IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Още няколко мисли на тема EV (in general), Tesla и бъдещето на транспорта.

    Много се изговори какво е възможно, какво се харесва от потребителя, дали има търсене за EV-та, дали има смисъл и пр. Факт е обаче, че всяко нововъведение (технология) първоначално е отричано и присмивано докато събере критична маса от потребители. 10 години по-късно хората се чудят как са могли да живеят без новата технология. Транзита към електро-транспорт не е изключение.

    „If I had asked people what they wanted, they would have asked for faster horses“ – думите се приписват на Хенри Форд и са живописно потвърждение за различния начин на мислене на иноваторите. От гледна точка на потребителя, това което се приема за нормално е да получава повече от това с което вече е свикнал – по-бърза, по-мощна, по-възможност SUV (щото е модерно), с по-нисък разход на дизел и т.н. Когато му се предложи нещо различно, първоначалната реакция разбира се е да гледа с недоверие и да търси негативите (а в началното развитие на всяка нова технология все още има такива).
    С развитието на Тесла (особено в последната година), различното вече не изглежда толкова странно, екзотично, непрактично и скъпо! Проблемът на потребителя е че няма как да оцени новото, ако не го пробва!

    Парадоксалното е че всеки, който се качи на EV и особено на Тесла слиза от колата с тотално различна гледна точка. Всички аргументи ПРОТИВ вече не са толкова убедителни (набивани от традиционните производители и всички заинтересовани – енергийни гиганти и пр.). Ел. колите са бързи, евтини за поддръжка, по-сигурни, лесни за зареждане и ако ги поставиш в правилната ценова категория, а в случая с Тесла са Мерцедес, БМВ и Ауди са дори и по-евтини като се разгледат разходите за експлоатация за живота на автомобила.

    За тези които искат да пробват как вървят EV-та могат спокойно да си инсталират апликацията на SPARK и да пробват (мисля че работи само в София обаче)!


    За всичко друго може да си разтягаме локуми но цифрите говорят най-добре:

    Какво казват продажбите на Тесла М3 (за Март когато се доставят на потребителите)
    #1 по продажби в САЩ (в ценовата категория)
    #1 по продажби в Европа – Холандия, Швейцария, Норвегия (с най-скъпата модификация)
    #1 EV по продажби – Норвегия, Холандия, Испания, Германия, Австрия Швейцария

    Click image for larger version

Name:	Swiss sales.jpg
Views:	1
Size:	73.9 КБ
ID:	3460369

    Click image for larger version

Name:	EU BEV registrations.jpg
Views:	1
Size:	74.7 КБ
ID:	3460370


    Следващите месеци започват да се продават евтините модификации (с 40% по-ниска цена) и само можем да си представяме физиономиите на конкуренцията! И като казвам конкуренция, нямам предвид EV моделите на нисан, ауди, ягуар! EV пазара тепърва ще започва да се ускорява в т.н S-curve и ще измества ДВГ с все по-силни темпове. Нагледна картинка как ще се развиват продажбите следващите няколко години:

    Click image for larger version

Name:	EV adoption.jpg
Views:	1
Size:	80.1 КБ
ID:	3460371

    Наскоро видях, че Фиат са подписали споразумение с Тесла да им платят няколко стотин милиона вместо да платят глобите за емисии, наложени в Европа. Няма да се изненадам ако нещо подобно се случи и в Китай и САЩ. Въпросът е колко време ще могат традиционните производители да отлагат неизбежното!!!

    Тесла килърите никакви ги няма. Наскоро излезе рейтинга на Ауди е-трон и се оказва че тесла от 2012 година е с по-добра ефективност на батерията и цялостната технология от Ауди 2019 (200 мили капацитет при 90кв батерия)! Всички германски производители са м/у 3 и 10 години след тесла като развитие.

    И ако цифрите към момента говорят достатъчно за промяната в настроенията и нагласите на потребителя да си представим каква ще е картината като започнат да се продават – model Y, Pick –UP track, камиона …


    Коментар


    • Investitor33 - може след толкова време въобще да не се говори за батерии както вървят нещата
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

        ... по брой на освободени служители в компанията!
        На твойто му се вика wishful thinking

        От 10 години все това говорят пък ти да видиш …
        # 1 по продажби
        # 1 по сигурност
        # 1 по динамика
        # 1 цена/км
        # 1 по клиентска удовлетвореност
        # 1 self driving (beta)


        Като гледам конкуренцията съкращава персонал и слага на тезгяха цели предприятия заради намалени продажби. Теслата удвояват приходите всяка година
        Last edited by ED; 16.04.2019, 21:03.

        Коментар


        • Мъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...

          ... по брой на освободени служители в компанията!

          Коментар


          • Голямо заяждане е паднало като гледам изтритите коментари

            Мъск не го мисли. М3 вече е #1 едно по продажби за Март в доста европейски държави … със скъпите модели за около 50 хилки в евро. Така ще е цяла година.
            Колелото е завъртяно вече – няма връщане назад:

            Ток и супер атрактивни дизайнерски решения на салона в Шанхай

            VW's I.D. EV will deliver a 300 mile range for the price of a Golf

            ...


            Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Развалили сте хубавата тема!
            Как сега да коментираме, коя ще бъде основната причина и какъв ще е характерът за намаляващите продажби на Тесла? Плавно, или скокообразно ще падат продажбите? Кога ще започнат да се освобождават от своите пакети основните акционери и докога Мъск - ако би започнал - ще си ги изкупува с идеята да се противопостави на естествените процеси? Ще осмислят ли най-после правителствата идеята за екологично-чистите превозни средства, които неправилно се отъждествяват с електромобила? Ще осмислят ли най-после "защитниците" на електромобила- идеята, че електромобилът НЕ МОЖЕ да замени топлинните двигатели!....

            Коментар




            • Hoвa бaтepия oбeщaвa 1 000 ĸм пpoбeг нa eлeĸтpoмoбилитe c eднo зapeждaнe

              След между три и пет години ще бъдат пуснати в Гермнания, а в България не се знае кога.
              Last edited by RUBLA; 16.04.2019, 20:01. Причина: Забранен линк.
              Господарка на ефира

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fon

                Хайде точно пък ти да не ми обясняваш как ме манипулират. Обясни го на оня горния дето се мисли за Наполеон и че е за Нобелова награда, както и че ядрения ток бил най-чист. Този "факт" че Германия внасяла ядрен ток от Франция от ТВ Алфа ли го чу или от някой по-тъп от тях? Той естествено няма нищо общо с реалността. Ами то си има официални статистики за това, има интернет, погледни я. Виж колко много плява си написал, не може да се оправдаеш, че е и техническа грешка.
                https://www.energy-charts.de/exchange.htm
                Поредната манипулация.Пак поднасяме едни данни но премълчаваме други.И тия показатели са формирани при постоянен 45% дял на ВЕИ и изключени връзки със съседните държави???Казвам пак нека си изключат връзките със съседните държави и когато постигнат такъв дял на ВЕИ за постоянно обади ми се.А и на въпроса ми не отговаряш.Затова задавам нов.Защо е този внос в Германия поради каква причина?Недостиг или нещо друго?А износът от Германия на какво се дължи на ВЕИ ли?И ако е така ако го нямаше износът щеше ли да има такова производство?Пак повтарям нека си изключат връзките със съседните страни и да им видим веитата...А пък ако имат глупостта да си затворят атомните и въглищните централи Бог да им е на помощ.Ти ми навираш едни данни при което ЕЕС на Германия работи в паралел с ЕЕС на европейските страни и ми показваш стойностите на веита спрямо товара Пак питам за енти път е ли възможно това ако ЕЕС на Германия не работеше в паралел с ЕЕС на другите европейски държави....Ако комшиите изключат връзките немските тарикати с веита са у киреча Манипулации манипулации манипулации и наивници наивници дето им вярват.За пореден път опираме до връзката между мозъка и интернета
                Last edited by national power; 11.04.2019, 11:25.

                Коментар


                • Моля, започнете да пишете по темата. Тъй като вив е смислена дискусията няма да я трия, но останали подобни мнения ще бъдат махнати.
                  रादोस्त

                  Коментар


                  • Млааади опълченци!
                    Оп, грешка!

                    Драги опоненти!*
                    Не се обаждам, защото не искам най-безсрамно, като вас, да превземам темата (hijack), която е за съвсем друго. Същото отбеляза безимен и е съвсем прав.


                    Трябва отделна тема за това.
                    Подготвен съм по въпроса и мога лесно да покажа зацапаните ви гащи на промитите ви от журналята и политюгите мозъци, но - в отделна тема.

                    Ако някой от вас си направи труда да отвори такава, в което силно се съмнявам, меко казано - ще участвам, макар и със съмнително удоволствие предвид клиентелата ви.
                    Ако не ме домързи, може и аз да я отворя, но с голям скептицизъм мисля за ползата от това за интелектуалната ви гмеж.

                    В противен случай така и ще си останете неуки патета, които гълтат всичко, що им пъхат в жълтите човчици.


                    Искрено ваш - батко Жан.


                    Last edited by X_Y; 11.04.2019, 09:09.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Е на този етап батериите не са опция. За фирмата ти може. Иначе има заместващи мощности и може да се допълват. Например перки, павец, вецове на газ... Все неща които бързо могат да се включват или изключват.

                      Батерията обаче е добра възможност за отделно домакинство.
                      Да де ама пак опряхме до мрежата...За вецове на газ чувам обаче за първи път.Явно краварите сте ного напред и сте измислили вецове на газ....

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                        Не можеш. Но в мрежата е доста по-различно и там имаш много повече възможности за повече източници, дълги линии, много компютри и хора работещи по въпроса. Преди само 10 години се считаше, че една държава сама трудно ще достигне 20% ВЕИ. А ето колко е в Германия, най-голямата енергетика в Европа днес - 45%
                        https://www.energy-charts.de/ren_sha...nnual&year=all

                        Дания, Испания, Португалия, Италия, Англия, Ирландия, Гърция ... отдавна минаха 20%. А по ТВ Алфа още повтарят на пенсиите, че ВЕИ нямали мощност.

                        Моля те да не четеш евроатлантически простотии и най вече да им вярваш.Обясних как те манипулират.Нека Германия си изключи връзките със Франция и Швейцария и тогава да постигне 45% ВЕИ.Делът на ВЕИ във всяка ЕЕС може да е различен в зависимост от природните дадености и изменението на товарите.Тия 45% дет им вярваш са възможни защото като спре вятъра и залезе слънцето френските и швейцарските атомни централи си бичат атомен ток.Дай да не се лъжем и заблуждаваме.Казах ти че на повечето страни в Европа ЕЕС работят в паралел и са членове на ENTSO-e.Да ВЕИ имат своето място не като паркове с по 100-200 мегавата а като инсталации по покривите на сградите.Тая простотия която се случи в България да се изграждат такива паркове си е престъпление отсякъде.Са да те питам нещо.Имаш една подстанция и фотоволтаик присъединен към уредба 20 KV по електропровод който захранва и няколко трафопоста.Какво се случва с консуматорите на средно и ниско напрежение когато трансформатора 110/20KV бъде изключен от собствена защита диференциална или газова.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение

                          Аз ти казах за замърсяването в Токио, ти ма фърляш да правя сметка на Белене. Щом едно младо семейство може да вземе заем 100 000 евра за апартамент /и брокера и банката казват -няма проблем/, с какви парични сметки въобще се занимаваш.
                          Това със семейството изобщо не разбрах защо го тупна тук. Ето какво си казал преди.
                          "Преди 30-40 години въздуха в Токио не можеше да се диша заради ауспусите. Всички медии показваха снимки на мъгли и граждани с предпазни маски. На улиците имаше монтирани апарати за чист въздух. Как изчистиха Токио? Трафика ли спря, ДВГ ли няма. Не. Свърши им кампанията ня техните либерасти и хората продължават да си живеят."

                          Аз го разбрах като, че считаш, че мръсния въздух в Токио е бил някаква конспирация и моите твърдения за АЕЦ също. Тръгнах да браня първо моите думи. Няма защо да правиш сметки за Белене, аз мога да ти ги направя чисто математически без политически термини.

                          Не считам, че и това за Токио е било лъжа. Трафика не е спрял, но колите са станали много по-екологични. Също Япония и Южна Корея внасят примерно 75% от световния втечнен газ - голяма стъпка към пречистване на въздуха. Има и още много мерки с които въздуха може да се пречисти без да се спира трафика. Ако се замислиш и в София преди 20 години беше много по-мръсен, то направо можеше да го виждаш, а трафика сега е в пъти по-голям. ТЕЦ Трайчо Костов беше преди на въглища, после мина на мазут и сега е на газ. Имаш електротранспорт, метро, коли с ЕВРО 6, няма ги старите пушещи Икаруси, а автобус е равен на десетки коли, имаш енергийна ефективност и т.н. много неща.
                          Last edited by fon; 11.04.2019, 00:57.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                            Ако има неразбиране, аз мога да поясня всичко. Много ми е трудно да обясня на хора, че токът от НОВИ АЕЦ в света е безумно скъп. Първият аргумент, който много често срещам е, че съм либераст и соросоид и нататък как да споря? На приятел му викам "добре бе, защо считаш, че токът от АЕЦ е евтин?". Ами можело с една шепа уран да се захранва цяла България. По тази логика тока от вятър и слънце трябва да е още по-евтин, защото урана е все пак с пари, а слънцето и вятъра са безплатни. Ама има една начална инвестиция с която сметките са много различни. Изглежда също хората гледат атомни бомби и си викат "Е това е мощност". В АЕЦ не се взривяват бомби и усвояваната енергия е някакви мижави части от промила. Имало е едни говорения в края на 50-те години в САЩ и Канада, после и от президента Никсън които по някакъв начин са влезли в соц учебниците ни и са се впили в главите на много българи, че "ядрения ток е евтин". Да ама сега е 2019г, а не сме 1958-ма и онези прогнози хич не се сбъднаха. И Козлодуй ако дава евтин ток защото е изплатен (мога да ти го обясня и защо - при суперинфлацията се оказа в позицията на кредитните милионери и се изплати бързо), с Белене няма как да стане така. Какво не разбираш? Нещо тук да ти се вижда неясно и глупаво? Кажи да го доизясня.
                            Аз ти казах за замърсяването в Токио, ти ма фърляш да правя сметка на Белене. Щом едно младо семейство може да вземе заем 100 000 евра за апартамент /и брокера и банката казват -няма проблем/, с какви парични сметки въобще се занимаваш.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
                              Не можеш без гарантирана доставка от далеч.
                              Не можеш. Но в мрежата е доста по-различно и там имаш много повече възможности за повече източници, дълги линии, много компютри и хора работещи по въпроса. Преди само 10 години се считаше, че една държава сама трудно ще достигне 20% ВЕИ. А ето колко е в Германия, най-голямата енергетика в Европа днес - 45%
                              https://www.energy-charts.de/ren_sha...nnual&year=all

                              Дания, Испания, Португалия, Италия, Англия, Ирландия, Гърция ... отдавна минаха 20%. А по ТВ Алфа още повтарят на пенсиите, че ВЕИ нямали мощност.


                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                Развалили сте хубавата тема!
                                Как сега да коментираме, коя ще бъде основната причина и какъв ще е характерът за намаляващите продажби на Тесла? Плавно, или скокообразно ще падат продажбите? Кога ще започнат да се освобождават от своите пакети основните акционери и докога Мъск - ако би започнал - ще си ги изкупува с идеята да се противопостави на естествените процеси? Ще осмислят ли най-после правителствата идеята за екологично-чистите превозни средства, които неправилно се отъждествяват с електромобила? Ще осмислят ли най-после "защитниците" на електромобила- идеята, че електромобилът НЕ МОЖЕ да замени топлинните двигатели!....
                                Чакай бе. Имало някакъв спад за тримесечие на Тесла, някой извади съвсем непредставителни данни и от Швейцария и вече - коя била основната причина за електромобилите? Това се нарича волатилност, ако си виждал борса. И електромобилите с Тесла ли се изчерпват? Само погледни Фолксфаген - инвестира 30-40 милиарда в електромобили и всчиките други световни марки правят същото, фирми за батерии, зарядни, стартъпи, милиарди ако не са вече и трилион и дори няма защо да си тормозиш мозъка сам да решаваш въпроса дали електромобилите могат или не могат да заменят...

                                Коментар

                                Working...
                                X