IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
    Ха ха ха тоя измамника не се спира пред нищо само как е кръстил детето си...Боже Боже какви измамници и циркаджии за пари и пет минути измамна слава
    https://trud.bg/%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D...-%D1%81%D0%B8/
    Наистина смешно, ама прави милиони пъти повече пари от теб. А тти, даже „вакуум ия кондензатор” не успя да разнищиш. Поне няма нищо написано от теб по темата, Смеше.

    Коментар


    • Ха ха ха тоя измамника не се спира пред нищо само как е кръстил детето си...Боже Боже какви измамници и циркаджии за пари и пет минути измамна слава
      https://trud.bg/%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D...-%D1%81%D0%B8/

      Коментар


      • Това да ми е за урок: Чак сега, попрочетох текста на патента. Трябваше веднага да го сторя. И да не се връзвам. Иде реч за тотално НЕразбиране, смесено с подобна „компетентност” от „експертите”, издали патента. Гледали са през шаблон и не са използвали много мозъчни клетки. „Устройството” е мощно
        ​​​​доказателство, какво става, като се съберат на едно Глупотевини с неудържим Ентусиазъм. Мога да раздухам но, ще обобщя, че са „отчитали заряд” на база протекъл ток (до тук, добре) и неясно как дефинирано „измерване” на т.нар.„28 волта”. „Експериментът” Е ЗАМЪРСЕН - как не внимавахме? -откъдето, са извадени грешни „заключения” за „огромния капацитет на Вакуума” ѝ, „овкусен” с модврната приказка за „клъстерите”, е парализирал мозъчната дейност на „експертите”. Токът в електровакуумния диод тече с прелитане на електроните до анода и тяхното „изсмукване” върху /от него. Някой зададе ли си въпроса защо, аджеба, „установката” е била потопена в масло?

        СЪВСЕМ НАКРАТКО: ФЕЙК. ПЪЛЕН.
        Last edited by Pyramid; 26.05.2020, 12:30.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

          Погледнах набързо сайта, който промотира това изделие.

          Доколкото разбрах, основава се на наблюдения на първооткривателя, при което той вкарвал в експерименталния обем импулси електричество.
          Това си го представям като електрически искри. А те са миниатюрни светкавици.
          Твърди се, че електроните се събирали в клъстери и поради това било възможно акумулиране на енергия. С непряк намек се прави някаква аналогия с кълбовидната мълния.

          Но в клъстери или не, кулоновата сила на отблъскване си остава и не ми е ясно как се справят с нея или дали това е полезният механизъм на откритието.
          Ами то и аз питах същото по-долу но, отговор още нямам. А, дали е промишлено приложимо откритие или само допускане на база мисловен експеримент, е разликата от хрумка до пазара.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            За да вкараш в него много енергия тя ще бъде мълния и напрежението е ясно а трансформацията му не е ясна както и материала спиращ електроните да не излязат.
            Погледнах набързо сайта, който промотира това изделие.

            Доколкото разбрах, основава се на наблюдения на първооткривателя, при което той вкарвал в експерименталния обем импулси електричество.
            Това си го представям като електрически искри. А те са миниатюрни светкавици.
            Твърди се, че електроните се събирали в клъстери и поради това било възможно акумулиране на енергия. С непряк намек се прави някаква аналогия с кълбовидната мълния.

            Но в клъстери или не, кулоновата сила на отблъскване си остава и не ми е ясно как се справят с нея или дали това е полезният механизъм на откритието.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

              Това което виждам е че трябва БАЯ да се потруди човек за да запали батерия, и то само ако е заредена догоре...
              Така е, производителите много добре са се погрижили да защитят батерията, но тази защита не е всесилна. Сами видяхте как меките Li-Po батерии, които се използват в радиоуправляемите модели, нямат почти никакви защити, и много лесно се възпламеняват. Тези батерии, които се използват в колите, са с метален корпус, и освен това вътре имат някакви защитни клапички, а и може би някаква електроника против презаряд. Въпреки това в заредено състояние те са опасни, ако се прегреят от огън, или ако се смачкат физически.

              Тоест ако по някаква причина една единствена батерийка се повреди и запали, то температурата може да взриви съседните батерийки, те да взривят други съседни, и така да стане верижна реакция. Предполагам по тази причина някакъв малък брой ел. коли се самозапалват и изгарят, само където не знам точната статистика. Те и лаптопи се самозапалват или GSM-и, но няма точна статистика, или пък и да има, тя се пази в тайна. Ще съм благодарен, ако някой изровия някъде из интернет по-точни числа.

              Другата най-голяма заплаха за ел. колите са тежките катастрофи, при които се смачкват част от батериите. Това смачкване със сигурност е съпроводено със запалване на цялата кола, и с човешки жертви, защото спасителите нямат време да изрежат смачканите врати и да извадят живите хора от вътре. Не знам дали за това има статистика, но според мене броят на смъртните случаи при катастрофи с ел. коли би трябвало да е доста по-висок от смъртните случаи с бензинови или дизелови коли.

              Дори и батериите да не се смачкат, възникването на пожар при ПТП в друга кола със сигурност ще доведе и до запалване на ел. колата. Нещо повече - освен бързия огън има и бързо обгазяване от отровен газ, който може да убие пътниците в колата дори и вратите да не са смачкани и те да имат шанса да избягат. Да, ама 10-20 секунди изпадане в безсъзнание от удара може да е достатъчно дробовете им да се напълнят с отровен газ, а липсата на видимост да им създаде объркване и така смърта да настъпи поради объркване и паника, което да забави евакуацията от колата с 10-20 секунди, които могат да са фатални.

              Има още една голяма заплаха при ел. колите. Външни наблюдатели, които се втурват да спасяват, може да се опитат да гасят пожара с вода, което е ГРУБА ГРЕШКА при ел. колите. Водата влиза в интензивна реакция с лития в батериите, и вместо да угаси пожара, всъщност го разпалва още повече. Така секундите за спасение силно се намаляват.

              И последното и най-тъпото - психологическия аспект. Наблюдавал съм в Русия жестока катастрофа, в която едната кола се беше запалила, а другата беше обляла с бензин огромна площ около себе си. В незапалилата се кола имаше двама човека, вероятно в безсъзнание. Това, което се случи, е че в един момент огъня достигна до бензина и запали втората кола. Хората в нея така и си изгоряха, под наблюдението на поне 20-30 зяпачи, без нито един от тях да придобие смелост и да се опита да ги спаси. На практика е имало цяла една свободна минута, през която нещо можеше да се направи за тези хора, но никой не го направи. Първата кола при горенето си от време на време нещо избухваше в нея, и това само караше хората да се отдалечават. Имаше само един единствен човек, излетял през стъклото на едната кола, който лежеше с изпочупени крака и ръце (бяха странно огънати в невъзможни пози), и един смелчага от руснаците скочи в локвата бензин и го издърпа настрани. Всички останали хора в двете коли изгоряха, въпреки че част от тях можеха да бъдат спасени, ако някой беше измислил начин за бързо гасене на пожара.

              Това се случи на една магистрала на поне 200 километра от най-близкото населено място. Аз пристигнах със закъснение, колкото да видя последните 10 секунди от трагедията. От километри обаче се виждаше огромния стълб дим в далечината.

              Описах тази трагедия защото сега ми възникват асоциации, че всяка една катастрофа с ел. кола ще протече по същия начин, и в нея ще загинат хора, които иначе биха имали шанс, ако колите не бяха толкова лесно запалими. За съжаление обаче по всичко изглежда, че бъдещето е на леснозапалимите коли, и те ще станат масови въпреки завишеното количество смътрни случаи при ПТП. Това всъщност ще е цената на прогреса.

              И още нещо - ако пожарогасителя в една нормална лека кола може да помогне да бъде угасен един пожар в началния му стадий, при ел. колите това е невъзможно. Причината - принципа на действие на пожарогасителя не може да угаси една запалила се батерия, защото всички продукти за горенето се намират вътре в нея. При това положение задушаването с газ или прах няма въобще да помогне за потушаване на пожара. Трябва да се измислят нов тип пожарогасители, например с течен азот, които физически да охлаждат запалилите се батерии и така да предотвратяват нагряването на другите съседни батерии.
              Last edited by Mateev; 26.05.2020, 10:20.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Тестване на батериите, които се използват в колите на Тесла. Опити да ги повредят по различен начин:

                Това което виждам е че трябва БАЯ да се потруди човек за да запали батерия, и то само ако е заредена догоре...

                Коментар


                • Може да се свали с няколко порядъка обаче, пак височко, пусто. И още нещо важно: При работа (особено, на зареждане!) очаквам да излъчва силно рентгеново и даже, гама-лъчение.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Ала високото вътр.съпротивление, си остава предизвикателство.

                    Aми вакуум е, не е сребро

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                      Възстановявам кинескопи?
                      Топло, топло. Макар и малко по-различно.
                      Отделно, нищо не пречи, в този кондензатор, даима още един диелектрик, напр.тефлон и капацитетът да може да се модулира външно, механически. Ала високото вътр.съпротивление, си остава предизвикателство.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        За стареенето на катода, има някакво лечение. Залага се, ПРИ ИЗГОТВЯНЕ на кондензатора и, остарее ли веднъжму се пуска електронна (йонна) бомбардировка (имам идев
                        Възстановявам кинескопи?

                        Коментар


                        • ...От друга страна...ами то, това, твърде силно мирише на ...ИЗТОЧНИК НА ТОК !
                          Яко.
                          И проблематично, не по-малко. 1[Ah] = 3,6 [kQ/v] За 1 елемент. На какво напрежение би трябвало да са самите двигатели, а също, ПРА ?!?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                            Прочетох патента отново и мисля че идеята е достатъчно проста за да работи. Може би прекалих с негативизма вчера.

                            Има очевидни технологични трудности при тази конструкция - например, че катодът старее и след няколко хиляди часа емисия се изтощава и не ще повече да пуска електрони. Освен това всеки от тези елементи има доста нисък максимален ток при разряд - отново заради катода. Докато един обикновен суперкондензатор може да постигне ток на разряд от порядъка на десетки ампери, при вакуумния кондензатор не виждам как ще бъде и един ампер. Същото се отнася и за заряда.

                            Тоест идеята работи, капацитетът наистина е висок, но за автомобили според мен не става. Основният проблем е кратък живот и бавно зареждане. И двете няма как да се подобрят особено.
                            За стареенето на катода, има някакво лечение. Залага се, ПРИ ИЗГОТВЯНЕ на кондензатора и, остарее ли веднъжму се пуска електронна (йонна) бомбардировка (имам идев
                            как) та, срокът на експлоатацив
                            , би.могъл да се удължи няколко пъти. Какво правим с изходното съпротивленуе и фантастичния толеранс на изх.напрежение при нормална работа, даже - много пот ще се лее, доде се разреши. Ако изобщо.

                            Коментар


                            • Прочетох патента отново и мисля че идеята е достатъчно проста за да работи. Може би прекалих с негативизма вчера.

                              Има очевидни технологични трудности при тази конструкция - например, че катодът старее и след няколко хиляди часа емисия се изтощава и не ще повече да пуска електрони. Освен това всеки от тези елементи има доста нисък максимален ток при разряд - отново заради катода. Докато един обикновен суперкондензатор може да постигне ток на разряд от порядъка на десетки ампери, при вакуумния кондензатор не виждам как ще бъде и един ампер. Същото се отнася и за заряда.

                              Тоест идеята работи, капацитетът наистина е висок, но за автомобили според мен не става. Основният проблем е кратък живот и бавно зареждане. И двете няма как да се подобрят особено.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid, нищо няма да вкарат в такава батерия защото не е възможно и това е измислица. Първо налягане няма кой знае какво, вакума е минус една атмосфера. Вакума с електрони не може да се насити, за тях трябва повърхност на проводим материал. За разлика от тръбичката ти която може да се каже че работи, за това нещо може да се каже че не работи. За да вкараш в него много енергия тя ще бъде мълния и напрежението е ясно а трансформацията му не е ясна както и материала спиращ електроните да не излязат.
                                Налягането задължително възниква в газа. Валуу-да но, смо си представи колосалнитежсили на отблъскване между електроните, неслучайно, приведох формулата. Между заряда на всеки един електрон и сумарния, на всички остнали. Ако и (по някакъв начин, още неясен) да им се удаде едно празно място да с напълни само с електрони, всички те, тутакси, ще отблъскват, всеки от остналите, и ще се бутат по стената. Стената - данречем, суперизолатор но, те дори, да трептят, няма да имат къде. Един вид, електронен „КРИСТАЛ”... Или е Съвършенство, или шашма, като управляемия термоядрен процес: Колко десетилетия наливат в него, сигурно, трилиони долари вече, а пробив още няма. Т.е. някои бачкат като луди, други поглъщат едни ПАРИ, и добре си живеят. И, докато първите се усетят, времето минало, давности-мавности, едно „сори, не стана” , ама влакът заминал.

                                Коментар

                                Working...
                                X