IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Спадът на европейския автомобилен пазар за 2020 година е 23.7%, показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА. Принос за това имат доста силните продажби през декември, които са почти на нивата от предната година.

    И тук Тесла я няма между първите 30 ???

    31. Jaguar - 19 000
    30. Smart - 25 315
    29. Lexus - 32 029
    28. Alfa Romeo - 32 527
    27. DS - 39 590
    26. Lancia - 43 106
    25. Honda - 50 516
    24. Land Rover - 50 726
    23. Porsche - 53 692
    22. Mitsubishi - 86 521
    21. Jeep - 115 970


    20. Mazda - 118 904
    Истинско пропадане за японците в Европа през 2020 с почти 42% спад - най-големият сред масовите марки. Причините са комплексни: в отпадането на модели и варианти заради новите еконорми, в затруднените доставки от завода в Хирошима, и във временната пауза с един от бестселърите - CX-3. Пазарният дял пада от 1.6 до 1.2%. Продажбите са почти наполовина на онези през 2017 година.

    19. MINI - 120 769
    Британският бранд на BMW устоява на кризата сравнително добре, с едва 17% спад. Пазарният дял дори се увеличава с една десета, до 1.2%.

    18. Nissan - 209 177
    Към края на годината свободното пропадане на Nissan спря и марката ограничи годишния си спад на 26.5%. Пазарният дял е намалял с една десета до 2.4% (през 2017 беше 3.6%). България е един от пазарите, където Nissan има най-висок дял.

    17. Volvo - 222 206
    Спадът при шведите е под 16 на сто, което увеличава пазарния им дял с три десети до общо 2.4% - най-високият в историята. В абсолютно изражение обаче продажбите остават с близо 60 000 бройки под тези през 2017 например.

    16. Seat - 313 280
    2019 бе рекордна година за Seat и в нея испанската марка на VW за пръв път надхвърли половин милион продажби в ЕС. На този фон сегашният спад от почти 27% е разбираем. Пазарният дял намалява до 3.1%, но пак е доста по-висок, отколкото преди три години.

    15. Kia - 337 712
    Продажбите на Kia в ЕС се свиват със 17%, доста под средното на пазара, и товя обяснява защо пазарният дял на корейците расте с три десети, до общо 3.5%.

    14. Hyundai - 362 633
    Спад от 24% за Hyundai, който запазва пазарния си дял от 3.6%. През 2017 е бил 3.4%, но пък продажбите са надхвърляли половин милион.

    13. Dacia - 380 280
    Предишните три години бяха на бурен растеж за румънския бранд на Renault, но 2020 го върна към продажбените нива от 2016. Спад от 30% и пазарен дял от 3.4%.

    12. Opel - 383 917
    Много сериозен спад за Opel и Vauxhall тази година - 40%, като пазарният дял пада с над един пункт (от 5.2 до 4.1%). Част от проблема бе подмяната на поколения на основни модели и изглежда вече преодолян, ако се съди по почти 19-те процента ръст на марката през декември спрямо същия месец на 2019.

    11. Citroen - 415 787
    По-достъпната марка на PSA се развиваше отлично през 2019 и надхвърли 630 000 продажби. През 2020 спадът е почти 30%, а пазарният дял се свива с три десети до 3.7%.

    10. Fiat - 464 061
    Марката преживя колапс през пролетта, когато основният й пазар - Италия - бе блокиран от карантината. Но в последните месеци Fiat имаше ръстове на година база и успя да ограничи пораженията до -25% за цялата 2020. Пазарен дял - 4.1%. През 2017 е бил 5.1%.

    9. Audi - 467 225
    Премиум брандът не успя да запази възходящата тенденция от есента и през декември отчете спад, с което годишното свиване достигна 19 на сто. Пазарният дял обаче пораства с три десети и вече е 5.0%.

    8. Ford - 493 772
    Друг от сериозните потърпевши, с почти 32% спад на годишна база и с пазарен дял, който се е стопил от 6.1% до 5.5%
    Времената от средата на миналото десетилетие, когато Ford с лекота продаваше над милион автомобила годишно в ЕС, изглеждат само спомен.

    7. BMW - 527 979
    Луксозните марки също страдат от коронакризата, но в доста по-умерена степен от масовите. При BMW свиването е 19 на сто, но пазарният дял пораства до 5.6%.

    6. Toyota - 533 192
    Много силен финал на годината за японците, които имат 23% ръст през ноември, и едва 12.7% спад за цялата 2020. Пазарният им дял стига до 5.4%. За сравнение през 2016 беше едва 3.8%.

    5. Skoda - 557 999
    Още една марка, която увеличава чувствително пазарния си дял през 2020 - с цели 6 десети, до 5.6%. Три години по-рано той не надпвърляше 4.3%. Основен двигател са силните продажби през декември на пазари като Австрия, Полша и, естествено, Чехия.

    4. Mercedes - 601 521
    С 6 десети нараства пазарният дял и на Mercedes, достигайки рекордните 6.0%. Продажбите са с около стотина хиляди автомобила под тези преди година - спад от 14%.

    3. Peugeot - 672 300
    Продажбите на французите са с над четвърт милион по-малко, отколкото бяха през 2017, но това е резултат както на коронавируса, така и на амбицията на новия шеф Тавареш да продава по-малко коли, но с по-голям марж на печалба. Спадът на годишна база е 23%, пазарният дял - 6.8%.

    2. Renault - 762 365
    Близо 23% спад за френската марка през 2020, пазарният й дял расте минимално до 7.7%.

    1. Volkswagen - 1 152 353
    Почти 25% спад на годишна база за германската марка, което понижава пазарния й дял с една десета до 11.6%. Въпреки това VW си остава уверен лидер в Европа. За сравнение през 2017 пазарният дял на марката е бил само 10.9%.


    https://automedia.investor.bg/a/2-no...rticle-gallery

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

      Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

      При минус 10 и повече ще тракат зъби...

      Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

      Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...
      Шемет, вечно си назад с информацията. Как ти се получава е някаква загадка за мен

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Нали знаеш, че България не е Европа. При нас нещата се движат с 10 години закъснение. Тоест когато европейците започнат да продават на безценица старите си и издухани електрички, тогава те ще започнат масово да се появяват и в България. В края на краищата и Българската статистика ще изглежда така на графиката, но с 10 години закъснение.
        Със сигурност ще е със закъснение, но това не променя факта какви ще са транспортните средства в рамките на 5 години в западна европа/Америка/Азия и 10 в БГ.

        Коментар




        • Хайде сега пък ти чети и се образовай...


          https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44410-koi-sa-nay-prodavanite-modeli-vav-vsyaka-strana-v-evropa?i=17#article-gallery


          Норвегия - Audi e-tron
          Водещият електрически пазар в Европа включва осем чисти електромобила в Топ 10. Първото място е за е-tron със 7590 продажби, пред Golf (4952, повечето от които - на е-Golf). Само за три месеца новият VW ID.3 успя да се намърда на трето място (4465), а след него са Hyundai Kona, Nissan Leaf, Tesla Model 3 /37 броя/ и Mitsubishi Outlander PHEV. Китайската MG ZS е десета.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            В интерес на истината, наричат Норвегия "водещ електрически пазар", но първият е реализирал над 7500 продажби..., вторият - 4962 продажби, третият - 4465 продажби..., а шестият /Тесла/ - 37 продажби??? опссс, как така САМО 37 Тесли в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! ..., т.е. - колкото да не е без нищо... Но пък са шести! Призово място е това...

            В Норвегия нещата стоят така:.

            1. Audi е-tron със 7590 продажби,
            2. Golf - 4952 продажби, повечето от които - на е-Golf.
            3. новият VW ID.3 - 4465 продажби,
            4. Hyundai Kona,
            5. Nissan Leaf,
            6. Tesla Model 3 /37 продажби/
            7. Mitsubishi Outlander PHEV.
            8. Китайската MG ZS....

            Друг път ще пускаме и други класации, че Тесла Я НЯМА между 10-те най-продавани марки в света!

            Миии, Тесла липсва и между първите 30 на европейския автомобилен пазар за 2020 година /показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА/. Абе, тоя "вятър на промяната" - не важи ли и за Тесла? /традиционно - риторично да попитаме/...
            Пак лъжи и глупости от нашия анимационен герой.

            Norway: Massive EV Sales Record In December, Tesla Model 3 Beats VW ID.3

            1. Tesla Model 3 - 4,232
            2. Volkswagen ID.3 - 2,303
            3.
            4.
            5.
            6. Audi e-tron - 454

            а шестият /Audi e-tron/ - 454 продажби??? опссс, как така САМО 400 лайна (етрони) в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! .

            Или с други думи , винаги като кажеш нещо да се чете точно обратното
            Ти си пълен с .. етрони "брато".

            На чети и се образовай:
            https://insideevs.com/news/464304/no...december-2020/

            И пак да повторим (че има доста хора на които трябва да се повтаря), Тесла няма завод в Европа, и всички коли се внасят с огромни допълнителни мита, разходи за транспорт по кораби и други солени такси.
            Last edited by DaveBG; 08.02.2021, 20:27.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


              Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.

              Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !

              Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...

              Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...

              VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!

              Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
              Ще опитам да генерализирам, дано не те засегна: Проблем номер едно, И ТУК, Е ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР. Мъск се възползва от слабостите му, и прави Пари.
              ​​​​​​​Ама това, е тема отделна.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
                Цена, достъпност, разпространение на въпросния метал, хим.активност, радиоактивност, ПЛЪТНОСТ и последици от всички тези неща... Ама дори ТОВА, НЕ Е цялата дълбочина на "Случая Батерия".

                Коментар


                • Първоначално изпратено от tani1992 Разгледай мнение
                  Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.

                  Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.

                  Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !

                  Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...

                  Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...

                  VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!

                  Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
                  ​​​​​​​

                  Коментар


                  • Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофьорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.
                    Last edited by tani1992; 08.02.2021, 18:29.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      Що се нервиш?
                      1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
                      2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
                      3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
                      Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
                      Last edited by Mateev; 08.02.2021, 18:13.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от disкmanv Разгледай мнение

                        Айде да пуснеш сега данни колко от тези регистрации са за HEV, BEV & PHEV.
                        Че нещо почваш да крадеш данните за хибридите.
                        И отделно колко са за Тесла Дай и инфо колко тесли има в БГ, стари, нови.
                        Понеже арабите са ценители на хубавите коли, дали и там са луднали по електричките ??

                        Графиката е отнела 10 год на електричките във Европа, ако не е Норвегия, нещата ще са други, ама нейсе, значи още десетина години да догонят бензиновите коли ?

                        В интерес на истината, наричат Норвегия "водещ електрически пазар", но първият е реализирал над 7500 продажби..., вторият - 4962 продажби, третият - 4465 продажби..., а шестият /Тесла/ - 37 продажби??? опссс, как така САМО 37 Тесли в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! ..., т.е. - колкото да не е без нищо... Но пък са шести! Призово място е това...

                        В Норвегия нещата стоят така:.

                        1. Audi е-tron със 7590 продажби,
                        2. Golf - 4952 продажби, повечето от които - на е-Golf.
                        3. новият VW ID.3 - 4465 продажби,
                        4. Hyundai Kona,
                        5. Nissan Leaf,
                        6. Tesla Model 3 /37 продажби/
                        7. Mitsubishi Outlander PHEV.
                        8. Китайската MG ZS....

                        Друг път ще пускаме и други класации, че Тесла Я НЯМА между 10-те най-продавани марки в света!

                        Миии, Тесла липсва и между първите 30 на европейския автомобилен пазар за 2020 година /показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА/. Абе, тоя "вятър на промяната" - не важи ли и за Тесла? /традиционно - риторично да попитаме/...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито
                          Не точно сръчностите и уменията да се работи с CAD/CAM системи (въпреки, че е полезно) правят инженера. Личи си, с какви хора работил и колко е "опростил нещата" Мъск, за което, "големите Тарикати", си плащат.
                          Last edited by Pyramid; 08.02.2021, 17:55.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Що се нервиш?
                            1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
                            2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
                            3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
                            Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.

                              Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.

                              Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
                              И Калифорния ли отпада? Щото нещо не са те разбрали явно, а вече имат няколкостотин хиляди "деградиращи" ел. коли, поне половината Тесла.
                              И тоя виц за подмяната на 2-3 години не ви ли омръзна?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

                                При минус 10 и повече ще тракат зъби...

                                Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

                                Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...
                                Що се нервиш?
                                1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
                                2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
                                3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.

                                Коментар

                                Working...
                                X