IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
    И ето сега една батерия, която всъщност е част от на тесла батерията:

    Вече направихме достатъчно за да се изясни описанието на батериите и как това става, бихме могли да продължим с конкретен пример - батерията по-горе.
    Нека помолим известният изобретател Пирамид да ни помогне, като пресметне вътрешното съпротивление на тази батерия, и съответно напреженията при които тази батерия ще се зареди напълно за един час, и каква топлина тази батерия ще отдели.

    Пирамид?

    Казах, няма да те бия. ЖувЕй.

    Коментар


    • И ето сега една батерия, която всъщност е част от на тесла батерията:

      Вече направихме достатъчно за да се изясни описанието на батериите и как това става, бихме могли да продължим с конкретен пример - батерията по-горе.
      Нека помолим известният изобретател Пирамид да ни помогне, като пресметне вътрешното съпротивление на тази батерия, и съответно напреженията при които тази батерия ще се зареди напълно за един час, и каква топлина тази батерия ще отдели.

      Пирамид?

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
        Яяя, баси интересната тема съм изпуснал
        Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.
        Да де, но и ти и прецаканото усложнявате нещата с динамични товари.
        Споменах вече причините поради които се променя вътрешното съпротивление на батерията,
        но да кажа още веднъж, че ставаше въпрос за данни, които се дават за една батерия в номинални величини.
        То и няма друг начин за оценка - данните се дават само в номинални стойности.
        Но това е достатъчно например за оразмеряване на зарядни устройства. А и се спомена по-назад за скоростта на зареждане на батериите на тесла... В случая размерът няма значение...
        ...
        Но ето, вече има достатъчно данни, и дори този който само кълне като стара бабичка може да се справи... Подозирам обаче че няма, а нещата стават по-интересни при зареждане...

        Last edited by Имхотеп; 25.08.2019, 18:54.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Яяя, баси интересната тема съм изпуснал
          Браво фараоне, само 2 добавки от мен - получавайки напрежението, трябва да разделиш на тока за да получиш съпротивлението. И 2-ро - съпротивлението не е линейно на товара - точно заради топлината.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
            Браво, браво но не съвсем, защото исках да кажа по-доле, че не е правилно да се смята r по тези данни. (За съжаление не знам как точно са приели да ги оценяват батериите наистина), и нека си позволим още малко разяснение по случая
            Така направеното изчисление не е коректно велики фараоне, не отчита натоварването и няма особена стойност. Ще опитам да обясня: (надявам се да не ви отегча с малко приложна аритметика)
            От дадените показатели имаме някакво напрежение на батерията (u) и някаква мощност (p) при атомобил в покой
            Какво се случва обаче в динамичен режим, т.е. в реална ситуация, когато атомобиля потегля - изведнъж токът нараства, напрежението примерно пада, А промени в параметрите наричаме диференциали (разлики) и да видим как е с числата: (не е толкова ужасно, колкото звучи ):
            1) u = r.i е статичен вид, а вече в диференциален става
            1.1) du = d(r.i)=i.dr + r.di (Според Лайбниц)
            Нещата при натоваране обаче биха се случвали като променливи и във времето, т.е. да разгледаме процеса за някакъв малък интервал време dt, получаваме:
            1.2) d(u)/dt = i d(r)/dt + r d(i)/dt (иначе казано по-0бщия вид на ф-ла 1). )
            От друга страна знаем , че показателят капацитет (C) се дефинира чрез i=C.du/dt, т.е. du/dt = i/C, което и заместваме в 1.2) получаваме:
            1.3) i/C = i d(r)/dt + r d(i)/dt
            Обърнете внимание, Велики фараоне, че данните за (u) и (p) на батерията бяха в покой и тогава нямаме ток т,е. i=0 както и di/dt =0, ako поставим тези нулеви стойности горе, то 1.3) се превръща в тъждество 0=0 за всякакви значения на (r). Т.е. не можем да кажем нещо конкретно за r при ненатоварен режим, (каквито са данните) и е погрешно ваденето на заключения за вътрешното съпротивление че и бъдещето на ел.атомобилите, базирани само на тези данни, (щеше да е много лесно да се смята само с тях, но нали се сещате, че и да беше така, все някой щеше да ги е насметнал отдавна и да е отказал "Мъск"-овете да се захващат изобщо с тези ел.неща)
            не е препоръка
            ps. Може би за радост обаче "Мъск"-овете не се отказват и успяват да създават все по-добри атомобили пък ние оставаме с надеждата, че един ден ще дишаме и по-чист въздух
            Абсолютно вярно. За r при товар 0 може да кажеш стойността му. Това е начин за оценка на която и да било батерия в номинални стойности, които са дадени от производител.
            Според мен при товар не се променя, но се променя от температурата - колкото по-топло - по-ниско и обратното.
            Предлагам да не вземаш в предвид динамични товари, защото тогава нещата стават както твоето 1.1.
            Но за простота да диференцираме твоето 1.1 до само един момент от времето. Тогава използваме само 1.
            Но е нужно да измерим и напрежението върху вътрешното съпротивление в този момент, за да оценим и загубите в самата батерия. Използваме закона на Кирхов за напрежението, и
            Vb =Vi+Vl, и Vi=Vb-Vl.
            Вътрешното съпротивление ще се промени с течение на времето в зависимост от това колко стара е батерията. Променя се и от топлината както споменах.
            Добавих картинка по-долу, и да добавя, че батерия се оценява по номинал, и статично, при даден товар.




            Както казах, нещата са като две и две, но не за всички.
            Някои могат само да нареждат отстрани като стари бабички, и никога, ама никога не са дали какъвто и да било принос към каквато и да било тема.
            Last edited by Имхотеп; 25.08.2019, 17:39.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Уточнение: Не съм твърдял, че ще си признае. Няма признаци за фактическа компетентност, нито силата да признае публично грешка. Мен са ме учили слаби да не бия та, ще живее.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                Е, прецакано, браво!
                Елементарно е, но за някои е мистерия.
                Някои требва да измерят.

                За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                Поздрави.

                А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                Нямах времето нито желанието, да ти обяснявам. Прецаканото го стори за мен, с което, му благодаря но...Ти пак нищо няма да разбереш.

                До Прецаканото:
                1. Пак Благодаря и,
                2. Импотецият е болен хейтър, мотивиран от завист поради неспособността на въпросния, сам да направи нещо смислено. Не се връзвай на болни мозъци. Пази нервите и себеуважението си.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Е, прецакано, браво!
                  Елементарно е, но за някои е мистерия.
                  Някои требва да измерят.

                  За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                  Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                  Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                  Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                  Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                  Поздрави.


                  А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                  Браво, браво но не съвсем, защото исках да кажа по-доле, че не е правилно да се смята r по тези данни. (За съжаление не знам как точно са приели да ги оценяват батериите наистина), и нека си позволим още малко разяснение по случая
                  Така направеното изчисление не е коректно велики фараоне, не отчита натоварването и няма особена стойност. Ще опитам да обясня: (надявам се да не ви отегча с малко приложна аритметика)
                  От дадените показатели имаме някакво напрежение на батерията (u) и някаква мощност (p) при атомобил в покой
                  Какво се случва обаче в динамичен режим, т.е. в реална ситуация, когато атомобиля потегля - изведнъж токът нараства, напрежението примерно пада, А промени в параметрите наричаме диференциали (разлики) и да видим как е с числата: (не е толкова ужасно, колкото звучи ):
                  1) u = r.i е статичен вид, а вече в диференциален става
                  1.1) du = d(r.i)=i.dr + r.di (Според Лайбниц)
                  Нещата при натоваране обаче биха се случвали като променливи и във времето, т.е. да разгледаме процеса за някакъв малък интервал време dt, получаваме:
                  1.2) d(u)/dt = i d(r)/dt + r d(i)/dt (иначе казано по-0бщия вид на ф-ла 1). )
                  От друга страна знаем , че показателят капацитет (C) се дефинира чрез i=C.du/dt, т.е. du/dt = i/C, което и заместваме в 1.2) получаваме:
                  1.3) i/C = i d(r)/dt + r d(i)/dt
                  Обърнете внимание, Велики фараоне, че данните за (u) и (p) на батерията бяха в покой и тогава нямаме ток т,е. i=0 както и di/dt =0, ako поставим тези нулеви стойности горе, то 1.3) се превръща в тъждество 0=0 за всякакви значения на (r). Т.е. не можем да кажем нещо конкретно за r при ненатоварен режим, (каквито са данните) и е погрешно ваденето на заключения за вътрешното съпротивление че и бъдещето на ел.атомобилите, базирани само на тези данни, (щеше да е много лесно да се смята само с тях, но нали се сещате, че и да беше така, все някой щеше да ги е насметнал отдавна и да е отказал "Мъск"-овете да се захващат изобщо с тези ел.неща)
                  не е препоръка
                  ps. Може би за радост обаче "Мъск"-овете не се отказват и успяват да създават все по-добри атомобили пък ние оставаме с надеждата, че един ден ще дишаме и по-чист въздух

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

                    1) u=r.i -> r=u/i
                    2) p=u.i -> i=p/u
                    i от 2) поставяме в 1), следва 3)
                    3) r=u/(p/u)=(u^2)/p
                    записахме с малки букви, за да означим в общия случай комплексни величини, но...
                    Ako се осланяш на тази "бабешка" сметка, велики фараоне, мисля, че грешиш. Според мен в атомобиля няма как да няма поставени ограничители (регулатори) на тока (електронно реализирани, които дефакто могат да симулират по-голямо вътрешно а и динамично 'r' и горните сметки компрометират представата за реалното 'r' на акумулаторите.) Все пак имай предвид, че въпросната сметка е за стационарен режим, т.е. ако извадиш акумулаторя и измериш само него, но в атомобиля вече се навързват купища вериги и по споменатите параметри и начин горе, вече не знаеш кое r всъщност мериш, както и това, че в атомобиля - u=u(t, Т), i=i(t, Т), p=p(t, Т) и следователно r е може би r(t, Т) - т.е. в различни моменти по горните сметки ще отчетеш различно r, например ще е едно при старт и друго при набрана вече скорост и само поддържането й, както и при включ-изключ на разни консуматори, както и при различни сезони, брой цикли на зареждания и т.н.
                    Е, прецакано, браво!
                    Елементарно е, но за някои е мистерия.
                    Някои требва да измерят.

                    За другите въпроси които повдигаш, не е ставало въпрос.
                    Ставаше дума за батерията сама за себе си, и как се оценява. Всичко останало за което говориш е извън случая.
                    Това започна от бързоходко, който каза че данните били едва ли не тайна.
                    Показахме че не е тайна, и е елемантарно за смятане. Разбира се, винаги има неграмотници които си мислят че много знаят, и на които им трябва "измерване", иначе е мистерия.
                    Но бас държа, че дори и измерване не могат да направят както трябва.
                    Поздрави.


                    А батерия се оценява по един и същ начин, независимо каква е.
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                      Мистерии съществуват само в празната ти глава.

                      Е кое не е ясно? Ми нали твърдиш че си инжинер, това е фасулска работа да сметнеш съпротивлението на батерията. Само че и двете спицялности дето лъжеш че си завършил, не съществуват.

                      А и бас държа че даже не знаеш кои трамваи ходят до меито - нещо, което всеки бивш студент знае.



                      ПП
                      Лесно се смята, като две и две, а и резултата е точен колкото намериш че прави две и две, (ако знаеш де,)

                      1) u=r.i -> r=u/i
                      2) p=u.i -> i=p/u
                      i от 2) поставяме в 1), следва 3)
                      3) r=u/(p/u)=(u^2)/p
                      записахме с малки букви, за да означим в общия случай комплексни величини, но...
                      Ako се осланяш на тази "бабешка" сметка, велики фараоне, мисля, че грешиш. Според мен в атомобиля няма как да няма поставени ограничители (регулатори) на тока (електронно реализирани, които дефакто могат да симулират по-голямо вътрешно а и динамично 'r' и горните сметки компрометират представата за реалното 'r' на акумулаторите.) Все пак имай предвид, че въпросната сметка е за стационарен режим, т.е. ако извадиш акумулаторя и измериш само него, но в атомобиля вече се навързват купища вериги и по споменатите параметри и начин горе, вече не знаеш кое r всъщност мериш, както и това, че в атомобиля - u=u(t, Т), i=i(t, Т), p=p(t, Т) и следователно r е може би r(t, Т) - т.е. в различни моменти по горните сметки ще отчетеш различно r, например ще е едно при старт и друго при набрана вече скорост и само поддържането й, както и при включ-изключ на разни консуматори, както и при различни сезони, брой цикли на зареждания и т.н.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Че откъде? Ти така си се и изразяваш. ИЗМЕРВАНЕТО е друго. А НЕ СИ споменавал. Прочее, товарът ти при Теслите е през инвертори а там, кое точно колко е, остава Мистерия. А да ти пресметнем Ro, трябват толкова числа, които, в линка ти, отсъстват. Има това-онова потребителско и нищо по същество. Сори, майна.
                        Мистерии съществуват само в празната ти глава.

                        Е кое не е ясно? Ми нали твърдиш че си инжинер, това е фасулска работа да сметнеш съпротивлението на батерията. Само че и двете спицялности дето лъжеш че си завършил, не съществуват.

                        А и бас държа че даже не знаеш кои трамваи ходят до меито - нещо, което всеки бивш студент знае.



                        ПП
                        Лесно се смята, като две и две, а и резултата е точен колкото намериш че прави две и две, (ако знаеш де,)

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Walmart заяви, че започва да използва соларни панели на SolarCity през 2010 г. Tesla придоби соларния бизнес през 2016 г., като плати 2,6 млрд. долара.

                          Преди това компанията е била собственост на братовчедите на Илон Мъск. Самият Мъск е бил собственик на една пета част от компанията и е бил председател на борда на директорите на SolarCity.

                          Инвеститорите и анализаторите възприеха негативно сделката. Изказват се предположения, че Илон Мъск е използвал сделката за личните си интереси. Акционерите се опасяват, че SolarCity ще натовари Tesla с големи дългове и също съдят компанията. Очаква се изслушванията по това дело да се проведат през март 2020 г.

                          През предходното десетилетие SolarCity беше успешен производител на домашни соларни панели. Към момента на сделката през третото тримесечие на 2016 г. SolarCity записа загуба от $ 225,3 млн.

                          От момента на продажбата си на Tesla дългът на компанията е нараснал до $ 3,4 млрд.

                          След закупуването Tesla не успяха да приведат "слънчевия" бизнес на плюс. През изминалото време тримесечният показател за монтаж на слънчеви панели е спаднал с 86%, т.е. намалял е почти седем пъти. Ако през четвъртото тримесечие на 2016 г. Tesla инсталира общо 201 мегавата слънчеви батерии, през последното тримесечие тази цифра беше 29 мегавата.

                          .................................................. ......................

                          Моят коментар по новините от горе е, че взаимно свързаните дружества са сладка работа за всеки /вкл. и бъдещ/ милиардер...

                          В темата сме коментирали ангажиментите на Мъск.

                          НЕ му върви на тоя милиардер, но аз съм оптимист. Той би изчистил името си, ЕДИНСТВЕНО ако се отърси от далавераджийството, от счетоводните машинации, ако намали текучеството и разчита на ядро от постоянни работници и служители. Последното няма как да стане без съответните стимули /да не пиша КАК ЛЪГОТИ квалифицираните си работници.../

                          Докато Мъск не влезе в релсите - нещата отиват на зле, но не само за сриващата се акция по част от горните причини...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Ти даже не знаеш за какво говоря, нали?

                            Че откъде? Ти така си се и изразяваш. ИЗМЕРВАНЕТО е друго. А НЕ СИ споменавал. Прочее, товарът ти при Теслите е през инвертори а там, кое точно колко е, остава Мистерия. А да ти пресметнем Ro, трябват толкова числа, които, в линка ти, отсъстват. Има това-онова потребителско и нищо по същество. Сори, майна.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              С определена точност, да. И могло. Ама предположенията и данните са различни неща.
                              Ти даже не знаеш за какво говоря, нали?

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Хайде сега, ти като виден изобретател,кажи, може ли да се направи обоснован извод за вътрешното съпротивление при дадена мощност и напрежение на батерията, или не може?

                                С определена точност, да. Би могло. Ама предположенията и данните са различни неща.
                                Last edited by Pyramid; 24.08.2019, 23:21.

                                Коментар

                                Working...
                                X