If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Не е случайно, че US е страната на неограничените възможности. Но е факт, че един човек с много амбиция, способности и рискове прави “невъзможното” в индустрии, в които никой не би си помислил дори да влиза.
Ако говориш за себе си - света днес е отворен. Ако имаш какво да покажеш и е доказуемо света е много малък.
Па колко да е невъзможно - да плещи глупости напушен и да обещава - вече 15 години май станаха Де са му способностите, че той даже не е дипломиран май тоя.
И по отношение електричките, също там и сега, е ПМ². Тук, и пазар оскубан, и клиентите - едни клиенти, и инвеститорите скромни, и работна ръка -Мъка... Та, способностите са хубаво нещо но, опитваш ли да ги упражняваш насред пустиня, пак пустиня.
Не е случайно, че US е страната на неограничените възможности. Но е факт, че един човек с много амбиция, способности и рискове прави “невъзможното” в индустрии, в които никой не би си помислил дори да влиза.
Ако говориш за себе си - света днес е отворен. Ако имаш какво да покажеш и е доказуемо света е много малък.
Бъркаш късмет със способности. Ако беше само Paypal да кажеш, че е късмет.
И по отношение електричките, също там и сега, е ПМ². Тук, и пазар оскубан, и клиентите - едни клиенти, и инвеститорите скромни, и работна ръка -Мъка... Та, способностите са хубаво нещо но, опитваш ли да ги упражняваш насред пустиня, пак пустиня.
Комплексно е, и от софтуера за менажиране зависи и от химията. Има и скапани батерии които колкото и да ги бавиш ще се прецакат - пример даден по долу.
Има и хубави които като ги държиш на 100% и после пък паднат до 0 и я оставиш на студено 1 седмица на нула после батерия нанайси. Защото така заряда ще падне реално доста под "0%" и батерията заминава.
Моята Тесла е на старо взета, с човека от който я взех буквално от третото изречение разбрак как я е ползвал и че разбира и нямам никакви проблеми. Пак бих си взел на старо че скоро ще ми трябва втора за жената че се караме вече кой с коя кола да ходи
Започвам да си мисля че не са важни толкова батериите колкото софтуера- преди 2-3 години ни купиха лампи мисля че бяха по около 200 евро парчето, миналата седмица ги погледнах- слагаш я на заряд- зарежда напълно, след това свети не повече от 1-2 минути и заряда пада наполовина, след около 4-5 минути отива на една чертичка. Имаме също много винтоверти хилти- абсолютно същата работа- батериите не държат- според колеги които работят с тези хилтита батериите изкарват максимум 2 години
[SIZE=16px]
[SIZE=16px]Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.
Ако имаш финансиране и ти ще се справиш, какъв е проблема. А и също за батериите- според мен никой не мисли да си кара колатаедин милион км. Тук таксиметърджии няма, ако се разровиш ще намериш много таксита- тико при това на повече от милион км
Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията. Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
Ясно е че не можеш да си представиш накъде духа вятъра. На 300 хил километра старата Тесла е едва на половина от полезния си живот за разлика.
Относно града и агрегата нека да ти опиша картинката. Вече близо 50% от производството на електричество е от ВЕИ. В не много далечно бъдеще ще е над 80%. Най-лесния начин за стабилизиране на мрежата е милионите EV-та да подават ток в пиковите часове и да черпят в слабите. Ако се чудиш за какво говоря провери SMART GRID или VEHICLE TO GRID. На въпроса защо да го правят потребителите, отговора както обикновено е икономически - зареждаш на ниска цена и отдваш на висока.
ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та. При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
Ако не друго, то поне можем да видим какво е обещал и какво е постигнал Мъск, за разлика от всички изсказвания на конкуренти и анализатори в областта. Все още няма нито един конкурентен елктромобил на Тесла.
За SPACE X, STARLINK, BORING COMPANY, … няма смисъл дори да коментирам. Мъск превръща своите компании в доминанти в секторите, в които влиза.
Батерията вече се произвежда и тества. Резултатите които виждаме са от тестова лаборатория и са значително над очакванията, но и това не ме учудва. Въпросът сега е колко бързо ще успеят да увеличат производството. Според Мъск ще е до 2 години, но най-вероятно ще е 12 до 18 месеца, защото Мъск от известно време смени стратегията и обещава по-малко, а доставя много повече.
Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си. Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
Относно прехода на настоящите батерии не знам защо продължавате да се излагате с глупости. Тонове информация още от първите коли от 2012та година показва реални статистически данни.
Живота на батериите (капацитет над 70-80%) е 400-500 хил мили, или над 600 хил км. Това ще рече че след 600-700 хил км пробег ще имаш капацитет в батерията над 70-80% от оригиналния. За този километраж 3 автомобила с ДВГ ще са хвърлени вече за скраб докато приключи живота на батерията в Тесла.
Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
За да го копират ще трябва да изхвърлят оборудване и технология, в която са инвестирали и очакват да изполват още дълго време, ще трябва да инвестират в R&D и да разработят собствените си производства. С други думи ще им трябват 4-5 години само за батериите, за да стигнат Тесла където е днес.
Сега, сагата с Берлин. Тука може да се наака наглото момче. Освен, ако от Щатите не са предупредили Меркел да не му създават спънки, че е стратегически инвеститор. Набързо отрязоха Юбер и Амазон, немците си пазят местния пазар на всяка цена. В сърцето на врага да правиш американски коли, нито Меркел, нито немците ще го приемат добре. И капака - да прави милиони от неговите батерии, там. А, знаем колко е мръсно производството им и колко вода е нужна. Та те сега даже за постройката на основите на ламаринения завод му докарват вода от по-далечно място. И ще го скъсат от изисквания и предписания за в бъдеще, всичко ще бъде под лупа от държавно ниво.
Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.
Тази година всички автопроизводители бележат спадове в продажбите от 20 до 50%. Има едно единствено изключение с ръстове над 50%. Guess who?
Това и му обеснявам на Дейв.
Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
Е, ще ти обяснят, да ползваш ФЕЦ. Малко доста по-бавно, ама чисто, Еко +++.
А това, че в града преобладават сенките, ГП (Голям Праз)...
Деградирането е ускоряващо се - минаваш все по малко км и все повече пъти зареждаш.
Това и му обеснявам на Дейв.
Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
Деградирането е ускоряващо се - минаваш все по малко км и все повече пъти зареждаш.
А и като стигне 50% колата практически няма да може да се ползва. А това ще стане след макс 350-400к мили, а за да стане тотално неизползвама макс 500к. И това при най-добрия случай. Ако случиш на по скапана батерия или зареждаш както ти падне, без да правиш тънки сметки (20-80%) този пробег ще стане само 300к.
И как ще си купиш кола на старо (10-15г) като батерията няма да става за нищо. Ще трябва да купиш половината от НОВА кола за да я ползваш. Да не говорим че след 10 години батериите може да са 10 пъти по добри, а не само 2 пъти
Има ли една НЕКОЛЕКЦИОНЕРСКА кола на света дето да струва 50-60% за толкова години? Че сега новите лукс коли са на толкова на 1-2 години, практически нови.
Колата след 10 години е за бунището. (другите имат втори живот в трети страни - и БГ е такава). Трябва да продаваш на 3-4 години
ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
Новата батерия вече се произвежда, тоест няма ЩЕ. Има сега. Пак си недоразбрал.
"само проекти"? Ми да няма проекти тогава да си седиме на сегашното ниво??? Ти акъл имаш ли?
При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
Чакай сега, до вчера ревяхте че батерията ще се скапела пък сега казваш че нямало нужда ли? Не се разбира какво искаш да кажеш с това си изречение.
Както вече коментирахме и другите хора от форума разбраха, идеята е да има психическа нагласа на хората че няма да се деградира батерията, И има и други приложения например да си я ползваш за генератор като спре тока или батерия за през ноща която да ти захранва къщата от солар. Приложения много...
Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
Няма такава батерия досета да е деградирала на 90%. Изгледай тубата , има хиляди ревюта от хора които от години карат Тесла и деградацията им е 5-9% на 100 000 мили.
Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
А познай. Заради такива като тебе. Моя телефон издържа по 8 години и батерията накрая е като нова. Имам мишка MX1000 от 2003г държи точно толкова колкото и като беше нова, с зареждаща се литиева батерия. Въпрос на навици на ползване е.
ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
ПР-а му работи добре, поне няколко ЩЕ-новини за лидерство във EV сферата на седмица и търсачките по света индексират "новината" и т.н.
Стар трик на Мадона, Кардашиан и Парис.
Tesla Model S Battery Lifespan - The battery life of the Tesla Model S is that at 93,000 miles, the battery still has the capacity of 90% to 95%. If you want to know howmuch of the car's battery capacity will lose overtime, at an average of 150,000 miles , it will lose about 15% of its capacity.
Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
Аха, сега ние говорим за НОВАТА батерия.
Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
Сега, сагата с Берлин.
Тука може да се наака наглото момче.
Освен, ако от Щатите не са предупредили Меркел да не му създават спънки, че е стратегически инвеститор.
Набързо отрязоха Юбер и Амазон, немците си пазят местния пазар на всяка цена.
В сърцето на врага да правиш американски коли, нито Меркел, нито немците ще го приемат добре.
И капака - да прави милиони от неговите батерии, там.
А, знаем колко е мръсно производството им и колко вода е нужна.
Та те сега даже за постройката на основите на ламаринения завод му докарват вода от по-далечно място.
И ще го скъсат от изисквания и предписания за в бъдеще, всичко ще бъде под лупа от държавно ниво.
Коментар