Спадът на европейския автомобилен пазар за 2020 година е 23.7%, показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА. Принос за това имат доста силните продажби през декември, които са почти на нивата от предната година.
И тук Тесла я няма между първите 30 ???
31. Jaguar - 19 000
30. Smart - 25 315
29. Lexus - 32 029
28. Alfa Romeo - 32 527
27. DS - 39 590
26. Lancia - 43 106
25. Honda - 50 516
24. Land Rover - 50 726
23. Porsche - 53 692
22. Mitsubishi - 86 521
21. Jeep - 115 970
20. Mazda - 118 904
Истинско пропадане за японците в Европа през 2020 с почти 42% спад - най-големият сред масовите марки. Причините са комплексни: в отпадането на модели и варианти заради новите еконорми, в затруднените доставки от завода в Хирошима, и във временната пауза с един от бестселърите - CX-3. Пазарният дял пада от 1.6 до 1.2%. Продажбите са почти наполовина на онези през 2017 година.
19. MINI - 120 769
Британският бранд на BMW устоява на кризата сравнително добре, с едва 17% спад. Пазарният дял дори се увеличава с една десета, до 1.2%.
18. Nissan - 209 177
Към края на годината свободното пропадане на Nissan спря и марката ограничи годишния си спад на 26.5%. Пазарният дял е намалял с една десета до 2.4% (през 2017 беше 3.6%). България е един от пазарите, където Nissan има най-висок дял.
17. Volvo - 222 206
Спадът при шведите е под 16 на сто, което увеличава пазарния им дял с три десети до общо 2.4% - най-високият в историята. В абсолютно изражение обаче продажбите остават с близо 60 000 бройки под тези през 2017 например.
16. Seat - 313 280
2019 бе рекордна година за Seat и в нея испанската марка на VW за пръв път надхвърли половин милион продажби в ЕС. На този фон сегашният спад от почти 27% е разбираем. Пазарният дял намалява до 3.1%, но пак е доста по-висок, отколкото преди три години.
15. Kia - 337 712
Продажбите на Kia в ЕС се свиват със 17%, доста под средното на пазара, и товя обяснява защо пазарният дял на корейците расте с три десети, до общо 3.5%.
14. Hyundai - 362 633
Спад от 24% за Hyundai, който запазва пазарния си дял от 3.6%. През 2017 е бил 3.4%, но пък продажбите са надхвърляли половин милион.
13. Dacia - 380 280
Предишните три години бяха на бурен растеж за румънския бранд на Renault, но 2020 го върна към продажбените нива от 2016. Спад от 30% и пазарен дял от 3.4%.
12. Opel - 383 917
Много сериозен спад за Opel и Vauxhall тази година - 40%, като пазарният дял пада с над един пункт (от 5.2 до 4.1%). Част от проблема бе подмяната на поколения на основни модели и изглежда вече преодолян, ако се съди по почти 19-те процента ръст на марката през декември спрямо същия месец на 2019.
11. Citroen - 415 787
По-достъпната марка на PSA се развиваше отлично през 2019 и надхвърли 630 000 продажби. През 2020 спадът е почти 30%, а пазарният дял се свива с три десети до 3.7%.
10. Fiat - 464 061
Марката преживя колапс през пролетта, когато основният й пазар - Италия - бе блокиран от карантината. Но в последните месеци Fiat имаше ръстове на година база и успя да ограничи пораженията до -25% за цялата 2020. Пазарен дял - 4.1%. През 2017 е бил 5.1%.
9. Audi - 467 225
Премиум брандът не успя да запази възходящата тенденция от есента и през декември отчете спад, с което годишното свиване достигна 19 на сто. Пазарният дял обаче пораства с три десети и вече е 5.0%.
8. Ford - 493 772
Друг от сериозните потърпевши, с почти 32% спад на годишна база и с пазарен дял, който се е стопил от 6.1% до 5.5%
Времената от средата на миналото десетилетие, когато Ford с лекота продаваше над милион автомобила годишно в ЕС, изглеждат само спомен.
7. BMW - 527 979
Луксозните марки също страдат от коронакризата, но в доста по-умерена степен от масовите. При BMW свиването е 19 на сто, но пазарният дял пораства до 5.6%.
6. Toyota - 533 192
Много силен финал на годината за японците, които имат 23% ръст през ноември, и едва 12.7% спад за цялата 2020. Пазарният им дял стига до 5.4%. За сравнение през 2016 беше едва 3.8%.
5. Skoda - 557 999
Още една марка, която увеличава чувствително пазарния си дял през 2020 - с цели 6 десети, до 5.6%. Три години по-рано той не надпвърляше 4.3%. Основен двигател са силните продажби през декември на пазари като Австрия, Полша и, естествено, Чехия.
4. Mercedes - 601 521
С 6 десети нараства пазарният дял и на Mercedes, достигайки рекордните 6.0%. Продажбите са с около стотина хиляди автомобила под тези преди година - спад от 14%.
3. Peugeot - 672 300
Продажбите на французите са с над четвърт милион по-малко, отколкото бяха през 2017, но това е резултат както на коронавируса, така и на амбицията на новия шеф Тавареш да продава по-малко коли, но с по-голям марж на печалба. Спадът на годишна база е 23%, пазарният дял - 6.8%.
2. Renault - 762 365
Близо 23% спад за френската марка през 2020, пазарният й дял расте минимално до 7.7%.
1. Volkswagen - 1 152 353
Почти 25% спад на годишна база за германската марка, което понижава пазарния й дял с една десета до 11.6%. Въпреки това VW си остава уверен лидер в Европа. За сравнение през 2017 пазарният дял на марката е бил само 10.9%.
https://automedia.investor.bg/a/2-no...rticle-gallery
И тук Тесла я няма между първите 30 ???
31. Jaguar - 19 000
30. Smart - 25 315
29. Lexus - 32 029
28. Alfa Romeo - 32 527
27. DS - 39 590
26. Lancia - 43 106
25. Honda - 50 516
24. Land Rover - 50 726
23. Porsche - 53 692
22. Mitsubishi - 86 521
21. Jeep - 115 970
20. Mazda - 118 904
Истинско пропадане за японците в Европа през 2020 с почти 42% спад - най-големият сред масовите марки. Причините са комплексни: в отпадането на модели и варианти заради новите еконорми, в затруднените доставки от завода в Хирошима, и във временната пауза с един от бестселърите - CX-3. Пазарният дял пада от 1.6 до 1.2%. Продажбите са почти наполовина на онези през 2017 година.
19. MINI - 120 769
Британският бранд на BMW устоява на кризата сравнително добре, с едва 17% спад. Пазарният дял дори се увеличава с една десета, до 1.2%.
18. Nissan - 209 177
Към края на годината свободното пропадане на Nissan спря и марката ограничи годишния си спад на 26.5%. Пазарният дял е намалял с една десета до 2.4% (през 2017 беше 3.6%). България е един от пазарите, където Nissan има най-висок дял.
17. Volvo - 222 206
Спадът при шведите е под 16 на сто, което увеличава пазарния им дял с три десети до общо 2.4% - най-високият в историята. В абсолютно изражение обаче продажбите остават с близо 60 000 бройки под тези през 2017 например.
16. Seat - 313 280
2019 бе рекордна година за Seat и в нея испанската марка на VW за пръв път надхвърли половин милион продажби в ЕС. На този фон сегашният спад от почти 27% е разбираем. Пазарният дял намалява до 3.1%, но пак е доста по-висок, отколкото преди три години.
15. Kia - 337 712
Продажбите на Kia в ЕС се свиват със 17%, доста под средното на пазара, и товя обяснява защо пазарният дял на корейците расте с три десети, до общо 3.5%.
14. Hyundai - 362 633
Спад от 24% за Hyundai, който запазва пазарния си дял от 3.6%. През 2017 е бил 3.4%, но пък продажбите са надхвърляли половин милион.
13. Dacia - 380 280
Предишните три години бяха на бурен растеж за румънския бранд на Renault, но 2020 го върна към продажбените нива от 2016. Спад от 30% и пазарен дял от 3.4%.
12. Opel - 383 917
Много сериозен спад за Opel и Vauxhall тази година - 40%, като пазарният дял пада с над един пункт (от 5.2 до 4.1%). Част от проблема бе подмяната на поколения на основни модели и изглежда вече преодолян, ако се съди по почти 19-те процента ръст на марката през декември спрямо същия месец на 2019.
11. Citroen - 415 787
По-достъпната марка на PSA се развиваше отлично през 2019 и надхвърли 630 000 продажби. През 2020 спадът е почти 30%, а пазарният дял се свива с три десети до 3.7%.
10. Fiat - 464 061
Марката преживя колапс през пролетта, когато основният й пазар - Италия - бе блокиран от карантината. Но в последните месеци Fiat имаше ръстове на година база и успя да ограничи пораженията до -25% за цялата 2020. Пазарен дял - 4.1%. През 2017 е бил 5.1%.
9. Audi - 467 225
Премиум брандът не успя да запази възходящата тенденция от есента и през декември отчете спад, с което годишното свиване достигна 19 на сто. Пазарният дял обаче пораства с три десети и вече е 5.0%.
8. Ford - 493 772
Друг от сериозните потърпевши, с почти 32% спад на годишна база и с пазарен дял, който се е стопил от 6.1% до 5.5%
Времената от средата на миналото десетилетие, когато Ford с лекота продаваше над милион автомобила годишно в ЕС, изглеждат само спомен.
7. BMW - 527 979
Луксозните марки също страдат от коронакризата, но в доста по-умерена степен от масовите. При BMW свиването е 19 на сто, но пазарният дял пораства до 5.6%.
6. Toyota - 533 192
Много силен финал на годината за японците, които имат 23% ръст през ноември, и едва 12.7% спад за цялата 2020. Пазарният им дял стига до 5.4%. За сравнение през 2016 беше едва 3.8%.
5. Skoda - 557 999
Още една марка, която увеличава чувствително пазарния си дял през 2020 - с цели 6 десети, до 5.6%. Три години по-рано той не надпвърляше 4.3%. Основен двигател са силните продажби през декември на пазари като Австрия, Полша и, естествено, Чехия.
4. Mercedes - 601 521
С 6 десети нараства пазарният дял и на Mercedes, достигайки рекордните 6.0%. Продажбите са с около стотина хиляди автомобила под тези преди година - спад от 14%.
3. Peugeot - 672 300
Продажбите на французите са с над четвърт милион по-малко, отколкото бяха през 2017, но това е резултат както на коронавируса, така и на амбицията на новия шеф Тавареш да продава по-малко коли, но с по-голям марж на печалба. Спадът на годишна база е 23%, пазарният дял - 6.8%.
2. Renault - 762 365
Близо 23% спад за френската марка през 2020, пазарният й дял расте минимално до 7.7%.
1. Volkswagen - 1 152 353
Почти 25% спад на годишна база за германската марка, което понижава пазарния й дял с една десета до 11.6%. Въпреки това VW си остава уверен лидер в Европа. За сравнение през 2017 пазарният дял на марката е бил само 10.9%.
https://automedia.investor.bg/a/2-no...rticle-gallery
Коментар