IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

    Точно за да не си говорим празни приказки аз се напънах и го тествах:

    Миналата година като излезе Галакси Ноут 10 Плюс, още първия ден изтичах до магазина и го взех за да може батерията да е прясна. Вярно дадох много повече пари но пак казвам исках прясна батерия.
    Още първия път тоя телефон го заредих на 100% и веднага след като опря 100 те го изключих от зарядното и записах моментално волтажа на батерията до третия знак след запетайката.
    От тогава досега телефона НИКОГА не е зареждан до 100%. Винаги го зареждам до 85% и веднага го изключвам (имам си приложение което свирка, а самия телефон се зарежда за 15мин).
    Също така телефона НИКОГА не е падал под 10%, като само няколко пъти е падал под 25% и винаги е зареждан наведнъж до 85% веднага.

    Това ми е основния телефон и се ползва всеки ден по цял ден за говорене интернет и всякакви приложения и дори игри.

    Наскоро го заредих до 100% след това го оставих да падне до 30-40 което е нормалното и пак го заредих до 100 и проверих... Еми след година вече ползване батерията НЕ Е МРЪДНАЛА от оригиналния си капацитет.

    Или с други думи чичко Илън е прав. Батерията на телефоните ви деградират защото всички мислят че като ги оставите на зарядно цяла нощ няма нищо... еми има.
    Абсолютно некоректен, ненаучен и субективен експеримент, който нищо не доказва. Явно не си на ти с електриката.

    Ако искаш да разбереш какъв е капацитета на една батерия, трябва да използваш специализирано зарядно, което си има специална функция за измерване на капацитета. То зарежда батерията до 4.2V и след това я разрежда до 3.3V и по време на този разряд измерва капацитета. Това за Li-Po батериите. За другите модели си има други напрежения, но в общия случай това е начина за коректно измерване на капацитет.

    Това с циклите заряд/разряд е смешно. То може да помогне само при NiCd и NiMH батериите, докато при литиевите е пълна смешка, защото не допринася с нищо.

    Иначе гледането на процентите, които показва GSM апарата или ел. колата, също е пълна смешка. Та това са програми, които вече са отчели падането на капацитета на батерията, и които показват проценти спрямо новия капацитет, а не спрямо оригиналния при нова батерия. Просто човек трябва да ги знае тези неща, за да не се излага. Освен това те показват процент на разряд спрямо напрежението, а не текущ капацитет.

    Една батерия ако капацитета и падне 10 пъти спрямо оригиналния, GSM-а и ел. колата пак ще показват 100% при пълен заряд и 0% при пълен разряд. Това е така защото тази функция следи напрежението на батерията, а не реалните ватчасове енергия, която е получена по време на разряда.

    Реалните ватчасове GSM-а никога не ги показва. Предполагам и ел. колите не показват реалните киловатчасове, и ако това е така, причината е криене от страна на производителите, че акумулатора деградира по-бързо от очакванията на клиентите.

    За да се направи правилен тест на една лека кола, тя трябва да се зареди до 100% и след това да се кара докато спре да върви. И разбира се трябва да има функция, показваща колко киловатчаса е отдал акумулатора. Ако това се направи, бас ловя, че дори и при нови леки коли ще се открие 10-15% спад на капацитета.
    Last edited by Mateev; 13.07.2020, 15:33.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

      Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

      Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

      Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
      Точно за да не си говорим празни приказки аз се напънах и го тествах:

      Миналата година като излезе Галакси Ноут 10 Плюс, още първия ден изтичах до магазина и го взех за да може батерията да е прясна. Вярно дадох много повече пари но пак казвам исках прясна батерия.
      Още първия път тоя телефон го заредих на 100% и веднага след като опря 100 те го изключих от зарядното и записах моментално волтажа на батерията до третия знак след запетайката.
      От тогава досега телефона НИКОГА не е зареждан до 100%. Винаги го зареждам до 85% и веднага го изключвам (имам си приложение което свирка, а самия телефон се зарежда за 15мин).
      Също така телефона НИКОГА не е падал под 10%, като само няколко пъти е падал под 25% и винаги е зареждан наведнъж до 85% веднага.

      Това ми е основния телефон и се ползва всеки ден по цял ден за говорене интернет и всякакви приложения и дори игри.

      Наскоро го заредих до 100% след това го оставих да падне до 30-40 което е нормалното и пак го заредих до 100 и проверих... Еми след година вече ползване батерията НЕ Е МРЪДНАЛА от оригиналния си капацитет.

      Или с други думи чичко Илън е прав. Батерията на телефоните ви деградират защото всички мислят че като ги оставите на зарядно цяла нощ няма нищо... еми има.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

        Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

        Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

        Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
        Темата с издръжливостта и капацитета на батериите е една от най-коментираните, т.к няма достатъчно дълга история. Това което знаем досега от статистиката е че при най-ранните модели на Тесла от 2012 година и с пробег от над 200-300 хил мили деградацията е от порядъка на 5 до 20% от оригиналния пробег в зависимост от начин на ползване (заряд между 0 и 100%; fast charging и пр.). Статистиката е повече от красноречива:

        Click image for larger version

Name:	Tesla battery.jpg
Views:	1
Size:	74.9 КБ
ID:	3625571


        Сравнението на батерии за лаптопи и телефони с такива за електрически автомобили е безмислено поради много причини. От една страна телефони, таблети и лаптопи остарявят морално след 2-3 години и е нормално производителите да слагат планирано батерии с капацитет за такъв период. От друга страна химическия състав и термо управлението на електричките нямат нищо общо с това в телефона ти!

        Днешните батерии на Тесла са с капаците за над половин милион километра. При такъв пробег дори и да се наложи да сменяш батерия то ще е след доста години, когато цената няма да е 100$ / кв, а на половина. Батерия от 75кв ще е от порядъка на 3 до 5 хил долара. Сложи ги 10 ако искаш. За тези пари имаш пробег за 20-30 години при средно годишен пробег от 15-20 хил км и разход за задвижването 5-10 пъти по-нисък от бензина.

        Отделен въпрос е че до година - две новите батерии в Теслите ще с капцитет за над милион мили (1,6 мил. км). Блумбърг и ройтерс го коментират вече от няколко месеца и е въпрос на време кога ще го обявят официално. За всички производители вече е ясно каква е посоката и работят за електрификацията на новите си модели. Не е случайно че Мерцедес, Волво и други вече обявиха официално края на разработките си за ДВГ. Няма връщане назад.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Независимо дали ще има наем на батерия и/или някаква предварително планирана замяна при падане с определен процент - това във всички случаи ще има някакво финансово изражение, чрез което хората ще изчисляват най-важния за тях параметър - ЦЕНА НА ЕДИН ИЗМИНАТ КИЛОМЕТЪР.

          В тази цена се включват абсолютно всички разходи - кола, акумулатор, ремонти, гориво, резервни части и т.н. Хубаво е такава сметка да се направи и в момента при съизмерими данни за цената на нов автомобил, който след 100 000 километра се продава на старо, и за тези 100 000 километра се отчитат всички разходи около него. Също за нас българите трябва да се направи втората сметка - купуване на кола на 100 000 километра и продаване на 200 000, и пак да се включат всички други разходи около нея.
          Хората се гласят да карат по един милион мили- 1500000км ти говориш за 100000. До 150 000 правих сметки на клио срещу зои ако няма премия клиото е победител във финансово изражение. Сега започнаха да дават по големи бонуси- на рено каптюр снощи по телевизията казаха 7500 евро бонус. Който го интересува да гледа, ако това е федерален бонус и ако има още 2-3000 от производителя- цената отива ехеййййй. Вчера писах - най скъпия модел на зои е 24-25000 евро- е да де ама имаш и 10000 евро бонус- така че вземаш кола за 15000

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Изчакай още 5-6 години и ще стане ясно всичко- дали ще ги бъде електрокарите или хибридите ще победят.В момента правителствата вдигат залога- дават все по голяма премия на този който си купи електрокар, отговорът на въпросите ти ще дойде след 5-6 години- когато батериите започнат да издъхват. Всъщност може и да не е така тъй като предлагат да плащаш наем на батерията. В този случай се променят нещата- в момента в който падне батерията на 80% и не може да се регенерира ще има смяна- предполага се с нова, но има разни физически и софтуерни ограничения
            Независимо дали ще има наем на батерия и/или някаква предварително планирана замяна при падане с определен процент - това във всички случаи ще има някакво финансово изражение, чрез което хората ще изчисляват най-важния за тях параметър - ЦЕНА НА ЕДИН ИЗМИНАТ КИЛОМЕТЪР.

            В тази цена се включват абсолютно всички разходи - кола, акумулатор, ремонти, гориво, резервни части и т.н. Хубаво е такава сметка да се направи и в момента при съизмерими данни за цената на нов автомобил, който след 100 000 километра се продава на старо, и за тези 100 000 километра се отчитат всички разходи около него. Също за нас българите трябва да се направи втората сметка - купуване на кола на 100 000 километра и продаване на 200 000, и пак да се включат всички други разходи около нея.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

              Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

              Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

              Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
              Изчакай още 5-6 години и ще стане ясно всичко- дали ще ги бъде електрокарите или хибридите ще победят.В момента правителствата вдигат залога- дават все по голяма премия на този който си купи електрокар, отговорът на въпросите ти ще дойде след 5-6 години- когато батериите започнат да издъхват. Всъщност може и да не е така тъй като предлагат да плащаш наем на батерията. В този случай се променят нещата- в момента в който падне батерията на 80% и не може да се регенерира ще има смяна- предполага се с нова, но има разни физически и софтуерни ограничения

              Коментар


              • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                Може да се провери лесно, в тубата това е най засегнатият въпрос и има хиляди видеота по въпроса на хора със стари Тесли.
                Вижда се че колите дори от 2012 (или 8 годишни) все още си пърпорят на 80-90% капацитет. Има и аутлаяри на по 70%, очевидно от хора които редовно са зареждали до 100%. И та са на старата батерия която няма химията за "милион мили".
                Батерията деградира винаги, да, но не еднакво бързо. Ако не караш и седи в гаража на 60%-70% не деградира изобщо в реалистични времеви диапазони.

                На практика, особенно с нова батерия тя никога в живота ти няма да деградира. Да не говорим че при пробег от 600км дори да деградира на 50% пак ще е идеална кола, хората и сега продават за нови ЕВ коли с 300км пробег дори има разни с 200...
                Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

                Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

                Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

                Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Напълно си прав, но в електриччката има един много неприятен проблем - караш или не, акумулатора с времето деградира и се скапва. При GSM-ите е за 2-3 години, а при ел. колите лъжат че е 7-8 години, но в действителност още след 4-5 години ще усетиш как километрите с един заряд са паднали на половина. И най-лошото е, че ще паднат на половина дори и ако колата си стои в гаража и не я караш.

                  Такава една кола с паднал капацитет на акумулатора посмъртно няма да можеш да я продадеш, дори и на безценица. И това е най-големият проблем на електричиките - на стари години те са непродаваеми. Купуването на нов акумулатор за стара кола също изглежда много тъпо - кола за 2 хилки я обзавждаш с акумулатор за 20 или 50 - ха-ха-ха .....

                  Та искам да кажа, че докато акумулаторите са скъпи, електричките няма да са икономически изгодни, освен може би за таксиметровите шофьори. За нормални хора обаче, които минават по 10 000 километра на година, електричките са неизгодни.
                  Може да се провери лесно, в тубата това е най засегнатият въпрос и има хиляди видеота по въпроса на хора със стари Тесли.
                  Вижда се че колите дори от 2012 (или 8 годишни) все още си пърпорят на 80-90% капацитет. Има и аутлаяри на по 70%, очевидно от хора които редовно са зареждали до 100%. И та са на старата батерия която няма химията за "милион мили".
                  Батерията деградира винаги, да, но не еднакво бързо. Ако не караш и седи в гаража на 60%-70% не деградира изобщо в реалистични времеви диапазони.

                  На практика, особенно с нова батерия тя никога в живота ти няма да деградира. Да не говорим че при пробег от 600км дори да деградира на 50% пак ще е идеална кола, хората и сега продават за нови ЕВ коли с 300км пробег дори има разни с 200...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                    Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
                    Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
                    Напълно си прав, но в електриччката има един много неприятен проблем - караш или не, акумулатора с времето деградира и се скапва. При GSM-ите е за 2-3 години, а при ел. колите лъжат че е 7-8 години, но в действителност още след 4-5 години ще усетиш как километрите с един заряд са паднали на половина. И най-лошото е, че ще паднат на половина дори и ако колата си стои в гаража и не я караш.

                    Такава една кола с паднал капацитет на акумулатора посмъртно няма да можеш да я продадеш, дори и на безценица. И това е най-големият проблем на електричиките - на стари години те са непродаваеми. Купуването на нов акумулатор за стара кола също изглежда много тъпо - кола за 2 хилки я обзавждаш с акумулатор за 20 или 50 - ха-ха-ха .....

                    Та искам да кажа, че докато акумулаторите са скъпи, електричките няма да са икономически изгодни, освен може би за таксиметровите шофьори. За нормални хора обаче, които минават по 10 000 километра на година, електричките са неизгодни.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                      Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
                      Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
                      ха ха. До вчера дето се вика имах 3 коли, вече са само 2
                      Мисля че по добре знам кое е по изгодно за мен.
                      И си търся кола за РИБА - дали ще си купя електричка?
                      Last edited by Andi11; 13.07.2020, 08:40.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                        Вземай ве. далавера 5 си вземи. Аз далавера не виждам и не си вземам. А сега като караме по 200км месечно съвсем
                        Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
                        Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
                        Last edited by DaveBG; 12.07.2020, 22:29.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Invest Man Разгледай мнение

                          Никога не може да избиеш електрически автомобил през разход за гориво. Особено за лични нужди. Налагането на електрическите автомобили е политическа глупост и е абсурд.

                          В градовете най-голямото замърсяване е от триенето на гумите и спирачните дискове в Асфалта. Това създава смога, а не газовете.

                          Реалното решение, за чистота са автомобили само бензин с фабрични газови. И умопомрачителни данъци за джипове и лимозини, които не са нужни на никой. Големите литражи.

                          Това е истинска политика за чистота и реални решения. Всичко друго е безумие!

                          Трябва да си мега тъп, за да смяташ, че с електрически автомобил може да пестиш.

                          Разликата в цената е огромна и никога не може да се избие. Трябва бензина да стане 15 лева литъра, а всичко друго да се запази. В очертаващите се 5-10 години на изключителни ниски цени на петрола да имаш електрическа кола е не само проява на лош вкус, но и пълна БУНАЩИНА.
                          Да се смея ли да плача ли на такива неадекватни мнения

                          Никога не казвай НИКОГА.

                          И ти явно си с 5-10 години “остаряла” информация. ДНЕС ако си купиш Тесла си на + от ден първи! Колата струва колкото конкурентите от БМВ, ауди и мерцесес, а като задвижване и поддръжка е без почти никакви разходи. Ако сравняваш Тесла с малолитражно рено разбира се че няма да ти се вържат сметките - едното е космически кобар, другото каруца!!!

                          В ниския сегмент автомобили същия ефект предстои да се случи в следващите 3-5 години с масовото навлизане на нови модели и поевтиняване на батериите.

                          За замърсяването говориш глупости и си противоречиш. Ако примем простотията че замърсяването не е от петрола а от спирачките и “дисковете, които се трият в асфалта” (такава глупост не бях чувал досега) то и решението което предлагаш е малоумно - да се карат коли на ГАЗ?!?!? Каква е връзката на едното с другото не става ясно.

                          Електричките не само че не изхвърлят никакви газове, а и почти не използват спирачки (няма триене на дисковете) заради регенеративното спиране и зареждане на батерията.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                            това са пожеланията.
                            тя и теслата струва 35к. Такава тесла НЯМА
                            А-ха-ха-хааа!

                            Аргументите ти са железни.

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                              В Румъния е сервиза ако това ти трябва. Но както е прието при нас никой не ходи на официален сервиз особенно за калник или фарче. И това при положение че няма завод в Европа и всичко се внася от USA.

                              А и видях коментара ти че нямало Тесла са 35 000.

                              Ето само 2 ревюта от близките месеци точно на тази.

                              https://www.youtube.com/watch?v=FNenwiGMHMo
                              2020 Tesla Model 3 // THIS $35,000 Tesla is the STEAL of the CENTURY!
                              https://www.youtube.com/watch?v=yXsBcpp5BKs
                              Tesla Model 3: What Do You Really Get for the $35K Price?

                              Тоест не само че има, ами хората казват че е далаверата на века. Най добрата кола в авто сектора в момента за парите си.
                              Вземай ве. далавера 5 си вземи. Аз далавера не виждам и не си вземам. А сега като караме по 200км месечно съвсем
                              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                                НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ АЗ. ТОВА Е В БГ.
                                Не че не се съмнявам че и за толкова можеш да си я смениш в БГ.
                                А трябва да хващаш рапатрак до западна европа и там да ти решат проблема.
                                Щом за калник и фарче се ходи до там, за батерия ме е страх да си помисля
                                В Румъния е сервиза ако това ти трябва. Но както е прието при нас никой не ходи на официален сервиз особенно за калник или фарче. И това при положение че няма завод в Европа и всичко се внася от USA.

                                А и видях коментара ти че нямало Тесла са 35 000.

                                Ето само 2 ревюта от близките месеци точно на тази.

                                https://www.youtube.com/watch?v=FNenwiGMHMo
                                2020 Tesla Model 3 // THIS $35,000 Tesla is the STEAL of the CENTURY!
                                https://www.youtube.com/watch?v=yXsBcpp5BKs
                                Tesla Model 3: What Do You Really Get for the $35K Price?

                                Тоест не само че има, ами хората казват че е далаверата на века. Най добрата кола в авто сектора в момента за парите си.

                                Коментар

                                Working...
                                X