IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • За мен като неспециалист основната енергийна изгода на хибридното задвижване е, че връща кинетичната енергия на спирането, макар и частично.
    При чистите девегета тя отива във въздуха като топлина и смляна прах на спирачните накладки и не се връща вече при купувача.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
      Oсновните загуби са в топлината на отработените газове и отдадената топлина в антифриз/масло, и са изцяло следствие на цикъла на Карно. Загубите от триене са сравнително малки, но като цяло само 20-30% от топлината отива за полезна работа.
      От друга страна, комбинацията генератор-мотор не е много ефективна, там проблема е реактивната мощност.
      Реално, за да търкаляш една средностатистическа кола с 90км/ч, са ти достатъчни 10-15квт, нагоре расте експоненциално необходимата мощност. А ТИРа го изпреварва въртящият момент - което съпоставено със съответната скорост, прави к.с. - примерно ако вземеш една кола 100к.с., която има максимална скорост 100км/ч (нещо, определено от скоростна кутия/диференциал) и една и същата коруба но 150к.с., която има 200км/ч максимална скорост, първата ще изпревари тира по-бързо, при скорости до 100км/ч (примерно камиона се движи със 60)
      Това с цикъла на Карно е ясно и върху него неможем да влияем. Гледаме какво може от там насетне. Впрочем при получаването на ЕлАнергия в ТЕЦ също има големи топлини загуби които "удобно" се премълчават. В случея на АЕЦ те са направо 75% от мощноста на реактора. Иначе казано 1GW реактори в козлудуй всъщност са 4 гигаватови като топлина мощност и задвижват ел генератор с мощност 1GW.
      Това със реактивната енергия би било дибре, да го опишеше по-подробно зада съм сигурен, че имаме предвид едно и също нещо.
      За изпреварването на ТИР-а не ми се обсъжда много, понеже е даден пример с много ако-та. Но общия принцип е, че ускорението се създава от силата а тя така или иначе зависи от мощноста на двигателя. Скоростната кутия е само детайл - макар и много важен. Впрочем при хибридите точно този детайл може напълно да отпадне. Хибрида по естествен начин си е готов за безстепенно автоматично регулиране на скороста, както и ЕлМобила.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
        В класическия автомобил има големи загуби на енергия в предаването на мощноста от ДВГ до колелата (скоростна кутия, диференциал, карданов вал, Колянов вал и т.н.)
        Oсновните загуби са в топлината на отработените газове и отдадената топлина в антифриз/масло, и са изцяло следствие на цикъла на Карно. Загубите от триене са сравнително малки, но като цяло само 20-30% от топлината отива за полезна работа.
        От друга страна, комбинацията генератор-мотор не е много ефективна, там проблема е реактивната мощност.
        Реално, за да търкаляш една средностатистическа кола с 90км/ч, са ти достатъчни 10-15квт, нагоре расте експоненциално необходимата мощност. А ТИРа го изпреварва въртящият момент - което съпоставено със съответната скорост, прави к.с. - примерно ако вземеш една кола 100к.с., която има максимална скорост 100км/ч (нещо, определено от скоростна кутия/диференциал) и една и същата коруба но 150к.с., която има 200км/ч максимална скорост, първата ще изпревари тира по-бързо, при скорости до 100км/ч (примерно камиона се движи със 60)

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Обяснете моля последното си изречение,

          "Камо Грядеши" е на старобългарски "Qvo Vadis?". Което на книжовен български означава "Накъде отиваш"", а иначе си значи "де си ръгнал?".
          Фразата е известна от романа на Хенри Сенкевич с това име "Qvo Vadis?".
          Но всъщност е въпрос който св. Петър задава на Исус Христос, когато бягайки от гоненията на император Нерон. го среща на хълма Ватикан.
          Иисус му отговаря че щом Петър изоставя християните в момента в, който най-много се нуждаят от подкрепа то той-Иисус отново ще помеме мъченичеството и ще води вярващите него.
          Петър е трогнат и засрамен се връща зада го разпънат на кръст. От цялата работа Папите "намазват" хълма Ватикана.
          Last edited by Бързоходко; 02.09.2019, 11:19.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            ...Чак пък. В хибрид, двг-то - за случайно изпадане в ситуация без мрежа, да може да зарвди батерията аварийно, и -точка. .
            Точката ще я постави живия живот.
            Това за което говориш наистина би бил хибрид който обаче ще съчетава всички недостатъци на двата вида задвижване - скъпа и опасна батерия и в добавка ДВГ. Впрочем те и сега собствениците на ел.мобили могат да си метнат в багажника по един 5kW агрегат (двг-елгенератор) и ако закъсат някаде за ток да си го пуснат за зареждане на акумулатора.
            Хибридите в момента изглежда се развиват в друга посока. Използват зашеметяващия прогрес в Ел Задвижванията ис силовата електроника. зада компенсират някои от недостатъците на чистото ДВГ задвижване. В класическия автомобил има големи загуби на енергия в предаването на мощноста от ДВГ до колелата (скоростна кутия, диференциал, карданов вал, Колянов вал и т.н.) Ел задвижването дава възможност да се избегнат механичните трансмисии с по ефективните електрически. Тук имено е мястото на еиловата електроника. Когато в схемата се включи и батерия с немного голям капацитет нещата стават още по добри.
            Зада се разбере трика с батерията трябва да се осъзнае факта, че мощноста на двигателя в класическия авотомобил е в пъти по-голяма от необходимата при равномерно движение. Иначе казано, като жулите по магистралата със 140 км/h вие ползвате окло 20-25% от мощноста на вашия двигател. Останалите конски сили са ви небходими зада изпреварите по-бързо някой дълъг ТИР.
            При хибрида, ДВГ се подбира с оглед подържането на постояната скорост а ел.задвижването с оглед необходимите ускорения при тръгване и изпреварване, т.е. ел двигателите са значително по-мощни от ДВГ. Зада се осигури необходимата ел мощност при изпреварване се ползва батерията. Затова нейния капацитет не е нужно да покрива нуждата от енергия по целия маршрут.
            Този подход носи следните ползи:
            - ДВГ е по маломощен, респ лек, ефтин тих, ниско емисионен..
            - ДВГ работи в оптимален режим понеже от него се очаква да дава една постояна мощност. Това води до постигане на макс кпд, и нминимум вредни емисии.
            - Независите от зарядни станции.-
            Ел Енеергийната и Ел разпределителната мрежи не се налага да се разхирява.
            Хедостатъка е само един
            - Остават емисиите на вредни газове на локално ниво, но пък са сведени до възможния минимум.

            Така или иначе статистиките показват че избора на реалните потребители все пак е в посока Хибриди а не чист Ел Мобил.
            Иначе казано извън форумите и мас медиите, не се наблюдава зелен фундаментализъм.


            Коментар


            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
              И аз за това си мисля от самото начало на бума.
              Производствените мощности за електроенергия, според световни доклади, изостават от нуждите на размножаващото се по експонента човешко население (скъпата измислица ВЕИ не компенсира), а те смятат да вдигнат потреблението на ток още повече с електрическия транспорт.
              Камо грядеши?
              Обяснете моля последното си изречение,

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                Ел енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
                И аз за това си мисля от самото начало на бума.
                Производствените мощности за електроенергия, според световни доклади, изостават от нуждите на размножаващото се по експонента човешко население (скъпата измислица ВЕИ не компенсира), а те смятат да вдигнат потреблението на ток още повече с електрическия транспорт.
                Камо грядеши?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                  Гледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде идва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискусията над нивото на ладите форд фокус и китайската електроника.
                  Надявам се това да не я затвори а да я направи по състоятелна.
                  Обсъждането на ел мобилите неможе да се върти окло нереаисичните технологични пробиви в областа на ЛиЙон батерииите и ефтината ел енергия и скъпите петролни продукти.
                  Батерийте не са от вчера и едва ли има нещо чак толкоз неизследвано, което като се разкрие да ги направ още по чудодейни.
                  Ел енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
                  едва ли тези азбучни положения трябва да се обясняват в инвеститорски форум.
                  Мисля че дискусията би трябвало да не се фиксира само върху ел мобилите, но да обърне повече внимание на хибридните аавтомобили. Каквото и да говорим за прогреса в ел здвижванията, силовата електроника, батериите и т.н като база за бурно развитие на ел.мобилите. то това в много по голяма сила се отнася за хибридите.
                  ...Чак пък. В хибрид, двг-то - за случайно изпадане в ситуация без мрежа, да може да зарвди батерията аварийно, и -точка. В такъв случай (работа в установен режим при нормитан товар) - позволява сериозно опростяване иоблекчаване на пустото двг при изчистване газовете и т.н. но, ОСНОВНО, търкаляне на ток.
                  Откъдето и да идва той.
                  А за останалото, каквото и да мислиш, (тук) си имаме, каквото си имаме. Факт.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                    Гледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде удва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискуси
                    Е идва от контакта

                    Коментар


                    • Гледам че участниците във форума масово са решили да преминат в групата на тези които знаят от къде идва тока. Много правилно развитие. Това неминуемо ще вдигни дискусията над нивото на ладите форд фокус и китайската електроника.
                      Надявам се това да не я затвори а да я направи по състоятелна.
                      Обсъждането на ел мобилите неможе да се върти окло нереаисичните технологични пробиви в областа на ЛиЙон батерииите и ефтината ел енергия и скъпите петролни продукти.
                      Батерийте не са от вчера и едва ли има нещо чак толкоз неизследвано, което като се разкрие да ги направ още по чудодейни.
                      Ел енергията би поскъпнала драстично ако ел мобила стане масови.
                      едва ли тези азбучни положения трябва да се обясняват в инвеститорски форум.
                      Мисля че дискусията би трябвало да не се фиксира само върху ел мобилите, но да обърне повече внимание на хибридните аавтомобили. Каквото и да говорим за прогреса в ел здвижванията, силовата електроника, батериите и т.н като база за бурно развитие на ел.мобилите. то това в много по голяма сила се отнася за хибридите.
                      Last edited by Бързоходко; 01.09.2019, 23:07.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        Забравил си разход за заревдане на батерията- 3-5%, от вложената енергия
                        Не съм. Вгледай се по-внимателно.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Ами в двг-тата, има разходи и преди (докато)се добие самият нефт, разходи по дестилация, товарене, разтоварване, транспорт...и, след това, изгарянето. Само кпд на двигателя (до вал!) е дори под 30%,трансмисия 5-10%, до предаване към пътя -още толкова...

                          Ел.: До мвханичба на вал - допускаме, 0 загуби (които са повече но, нейсе), трансформиране нагоре - 1 до 3% (т.е., код ок.97%), пренос - 98% (2%загуби), трансформиране надолу - 97%, зарядни - макс.90%, кулонов кпд - 60-80%, двигател - ок.90%, комутатори - до към 95%,„трансмисия” - 100 (ако директно на вал, после -до път... Много променливи. Някой да смята.
                          Забравил си разход за заревдане на батерията- 3-5%, от вложената енергия

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                            Не съм специалист, изказах се на основа на училищни познания.

                            Каква е твоята най-груба сметка?
                            Ами в двг-тата, има разходи и преди (докато)се добие самият нефт, разходи по дестилация, товарене, разтоварване, транспорт...и, след това, изгарянето. Само кпд на двигателя (до вал!) е дори под 30%,трансмисия 5-10%, до предаване към пътя -още толкова...

                            Ел.: До мвханичба на вал - допускаме, 0 загуби (които са повече но, нейсе), трансформиране нагоре - 1 до 3% (т.е., код ок.97%), пренос - 98% (2%загуби), трансформиране надолу - 97%, зарядни - макс.90%, кулонов кпд - 60-80%, двигател - ок.90%, комутатори - до към 95%,„трансмисия” - 100 (ако директно на вал, после -до път... Много променливи. Някой да смята.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Е формално уравняваш, но триенето в един елмотор е само в два лагера, а в двг е доста повече.
                              А и не виждам връзката с цените на едната енергия и другата. В момента елколите са скъпи единствено заради батерията. Там обаче процесите бурно се развиват, и остава да видим пробив в тази посока. Ако намерят начин да ги поевтинят значително, то елколите ще станат доста по евтини от двг.
                              За догодина по някое време ще стане ли, че трябва да купувам нова кола

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                                Е, това е ако забравим топлинните загуби и загуби в триенето, които формално уравнявам за двата случая, защото не ми е ясно как са нещата там.
                                Е формално уравняваш, но триенето в един елмотор е само в два лагера, а в двг е доста повече.
                                А и не виждам връзката с цените на едната енергия и другата. В момента елколите са скъпи единствено заради батерията. Там обаче процесите бурно се развиват, и остава да видим пробив в тази посока. Ако намерят начин да ги поевтинят значително, то елколите ще станат доста по евтини от двг.
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X