IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Това и Матеев го знае. Ама решил - шегува се.
    Не се шегувам. Питахте ми какво ще правя, когато ми изтече договора за фотоволтаичните централи, и ви казах, че производството на водород е една от алтерантивите. То когато човек има ток по цена 0 лв./kWh алтернативите са много - ха-ха. Живот и здраве да доживея до това време, и чак тогава ще направя икономическо проучване коя алтернатива тогава ще ми е най-изгодна.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Гледах 2-3 клипчета в които директно обяснявах защо да караш електричка е по финансово изгодно- ислизаше около 30 % по евтино да си на батерия отколкото на водород, отделно станциите- ако си купя ел кола мога и в къщи да я зареждам, а водородна станция има в кьолн
      Това и Матеев го знае. Ама решил - шегува се.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

        Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

        https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/
        Гледах 2-3 клипчета в които директно обяснявах защо да караш електричка е по финансово изгодно- ислизаше около 30 % по евтино да си на батерия отколкото на водород, отделно станциите- ако си купя ел кола мога и в къщи да я зареждам, а водородна станция има в кьолн

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

          Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

          https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/
          Ще се заям: „По-добър” е водородът. Ѝ по-лош -също. В обобщени показатели. Плътност, сложности при съхранение и т.н. Предлагам, да вложиш усилия да подпомогнеш овладяването на водорода. ТАМ, направиш ли Пробив, цар си. Другото е ... хоби някакво. В никакъв случай, не е лошо, просто...нали беше Професионалист? Аз аспирантура не съм карал, ти си. Материализирай.

          ЗАЩО се заядох:
          Спомних си закачката
          „ - С какво Мъжете се различават от децата?
          - С цената на играчките.”
          И ... тэ така тэ.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ivooo Разгледай мнение

            Това за производството на водород е интересно, би ли дал малко повече информация как точно се произвежда и какво ще го правиш, ще го продаваш ли и има ли пазар?
            Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

            Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

            https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

              Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
              Това за производството на водород е интересно, би ли дал малко повече информация как точно се произвежда и какво ще го правиш, ще го продаваш ли и има ли пазар?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                А бе матеев я кажи какъв е периода на откупуване на онази станция 66 киловатовата- колко ти излезе и кога ще стане твоя с тези цени на тока
                Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

                Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
                Last edited by Mateev; 19.07.2020, 14:47.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.
                  А бе матеев я кажи какъв е периода на откупуване на онази станция 66 киловатовата- колко ти излезе и кога ще стане твоя с тези цени на тока

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.

                    За автобусите отворихме дума защото те не са количествен, а качествен скок. Причината е, че за първи път като енергоизточник се използва не химически акумулатор, а суперкондензатор. Това вече е заявка за сериозна конкуренция между източниците на съхранена електроенергия.

                    Като цяло суперкондензаторите бият по всички показатели химическите акумулатори, като изостават само по критериите цена и тегло, но изоставането не е много - само 3-4 пъти. С цената проблемът не е чак толкова голям, защото тя драстично ще падне когато се започне масово производство и се появи голяма конкуренция.

                    С теглото проблемът е по-сериозен, но науката все още не е достигнала границата на възможностите, както е при литиевите акумулатори. При суперкондензаторите вече има заявка за ново драстично подобряване на техните параметри, посредством използването на графен или въглеродни нанотръбички с диаметър 1 атом.

                    Тоест аз не изключвам възможноста в един бъдещ момент от време суперкондензаторите да победят химическите акумулатори дори и по параметрите тегло и цена.
                    Електрически коли има отдавна, въпросът е че се превръщат в основно средство за придвижване и ДВГ технологията предстои да отиде в историята, както конете преди 100 - 120 години.

                    Повечето хора са слепи и скептични за промените докато в един момент само ентусиастите на екзотични спортни коли ще ги купуват с колекционерска цел.

                    Суперкондензаторите не са нова тема (за теб може би, но за индустрията определено НЕ). Няма нищо невъзможно, но шанса кондензаторите да изместят батериите (поне за дълги преходи) е малко вероятен.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                      С колите явно вече сме наясно че ще са елетрически и подхванахте автобусите

                      Волво Polestar 2 - https://youtu.be/teukcgZ_yVI

                      Понеже темата е влиянието на електрическите коли (особено Тесла) всички нови модели копират и се сравняват с Тесла. Таблети, изчистен дизайн, никакви копчета и безнадежден опит да докарат приемлив пробег.

                      Още ли се чудите защо Тесла е най-голямата компания в света по пазарна капитализация
                      Ами че то електрически МПС-та отдавна има - това са електрокарите по предприятията. Има ги от поне 40-50 години. Така че не говорим за революция, а за бавна еволюция, и то не на МПС-тата, а на акумулаторите, с които те се захранват.

                      За автобусите отворихме дума защото те не са количествен, а качествен скок. Причината е, че за първи път като енергоизточник се използва не химически акумулатор, а суперкондензатор. Това вече е заявка за сериозна конкуренция между източниците на съхранена електроенергия.

                      Като цяло суперкондензаторите бият по всички показатели химическите акумулатори, като изостават само по критериите цена и тегло, но изоставането не е много - само 3-4 пъти. С цената проблемът не е чак толкова голям, защото тя драстично ще падне когато се започне масово производство и се появи голяма конкуренция.

                      С теглото проблемът е по-сериозен, но науката все още не е достигнала границата на възможностите, както е при литиевите акумулатори. При суперкондензаторите вече има заявка за ново драстично подобряване на техните параметри, посредством използването на графен или въглеродни нанотръбички с диаметър 1 атом.

                      Тоест аз не изключвам възможноста в един бъдещ момент от време суперкондензаторите да победят химическите акумулатори дори и по параметрите тегло и цена.
                      Last edited by Mateev; 19.07.2020, 13:16.

                      Коментар


                      • С колите явно вече сме наясно че ще са елетрически и подхванахте автобусите

                        Волво Polestar 2 - https://youtu.be/teukcgZ_yVI

                        Понеже темата е влиянието на електрическите коли (особено Тесла) всички нови модели копират и се сравняват с Тесла. Таблети, изчистен дизайн, никакви копчета и безнадежден опит да докарат приемлив пробег.

                        Още ли се чудите защо Тесла е най-голямата компания в света по пазарна капитализация

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          да поддържаш РАЗРЯД с равномерна мощност на силно линейно спадащо нарежение
                          DC/DC конвертор. Конвертирането е първоначално надолу, а след това нагоре. Към 10% загуби има от това като при по-модерните конвертори със синхронно изправяне са по-ниски.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Ти не мисли за защитите - тях винаги ги има във всяко едно ел. устройство. Ти мисли какво ще се случи, когато някой дрогиран младеж се натресе със 100 km/h отзад в автобус, пълен с хора. Тогава взрива може да създаде огнена топка, обхващаща поне половината автобус, и да издуха другата половина.

                            Едно е енергията да се освобождава постепенно, както е при запалила се лека кола Тесла, и съвсем друго е същата тази енергия да се отдели за по-малко от 1 секунда време. Само за сведение - при челен сблъсък между две леки коли, движещи се с висока скорост, се отделя кинетична енергия от около 1-2 kWh. Ха сега разгледай как са намачкани тези коли и си представи какви разрушения ще предизвика 10-20 пъти по-голяма енергия.

                            Друг пример - един взривен бойлер е в състояние да разруши всичко в радиус от 10 метра, като енергията на взрива също е 2-3 kWh. Ха сега си представи 10 пъти по-мощен взрив в автобус, пълен с хора.

                            Само за сведение - 90 MJ енергия се равнява на 22 килограма тротил. Ако такъв енергиен еквивалент наистина избухне в автобус, ума ми го не побира какво мазало ще стане не само в автобуса, но и в околните транспортни средства и хора.

                            С две думи - горещо се моля тези суперкондензатори да не избухват, а по някакъв начин бавно да освобождават енергията по време на тяхното разрушаване. Дето се казва да има пожар и разтопен метал в задната част на автобуса, но поне част хората да имат време да избягат.

                            ПП: Някой има ли информация от краш тестове на тези автобуси при силен удар отзад?
                            Отзад напред: Хората 1000 мегаватни реактори са правили без фактически краштест - и имаме и Чернобил, ѝ Фукушима - а ти - за автобуси. И как ще ги продават СЛЕД това? Сам го сметна, доста кг тротилив еквивалент.
                            Горното ме води към мисълта че, щат-не щат, кондензаторите, ще ги правят секционирани, през много аварийни прекъсвачи в голям разривен ток и т.н., а не моноблочни т.н.и т.п. И не знам, какво става с упр.на двигателите и т.н. щото,
                            W=(C.U^2) а, да поддържаш РАЗРЯД с равномерна мощност на силно линейно спадащо нарежение...Акумулатоорът е много различен, едн се изменя с проценти през целия разряда тук - много десетки пъти...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                              Под същата дезигнация (MUCK585V92000) виждам че пише 20/32/40kwh. При обявена консумация на енергия 0.95kwh/km 40kwh не изглежда толкова нисък капацитет.

                              Абсолютно сигурен съм че късо в изхода не е проблем. Няма как да няма интелигентно ограничение на тока след като се следят и параметрите на всеки кондензатор от батерията.
                              Ти не мисли за защитите - тях винаги ги има във всяко едно ел. устройство. Ти мисли какво ще се случи, когато някой дрогиран младеж се натресе със 100 km/h отзад в автобус, пълен с хора. Тогава взрива може да създаде огнена топка, обхващаща поне половината автобус, и да издуха другата половина.

                              Едно е енергията да се освобождава постепенно, както е при запалила се лека кола Тесла, и съвсем друго е същата тази енергия да се отдели за по-малко от 1 секунда време. Само за сведение - при челен сблъсък между две леки коли, движещи се с висока скорост, се отделя кинетична енергия от около 1-2 kWh. Ха сега разгледай как са намачкани тези коли и си представи какви разрушения ще предизвика 10-20 пъти по-голяма енергия.

                              Друг пример - един взривен бойлер е в състояние да разруши всичко в радиус от 10 метра, като енергията на взрива също е 2-3 kWh. Ха сега си представи 10 пъти по-мощен взрив в автобус, пълен с хора.

                              Само за сведение - 90 MJ енергия се равнява на 22 килограма тротил. Ако такъв енергиен еквивалент наистина избухне в автобус, ума ми го не побира какво мазало ще стане не само в автобуса, но и в околните транспортни средства и хора.

                              С две думи - горещо се моля тези суперкондензатори да не избухват, а по някакъв начин бавно да освобождават енергията по време на тяхното разрушаване. Дето се казва да има пожар и разтопен метал в задната част на автобуса, но поне част хората да имат време да избягат.

                              ПП: Някой има ли информация от краш тестове на тези автобуси при силен удар отзад?
                              Last edited by Mateev; 17.07.2020, 12:56.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                                Ултракондензатор:/ модел Aowei / MUCK585V92000 със самостоятелно следене параметрите на всяка клетка Капацитет 20kWh / 780F Размери: 370×1000×930 mm Тегло: 1 000 kg


                                Под същата дезигнация (MUCK585V92000) виждам че пише 20/32/40kwh. При обявена консумация на енергия 0.95kwh/km 40kwh не изглежда толкова нисък капацитет.

                                Абсолютно сигурен съм че късо в изхода не е проблем. Няма как да няма интелигентно ограничение на тока след като се следят и параметрите на всеки кондензатор от батерията.

                                Коментар

                                Working...
                                X