Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Това за което говориш наистина би бил хибрид който обаче ще съчетава всички недостатъци на двата вида задвижване - скъпа и опасна батерия и в добавка ДВГ. Впрочем те и сега собствениците на ел.мобили могат да си метнат в багажника по един 5kW агрегат (двг-елгенератор) и ако закъсат някаде за ток да си го пуснат за зареждане на акумулатора.
Хибридите в момента изглежда се развиват в друга посока. Използват зашеметяващия прогрес в Ел Задвижванията ис силовата електроника. зада компенсират някои от недостатъците на чистото ДВГ задвижване. В класическия автомобил има големи загуби на енергия в предаването на мощноста от ДВГ до колелата (скоростна кутия, диференциал, карданов вал, Колянов вал и т.н.) Ел задвижването дава възможност да се избегнат механичните трансмисии с по ефективните електрически. Тук имено е мястото на еиловата електроника. Когато в схемата се включи и батерия с немного голям капацитет нещата стават още по добри.
Зада се разбере трика с батерията трябва да се осъзнае факта, че мощноста на двигателя в класическия авотомобил е в пъти по-голяма от необходимата при равномерно движение. Иначе казано, като жулите по магистралата със 140 км/h вие ползвате окло 20-25% от мощноста на вашия двигател. Останалите конски сили са ви небходими зада изпреварите по-бързо някой дълъг ТИР.
При хибрида, ДВГ се подбира с оглед подържането на постояната скорост а ел.задвижването с оглед необходимите ускорения при тръгване и изпреварване, т.е. ел двигателите са значително по-мощни от ДВГ. Зада се осигури необходимата ел мощност при изпреварване се ползва батерията. Затова нейния капацитет не е нужно да покрива нуждата от енергия по целия маршрут.
Този подход носи следните ползи:
- ДВГ е по маломощен, респ лек, ефтин тих, ниско емисионен..
- ДВГ работи в оптимален режим понеже от него се очаква да дава една постояна мощност. Това води до постигане на макс кпд, и нминимум вредни емисии.
- Независите от зарядни станции.-
Ел Енеергийната и Ел разпределителната мрежи не се налага да се разхирява.
Хедостатъка е само един
- Остават емисиите на вредни газове на локално ниво, но пък са сведени до възможния минимум.
Така или иначе статистиките показват че избора на реалните потребители все пак е в посока Хибриди а не чист Ел Мобил.
Иначе казано извън форумите и мас медиите, не се наблюдава зелен фундаментализъм.
Коментар