Сигурен ли си, че мотора на Тесла и въобще на ел. колите може да бъде асинхронен? Би ли посочил линк за тази информация?
Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора. Също така нещо не се връзва и твърдението, че се е търсило вариант със постояннотоков мотор. Ако е такъв, то той би имал четки, и те ще се износват сравнително бързо, да не говорим за огромните дъги под тези четки.
Има един единствен оптимален вариант за качествен и практически вечен мотор на всички ел. коли, и това е безчетков трифазен (или многофазен) синхронен мотор с мощни неодимови магнити в ротора и намотки в статора. Управлението на оборотите се прави посредством въртящо се магнитно поле с различна честота (обороти), създавано с мощни полеви транзистори. Такъв мотор лесно преминава в генераторен режим, когато се натисне спирачката.
Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.
Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.
Ако мотора беше асинхронен, нямаше да може да работи като спирачка в генераторен режим, и да връща енергия в акумулатора. Също така нещо не се връзва и твърдението, че се е търсило вариант със постояннотоков мотор. Ако е такъв, то той би имал четки, и те ще се износват сравнително бързо, да не говорим за огромните дъги под тези четки.
Има един единствен оптимален вариант за качествен и практически вечен мотор на всички ел. коли, и това е безчетков трифазен (или многофазен) синхронен мотор с мощни неодимови магнити в ротора и намотки в статора. Управлението на оборотите се прави посредством въртящо се магнитно поле с различна честота (обороти), създавано с мощни полеви транзистори. Такъв мотор лесно преминава в генераторен режим, когато се натисне спирачката.
Колкото до редуктора - ами сложили са го да намалява оборотите, защото алтернативата е мотора да не е трифазен, а например 10-12 фазен. Да, ама такъв мотор се навива по-трудно, пък и силовата електроника ще е по-скъпа, защото ще се нуждае от по-голямо количество полеви транзистори.
Ако аз трябваше да конструирам ел. кола, щях да избера трифазен синхронен безчетков мотор със ротор от неодимови магнити и с подходящо изчислен редуктор. Все пак моето е теоретизиране. Ако обаче ти имаш някакви доказателства за думите си, ще те помоля да дадеш линк.
Коментар