IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
    нека приобщим и любознателните съфоромци.
    Нека го пишем с "у", че така много избива на ромци

    Коментар


    • Battery не виждам да има връзка със батарея.

      На Хонда хибридите от 2009г. основната им батерия е със стъклени влакна във разтвор.
      Нямат литий.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от krakatau Разгледай мнение

        Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
        Думата батерия е побългарен вариант на оргиналната дума батарея. Това означава група от еднородни съоражения. В артелерията това са оръдия. В ел техниката са ел технически елменти. Разговорното "батерия" обикновено се асоциира с група от галванични елементи, но може да е и група от кондензатори. В зависимост от свързването на елементите в групата имаме батерия от последователно свъзани елементи. Например акумулатора на лекия автомобил е акумулаторна батерия от 6 последователно свързани елмента с цел получаване на по-високо напрежение. Ако искаме по-голям капацитет на батерията се използва паралелно свързване тогава обаче напрежението е по ниско..
        Сигурен съм че повечето от активните участници са наясно с това, но нека приобщим и любознателните съфоромци.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
          Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
          Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
          Знаеш ли, какво следва при КС на суперкондензаторна батерия? Ей там, вече, загазваш.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
            Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
            Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.
            Тъпо парче, има кондезатори има и батерии, но кондензаторни батерии - тъпо звучи
            Другото, че токът растял от температурата - още по-тъпо ми звучи...
            Не знам, отборът на спецялистите е мощен в таз темица
            кой учил, кой недоучил, но с мнение за мельони
            мам си джейсън

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              Вече го написах - кондензаторните батерии са друго нещо. Там няма го няма проблема на Li-ion батериите, каквито са на Теслата. Проблема е, че колкото повече нагряваш батерията (а тя се нагрява при консумация от нея), толкова по-голям ток може да дава => още повече се нагрява. При късо, или голяма консумация е ясно какво става. Отделно и сепаратора деяни докъм 150 градуса, после се разпада и тая реакция става неуправляема.
              Ако са 2 (или х) батерии една до друга, трябва доста добре да ги изолираш, за да не се предаде топлината. А на Теслата са затворени 7000 такива в консерва.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                Бе вие също нямате данни за експерт?

                И претенции също.
                Last edited by RUBLA; 28.08.2019, 21:29.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Шансът е вероятност, умножена по това, дали си или не си си пуснал фиш, по броя на пуснатите. Много се разливаш, виж там, да не се изплискаш съвсем.
                  „Експерт”. ХА !
                  Бе вие също нямате данни за експерт?

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                    Ще започна с извода: Тесла нямат шанс в Европа! /за Азия - съвсем нямат шанс!/

                    ))
                    Шансът е вероятност, умножена по това, дали си или не си си пуснал фиш, по броя на пуснатите. Много се разливаш, виж там, да не се изплискаш съвсем.
                    „Експерт”. ХА !

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                      Пиропатрона може да се ползва за разединител, ако стане някое късо нататък по веригата - да откачи цялата батерия. Ама клетките една по една да ги 'гърмят' е безумие. Да се спасят от запалване съседните батерии - невъзможно, освен може би в керамичните блокчета от совалките на НАСА - ама така ще им падне доста капацитета за единица обем.
                      Пирамид, 15минути е много време - понякога са много и секунди.
                      „Фрако” произвеждат много отдавна и продават кондензаторни батерии с пневматично изключване. Решили са проблема. Това - първо.
                      После, при окъсяване на един елемент, трябва да се изключи само той. Има разни способи за гасене на дъга (дори и при постоянен ток) и, колкото и да мърмори оня, мрежовия фукльо, дето само мощности от стотици мегавати бълнува, пропуска нещо: за ДЪГА,трябва пад на напрежение върху газовия разряд, над 10 V ѝ плътност на тока, за да я задържи ( Искам да видя дъга при ЕДН 2V = и да питам, какво става с това ЕДН и колко се вдига R° на металните части на клетката при нагряване над 100°С).
                      Трето, ЗАПАЛВАНЕ изисква температура. НА ЗАПАЛВАНИЯ ОБЕКТ. Ѝ времева експозиция, ѝ плътност, ѝ качествен топлообмен, ѝ кислород. Май станаха много. Рязко и интензивно охлаждане с водна струя, заедно с пневм.изключване и изхвърлне на елемента в защитен и (донякъде ) термоизолиран контейнер ( общо, четвърт -до половин селунда), би трябвало да е ... относително, ефективна мярка.
                      Накратко,
                      Проблемите са ясни и добре са формулирани. Хората работят над тях. А, на безименния и мрежовия...А, бе, не им ли обърнахме прекалено много внимание?
                      Last edited by Pyramid; 28.08.2019, 19:09.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        М, даа.

                        Няколко фактa които би трябвало
                        Еди купи ли конАТА , не се похвалваш никакъв. Поне даде ли нишан на хюнитата че ще си я купиш или и това не си направил

                        Коментар




                        • САМО за една година - и това е неизменно /!!!/, от ПЪРВИТЕ ТРИ производители - гигантите, са ПРОДАДЕНИ - от всеки - по НАД 10 000 000 броя:

                          - Volkswagen Group - 10 413 355

                          - Toyota - 10 163 491

                          - Renault - Nissan - Mitsubishi - 10 117 402


                          За сведение: продадените ЗА ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ електромобили - са около 5 500 000 броя... Разбира се, китайците са с най-голям брой произведени електромобили... /и аз съм оптимист по отношение на електромобилите, които ще подмеееенят двигатели с вътрешно горене - и това ще бъде винаги, но не по-рано от следващите 100-на И ПОВЕЧЕ години!..., т.е - дори внуците на ЕД ще са тук, но едва ли ще бъдат на неговите позиции.../ ))

                          .................................................. ......

                          Това, че Volkswagen бетонира лидерството си в световен мащаб - не подлежи на съмнение! Тази година ТЕ ще надминат границата от 100 000 000 продадени автомобили / СТО МИЛИОНА/.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                            Виждам че си от тези дето знаят че тока не идва от контакта. Дай го по-полека. Просветителска дейност трябва да се води неотстъпно и без големи изсилвания. Активните опоненти няма да можем да ги убедим в необходимоста от критичен поглед към проблема. Но можем да покажем как се прави и "кибиците" в темата да си извлекът поука. Ето на общината във Варна харчи пари за Ел Мобили. Общината в София купува ЕлБусове. НАши пари се харчат а не е ясно на какво основание. Какви разчети са направени.
                            М, даа.

                            Няколко фактa които би трябвало да накарат човек да се замисли. Най-голeмия BEV производител е американски. Произвежда автомобили (това не се е случвало от 50-60 години) които изпреварват по продажби всички конкуренти взети заедно. Китай – втората икономка на практика ликвидира производството на ДВГ коли и прави всичко възможно за подпомагане на производители на BEV автомобили. Най-големият производител в света VW хвърля неимоверни ресурси за разработване и налагане на електрички и по стечение на обстоятелствата създава зарядни мрежи в САЩ и Европа за няколко милиарда. Продажбите на ДВГ спадат вече трета година, а на BEV растат с 70-90% годишно. Въпросът е колко време ще е необходимо да се изравнят продажбите на ДВГ и BEV?
                            Last edited by ED; 28.08.2019, 17:51.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


                              И си прав - не е подходяща засега за селски пътища. На село всичко става бавно и каруцата си е все още цар

                              Обаче темата не е кой каква кола иска да си купи, а как електромобилите влияят на пазарите. Та как?

                              А че някои ще изгорят е неминуемо, но нищо особено няма да промени. Ранните бензинови автомобили не само са горели, но не са имали и почти никакви предпазни и защитни механизми. В сравнение с каруците смъртността на километър сигурно се е вдигнала стократно. И какво от това?

                              Не е да е нямало отпор и срещу електрификацията. Най-разнообразни теории е имало как "електрически флуиди" изтичат от контакта и предизвикват различини страдания, включително и смърт. Газта работи прекрасно, за какво ни е ток? Особено пък където живеем. И срещу телеграфните стълбове са роптаели.

                              Най-реакционното и закостеняло население по някаква причина все живее в най-бедните страни. Не знам защо е така, но бате Пешо сигурно би казал "по закон Божий"
                              Не бих го казал по-добре.

                              Еволюцията не прощава на никой.

                              Забавно е като се вгледаме в историята какви са били нагласите на хората и как се променят с времето. А истината е че човешкия гении и изобретателност са постигнали немислими за хората неща.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                                Електромобила не е нововъведение(виж фотографиите).
                                https://www.google.com/url?sa=i&sour...67069828855259
                                https://www.google.com/url?sa=i&sour...67069828855259
                                Отхвърлян е и в момента отчаяно се бори да не изпадне отново, защото има лесно забележими недостатъци.
                                По-добре е те да се кажат ясно и отчетливо вместо да се прикриват с рекламни трикове.
                                Що се отнася до “self driving” то това ще е равносилно да се дават шогьорски книжки на 13 годишни. При сегашната акселерация и удбство на управление на автомодила доста 13 годишни тинейджъри биха управлявали автомобил доста по-добре от 50-60 годишни шофьори.
                                Самоче 13 годишния тинейджър неноси юридическа отговорност за постъпките си. Селф Дривън автомобила е в същата юридическа категория.
                                Няма лошо да се показват недостатъци, ако има такива. Прогреса ще се погрижи да бъдат елиминирани.

                                Относно „self driving“ – като всичко ново, в началото ще е бъгаво, докато не стано по-добро от човека. Отговорността ще се прехвърли към застрахователя, а той ще застрахова според щетите. И след като се стигне до редуцирането на щети заради автоматизираното шофиране се сещаш как ще се застраховат хората и как машините. Няма да има „здравомислещ“ човек който да плаща няколко пъти по-високи застраховки заради лукса да шофира „ръчно“. Всъщност ще има но ще са ентусиасти с дълбоки джобове, които ще организират ретро паради и изложения 1-2 пъти годишно.

                                Коментар

                                Working...
                                X