IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

    Преди години цената на нефта беше 150 долара за барел и имаше едни хора дето предричаха, че нефта свършвал, че цената щяла да върви нагоре. А то кво стана - некви реднеци измислиха шистовото сондиране и нефта падна.

    Некви хора тука говориха за биткоините, блок чейн - бла, бла. А па то кво стана.

    Те така и с Тесла. За Тесла говореха че ще фалира всеки момент, обаче тя на косъм избегна фалита. Но това не значи че няма да фалира точно когато никой не очаква. Та Тесла може да фалира всеки един момент.

    Все още няма килър продукт както беше АйФона или гейм ченджер както му викат. Може да има добър драйвинг експериансе, обаче проблемът със зареждането е сериозен. И става за втора кола и градска кола. Но все още е до там.

    Ако продажбите им не тръгнат в Китай с тоя завод дето го строя там, може и да глътнат вода.
    Преди години е имало:
    • парни локомотиви, след това дизелови, и сега електрически
    • пишещи машини, после персонални компютри, а сега лаптопи
    • аналогова фотография, сега дигитална
    • телеграфи, факсове, а сега смартфони, имейли и месинджъри
    • хартиени библиотеки и архиви, а сега (почти) всичко е онлайн
    • ТВ са държали лъвския пай от рекламите, сега е гугъл и ФБ
    • Видеотеки, а сега life streaming - Netflix, HBO, Disney, и на практика всички ще преминат, за да оцелеят
    • Nokia, Motorola, Sagem, Palm, HP мобилни телефони (помниш ли ги), а сега Apple, Samsung, Huawei,
    • Конски впрягове и файтони, след това автомобили с ДВГ, след това …
    Еволюция му казват – „It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable“

    Китай е най-малкия проблем за Тесла. Там се харчат като топъл хляб при цени от 130-150хилки заради митата. Да не говорим за позивната на партията, че всичко трябва да е електрички до 10 год. Това е златен шанс за китайците да изместят традиционните Европейски/американски и японски производители, които все още се ослушват.

    Коментар


    • One of the world’s biggest producers of graphite electrodes says investors are underestimating its
      ability to maintain unprecedented profit margins. A drop of almost 40 percent in Tokai Carbon Co.’s shares
      since October belies a bullish outlook for the material that will remain in tight supply for the next two to three years,
      according to the president of the Tokyo-based company. Customers in Japan have just agreed to a 25 percent increase in prices for
      the first half of 2019, Hajime Nagasaka said in an interview on Friday. “There’s growing suspicion we won’t be able to sustain high
      levels of profits, and in response to that, I say the current market environment for electrodes and profit margins from the
      business won’t change,” Nagasaka said. Operating profit margin at Tokai’s electrode unit are in excess of 50 percent, he said.
      It’s been a bumper couple of years for the world’s electrode producers as China’s campaign to clean up its air
      spurs an explosion in prices of the little-known material because of its use in a less-polluting steel-making process.
      That drove an unprecedented advance in the shares of suppliers like Tokai and India’s HEG Ltd., but they began to cool in the
      latter part of 2018 on speculation that China’s demand may have peaked.
      While Tokai’s shares have retreated in recent months, electrode prices are still going up and Nagasaka sees further
      gains possible this year. The company is selling to international customers at $14,000 a ton in the first half of
      2019, up from $12,000 in the final six months of 2018. Prices were as low as $2,500 a ton in the first of half of 2017.
      The company gets about half its revenue from the graphite electrodes business and also produces carbon black and materials
      for semi-conductors. Annual operating profit will climb more than six times to 75 billion yen ($684 million) in 2018 and
      sales will more than double, the company said in November. Tokai is scheduled to release its mid-term business plan next month.
      Graphite electrodes are used electric arc furnaces, which recycle scrap metal into steel. The process is less polluting
      than blast furnaces, which use iron ore and coal. So, when China started shutting particularly dirty furnaces
      to clean up its skies, producers turned to electric arc plants, bolstering demand for electrodes. It also shuttered the plants
      that produce the graphite electrodes from a substance called needle coke, cutting supply. Prices, and profit margins for the
      likes of Tokai, exploded.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Заради айфона една камара производители отдавна ги няма на пазара за сметка на други основно азиатски. Да сложим един бас след 10 год какво ще е разпределението на ТОП производителите на автомобили? Тесла ще държи лъвския пай по приходи, а китайците ще продават най-много бройки EV-та. От сегашните ТОП 5 може би VW ще има някакви шансове щото се усетиха макар и малко късно.
        Преди години цената на нефта беше 150 долара за барел и имаше едни хора дето предричаха, че нефта свършвал, че цената щяла да върви нагоре. А то кво стана - некви реднеци измислиха шистовото сондиране и нефта падна.

        Некви хора тука говориха за биткоините, блок чейн - бла, бла. А па то кво стана.

        Те така и с Тесла. За Тесла говореха че ще фалира всеки момент, обаче тя на косъм избегна фалита. Но това не значи че няма да фалира точно когато никой не очаква. Та Тесла може да фалира всеки един момент.

        Все още няма килър продукт както беше АйФона или гейм ченджер както му викат. Може да има добър драйвинг експериансе, обаче проблемът със зареждането е сериозен. И става за втора кола и градска кола. Но все още е до там.

        Ако продажбите им не тръгнат в Китай с тоя завод дето го строя там, може и да глътнат вода.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

          Отдавна се работи по тази тема. Тесла и Мъск не бяха първите. Тойта отдавна имат Приус (плъгин хибрид). Имаше и там разни други пускаха. Но това е нещо като манията по Айфоните с реклама и шум му се получиха нещата. И другото което е голяма подкрепа на държавата и щата Калифорния изиграха сериозна роля. И накрая медиите и разбираш ли колко било екологично и отговорно към природата, бла, бла. Та някои хора си накупиха втора кола електричка или си взеха първа такава да я карат из града, щото като излизат от града хващат самолет.
          Заради айфона една камара производители отдавна ги няма на пазара за сметка на други основно азиатски. Да сложим един бас след 10 год какво ще е разпределението на ТОП производителите на автомобили? Тесла ще държи лъвския пай по приходи, а китайците ще продават най-много бройки EV-та. От сегашните ТОП 5 може би VW ще има някакви шансове щото се усетиха макар и малко късно.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

            АКО в бъдеще не се махне скъпата, тежка и неефективна сегашна батерия! Подобен електромобил НЕ Е конкурентен!


            Ако щеш ми вярвай. Обемите, които Мъск прави - изобщо не са съпоставими с обемите на ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ, нищо че графиките ТИ /му/ игнорират останалите съвременни движители!
            Пак говориш наизуст:
            Tesla 3 – 1 611kg
            Mercedes C – 1 575kg

            M3 издухва всичко в седан сегмента, когато става въпрос за driving experience. И една от основните причини странно но факт – батерията! М3 е с по-нисък център на тежестта от 911 и ако разбираш поне малко се сещаш какво значи това.

            Продажбите пък са покъртителни - 5 пъти повече (в проценти е в стотин) от следващия в класацията „конкурент“ с ДВГ C клас.

            Всичко ново е съпроводено с голяма доза недоверие и песимизъм от лидерите към даден момент в историята. Ей това филмче ще ти даде идея какво ще се случи следващите 4-5 години.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Сега е лесно да се каже като се виждат резултатите и търсенето. Въпросът е ако не беше Мъск и Тесла, дали щяхме да говорим за EV революция изобщо?!?
              Гледай сега:
              tesla S
              tesla 3
              tesla X
              tesla Y
              Отдавна се работи по тази тема. Тесла и Мъск не бяха първите. Тойта отдавна имат Приус (плъгин хибрид). Имаше и там разни други пускаха. Но това е нещо като манията по Айфоните с реклама и шум му се получиха нещата. И другото което е голяма подкрепа на държавата и щата Калифорния изиграха сериозна роля. И накрая медиите и разбираш ли колко било екологично и отговорно към природата, бла, бла. Та някои хора си накупиха втора кола електричка или си взеха първа такава да я карат из града, щото като излизат от града хващат самолет.

              Коментар


              • Понеже някой надолу спомена климатичните промени и как 95% от учените ги потвърждавали и бла бла.

                Ето малко инфо. Статията е от Архива на Асошейтед Прес да не каже някой нещо фалшив източник.

                Писаниците са от 1989 год (демек отпреди 30 год). Та тогава пак са предричали как до 2000 щяло да има цели нации погълнати от Океана.


                https://www.apnews.com/bd45c372caf118ec99964ea547880cd0


                UNITED NATIONS (AP) _ A senior U.N. environmental official says entire nations could be wiped off the face of the Earth by rising sea levels if the global warming trend is not reversed by the year 2000. Coastal flooding and crop failures would create an exodus of ″eco- refugees,′ ′ threatening political chaos, said Noel Brown, director of the New York office of the U.N. Environment Program, or UNEP.

                He said governments have a 10-year window of opportunity to solve the greenhouse effect before it goes beyond human control.


                Та толкоз за тая дъвка. Дъвче се от поне 30 год и все следващите 10 год ще се издавим ако не направим нещо.

                Коментар


                • Гледах едно предаване за BYTON. Мениджъра каза, че в Китай има "нареждане" за развитието на ел коли и, че всичко се развива екстремно бързо. За 18 месеца са взели всички разрешителни, направили са joint venture за производство с града в, който са. Направили са и прототипите. Завода е почти завършен. Сега трябва да наберат едни 500 милиона долара и след година и половина започват да произвеждат по 300 000 коли годишно във висок клас. 45 000 долара базата. Ако сега смарт устройствата се носят в ръка, то в BYTON направо влизаш в смарт среда.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Сега е лесно да се каже като се виждат резултатите и търсенето. Въпросът е ако не беше Мъск и Тесла, дали щяхме да говорим за EV революция изобщо?!?
                    Гледай сега:
                    tesla S
                    tesla 3
                    tesla X
                    tesla Y

                    За революция говориш само ти - ходИ да ти леят куршум... ))


                    Идея си нямаш като правиш реклама на нещо, което в тоя му вид няма как да се наложи на пазара, АКО в бъдеще не се махне скъпата, тежка и неефективна сегашна батерия! Подобен електромобил НЕ Е конкурентен!


                    Ако щеш ми вярвай. Обемите, които Мъск прави - изобщо не са съпоставими с обемите на ТОПЛИННИТЕ ДВИГАТЕЛИ, нищо че графиките ТИ /му/ игнорират останалите съвременни движители!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      ED - автомобилния пазар в момента е много труден, най лесната му част я държи Мъск и за неговите коли се чака ред още. Нормално е производителите да искат да отидат при него образно казано, никой не иска да се измъчва.
                      Сега е лесно да се каже като се виждат резултатите и търсенето. Въпросът е ако не беше Мъск и Тесла, дали щяхме да говорим за EV революция изобщо?!?
                      Гледай сега:
                      tesla S
                      tesla 3
                      tesla X
                      tesla Y

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                        Те са си имали големи закачки, при това понякога доста остри и на моменти неприемливи. Спорът им е бил най-вече относно ефира - има ли го или го няма. Първоначално Айнщайн го е отричал, после пък го приел. Все пак Тесла е бил по-голямата откачалка. Тесла пък не приемал Общата теория на относителността - за пространство-времето. Накрая двамата пък осъществили проекта "Филаделфия" - резултатите от който са най-голямата загадка в историята на физическите експерименти. Големите умове са много тщеславни, не искат да делят славата с никого. Което е тъжно.
                        Не съм запознат. Това че са имали препирни е повече от нормално. По-скоро жалкото е че трудът на Тесла не е довел до реализиране на голяма част от изобретенията му. От това което знам почти всичко е унищожено или "прибрано" от властите.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Ха, някъде бях чел за Айнщайн че на въпроса "как се чувства като най-умния човек на земята?" Отговорил -" няма как да знам. Трябва да питате Тесла"
                          Те са си имали големи закачки, при това понякога доста остри и на моменти неприемливи. Спорът им е бил най-вече относно ефира - има ли го или го няма. Първоначално Айнщайн го е отричал, после пък го приел. Все пак Тесла е бил по-голямата откачалка. Тесла пък не приемал Общата теория на относителността - за пространство-времето. Накрая двамата пък осъществили проекта "Филаделфия" - резултатите от който са най-голямата загадка в историята на физическите експерименти. Големите умове са много тщеславни, не искат да делят славата с никого. Което е тъжно.

                          Коментар


                          • безимeн за пари става въпрос, всеки иска те да са при него и да продава и печели. Едните продават петрол, другите автомобили и всеки с интереса си.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • ED - автомобилния пазар в момента е много труден, най лесната му част я държи Мъск и за неговите коли се чака ред още. Нормално е производителите да искат да отидат при него образно казано, никой не иска да се измъчва.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                                Мъск можем да определим като шарлатанин, АКО не познава много от законите на физиката... /да не изброявам още поне 10-на науки - частни или общи/. Мъск - нито е откривател, нито пък новатор. Той е яхнал идеята на некомпетентни правителства и журналисти
                                Иди да ти леат куршум, че нещо си вманиачeн на тема анти Мъск

                                Коментар

                                Working...
                                X