя дефицит на естествен, който в бъдеще ще се задълбочи поради демографската криза сред бялото население.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X