Първоначално изпратено от DaveBG
Разгледай мнение
Ако искаш да разбереш какъв е капацитета на една батерия, трябва да използваш специализирано зарядно, което си има специална функция за измерване на капацитета. То зарежда батерията до 4.2V и след това я разрежда до 3.3V и по време на този разряд измерва капацитета. Това за Li-Po батериите. За другите модели си има други напрежения, но в общия случай това е начина за коректно измерване на капацитет.
Това с циклите заряд/разряд е смешно. То може да помогне само при NiCd и NiMH батериите, докато при литиевите е пълна смешка, защото не допринася с нищо.
Иначе гледането на процентите, които показва GSM апарата или ел. колата, също е пълна смешка. Та това са програми, които вече са отчели падането на капацитета на батерията, и които показват проценти спрямо новия капацитет, а не спрямо оригиналния при нова батерия. Просто човек трябва да ги знае тези неща, за да не се излага. Освен това те показват процент на разряд спрямо напрежението, а не текущ капацитет.
Една батерия ако капацитета и падне 10 пъти спрямо оригиналния, GSM-а и ел. колата пак ще показват 100% при пълен заряд и 0% при пълен разряд. Това е така защото тази функция следи напрежението на батерията, а не реалните ватчасове енергия, която е получена по време на разряда.
Реалните ватчасове GSM-а никога не ги показва. Предполагам и ел. колите не показват реалните киловатчасове, и ако това е така, причината е криене от страна на производителите, че акумулатора деградира по-бързо от очакванията на клиентите.
За да се направи правилен тест на една лека кола, тя трябва да се зареди до 100% и след това да се кара докато спре да върви. И разбира се трябва да има функция, показваща колко киловатчаса е отдал акумулатора. Ако това се направи, бас ловя, че дори и при нови леки коли ще се открие 10-15% спад на капацитета.
Коментар