IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
    Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?

    Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.

    Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.
    Е линк вече са дали. Що се отнася до рекуперативното спиране, асинхроните двигатели също имат такъв режим на работа.
    Що се отнася до броя фази и намаляването на оборотите да това е единия начин но има и по-прост. Асинхроните двигатеи взависимост от начина по който са направени намотките могат да се въртят с обороти по малки от основната честота. Например при 50 Hz максималните обороти са 3000 об/min но с подходящи намотки могат да се постигнат 1500, 750, 375 и т.н. Номера го правеха в пералните Перла. Това което обаче неможе да се постигне е добър въртщ момент при честота 1HZ да речем. Така, че редуктура е точно поради посочената от мен причина. Да с осигурят достатъчно високи обороти респ четота при началното пускане. Този редуктор обаче след това само пречи, принуждавайки двигателя да работи с ненужно високи обороти.
    Що се отнася до безчетковите Постояно токово двигатели да така е, но явно при тегло на ел мобила 2500 кг. Зада се постигне пъргавина е необходима голяма мощност на задвижването, което от своя страна или оскъпява прекалено елктрониката или направо е невъзможно за момента да се изготви такъв силов блок. Така или иначе факт е че тесла пробутва с етикет Hi-Tech примитивни и неефективни реения.

    Коментар



    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?
      https://www.guillaumedarding.fr/pres...3-8025367.html
      https://www.phonandroid.com/tesla-model-s-demontent-moteur-voiture-electrique.html
      Last edited by barbaron; 06.09.2020, 23:54.

      Коментар


      • Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?

        Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора. Също така нещо не се връзва и твърдението, че се е търсило вариант със постояннотоков мотор. Ако е такъв, то той би имал четки, и те ще се износват сравнително бързо, да не говорим за огромните дъги под тези четки.

        Има един единствен оптимален вариант за качествен и практически вечен мотор на всички ел. коли, и това е безчетков трифазен (или многофазен) синхронен мотор с мощни неодимови магнити в ротора и намотки в статора. Управлението на оборотите се прави посредством въртящо се магнитно поле с различна честота (обороти), създавано с мощни полеви транзистори. Такъв мотор лесно преминава в генераторен режим, когато се натисне спирачката.

        Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.

        Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.

        Коментар


        • ТЕСЛА - един много прост и много нечестен трик.
          Когато се говори за Ел Мобили се изтъква едно предимство на ел двигателите пред ДВГ - Висок Въртящ момент при ниси обороти, в резултат плавно потегляне на автомобила без ползване на съединител и безстепено регулиране на скороста(избягва се скоростната кутия),
          Това обаче е вярно ако ел. двигателя е постояно токов. Само че ТЕСЛА за по-евтино ползват АСИНХРОНЕН ЕЛ Двигател - два броя.
          Асинхроните двигатели не се отличават с висок въртящ момент при ниски обороти, което поражда въпроса как тогава Тесла избягват ползването на скоростна кутия и съединител?
          Отговора е иненадващо лесен, неизбягват скоростната кутия. Всъщност в ТЕСЛА ел двигателя предава движението към вала с колелата през понижаващ редуктор с две двойки зъбни колела и през диференциал с планетарни зъбни колела. По този начин потеглянето става със сравнително високи обороти на двигателя и се избягва неблагоприятния диапазон с ниския въртящ момент. В крайна сметка този трик позволява да се ибегне съединителя и ТЕСЛА успява да потегли плавно и без негова помощ.
          Защо този трик е нечестен.
          Първо защото се прикрива факта че по същество ТЕСЛА има "едно степена скоростна кутия" с всички произтичащи от това вреди
          - загуба на енергия зради триене. Между двигателя и колелата има три зъбни предавки, което води до около 10% загуба на безцената акумулирана ел енергия.
          - Редуктора и планетарния механизъм изискват смазване и подръжка сходни с тези при скоростната кутия и планетарната предавка при ДВГ.
          - ел двигателя практически не се износва но зъбните предавки се износват и то по-агресивно отколкото на автомоби с ДВГ заради голямата можност и възможноста за получаване на по глеми ускорения при ТЕСЛА
          - Най-неприятния ефект е свързан с това че въпросния редуктор е разчетен за ниските обороти при потегляне на автомобила, но е активен и при високите обороти при скорости над 100 км/ч. Това е все едно да карате автомобил с ДВГ със 100 км/ч и на втора скорот. Вероятно ще успеете при 5000 оборота на двигателя. Докато при многостепените скоростни кутии зъбните предавки могат да се превключат към по-благоприатно съотношение, то при ТЕСЛА редуктура намалява оборотите на двигателя дори и при високи скорости, когато това не е необходимо, и пречи за постигане на ефекта "Икономична Директна Предавка". Към това следва да се добави и чисто акустичния ефект от бързовъртящия се редуктор.при скорости над 100км/ч

          Второ - фамозните мощни ел, двигатели на тесла по същество компенсират недостатъци на приложените ефтини решения.

          Трето - купувача на ТЕСЛА плаща за този трик купувайк ненужно мощен двигател, плащайки ненужен редуктор, който зада издържи на зверските условия на експлоатация се преоразмерява и в резултат се оскъпява.

          Зада може клиента на ТЕСЛА да преглътне по-лесно този мошенически трик, го бламосват с мултимедийни ефекти, и му внушават, че придобивайки ТЕСЛА влиза в една общност на избрани.
          Ако обаче се погледне трезво не е ясно дали си придобил ТЕСЛА или МОТИКА.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
            Бентли е много изтъркано

            Астън Мартин!
            ЗАЗ 965.

            Коментар


            • Бентли е много изтъркано

              Астън Мартин!

              Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Разсъждаваш от позицията на недоимък.
              Според теб собствениците на Бентли са най-пре...ните?!? Ако ги питаш тях са най-големите баровци.
              А иначе теслите можеш да си ги купиш под 40К евро. БМВ и ауди са по-скъпи, а не се доближават до качествата на Тесла.
              То и затова Тесла продава повече М3 от БМВ, Ауди и БМВ взети заедно (в мид сегмента)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Това с чесането на езици го кажи на нашия "изобретател", който отново с грешните си теоретизирания си е въобразил, че е най-умния на света, а всички производители на ел. коли са глупаци, който не разбират нищо и които не знаят нищо.
                Виждаме, ТИ си по-умен, значи, дерзай.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                  Искаш да те признаем за много знаещ, но как да го направим, когато непрекъснато плещиш групости?

                  В снопа на Кубрат пръчките са в паралел, и тяхната здравина е равна на СУМАТА ОТ ЗДРАВИНАТА НА ВСИЧКИ ПРЪЧКИ, в това число и най-слабите такива. Тоест твърдението ти е тотално грешно, ако се разглежда в този контекст.

                  Би било правилно само ако имаме последователно свързване на компонентите или процесите един след друг. Да, ама при модулите с батерии имаме паралелно свързване между тях, така че написаното то тебе е ЕДНА ГОЛЯМА ИЗЛАГАЦИЯ дори и за деца от 3-ти клас.
                  Глупости на търкалета,,Балалайко Много (НЕ)знайков: Дадох ти примера със снопа ИМЕННО, ЗА ДА ИЛЮСТРИРАМ РАЗЛИКАТА с веригата. ПЪРВОТО ИЗРЕЧЕНИЕ Е САМО ЗА СЕБЕ СИ. Трябва ли да обяснявам (уж грамотен се бараш?) че, с колкото по-висок ток товариш (на разряд, на заряд -все тая) една верига, толкова по- критична става тя за качеството на контактите (расте плътността на тока и локалното загряване) така че, миришат ти краката.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    1.Всяка верига е здрава, колкото най-слабото ѝ звено. ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)..
                    Искаш да те признаем за много знаещ, но как да го направим, когато непрекъснато плещиш групости?

                    В снопа на Кубрат пръчките са в паралел, и тяхната здравина е равна на СУМАТА ОТ ЗДРАВИНАТА НА ВСИЧКИ ПРЪЧКИ, в това число и най-слабите такива. Тоест твърдението ти е тотално грешно, ако се разглежда в този контекст.

                    Би било правилно само ако имаме последователно свързване на компонентите или процесите един след друг. Да, ама при модулите с батерии имаме паралелно свързване между тях, така че написаното то тебе е ЕДНА ГОЛЯМА ИЗЛАГАЦИЯ дори и за деца от 3-ти клас.


                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      в предвид на минусите със електричките, засега хибридите (без скъпите които осигуряват автономно задвиждане определени мили) са предпочитан от мен вариант.
                      Ами, пребройте се, колко имате електрички и колко хибриди, а не на теория да си чешете езиците.
                      Това с чесането на езици го кажи на нашия "изобретател", който отново с грешните си теоретизирания си е въобразил, че е най-умния на света, а всички производители на ел. коли са глупаци, който не разбират нищо и които не знаят нищо.

                      Коментар


                      • Време е да затваряте тази и отваряте нова тема:
                        За водородните двигатели

                        Франция ще инвестира в тази технология няколко милиарда евро, Германия - още повече
                        Да му мислят държавите-бензиностанции

                        Le gouvernement s'attaque à la transition énergétique. Parmi les cent milliards d'euros du plan de relance, deux milliards vont être consacrés à l'hydrogène. L'annonce a été faite hier par le Premier ministre Jean Castex. Cette énergie pourra prendre le pas sur l'électrique dans le secteur automobile. Mais son application ne se limite seulement pas à la voiture.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)
                          .
                          Точно мошенника Мъск, няма да се сети и няма компютъра на Тесла да сканира тока, колко точно са неговите точни показатели и да излезе надпис - несъвместимост, грешка в батерията.
                          Та, батерията доживот е собственост на Тесла, хеле пък ако типичния българин или китаец да се прави на хитър и я ремонтира.
                          Да, рент се плаща на батерията и си отговорен за нея (която има определен живот)
                          Гаранция некой четящ от Горно Съхране ще иска доказателства за някоя моя дума.
                          Last edited by hazard; 05.09.2020, 12:54.

                          Коментар


                          • ДНЕС е скъпо. УТРЕ НЕ Е ДНЕС.

                            Коментар


                            • в предвид на минусите със електричките, засега хибридите (без скъпите които осигуряват автономно задвиждане определени мили) са предпочитан от мен вариант.
                              Ами, пребройте се, колко имате електрички и колко хибриди, а не на теория да си чешете езиците.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Ако подмяната трябва да е БЪРЗА, значи конструкцията ще е СКЪПА.

                                Колкото до стандартизацията - тя е възможна точно толкова, колкото всички посетители на форума да се договорим за едно и също мнение по отношение на протестите, коронавируса или каквото и да е друго.

                                Иначе идеята е добра от гледна точка на потребителите, но е абсолютна ерес от гледна точка на производителите ....

                                Така че и тука имаме различни гледни точки и познай коя ще надделее - ами тази на по-силния (производителите). Възможно е някой да се опита да направи модулна конструкция, но дали потребителите ще са готови да заплатят по-високата цена и по-ниската надеждност, предопределена от огромното количество куплунзи, които по-принцип са ненадежден компонент, особено ако е подложен на дъжд, сняг, кал, вода, вибрации, абразивни частици и т.н.
                                1.Всяка верига е здрава, колкото най-слабото ѝ звено. ( Сещаш ли се за снопа на Кубрат?)
                                2.„Силата” на производителите, се спъва в „слабостта” на потребителите: Ти може да си силен но, скъп продукт, ТЕ не.могат да купуват...и, на твоята „сила” , ѝ се налага да се съобрази с тях. Нали си чувал онази свещена крава, дето „клиентът винаги е прав”?' Кравата може и да „заколиш”, образно казано но, ще подава много повече онзи, който отчете ВСИЧКИ моменти на пазара. Ерес или не, който започне да произвежда и продава блочно-модул и батерии, той ще развърже продажбите. Взема, да речем, бай китаец, купува батерии от всеки модел, сканира външните габарити, прави реаранжиране и почва да щампова, по 50 долара кутията, като ги пълни с масови, поради търсене/предлагане.модули и, ето, примерно, от $10 k, батериите се сринали до $3k.
                                3.„Огромното количество куплунзи” се компенсира от удачна конструкция, с която, разбира се, не всеки може да се справи (гледам теб, дето уж „можеше 1000 пъти по-евтино” (тотално изхвърляне но, ти си знаеш) и не съм сигурен, че именно тази творческа немощ, не те мотивира да пишеш глупости. Знаймно е че, когато модулите са маломощни, токът е слаб, загряването -символично и.т.н. и ТОВА ни облекчава. Още нещо: Позволява -понеже токът мслък - поединично електронно вкл/изкл на всеки и дивидуален модул и организиране тяхната единична защита (от прегряване и що се сетиш) тъй, щото, да се намали и рискът от запалване. Било „ненадеждно”. Да, бе.
                                4.Сняг, кал и вибрации има, откак светът съществува и, продължавайки да бъдат проблем, те не са спрели развитието на техника и технологии.
                                ...
                                И други доводи имам, първо тези осмисли.

                                Коментар

                                Working...
                                X