IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid - той и тока може както се вижда да поскъпва, на практика се получава така че еко мерките наливат масло в огъня на някои азиатски икономики. Просто доказателство че светът на бялата раса се управлява от едни прости хора и ограничени.
    Last edited by supertrader; 20.04.2019, 08:31.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Миналата година в Китай са продадени над 1 млн електрически коли и 16 000 автобуса. Тази година се очаква дневната консумация на петрол да де понижи с 200 000 барела. Въпреки ръста на икономиката им.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
        Петролът, обаче, може също и да поевтинява. И има логика в това въпреки, че е нещо извратена. Друго ми се чини, напоследък: в темата, чуваемостта се губи. И ти, и дори безименният, имате верни изходни позиции. Някак парадоксално но, и двете линии имат място. Дивергенция?
        - Не знам. Проблемът е, че планетата е била, е и още дълго ще остане единственото прилично място за масов живот. Какво да се прави? Т.е., как да я караме?

        Коментар


        • ED - акумулаторите в момента е неясно как ще се рециклират в интерес на истината, никой не инвестира сериозно в рециклирането им за което се изисква първо стандарт за размера и конструкцията и от там да е възможно вече да се направят автомати за разрушаване и извличане на суровините. Самите акумулатори са 100% суровина, която е годна след като се рафинира и пречисти при което няма да се отделят токсични отпадъци а такива ще се създадат ако се изхвърлят безконтролно или акумулаторите просто се депонират и бъдат оставяни да деградират физически. До там им стигат силите на иначе ангажираните много политици и еколози. Между другото и ДВГ са токсични, но до ден днешен никой не объща внимание на това че като отпадък те съдържат азотни съединения и метални окиси на металите с които са легирани стоманите а те са много токсични.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • безимeн - пак ти го пиша , купуват хибриди или ел. коли по малко а тези които са се прекарали да не купят хибрид и са купили автомобил с двг съжаляват и още повече ще съжаляват защото петролните горива ако не поскъпнат поради по високи налози, ще поскъпнат поради по висока цена на петрола. Тенденцията е ел.колите да стават все по изгодни и не виждам как тя ще се обърне.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Тавариш, добре е да имаш мнение, но е още по-добре да си „open minded“ и да си способен да го променяш, когато фактите не го подкрепят. Или поне така правят успяващите хора!!!

              Ще карам по ред:

              Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.

              .......................

              ТовариШ /съобразявам се с наложеното от опонента ми обръщение!/ Ще трябва да разделяме факторите, които влияят на дискусията. В противен случай нещата се замазват и не доказваме своите тези!


              НЕ Е ИЗЛИШНО да спорим по темата, кое производство замърсява повече. "Излишно е" - казваш ти, защото тоя начин на разсъждения обслужва твоята теза. Не е излишно да спорим по темата. Така всеки достига до своята истина, другарю /така се обръщаш към мен и не желая да те разсройвам с други обръщения!..., това, че не желая да те разстройвам - не означава, че си запечен - моля да не се тълкува неправилно!/

              1. Основното, от което е съставена активната маса на батериите - се добива в условията на ТОКСИЧНИ производства, които - интересно защо пропускаш! Те са именно... ТОКСИЧНИ! С токсичните производства, не само, че се замърсява природата, но и се ЗАСТРАШАВА ДИРЕКТНО живота на хората!

              2. Активната маса от токсични /най-общо - вещества/ - е каква? Допустимо /до колко е изследвано?/ - токсична ИЛИ нетоксична. Все още се колебаем, дали да направим мащабното си изследване - в което далеч не сме така компетентни, както например в еко-мъгливите познания..., с които парадира всяко кърмаче от ранната си възраст...

              3. ТовариШ, може да си припомниш какво представлява електрическият ток /физика, електротехника/! Аз НЕ СМЕЯ да твърдя какво е действието на електромагнитното поле, което се наслагва към познатите ти подобни полета върху човека, защото дори и ти знаеш, че около проводник, по който тече ток - се създава - какво, бе, другарю? Разбира се - това е НОВО магнитно поле!

              4. Долу ти давам стойностите на тока/напрежението /ако смяташ, че има грешка - поправи ме!/. Ти - разбира се знаеш - що е то променлив и прав ток, а също знаеш и що е то честота на тока - мислИ и разсъждавай на глас, ако знаеш, че нов електромобил от компактен клас е 60 000 лв.В същото време - колко струва литиево-йонната му батерия, ако тя съставлява около 60 - 65 - 70 % от стойността на автомобила...

              5. Това, че литият е в ограничени количества в природата - изобщо НЕ Е ТЕМА на дискусията, ако и - цената му постоянно да мисля, че ще расте, но ТОВА НЕ Е ПРЕПОРЪКА към инвеститорите /за разлика от твоите постове тук!/...



              Зареждането до над 80% от батерията на среден клас електромобил отнема различно време според конкретния електромобил и зарядното устройство, което се използва:
              • Обикновен контакт 220V – за около 6 часа
              • От 16А контакт с трифазен 400V ток – за около 2 часа
              • От 20kW бързозарядна станция с променлив ток – за около 40 мин. – 3 часа
              • От 43kW бързозарядна станция с прав ток – за около 30 мин.



              ТовариШ, айде малко по-сериозно, а? Тук четат много по-добри икономисти от теб и мен!

              Прецизирай малко постовете и карай по същество! Стига с общите приказки за пред деЦката градина, другарю ЕД!


              /следва продължение по поста ти.../

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                По темата:

                Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.

                Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.

                Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:

                1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.

                2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.

                3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!

                4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.

                5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.

                6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:

                - или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",

                - или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,

                - или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...

                - за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми! ))

                - за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!

                МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!

                7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.

                Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!

                С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!
                Тавариш, добре е да имаш мнение, но е още по-добре да си „open minded“ и да си способен да го променяш, когато фактите не го подкрепят. Или поне така правят успяващите хора!!!

                Ще карам по ред:

                Замърсяване – Излишно е да спорим по темата кое производство замърсява повече – батерия или петрол. Батериите са напълно рециклируеми за разлика от милионите тонове изгоряло гориво всеки ден. Единствения коз на АНТИ вълната (силно зависима от икономическите интереси) е че и електричеството се произвежда все още от централи на въглища, НО това се променя с мноооого бързи темпове. Новите мощности ще са основно във възобновяеми източници и старите централи ще са на доизживяване. Освен това дори и да приемем, че тока се произвежда в голяма степен от въглища е в пъти по-ефективно производството и употребата на ТОК спрямо бензин/дизел. Да не говорим, че Ел двигателя е в пъти по-ефективен от ДВГ.

                Цената на компанията се определя от много фактори и нито един от посочените от теб
                Няма рекламен трик другарю, защото ако не знаеш Тесла е единствения авто производител, който има 0$ похарчени за рекламен бюджет - EVER. Маркетинга се прави от потребителите, които карат автомобила и вълната расте като горски пожар. И причината е много проста – колите на тесла са несравнимо по-добри от всичко което има на пазара в ценовия сегмент. Сравненията на тесла се правят с Поршета, ферарита и ламборджинита, спортни коли които са 3 до 10 пъти по-скъпи от тесла. Сам можеш да си направиш извода.

                Поддръжка – тотално си заблуден. Вече има 6 годишни тесли и спестените разходи за поддръжка и гориво правят колата значително по-евтина от сравним автомобил (Ауди например). Има таксиметрови компании с над 400 хил мили (600х км), при които деградацията е в порядъка на 10-20%. Купето е дизайннато за 1 млн мили (1,6 млн км)! Така че ако изобщо някога ти се намали капацитета на батерията (след 600-700 хил. км) и имаш нужда от смяна, разхода ще ти 5-7 хил $ за още толкова км. За средно статистическия потребител това означава че батерия МОЖЕ БИ ще се сменя след 4тия собственик.

                Пробег – няма значение дали пробега на ДВГ е 1000 или 2000 км. Важното е как се шофира на дълги разстояния. На всеки 3-4 часа шофиране така или иначе спираш да почиваш, храниш и т.н. За 20 – 25 мин зареждане даже няма да си свършил с тоалетната.

                Пробега през зимата намалява около 10 до 20%, а в екстремни условия при -30/40градуса до 30-40%. Вместо 500км, ще караш 300-350. Дизела при -30 няма да запали даже

                Тежестта на батерията не е проблем. М3 е с 50 до 80 кг по-тежка от Мерцедес или БМВ. За сметка на това факта, че няма двигател отпред, а батерията е поставена на пода превръща електрическата Тесла в най-сигурната кола на пътя заради ниския център на тежестта и системите поставени да запазват целостта на купето.

                Зарядните станции в западна Европа дават възможност за абсолютно безпроблемно шофиране на големи разстояния. Източна Европа изостава, но и това ще се промени за 2-3 години.

                „Бързото зареждане“ се прави само ако пътуваш на дълги разстояния. За ежедневно ползване през нощта или на работа. С навлизането на електромобилите зарядните ще са навсякъде – паркинги, офиси, МОЛове, хотели, гаражи, на улицата …

                Количеството автомобили с ДВГ спрямо EV е много наивен аргумент. Преди 10 – 12 год. нямаше нито един Смарт телефон, сега е трудно да видиш някой без такъв. Преди 110 години е нямало автомобили, а само коне и каруци, 10 години по-късно конете са ползвани само в земеделието. Тенденцията е видна още от сега. Продажбите на автомобили с ДВГ спадат навсякъде от 2015/16 година, а на EV се покачват с 50 – 100 % всяка година, като основния генератор на търсенето е Тесла!!! Believe it or not.
                Last edited by ED; 18.04.2019, 12:00.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.


                  Супер-какъвто си там, гаранцията на акумулатора - ако си забелязал - няма да е за ПАДАЩИЯТ КАПАЦИТЕТ от 2-3-тата година натам!

                  Хайде да не заблуждаваме хората тук! Те НЕ пасат трева!

                  АКО можеш да кажеш нещо КОНКРЕТНО но по антитезата на електромобила в поста, написан от мен - давай!

                  Другото е бошлаф! Напр. - напоследък аз НЯМАМ нито един пример от многобройните ми познати, който да си е купил електромобил..., още повече пък да го е карал 8 години, за да ни каже какво-що...

                  Но с това не те разколебавам: джиткай си с електромобилите на твоите приятели из София. До сега аз съм виждал само един такъв ел.мобил /може да са няколко!!!/..., срещу десетки хиляди всеки ден с двигатели с вътрешно горене, между повече от милион себеподобни - с двигател с вътрешно горене.

                  /между другото, ел.мобилът не е никаква новост! - но да не се повтаряме, което правят рекламиращите..., но за какво друго да се хванат, ако споменават това и "ефирното" удоволствие от карането на въпросния/...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.
                    Пак зависи по колко ще ги караш, обаче. Едни такива, брой цикли заряд-разряд. И, което първо се случи: Години или цикли. И край с гаранцията.
                    Last edited by Pyramid; 18.04.2019, 09:51.

                    Коментар


                    • безимeн - напоследък всички мои познати които си купуват нови коли или си вземат хибриди или изцяло ел., явно рекламата ги е ударила в главите и по 8 години гаранция имат на прословутите акумулатори.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • По темата:

                        Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.

                        Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.

                        Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:

                        1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.

                        2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.

                        3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!

                        4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.

                        5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.

                        6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:

                        - или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",

                        - или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,

                        - или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...

                        - за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми! ))

                        - за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!

                        МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!

                        7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.

                        Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!

                        С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!

                        Коментар


                        • Още няколко мисли на тема EV (in general), Tesla и бъдещето на транспорта.

                          Много се изговори какво е възможно, какво се харесва от потребителя, дали има търсене за EV-та, дали има смисъл и пр. Факт е обаче, че всяко нововъведение (технология) първоначално е отричано и присмивано докато събере критична маса от потребители. 10 години по-късно хората се чудят как са могли да живеят без новата технология. Транзита към електро-транспорт не е изключение.

                          „If I had asked people what they wanted, they would have asked for faster horses“ – думите се приписват на Хенри Форд и са живописно потвърждение за различния начин на мислене на иноваторите. От гледна точка на потребителя, това което се приема за нормално е да получава повече от това с което вече е свикнал – по-бърза, по-мощна, по-възможност SUV (щото е модерно), с по-нисък разход на дизел и т.н. Когато му се предложи нещо различно, първоначалната реакция разбира се е да гледа с недоверие и да търси негативите (а в началното развитие на всяка нова технология все още има такива).
                          С развитието на Тесла (особено в последната година), различното вече не изглежда толкова странно, екзотично, непрактично и скъпо! Проблемът на потребителя е че няма как да оцени новото, ако не го пробва!

                          Парадоксалното е че всеки, който се качи на EV и особено на Тесла слиза от колата с тотално различна гледна точка. Всички аргументи ПРОТИВ вече не са толкова убедителни (набивани от традиционните производители и всички заинтересовани – енергийни гиганти и пр.). Ел. колите са бързи, евтини за поддръжка, по-сигурни, лесни за зареждане и ако ги поставиш в правилната ценова категория, а в случая с Тесла са Мерцедес, БМВ и Ауди са дори и по-евтини като се разгледат разходите за експлоатация за живота на автомобила.

                          За тези които искат да пробват как вървят EV-та могат спокойно да си инсталират апликацията на SPARK и да пробват (мисля че работи само в София обаче)!


                          За всичко друго може да си разтягаме локуми но цифрите говорят най-добре:

                          Какво казват продажбите на Тесла М3 (за Март когато се доставят на потребителите)
                          #1 по продажби в САЩ (в ценовата категория)
                          #1 по продажби в Европа – Холандия, Швейцария, Норвегия (с най-скъпата модификация)
                          #1 EV по продажби – Норвегия, Холандия, Испания, Германия, Австрия Швейцария

                          Click image for larger version

Name:	Swiss sales.jpg
Views:	1
Size:	73.9 КБ
ID:	3460369

                          Click image for larger version

Name:	EU BEV registrations.jpg
Views:	1
Size:	74.7 КБ
ID:	3460370


                          Следващите месеци започват да се продават евтините модификации (с 40% по-ниска цена) и само можем да си представяме физиономиите на конкуренцията! И като казвам конкуренция, нямам предвид EV моделите на нисан, ауди, ягуар! EV пазара тепърва ще започва да се ускорява в т.н S-curve и ще измества ДВГ с все по-силни темпове. Нагледна картинка как ще се развиват продажбите следващите няколко години:

                          Click image for larger version

Name:	EV adoption.jpg
Views:	1
Size:	80.1 КБ
ID:	3460371

                          Наскоро видях, че Фиат са подписали споразумение с Тесла да им платят няколко стотин милиона вместо да платят глобите за емисии, наложени в Европа. Няма да се изненадам ако нещо подобно се случи и в Китай и САЩ. Въпросът е колко време ще могат традиционните производители да отлагат неизбежното!!!

                          Тесла килърите никакви ги няма. Наскоро излезе рейтинга на Ауди е-трон и се оказва че тесла от 2012 година е с по-добра ефективност на батерията и цялостната технология от Ауди 2019 (200 мили капацитет при 90кв батерия)! Всички германски производители са м/у 3 и 10 години след тесла като развитие.

                          И ако цифрите към момента говорят достатъчно за промяната в настроенията и нагласите на потребителя да си представим каква ще е картината като започнат да се продават – model Y, Pick –UP track, камиона …


                          Коментар


                          • Investitor33 - може след толкова време въобще да не се говори за батерии както вървят нещата
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

                              ... по брой на освободени служители в компанията!
                              На твойто му се вика wishful thinking

                              От 10 години все това говорят пък ти да видиш …
                              # 1 по продажби
                              # 1 по сигурност
                              # 1 по динамика
                              # 1 цена/км
                              # 1 по клиентска удовлетвореност
                              # 1 self driving (beta)


                              Като гледам конкуренцията съкращава персонал и слага на тезгяха цели предприятия заради намалени продажби. Теслата удвояват приходите всяка година
                              Last edited by ED; 16.04.2019, 21:03.

                              Коментар


                              • Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

                                ... по брой на освободени служители в компанията!

                                Коментар

                                Working...
                                X