IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid , цените на суровините са ниски и поради проблеми с финансовата система, изкуственото надуване на стойността на парите рефлектира върху суровините. Няма да се случи електрифицията на транспорта с батерии, защото нали знаеш че те нищо не задвижват а трябва енергия. Не си спомням как се казваше човека Нобелов лауреат много интелитентен но в инвалидна количка, та той беше казал че атомната енергетика е бъдещето на човечеството по отношение на енергийните му нужди и това беше преди да се установи тази технология с рециклирането на горивото. Според мен това с рециклирането е изключително постижение, защото преди казваха че само 3 процента от енергията в горивото се използва и това вече променя нещата като и проблема с депонирането на отпадък изчезва. Излиза че свободната енергия е нещо което човечеството вече е постигнало, няма проблем за задоволяване на енергийните му потребности в бъдещето. Както казваш няма да е лесно, трябват и батерии и електричество, това с енергия от вятър е вятър работа а соларната е фиаско. Виж какво стана със соларната енергия, беше голям шум как панелите и клетките ще издържат 50 години и като се разхвърли стойноста ехеее станала супер евтина. Какви са тези материали които ще опълчиш на слънцето и ще издържат 50 години ? Пороблема че не стават за мрежа въобще го игнорираме, мине облак и тока пада..
    - А за дизайна на батерия с елементи които са дискове мисля че по принцип ако един елемент окъси топлината ще я поемат без проблем елементите до него и охладителя в цевтралния отвор няма да изиграе съществена роля, той по скоро ще работи за подгряване на батериите когато електрохимията се забавя поради ниска температура.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      Обичаш ти думата Технологии.
      Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

      Знаеш ли, кога тази думичка не вАжи?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
        Обичаш ти думата Технологии.
        Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
          Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
          То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
          Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 18:26.

          Коментар


          • Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
            Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
              Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...
              Че Айзък Азимов е Класика бе, алоу. Лошо няма. Виж, вие тримата, с какво бихте могли да изненадате света, сам се чудя. Работата е там, че, папагали бол...

              П.П. Под "папагали", НЯМАМ ПРЕДВИД Трейдърко, ами един друг.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
                По-добре? Аз, като гледам тези тук, дето се заяждат, вече, се питам: " - А за кого "по-добре?" Работата е там че, за някои, "по-добре за хората", е жива присъда и почват да крякат, да врякат, шум до небето... Освен това, кривата на консумацията, ако и да може донейде да се коригира, разни фактори ще я дърпат настрани но, кривата на генерацията просто няма да смогва. ФЕЦ не са панацея, ВетрЕЦ са вятър работа (днес има, утре не) и, единствените що-годе, устойчиво и предвидими, ВЕЦ, също няма да смогват. Няма да е лесно, не. За жалост.
                Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 15:22.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

                  Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...

                  Коментар


                  • Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
                      Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?
                      Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

                      Last edited by Имхотеп; 30.03.2021, 14:19.
                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Ами не, от Шопия.
                          И къде се срещнахте, в гаража, нали?

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Ами не, от Шопия.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Не бе. От някаква си БАН.
                              От института в Горна Оряховица?

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Supertrader, представи си диск за ъглошлайф. А сега - стек от такива, еднакви, един върху друг. Сто бройки. Или двеста.
                                А сега, че всеки от тях, е един елемент, а стекът- модул
                                Представи си, късо съединение в точка от обема на някой диск и с вектори, си обозначи посоките и пътя, по които, количеството топлина (пропорционално на обема), трябва да напусне елемента. И с колко повърхност, разполага за целта. Дали е от КС или от нормална работа, особено значение няма, май. А сега - съпротивлението на електродите: Веднъж за тока, и после-за топлината. Поради щото, не са точно еднакви.
                                Представи си, след това, че електродите са общи: Един за два елемента, един над друг (напр.биметални пластини. Доста тънки). Представи си фактор на формата (безразмерна величина, диаметър върху дължина/дебелина, височина на елемента). Стойности от 10 към 20 и нагоре.
                                Представи си във всичко това, И централния цилиндричен надлъжен отвор ПРЕЗ СТЕКА. Отстоянията до него, контактната му площ с течността на охлаждането И т.н.и т.п.
                                А сега, си представи стойностите на всички тези числа, за дълъг един, навит фишек, като тези 18650/4680...
                                После, си представи, топлината (и колко може да се отдели) и пътя, който има да пътува през собствената дебелина на един, два и повече елементи до навън. Напреко и надлъжно... И преставаш да се притесняваш за термален runaway, за различната плътност на тока по дължина, за примачкването на електродите в зоната на огъване при намотаване, за ръста на дендритите при различната напрегнатост на ел.поле, за останалите кристалографски изменения по електродите, за мех.напрежения в сепараторите и т.н.
                                Т.е., и VW, и Тoyota, Fоrd, GM, Mercedes и т.н са важни и печките на нафта, си пътуват. Абе, става интересно.
                                Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 07:15.

                                Коментар

                                Working...
                                X