Първоначално изпратено от analog
Разгледай мнение
Да с разни хитри превключвания на клетки от последователно в успоредно свързване и т.н. проблема може да се смекчи, но това оскъпява допълнително и без това скъпия акумулатор. Освен това с рекуперация ще спестиш енергията за ускоряваме/спиране и то в проценти зависещи от КПД, т.е. осезаемо под 100%..Енергията която отива да покрие разходите за триене и въздушно съпротивление при равноменра скорост си е безвъзвратно изгубена. В крайна сметка ползата от рекуперацията е съмнителна а риска за здравето на батерията е реален.
Междувпрочем на любителите на тънките икономии от този вид, един трик който правеха старшините в поделението в което служих.
Разните автобуси "джогани" и т.п. ги паркираха на една лека височинка, така че да могат да ги подкарват по инерция и да пестят от началното ускоряване на возилото. Същия трик можете да си го ползвате и за Ел Мобилите все пак пусковия им ток е най-висок и най-травмиращ за батерията.
Фараоне надявам се батерията на твоя Ел Мобил да се радва на добро здраве следвайки този съвет.
Коментар