Доставчикът ми на ток твърди че 70% идва от възобновяеми източници. Доколко е вярно не знам, но надали е и пълна лъжа. А и какво значение имат СО2 емисиите? Само тотални наивници и малки деца се връзват на тая глупост.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеКакво излиза... бензин, дизел, електричка... Все същия чеп...
Тука рекламаджиите на електричките все "забравят" от какво се произвежда тоя ток. Сигурно си мислят, че той, незнайно как, се пръква вътре в електричките и гордо слагат на тях надпис "Нула емисии".
Населението съвсем изпростя.
Коментар
-
Статия в инвестора от днес:
https://www.investor.bg/drugi/338/a/...emisii-289998/
Има интерсна карта също на Европа по страни. Какво виждаме... Производството на 1 kWh енергия генерира около 500 г CO2 ( за България и средно за Европа).
Един електромобил за да измине 100 km изисква около 16-20 kWh енергия. При зареждането има загуби в батерията и зарядното и реално за 100 km се изисква малко повече... да кажем 20-25 kWh. Така... 1 kWh както се казва в статията генерира 500 г. Значи за 20-25 kWh това прави (20-25) x 500 = 10000 - 12500 г = 10 - 12.5 кг CO2.
Един "нормален" автомобил двигател ползващ бензин/дизел, среден клас, малък мотор отделя около 100-130 г на 1 km. Т.е. за 100 km това прави 100 x (100-130) = 10000-13000 г = 10 - 13 кг CO2.
Какво излиза... бензин, дизел, електричка... Все същия чеп...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнениеТука преди време се пишеше за NIO, вчера излезе тримесечния отчет. Който иска да хвърли едно око, а който не му се чете само да види къде отиде цената на акцията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
И пак не може да бие Тесла
Ама явно има достатъчно върли фенове на Порше готови да дадат повече пари за по-лоша кола.
Сега от порше трябватда избират - да "подобрят" характеристиките на електрическото порше като значително изпреварят бензиновата панамера (и значително по-скъпа) или да са след Тесла
И в двата случая забиват пирон в ковчега на ДВГ.
Коментар
-
Като се имат предвид ниските разходи за обслужване и движение на електричките е инетерсно кой първи ще заеме тази ниша.
Amazon Orders 100k Rivian Vans as Part of Broad Environmental Campaign.
Бизнеса ще премине към екетрически превоз мноого по-бързо стига да има кой да произвежда що годе читави ванове и камиони
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
И пак не може да бие Тесла
Ама явно има достатъчно върли фенове на Порше готови да дадат повече пари за по-лоша кола.
Пореше, Ауди, VW, Мерцедес, … влизайки в бизнеса с електрички просто ускоряват транзита. Вече има продукти и за най-върлите хейтъри на тесла, които за нищо на света няма да изберат тесла, а ще продължат да обясняват че компанията ще фалира всеки момент.
Качеството и цената нямат значение в случая, защото при растящ пазар хляб ще има за всички. Лъвския пай ще е в Тесла заради технологичното им предимство и достъпа до батерии.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеОтдавна не бях влизал в темата и като гледам триенето, нравите и тона не се е подобрили особено
Онзи ден гледах порше са представили електрическата панамера (тайкан). Голям ентусиазъм има около модела - чупи всички рекорди на марката за ускорение. Имали 20-30 хиляди поръчки вече.
Ама явно има достатъчно върли фенове на Порше готови да дадат повече пари за по-лоша кола.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Аз видях в един мол на главната улица една червена теслъ се продаваше ако не ме лъже паметта за 200000 евро.
- 1 like
Коментар
Коментар