If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Това не зависи от размера на компресора, а от външната температура и влажността. И ако е инвертор, а в една ел. кола, където има постоянен ток в изобилие, дори няма нужда от инвертор, директно се управлява прецизно ротора на компресора, ще е още по ефективен, при оптимални условия (7 градуса външна температура) лесно постига КОП над 6. 3-4 пъти е дори консервативна оценка, колко дни в годината е -10 и надолу?
Ама що само 6, кат си почнал направи го 7 Само не забравяй мармота - докато пишеш глупости, от които грам не разбираш.
Голяма грешка е да си мислите, че с 500 вата ще стоплите кола при -10 градуса навън. Голяма грешка... Няма да обяснявам.
А за компресор на климатик.... Лично съм виждал автомобил, свързан с компютър за диагностика с оригинален фирмен софтуер. Пускаш климатика и софтуера показва - "Power consumed by climate comprеssor - 3.2 kW". Данни в реално време и мърдат леко нагоре/надолу.
Ми няма да се стопли бе гений, ще се стопли за минути при максимална мощност и после ще поддържа с 500 вата и надолу.
Същото се отнася и за климатика през лятото - как точно си представяш да просъществуваш в купето при над 10 кВ хладилна мощност, ако показанието ти за 3.2 кВ електрическа е вярно? След няколко минути бързо охлаждане, следващите часове пак ли ще те обдухва с леден вятър?
Голяма грешка е да си мислите, че с 500 вата ще стоплите кола при -10 градуса навън. Голяма грешка... Няма да обяснявам.
А за компресор на климатик.... Лично съм виждал автомобил, свързан с компютър за диагностика с оригинален фирмен софтуер. Пускаш климатика и софтуера показва - "Power consumed by climate comprеssor - 3.2 kW". Данни в реално време и мърдат леко нагоре/надолу.
А сега-сериозно:
1.Градско, средна скорост 25 км/ч, това къде? Гледах наскоро едни данни, разчетът го правят близо 3/5 извънградски/градски . Тук, нещата се изместват.
2.Духалките са възможно най-неефикасното решение. Отделно, че има регулиране инт.н., та не винаги и не през цялото време, работят на пълна мощност.
3.Разбира се, човек може да се държи и (без)крайно НЕикиномично и, тогава, разходът, ама за едното чудо, може и да надмине тези 50%.
Иначе, за "компетентния" безименен дървен философ, аз установих, само на краткия участък от дома до работа, абсолютно по еднакъв маршрут всеки ден, разлика В ПОКАЗАНИЯТА НА КИЛОМЕТРАЖА, ЛЕТЕ И ЗИМЕ. Автомобилът е Форд фокус, а разстоянието "лете" - 18,4 км, а "зиме"-18,6 км. Разликата на разхода, е 9/7,5 л/100 км, З/Л. И то, само на LPG, бензина не съм засичал. Отдавам го на увеличеното приплъзване на студено, въпреки добрите зимни гуми. Като се отчете, че зиме, двигателят загрява доста след излизане от паркинга (денем, поне по 4км съм на бензин) разликата от 16,7% приближава 20%. Ще рече, забележима е. А темп.на горене еднаква. Влияят още, по-гъсти масла, повече каране на ниска предавка и т.н.
Дали е зле за некомпетентен?
Ся с термопомпите си леко скаран по същия начин, както го атакуваш и него. Точно малък модел (в кола) ще прави 4 пъти коефициент ама на върба в петък, под 700 вата не мож падна никога, нагоре дай сега нагоре към 1000+
И не, термопомпа и климатик само изглеждат еднакви, но помпата поне може да се използва и за двете функции.
Това не зависи от размера на компресора, а от външната температура и влажността. И ако е инвертор, а в една ел. кола, където има постоянен ток в изобилие, дори няма нужда от инвертор, директно се управлява прецизно ротора на компресора, ще е още по ефективен, при оптимални условия (7 градуса външна температура) лесно постига КОП над 6. 3-4 пъти е дори консервативна оценка, колко дни в годината е -10 и надолу?
Сметките са ти абсурдни. Правиш ли разлика между максимална и номинална мощност на отоплението? Как си представяш две духалки по 2кВ да ти духат на максимум през цялото време в тясното купе? Ми ти ще станеш на грил бе.
И на всичко отгоре последните тесли а и някои от другите марки са вече с термопомпа. Което смъква разхода още 3-4 пъти. При -10 външна температура спокойно може да се окаже че ще поддържа комфортна температура с по малко от 500 вата на час.
А климатикът си е термопомпа по дефиниция. В жегите ще харчи по-малко, защото температурната разлика между 20 и 40 градуса е по-малка от 20 и -10, да не говорим -20.
Ся с термопомпите си леко скаран по същия начин, както го атакуваш и него. Точно малък модел (в кола) ще прави 4 пъти коефициент ама на върба в петък, под 700 вата не мож падна никога, нагоре дай сега нагоре към 1000+
И не, термопомпа и климатик само изглеждат еднакви, но помпата поне може да се използва и за двете функции.
Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
Сметките са ти абсурдни. Правиш ли разлика между максимална и номинална мощност на отоплението? Как си представяш две духалки по 2кВ да ти духат на максимум през цялото време в тясното купе? Ми ти ще станеш на грил бе.
И на всичко отгоре последните тесли а и някои от другите марки са вече с термопомпа. Което смъква разхода още 3-4 пъти. При -10 външна температура спокойно може да се окаже че ще поддържа комфортна температура с по малко от 500 вата на час.
А климатикът си е термопомпа по дефиниция. В жегите ще харчи по-малко, защото температурната разлика между 20 и 40 градуса е по-малка от 20 и -10, да не говорим -20.
Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
Ох. Лошо. А аз мислех, че се топлят с климатици (термопомпи). Вайвайвайвайаваййй.
Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
Това, че си редовен шофьор би трябвало да ти дава някаква увереност, че познаваш процесите, но това не е достатъчно. Не си подготвен да спориш по същество и долу колегите, без да се бият в гърдите (като теб) ти го казват в прав текст.
Това е показателно. Ти не си само дезинформатор. Ти си НЕКОМПЕТЕНТЕН дезинформатор. Дори не знаеш какво да кажеш от мерак да противостоиш на всяка (моя) теза и сам се прецакваш.
(това, че ме провокираш да ти давам факти и мои знания - халал да са ти..., дано се ограмотиш!)
Как да ти кажа, не само имам представа какво говоря, ами го и наблюдавам редовно, т.к.съм редовен шофьор от 36 години. И имам обяснение, кое, защо и как, и още, нека те светна, че това няма отношение към температурата на газовете по време на горене в цилиндъра. И тези твои "над 50% от капацитета за топло в купето", са чиста проба глупотевини. Айде по-полека, дървен философе, а?
Това, че си редовен шофьор би трябвало да ти дава някаква увереност, че познаваш процесите, но това не е достатъчно. Не си подготвен да спориш по същество и долу колегите, без да се бият в гърдите (като теб) ти го казват в прав текст.
Това е показателно. Ти не си само дезинформатор. Ти си НЕКОМПЕТЕНТЕН дезинформатор. Дори не знаеш какво да кажеш от мерак да противостоиш на всяка (моя) теза и сам се прецакваш.
(това, че ме провокираш да ти давам факти и мои знания - халал да са ти..., дано се ограмотиш!)
Температурата на охлаждащата течност е НАД 95-110 градуса Целзий.
В работния цикъл в цилиндрите се достигат температури, НАД 1800 градуса по Целзий.
Какъв разход ти се увеличава при ниските температури?
По други причини може да се увеличи, но не и от ниските температури - колкото при електрокарите - НАД 50% от капацитета на батерията отива за топлото в купето.
.................
Това е при всички електрокари.
Затова и казвам, че хибридът е много повече за предпочитане пред чистата електричка.
Хибридът е друго! Двигателят ще зарежда при необходимост батерията и също ще топли купето... И ще се съчетават предимствата на двата движителя. И регенеративното спиране ще пълни батерията...
Как да ти кажа, не само имам представа какво говоря, ами го и наблюдавам редовно, т.к.съм редовен шофьор от 36 години. И имам обяснение, кое, защо и как, и още, нека те светна, че това няма отношение към температурата на газовете по време на горене в цилиндъра. И тези твои "над 50% от капацитета за топло в купето", са чиста проба глупотевини. Айде по-полека, дървен философе, а?
Що трябва да ги уча, че и във електричка, може да се инсталира фабрично отопление на LPG ?
После, ел.двигателят, също грее. Някак. Но пък, няма нужда от подгряване, за да вдигне максимална мощност, нали? Другаде е бедата: Път, сцепление, повишаване вътрешното съпротивление на батерията. Затопляне, и нещата се утрисат.
...Иначе, да, и на мен ми е жал за надценили те модерните технологии. То бива, то може паралелни светове но, току се налага отрезвяване.
Никой не е надценил модерните технологии. Има лапнишарани, чиято лековерност се използва от хора, ориентирани към лесни печалби.
Че то, и на колите с ДВГ им се вдига разходът на студено, няма никакво чудо в това. И също, се вдига сериозно. Нищо ново не ни казваш.
Нямаш понятие за какво говориш.
Температурата на охлаждащата течност е НАД 95-110 градуса Целзий.
В работния цикъл в цилиндрите се достигат температури, НАД 1800 градуса по Целзий.
Какъв разход ти се увеличава при ниските температури?
По други причини може да се увеличи, но не и от ниските температури - колкото при електрокарите - НАД 50% от капацитета на батерията отива за топлото в купето.
.................
Това е при всички електрокари.
Затова и казвам, че хибридът е много повече за предпочитане пред чистата електричка.
Хибридът е друго! Двигателят ще зарежда при необходимост батерията и също ще топли купето... И ще се съчетават предимствата на двата движителя. И регенеративното спиране ще пълни батерията...
Коментар