IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    fon - те МПС-тата може да се водят 4 милиона, но толкова хора на които да им трябват мпс-та няма, повечето са отпадък внесен от чужбина за да не се хвърля там а да дойде тук. Новите са много малко и ако махнеш дачиите и юк еднодневки стават още по малко и това нещо ще се замени с ел. коли ? Дори 300к са много за България.
    Постепенно, брат. Лека-полека. Ще стане.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
      Не съм се връщал много назад, но пък виждам, че само аз, КАТО ЧЕ съм по темата...
      Вчера акцията на Тесла /все още я изписвам с главна буква!/ - беше над 260 $ за 1 брой.
      Сега сме на 259 $... Акцията тества историческия си минимум, ако отчетем, че има три пъти тестван максимум на все по-ниски цени. Нека ни кажат техничарите какво означава това.
      Не си само ти по темата, защото "гориво-електроцентрала-пренос на ток- електромобил" и "гориво-рафинерия-пренос- кола с ДВГ" са неизменно цяло. КПД-то на първото е към 3 пъти по-високо от на второто и това е интересно при електромобилите. Ако седнем да обсъждаме гумите, таблото и тапицерията на електромобилите е тъпо и скучно - защото е правено 100 години до втръсване.

      Акциите на Тесла не са на минимума. Ето за полследните 5 год
      https://finance.yahoo.com/quote/TSLA...5n_IACAi6fll8z

      Къде виждаш минимум? По мое мнение Мъск е много навътре и с акциите - да имаш акции които са много апетитни, ти работиш и изобретяваш, а някакви тъпи кибици правят луди пари от това според мене е тъпо и Мъск не допуска това - просто държи акциите си в диапазон който му е изгоден и справедлив. Но всеки си има мнение. Ако правиш пари от акции и Мъск не ти осигурява печалба си инвестирай където щеш. Мъск си остава гении и велик, не заради акциите, а заради това което даде на света.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Та, Мрежата трябва не да го плюеш, ами много внимателно да го слушаш и четеш.
        Хайде стига, бе. Това майтап ли е. Че аз не виждам приятеля ти да е казал една дума по същество. То каквото и да кажа за него ще прозвучи като обида.

        Не отговори ясно - съгласен ли си с числата на Блумбърг? Може да ги оспориш с елементарна математика ако не си.

        Коментар


        • Не съм се връщал много назад, но пък виждам, че само аз, КАТО ЧЕ съм по темата...

          Не съм се отчаял прекалено - за разлика от оптимистите тук... ))

          Вчера акцията на Тесла /все още я изписвам с главна буква!/ - беше над 260 $ за 1 брой.

          Сега сме на 259 $... Акцията тества историческия си минимум, ако отчетем, че има три пъти тестван максимум на все по-ниски цени. Нека ни кажат техничарите какво означава това.

          Не отиват на добре нещата - още от миналото лято, насам..., а може би - доста по-отдавна... за съжаление на оптимистите!
          Last edited by безимeн; 24.04.2019, 22:40.

          Коментар


          • Сега се наблюдава една хубава тенденция, трафика в големите градове специално го затормозиха с едни пътни съоръжения - кръгови движения и други подобни. В момента е възможно пеш да стигнеш по бързо , колите ако са ел. малко ще се отпуши движението понеже са по бързи в града но това в България със сигурност няма да стане.
            Вижда се какво се случва - въглеродни емисии за мариците които в сравнение с населението което зимата гори всичко което може да се запали и изгори, та мариците бълват направо чист планински въздух и това е върха на лицемериието, но за държава в която има десятък си е напълно в реда на нещата.
            Last edited by supertrader; 24.04.2019, 22:05.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • fon - те МПС-тата може да се водят 4 милиона, но толкова хора на които да им трябват мпс-та няма, повечето са отпадък внесен от чужбина за да не се хвърля там а да дойде тук. Новите са много малко и ако махнеш дачиите и юк еднодневки стават още по малко и това нещо ще се замени с ел. коли ? Дори 300к са много за България.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                Ма разбира се ти си Пътят истината и животът и който не е съгласен с тебе било простащина и простотия.И Блумбърг разбира все енергийни капацитети.Намали самочувствието казах ти само с интернет не става.Повечко чети ама книги не интернет бози и слушай когато по умните и по знаещите ти говорят.
                Отчаяна работа. Това е алтер-егото на безименното.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
                  Ма разбира се ти си Пътят истината и животът и който не е съгласен с тебе било простащина и простотия.И Блумбърг разбира все енергийни капацитети.Намали самочувствието казах ти само с интернет не става.Повечко чети ама книги не интернет бози и слушай когато по умните и по знаещите ти говорят.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                    Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.
                    Бях написал мирен пост. Дори аха! -да го пусна...и чета това тук.
                    Само да те питам: Ти как мислиш, Фон-е, с какво ще бъде заменено течното гориво, при подмяна на двг-та с електрика и още, в какъв режим работи днес ЕЕС, че да я натовариш с още? От тези 12000 MW, колко са активни, колко % от времето и при какви условия? А колко вече са изведени от експлоатация и поради какви причини? А докога?
                    Та, Мрежата трябва не да го плюеш, ами много внимателно да го слушаш и четеш. И едва после, да се правиш на Голямата Работа. Стари или нови, знанията трябва не само да ги имаш, ами и са ги разбираш, за да не се излагаш. В момента, правиш точно това. И май се сещам, чий дублиращ ник се явяваш.
                    Поздрави.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                      Либерастсоросоидите ама въобще не ги интересува въглеросния диоксид. За тях светлото бъдеще е същества от пейсе и два пола, на основен базов доход да се возят на групи в автономни ел. мобили и да им виси сопола. Затова са тези врясъци за глобални затопляния, насилия и всякакви други врясъци.

                      Коментар


                      • https://www.investor.bg/novini/444/a...e-koli-281037/

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                          Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...
                          Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                            Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

                            В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

                            Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

                            Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
                            http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

                            Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
                            Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.
                              Освен многото съвети, кого да слушам и другите излишни неща на които не виждам значението им тук имаш ли нещо с което да обориш Блумбърг
                              https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand

                              Защото ако нямаш, приемаме, че в близките 30 години електромобилите ще повишат потреблението на ток в света и в България НЕЗНАЧИТЕЛНО и преминаваме нататък в обсъждането на качествата им с които ще избутат колите с ДВГ от пазара.

                              Няма да е зле да се запознаеш издълбоко и с тази статия щом те вълнуват пиковите мощности
                              https://www.investor.bg/novini/444/a...i-koli-259725/

                              Електромобилите могат да изрязват пиковете поради самата си същност. Ако се включиш в подобна програма на практика може да караш електромобил без пари тъй като парите ще дойдат ако има кой да ти плаща да му изравняваш пиковете, а в момента в света пазарите на ток предлагат все още голям потенциал за тази възможност. Ама то главата ти ако е все у технологии на половин век със сигурност ще пропуснеш подобни възможности.
                              Last edited by fon; 24.04.2019, 18:39.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                                Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

                                В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

                                Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

                                Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
                                http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

                                Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
                                Преварил си ме с малко. Да питам само, правиш ли разлика между /някога, изобщо/ инсталирана генерираща мощност, резполагаема такава, горещ/студен резерв, баланс на мощностите, коефициент на натоварване, базови/пикови мощности, товаров график, запаси от е ергоносители, изведени от експлоатация и т.н.? А знаеш ли, че има договори за износ/внос на енергия, отговорности и неустойки по тях и т.н.? Добре е всичко това да ти е подредена сиатема, преди да твърдиш едно или друго. Помага сам да се ориентираш, поне. Има.е си и щатно плямпало, не слизай до „нивото” му.

                                Коментар

                                Working...
                                X