IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • v_tin - EV1 е пропаднал проект защото батериите са били оловни и после никелметалхидридни, за оловните е ясно - теглото .., вторите пък имат памет, трябва да ги разредиш напълно за да ги заредиш защото иначе се образуват някакви кристали и вътрушното съпротивление скача. Литиевойонните на Тесла са друга работа вече, по леки са и нямат памет..обаче пак са батерии.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • ED, в момента в България не можеш да си намериш един оловен стартерен акумулатор който да изкара повече от 3 ..4 години и то от марковите. Технологията позволва да се произвеждат такива акумулатори които да издържат по 14 години и то много отдавна го можеха това. Зарежи ги тези коли с батерии, ако успеят да качат маймуните на клона ще го клатат така яко че свят ще им се завива. Не е трудно да се досетиш и тогава мечтите за батерии с цена 20-30 долара за киловатчас няма да ти изглеждат толкова хубави. Не те нападам, не си лош човек сигурно, мечтаеш си - нормално е и съжалявам ако все пак чуеш думите ми че ще преживееш разочарование.



      D.Y.F-091066

      Коментар


      • еДИ какво стана с линка където сме обсъждали ЕВ-1 - някога ще го получа ли

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.
          Извинявай обаче имам два въпроса – 1/ Мислиш ли че досега никой не се е сетил да провери как се представят батериите и 2/защо коментираш на общо основание без дори да си прочел информацията, която съм постнал по-надолу, че и картинка съм сложил, за да го разберете по-лесно. Нищо не помага!

          Мнозинството си чешат езиците без дори да си направят труда да проверяват фактите.
          Собствениците на Тесла публикуват постоянно данни за използваемостта на колите и батериите:
          ЛИНК ТУК. https://steinbuch.wordpress.com/2015...radation-data/

          Цитат:
          On average the batteries have 91% remaining at 270.000 km (170,000 miles). If the linear behavior would continue, then the ‘lifetime’ (still 80% capacity left) can be calculated as follows: 91-80 = 11% times 50.000 km = 550.000 km, plus 270.000 km, gives 820.000 km (510,000 miles)! Note that a ICE car has a average lifetime of 220.000 km (140,000 miles)… And remember: if an ICE fails after say 300.000 km, you have a problem. The battery in a Tesla EV after the suggested 820.000 km (ok, lets take 500.000 km, still great!) still has 80% capacity left!

          Вторият линк е към прочуването на БЛУМБЪРГ, което ясно показва че деградацията при Тесла М3 е значително по-ниска (заради подобрената технология).
          https://www.bloomberg.com/graphics/2...ery.html#intro

          И пак да попитам колко хора ще карат колата си 500, 600 или 800 хил. километра, за да се притесняват за батериите, които евентуално ще сменят за 50$ на киловат след 20 или 30 години (към днешна дата цената е малко над 100$ / квч)?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.
            Дани, ТОЗИ вариант конструкция на батерията е бърз за скалъпване но, силно изостава по ред други показатели. Откровено менте, е мен ако питаш. Не толкова като електрохимия, а като технология, толеранси, пригодност (заложени резерви за модернизация и противопожарни мерки, оптимизация на маса, габарити и т.н.). ВЯРНО Е, ЧЕ Е БОКЛУК. Лично аз, не бих подходил така, толкова е...тъпо.
            Обаче, обзалагам се, вече се работи над оптимизирането и то ще стане факт. И взема Джони новата батерия, и се кефи, тези ги шиткат насам, „яко поевтинели” но, де факто, пак с 200% печалба (за себе си) и баламите пак ще лапат Бахура. ПРЕДЕЛНО ЯСНО Е.
            И нищо от горе изброените, няма да спре нахлуването на електричките. Въпрос на все по-скъсявашо се време.

            Last edited by Pyramid; 01.02.2020, 19:19.

            Коментар


            • ED - дали издържа на тесла батерията трябва да се провери , да мине време и потребителите ще кажат. Става въпрос всъщност за 8000 батерийки поставени под пода на купето и в началото бяха производство на Панасоник а сега си ги правят от Тесла. Възможно ли е Панасоник да са сортирали произведените батерии и да са избирали най добрите от тях да ги доставят на Тесла ? Другите батерийки са ги додставяли на производители на лаптопи и всякаква друга техника, на лаптопите батириите определено не издържат като тези на тесла, пада им капацитета здраво с времето и безименния е прав. Ако беше добра технологията до сега да беше взела голям пазарен дял, така както се е случило с каруците и автомобилите с ДВГ. Така си мисля.

              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Jim Cramer: ‘I’m done with fossil fuel’ stocks

                https://www.cnbc.com/video/2020/01/3...quawk-box.html

                Коментар


                • [QUOTE=безимeн;n3536234]
                  Прекалено сложно ли ти е да разбереш следните РЕАЛНОСТИ:
                  [QUOTE]

                  Да не останеш с грешното впечатление, че искам да ти променя мнението (или на останалите щрауси). Има една приказка „strong believes weakly held“, или с други думи няма лошо да си с твърди убеждение, но когато се променят фактите е добре да си с отворено съзнание и гъвкав в преценката. Това разбира се е рядко срещана черта и е нетипично за хората (при теб със сигурност).

                  Въпросът е че форума се чете и от хора които нямат все още формирано мнение по темата и за тях е полезно да виждат различните гледни точки. Твоите много издишат и са лесни за опровергаване.

                  В предходния пост се беше изцепил нещо за батериите. Давам източници на статистическа информация, включтително Блумбърг, които ясно и прозрачно отхвърлят твърденията ти че батерията деградира с посочените от теб темпове. ДА наистина батерията деградира, но с пренебрежим процент (под 7-10%) и за пробег от над 4-500 хиляди километри.

                  Относно продажбите. Не помня вече колко пъти се пробваш с малоумния аргумент, че ДНЕС продажбите на ДВГ са над 95%. Такива са били продажбите на каруци началото на 20 век и на GSMи през 2007ма. 10 години по-късно над 90% са на автомобили и СМАРТ телефони! ДА, все още можеш да си купиш нокиа с копчета.

                  В прав текст ръководителите на най-големите автомобилни компании един по един заявяват публично очевидното – ерата на ДВГ е на доизживяване, въпрос на години – 3, 5, 10. Тенденцията е ясна – все по-малко продажби за ДВГ и все повече за EV. Хората ти казват СПИРАМЕ развитието на ДВГ, а ти „НЕ, никога EV няма да измести ДВГ“.

                  ДА те светна сега защо Тесла продава повече електрички от конкурентите взети заедно. Защото потребителя не е теле и рано или късно взима информирано решение. Стикерната цена на Тесла М3 е същата като на БМВ 3, Мерцедес C или Ауди А4, но експлоатационите разходи на Теслата я правят много по-евтина от споменатите марки. На пратика Теслата излиза по-евтина от Тойота или Пасат, а превъзхожда ТОП брандовете във всеки важен за потребителя аспект – разходи, динамика, сигурност, технологичност, поддръжка, удоволствие от шофирането ……………….

                  И едно клипче да се позабавлявате с палячото Джим Крамър, който от години е на HATE MODE като безимения, ама какво да прави, като го е накарала жена му да си вземат Тесла гледай какви ги плещи
                  https://www.youtube.com/watch?v=9t1kR43xctQ&t=602s

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от 78-10 Разгледай мнение

                    Е, да, защото половината тежест, която трябва да издига, е на самата нея, батерията. Не така е с бензина. То ест съотношението отдавана енергия/маса при сегашните батерии е катастрофално по-ниско при тях, отколкото при бензина. Значи електричката трябва да я караш само надолу; при поява на хълм викай некой бензинов влекач ​​​​​​

                    От друга страна, при спускане електричката си връща некакъв процент от изразходваната за изкачване енергия, а девегето - не.
                    За теслите мисля че беше около 50%, за рено туизи 6%

                    Коментар


                    • безимeн, електричките са някакво развитие и разбира се може да изпреварят Дачия Сандеро или обратното - всички ще карат дачия и тя ще стане масова. А най умното е да зачеркнем петрола като източник на енергия ,ще се случи някога, всеки момент след едни 300 години.Имаше един истински случай от времето на нашия социализъм от преди 89 -та. Една каменна кариера си правили събрание и шефа се изказал - Другарки и другари, работата върви добре и добиваме солидни количества камъни, изчислихме обаче че с тези темпове имаме за добиване камъни за още 300 години и тогава какво ще правиме ?
                      Last edited by supertrader; 01.02.2020, 16:39.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Дали ще разбереш ФАКТА, че САМО ЗА 6 месеца - един от тия АВТОПРОИЗВОДИТЕЛИ, само с един свой модел - продава онова количество електрички, което Тесла "ще" продадяла през настоящата ЦЯЛА 2020 година...

                        А дано, де!

                        Е, разбра ли сега, защо автопроизводителите НЯМА "ДА СЕ ОТКАЖАТ" /както ти се иска на теб/?

                        Ти, самият, би ли се отказал от производството и продажбите, ако ги имаше?

                        Значи - ще си го поотложим това "светло бъдеще" за някое десетилетие, а може и за повече... Такива се реалностите:

                        БАТЕРИЯТА Е СКЪПА!

                        АКО НЕ Е ПРЕКАЛЕНО СКЪПА - ПАК Е СКЪПА! "Бюджетна" била Теслата, която със що-годе батерия - струваЛА - $ 55 000... ..., което пък не означава, че след 3 години няма да се изръсим с нови $ 40 000 - за батерия по каталог! /климатик, бързозарядни - кой ще чака повече от 40-50 минути за зареждане???/

                        АКО Е ЩО-ГОДЕ С ПОНОСИМА ЦЕНА - ПРОБЕГЪТ е МАЛЪК!

                        И всичко това: с падащ капацитет във времето, дори да не се използва батерията.


                        Дано тоя път си разбрал...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          .......................
                          https://www.autocharts.info/quarterl...0Luxury%20Cars
                          [ATTACH=CONFIG]n3536215[/ATTACH]

                          Не знам как си с броенето, но ако се затрудняваш вади калкулатора и смятай

                          Прекалено сложно ли ти е да разбереш следните РЕАЛНОСТИ:

                          1. Автопроизводителите произвеждат автомобили с ТОПЛИНЕН двигател. Освен това, преди Тесла да съществува - имат разработки и готовност да преоборудват МАЛКА ЧАСТ от своето производство и да реализират плъг-ин хибриди, или дори електрички.

                          2. Тесла НЕ продава автомобили. Тесла продава единствено електрички.

                          .................................................. .......

                          В тоя смисъл, тесла има продадени НУЛА /0/ автомобила. Това означава, че всеки един от АВТОПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ, които споменаваш - продава повече АВТОМОБИЛИ от Тесла.

                          От друга страна - ДВАТА ПАЗАРА - на автомобили и на електромобили - имат свои клиенти, така че НЯМА база за сравнение, която неграмотни журналисти ти подават, а ти подскачаш от радост от вида на МАНИПУЛИРАНАТА ГРАФИКА - единствено с рекламна цел.

                          .................................................. ......

                          Не си запомнил, или се правиш на неразбрал. ЩОМ желаеш да смесиш автомобили с електрички - давам ти продажбите на първите 100 производители, за първите 6 месеца на 2019 г.

                          Тесла ще я намериш на 85 място. Разбира се, че Коната, а и ония, които сумираш - с доста от моделите си на пазара са ПРЕДИ Тесла по ПРОДАЖБИ:


                          2019 2018 Moдeл Πpoдaжби
                          1 1 Тоуоtа Соrоllа 596.282
                          2 2 Fоrd F-Ѕеrіеѕ 539.181
                          3 3 Тоуоtа RАV4 440.597
                          4 4 Ноndа Сіvіс 416.571
                          5 7 Ноndа СR-V 381.736
                          6 5 Vоlkѕwаgеn Тіguаn 374.345
                          7 6 Vоlkѕwаgеn Gоlf 362.849
                          8 9 Тоуоtа Саmrу 349.944
                          9 11 Rаm рісk-uр 346.842 10 8 Vоlkѕwаgеn Роlо 322.513 11 10.00 Сhеvrоlеt Ѕіlvеrаdо 289.933 12 14.00 Тоуоtа Ніluх 272.247 13 15 Ноndа Ассоrd 262.883 14 13 Нуundаі Тuсѕоn 257.559 15 17 Vоlkѕwаgеn Lаvіdа 250.334 16 18 Кіа Ѕроrtаgе 246.181 17 16 Nіѕѕаn Qаѕhqаі 240.254 18 22 Меrсеdеѕ С Сlаѕѕ 237.895 19 31 Тоуоtа Yаrіѕ 228.027 20 27 Сhеvrоlеt Еquіnох 221.842 21 25 Маzdа СХ-5 217.908 22 20 Nіѕѕаn Ѕуlрhу 215.227 23 34 Rеnаult Сlіо 211.233 24 32 Меrсеdеѕ Е Сlаѕѕ 208.178 25 12 Нуundаі Еlаntrа 196.909 26 24 Nіѕѕаn Rоguе 195.8 27 38 Меrсеdеѕ GLС 193.652 28 26 Fоrd Fосuѕ 192.917 29 28 Vоlkѕwаgеn Раѕѕаt 192.722 30 29 Nіѕѕаn Х-Тrаіl 191.289 31 23 Наvаl Н6 185.431 32 37 ВМW 5 Ѕеrіеѕ 184.659 33 19 Vоlkѕwаgеn Јеttа 182.11 34 33 Ѕkоdа Осtаvіа 180.159 35 42 Тоуоtа С-НR 179.471 36 21 Wulіng Ноngguаng 179.408 37 35 Fоrd Fіеѕtа 179.304 38 30 Јеер Соmраѕѕ 174.708 39 41 ВМW 3 Ѕеrіеѕ 173.932 40 45 Іѕuzu D-Мах 170.125 41 36 Тоуоtа Ніghlаndеr 169.92 42 44 Fоrd Есоѕроrt 168.298 43 54 Ноndа Fіt 166.273 44 125 vоlkѕwаgеn Т-Rос 163.931 45 43 Fоrd Еѕсаре 161.449 46 71 Fоrd Rаngеr 155.55 47 59 Јеер Grаnd Сhеrоkее 155.435 48 46 Аudі А4 155.312 49 52 Нуundаі Ѕаntа fе 153.319 50 76 Вuісk Ехсеllе GТ 152.119 51 57 Реugеоt 208 150.886 52 40 Маzdа3 149.467 53 160 Меrсеdеѕ А Сlаѕѕ 149.278 54 61 Rеnаult Сарtur 148.575 55 55 Јеер Wrаnglеr 147.968 56 49 Ноndа НR-V 147.637 57 77 Сіtrоеn С3 143.825 58 110 ВМW Х3 143.503 59 53 Nіѕѕаn Ѕеntrа 142.577 60 72 Fоrd Тrаnѕіt 141.963 61 64 Ѕubаru Fоrеѕtеr 140.984 62 82 Fоtоn Lіght Тruсk 138.146 63 66 Wulіng Міnі Тruсk 137.077
                          64 86 Vоlkѕwаgеn Воrа 136.346
                          65 60 ВМW Х1 135.958
                          66 115 Нуundаі Коnа 133.971
                          67 93 Dасіа Ѕаndеrо 133.772
                          68 58 Аudі А3 133.741
                          69 81 Сhеvrоlеt Оnіх 132.842
                          70 67 Тоуоtа Тасоmа 132.653 71 70 Нуundаі Сrеtа 132.464 72 56 Аudі Q5 131.849 73 65 GМС Ѕіеrrа 131.401 74 62 Міtѕubіѕhі Оutlаndеr 131.295 75 89 Ноndа N-Вох 131.233 76 68 Кіа Rіо 130.466 77 75 Јеер Rеnеgаdе 127.923 78 105 Dасіа Duѕtеr 127.67
                          79 97 Ореl Соrѕа 127.458
                          80 73 Маrutі Аltо 126.519
                          81 88 Реugеоt 3008 125.545
                          82 50 Сhеvrоlеt Маlіbu 123.992
                          83 47 Fоrd Ехрlоrеr 123.197
                          84 78 Нуundаі і20 122.728
                          85 169 Теѕlа mоdеl 3 120.708
                          86 51 Јеер Сhеrоkее 117.319
                          87 151 Nіѕѕаn Кісkѕ 117.07
                          88 95 Nіѕѕаn Аltіmа 116.906 89 104 Нуundаі Ѕоnаtа 116.327 90 108 Сhаnа Lіght Тruсk 116.159 91 63 Vоlkѕwаgеn Ѕаntаnа 115.218 92 48 Vоlkѕwаgеn Ѕаgіtаr 115.058 93 90 Тоуоtа Рrіuѕ 114.833 94 130 Јас Lіght Тruсk 111.499 95 80 Кіа Ѕоrеntо 109.83 96 79 Gееlу Воуuе 109.714 97 103 Ѕubаru Оutbасk 109.549 98 102 Реugеоt 2008 109.442
                          99 141 Fіаt Раndа 107.66
                          100 100 Nіѕѕаn Vеrѕа 107.578
                          Last edited by безимeн; 01.02.2020, 02:11.

                          Коментар


                          • 78-10 , и при двг енергията похарчена за изкачване на наклон се връща при спускането, просто физика - кинетична в потенциална и обратното.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • безимeн, възможно е батериите на теслите да са много качественни, и наистина да издържат много години. Те бяха производство на панасоник,, но сега от фабпиките на тесла какво излиза ще се чуе по късно и ти си прав.

                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                Горната ти графика НЯМА ОБЩО С ИСТИНАТА /но аз не казвам, че ТИ СИ ЛЪЖЕЦ!
                                От колко време е в експлоатация Модел 3 на Тесла, за да бъде построено ДОСТОВЕРНО РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ по горната ТВОЯ графика?
                                ТИ ТВЪРДИШ, че тази графика БИЛА "обективна"! Е, НЕ Е ОБЕКТИВНА!
                                Непоправим

                                Батерии:
                                Тесла S - https://steinbuch.wordpress.com/2015...radation-data/
                                Click image for larger version

Name:	Tesla S.jpg
Views:	1
Size:	36.8 КБ
ID:	3536213




                                Model 3 - https://www.bloomberg.com/graphics/2...ery.html#intro
                                Click image for larger version

Name:	Bloomberg tesla 3.jpg
Views:	1
Size:	74.9 КБ
ID:	3536214



                                Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                МНОГОКРАТНО повтаряш как Тесла "защо М3 продава повече автомобили от БМВ, АУДИ И МЕРЦЕДЕС взети заедно."
                                Продажби:
                                US – 2019
                                https://www.autocharts.info/quarterl...0Luxury%20Cars
                                Click image for larger version

Name:	Sales.jpg
Views:	1
Size:	20.8 КБ
ID:	3536215



                                Не знам как си с броенето, но ако се затрудняваш вади калкулатора и смятай

                                Коментар

                                Working...
                                X