IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Я кажи какъв е делът на пожарите от конвенционални автомобили спрямо тези на тесла. Примерно брой пожари спрямо общия брой в движение, или нещо подобно. Да сравняваме сравними неща все пак.
    Лошото е, че батерията може да гръмне и докато ахтонобилът е паркиран, студен.

    Но мисля, че това е бял кахър, ще го решат - за сметка на оскъпяване и повишаване на масата на батерията.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
      … инструкциите на Tesla препоръчват на пожарникарите да използват индивидуален дихателен апарат по време на гасенето на пожар на електрическите им автомобили. В инструкцията се подчертава и необходимостта от големи количества вода. За да се угаси един горящ електромобил, Tesla препоръчва резерв от най-малко 11,5 тона вода.Това е единственият начин да охладите изгарящата батерия Tesla. Изключването на високоволтовата система е приоритет за пожарникарите. Това обаче е осъществимо само, ако има достъп до електрически контур...

      …………………………………………………………….


      Как се гаси горящ електромобил?

      Ако пожарът е в акумулатора на практика е невъзможно, но все пак има изход

      Петър Захариев 12.06.2019 11:30 Прочитания: 2319

      Противопожарните служби в Европа имат нов проблем, при това сериозен - гасене на запалени електромобили. Както се изясни, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода. Тогава пламъците ще бъдат потушени, но и автомобилът няма как да бъде възстановен.

      Експерти разкриват защо запалена кола на ток се гаси толкова трудно. Между плюсовите и минусовите електроди на акумулатора са поставени сепаратори, които не пропускат ток. При лития обаче те често се увреждат, съответно разпадат и това води до прекъсване при електродите. Съответно, следва бързо прегряване и запалване на акумулатора, след което електромобилът няма как да бъде загасен и изгаря напълно.

      Последният такъв случай е от преди седмица в Дортмунд, където се запали и изгоря напълно паркиран на улицата Smart. Всички опити на пожарникарите да загасят електромобила се оказаха напразни и накрая той беше вдигнат със специален кран и потопен в контейнер с вода. Пожарният инспектор обясни, че се е получил ефекта на доминото - елементите на акумулатора са изгаряли един след друг.

      В случая, голямото притеснение е, че след няколко години подземните паркинги на Европа ще бъдат пълни с електромобили, като техният брой ще е стотици хиляди. Затова и на противопожарните служби е наредено при пожар да ограничават прехвърлянето на пламъците на съседните обекти или коли, а електромобилът да изгаря "спокойно". Предвижда се и поставяне на контейнери с вода, които също да помагат в подобни случаи.


      https://auto.blitz.bg/novini/gori-te...&cache=nocache
      Я кажи какъв е делът на пожарите от конвенционални автомобили спрямо тези на тесла. Примерно брой пожари спрямо общия брой в движение, или нещо подобно. Да сравняваме сравними неща все пак.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Предвижда се и поставяне на контейнери с вода, които също да помагат в подобни случаи.
        https://auto.blitz.bg/novini/gori-te...&cache=nocache
        Гаражът трябва да е над басейн с вода и при запалване на колата подът под нея да се разтваря автоматично, после да се затваря и да идва следващата кола.

        До пътищата да има изровени канавки с вода.

        Коментар


        • … инструкциите на Tesla препоръчват на пожарникарите да използват индивидуален дихателен апарат по време на гасенето на пожар на електрическите им автомобили. В инструкцията се подчертава и необходимостта от големи количества вода. За да се угаси един горящ електромобил, Tesla препоръчва резерв от най-малко 11,5 тона вода.Това е единственият начин да охладите изгарящата батерия Tesla. Изключването на високоволтовата система е приоритет за пожарникарите. Това обаче е осъществимо само, ако има достъп до електрически контур...

          …………………………………………………………….


          Как се гаси горящ електромобил?

          Ако пожарът е в акумулатора на практика е невъзможно, но все пак има изход

          Петър Захариев 12.06.2019 11:30 Прочитания: 2319

          Противопожарните служби в Европа имат нов проблем, при това сериозен - гасене на запалени електромобили. Както се изясни, единственият начин за това е потапянето на колата в контейнер с вода. Тогава пламъците ще бъдат потушени, но и автомобилът няма как да бъде възстановен.

          Експерти разкриват защо запалена кола на ток се гаси толкова трудно. Между плюсовите и минусовите електроди на акумулатора са поставени сепаратори, които не пропускат ток. При лития обаче те често се увреждат, съответно разпадат и това води до прекъсване при електродите. Съответно, следва бързо прегряване и запалване на акумулатора, след което електромобилът няма как да бъде загасен и изгаря напълно.

          Последният такъв случай е от преди седмица в Дортмунд, където се запали и изгоря напълно паркиран на улицата Smart. Всички опити на пожарникарите да загасят електромобила се оказаха напразни и накрая той беше вдигнат със специален кран и потопен в контейнер с вода. Пожарният инспектор обясни, че се е получил ефекта на доминото - елементите на акумулатора са изгаряли един след друг.

          В случая, голямото притеснение е, че след няколко години подземните паркинги на Европа ще бъдат пълни с електромобили, като техният брой ще е стотици хиляди. Затова и на противопожарните служби е наредено при пожар да ограничават прехвърлянето на пламъците на съседните обекти или коли, а електромобилът да изгаря "спокойно". Предвижда се и поставяне на контейнери с вода, които също да помагат в подобни случаи.


          https://auto.blitz.bg/novini/gori-te...&cache=nocache

          Коментар


          • v_tin - то има свикване и отвикване с определените пари, освен това като гледам лавината с криптопарите как върви в един момент правителствата просто ще трябва да се издържат само с новемитирани пари и инфлацията ще си бъде 100% нормалната. Да не мислиш че хората няма да свикнат да живеят при високи нива на инфлация ? При тези технологии и с тяхна помощ ще се живее съвсем нормално и при такава инфлация а натрупването на средства - спестяването ще минава през стоки с търговска стойност за да се парира инфлацията. Не казвам че утре ще стане така но на там върви.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Имхотеп - за всеки случай трябва да имаме и по един велосипед, утре могат да подивеят и който няма велосипед ще ходи пеш. Иначе си мисля за ел. коли най добре ще е да са с подходяща мощност и разход на енергия за да могат да разперват соларни панели като се паркира и да се зареди от тях, прибираш панелите, качваш се и си минаваш да кажем 50км.
              Last edited by supertrader; 11.07.2019, 22:26.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                При мен идва един на работа с ел колело, сваля батерията и я зарежда на работа, никой не му казва нищо

                Проблемът е друг, правителствата са свикнали на определени пари от ДДС и от акцизите на петролните горива. Интересно е по какъв начин ще компенсират един такъв спад. Имаше , не знам дали в този форум или другаде го четох, някакво изказване че град задължил собствениците на електрички да подават данни колко км са минали и на тази база им се начислява допълнителен данък
                Само това изрових по темата:
                https://energypost.eu/should-electri...a-mileage-tax/
                Вашингтон, Илиноис и Калифорния с пилотни програми , в Орегон 1,7 цента данък на миля на доброволни начала.

                Коментар


                • Eто и кона:
                  https://www.hyundaiusa.com/kona-electric/index.aspx

                  Ми цената започва от $36950 та до $44900.

                  Бе все още са скъпи. Както всяко ново нещо, преди години за 50 инчов телевизор искаха хиляди долари, сега започват от нема и двеста.
                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Хюндай кона
                    А, значи съм объркал. Щото гледах нисан листо, и цените са далеч от тези.

                    https://www.nissanusa.com/electric-c...BoCNTAQAvD_BwE

                    Сега ще видя и зя хюндая
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                      Абе тази кона много скъпа бе, 80 000 лева ли струва?
                      За нисан става въпрос, да не объркам нещо?
                      Хюндай кона

                      Коментар


                      • Сегашните акцизи върху изкопаемите горива са вдигнати десетки пъти заради лъжата с "парниковия ефект".
                        Преди това акцизите върху тях бяха от нуждата за пречистване ня въздуха от азотни и серни съединения, изхвърляни от ДВГтата в точките на концентрация, то ест в по-големите градове. Тези съединения тровят в определена степен хората в градовете, но не тровят света, защото бързо се разграждат/вграждат от биосферата на Земята, в частност - от моретата и океаните.
                        А въглеродният двуокис увеличава производството на зелена маса на Земята. И не вдига температурата на Земята.

                        Коментар


                        • Абе тази кона много скъпа бе, 80 000 лева ли струва?
                          За нисан става въпрос, да не объркам нещо?
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.

                            Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.

                            Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
                            Това изказване предизвиква недоверие- защо- ами само аз съм казвал поне 5 пъти, че трябва пример от първо лице- да си купи човек електричка и ти едва сега пишеш това. Няма как да си пропуснал поне едно такова писание- прочел си го , но не си написал горният пост. Ще ме звиняваш , ама съм маааалко скептичен че имаш електричка

                            99,99% пишеш и във форума на е-cars.bg. Я кажи кой си да ти прочета писанията

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение

                              А представи си хората дето бачкат в БДЖ примерно как ше луднат по тях. Нафта вече трудно се краде ама кой ще разбере че си заредил електричката на работа а
                              При мен идва един на работа с ел колело, сваля батерията и я зарежда на работа, никой не му казва нищо

                              Проблемът е друг, правителствата са свикнали на определени пари от ДДС и от акцизите на петролните горива. Интересно е по какъв начин ще компенсират един такъв спад. Имаше , не знам дали в този форум или другаде го четох, някакво изказване че град задължил собствениците на електрички да подават данни колко км са минали и на тази база им се начислява допълнителен данък

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.

                                Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.

                                Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
                                А представи си хората дето бачкат в БДЖ примерно как ше луднат по тях. Нафта вече трудно се краде ама кой ще разбере че си заредил електричката на работа а

                                Коментар

                                Working...
                                X