А колко е съвършенно едно нещо щом цената му в момента е над 80% технология, а това нещо не е чип а батерия ? Далеч е от съвършенство според мен.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Матеев, допускаш и приемаш за реалност нещо по отношение на литиевите батерии защото така е популярно и прието, но не е вярно и това е частен случай. Напусто се карате, защото наистина е възможно батериите така да се напаснат за електромобили и в момента никой производител не го е направил.За да е коректно обаче не мога да не кажа че е възможно да е направено в някои батерии без да го знаем, но спецификациите определено не го отразяват защото ще си проличи в теглото на батерията и целия електромобил. Теглото на батерията ще падне наполовина, оттам и извода че оловните батерии са тежки за електромобили може би е необоснован. Добре в момента ще стигнат до някъде с литиевите батерии и в един момент цената на суровината ще започне да расте, тогава накъде ? Към момента вложените суровини като стойност условно са под 20% от цените на тези батерии, да кажем че цената е 80% за производственния процес който очевидно мъчи производителите..изграждане на поточни линии, автоматизация и производство на голям брой батерии. Очевидно тези проблеми ще се решат и цената оттам ще намалее, но ще започне да расте поради недостиг на суровини, за него решението е друга химия. Има и друг проблем, кой ще виси с часове да зарежда електромобил и то винаги ? Неговото решение е вариант автомобила да се промени и да може да се захранва не само с батерии, но да може да се ползва и като чист електромобил при желание.
Няма конструктивни ограничения това да не стане и нещо за което си прав е че буфер за енергия при ускоряване трябва да е върху цялата батерия.
Какво се получава в крайна сметка - нормалното тегло на електромобил може да бъде под 1 тон, тогава енергийния разход може да отиде на 10 киловатчаса, батерията ще и се смъкне теглото и то наполовина и не от електрохимията а от дизайна, другия модул за захранване също не се налага да е мощен ако трябва да произвежда 10 киловатчаса и съответно ще бъде по лек. Ефективността в крайна сметка е важна и ще нарастне, тя ще позволи други цени на суровините без да ограничи конфорта и стандарта на живот. Представи си автомобил с двг и мощност на двигателя 10 киловатчаса.
Ето много елементарно нещо - електродите в литиевите батерии са или от алуминий или от мед, теглото на първите е чувствително по ниско. Предполагам ти е известно за графена и неговите свойства и надеждите да започнат да го произвеждат, това би намалило теглото защото алуминия не се използва в батериите за електромобили понеже не могат да отдават голям ток. Развитието не е приключило и не става въпрос за няколко процента по добра батерия. Вложенията които се правят за усъвършенстване на батериите не са само за електрохимията им, разходите за създаване на производственни мощности с голяма производителност наистина няма как да са малки поне не и на този етап.
Дизайна и електрическия също е далеч от съвършенство и по него има неща които ако някой производител изпревари другите може да наложи свои батерии като бранд, включително и с такива промени които да не са видими и да се копират лесно. Дали ще се случи е неизвестно, защото в техниката има неща които в миналото са се произвеждали толкова усложнени конструктивно и точно когато употребата им е замряла, минало им е времето се появява конструкция и решение - много по просто и по добро. Известни са ти нафтовите печки от миналото предполагам и как загинаха, а в наше време има печки със съвсем друг дизайн..много по добри, компактни и с много по качественно изгаряне. Навремето също си мислеха че по дизайна на нафтовите печки няма какво да се пипне и ако има ще е подобрение в рамките на няколко процента - грешка. Много хора са си мислили така, включително и собственици на големи фабрики за нафтови печки.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеКaктo прeди някoлкo дни ви инфoрмирaхмe, дocтaвкитe нa първитe клиeнтcки Vоlkswаgеn ID.4 вeчe зaпoчнaхa, a прoизвoдcтвoтo в зaвoдa нa гeрмaнcкaтa мaркa тeчe c пълнa cилa и пocтигa нoви уcпeхи. Блaгoдaрeниe нa въвeждaнeтo нa трeтa cмянa във фaбрикaтa в грaд Цвикaу, тo oт VW Grоup вeчe мoгaт дa ce пoхвaлят c пo 1000 cглoбeни eлeктричecки aвтoмoбилa нa дeн. Пo плaн дo крaя нa гoдинaтa трябвa дa видим увeличeниe и кaпaцитeтът дa нaрacтнe дo 1400 aвтoмoбилa днeвнo. Зa ceгa тaм ce cглaбят Vоlkswаgеn ID.3, ID.4 и ID.5, кaктo и Аudi Q4 Е-Trоn, a cъвceм cкoрo щe зaпoчнe и прoизвoдcтвoтo нa първaтa Сuprа нa тoк. Нaй-вeрoятнo oт Sеаt cъщo щe ce възпoлзвaт oт зaвoдa и тeхният el-Bоrn cъщo щe ce вмecти при другитe мoдeли. Зaвoдът в Цвикaу e ключoв зa гeрмaнcкaтa мaркa в прoцeca пo eлeктрификaция, кaтo в cлeдвaщитe гoдини щe видим пoнe oщe някoлкo cъoрaжeния, кoитo дa бъдaт прecтруктурирaни зa cлeдвaщoтo пoкoлeниe aвтoмoбили нa Vоlkswаgеn.
- АМИ СЕГА !?!
Коментар
-
Кaктo прeди някoлкo дни ви инфoрмирaхмe, дocтaвкитe нa първитe клиeнтcки Vоlkswаgеn ID.4 вeчe зaпoчнaхa, a прoизвoдcтвoтo в зaвoдa нa гeрмaнcкaтa мaркa тeчe c пълнa cилa и пocтигa нoви уcпeхи. Блaгoдaрeниe нa въвeждaнeтo нa трeтa cмянa във фaбрикaтa в грaд Цвикaу, тo oт VW Grоup вeчe мoгaт дa ce пoхвaлят c пo 1000 cглoбeни eлeктричecки aвтoмoбилa нa дeн. Пo плaн дo крaя нa гoдинaтa трябвa дa видим увeличeниe и кaпaцитeтът дa нaрacтнe дo 1400 aвтoмoбилa днeвнo. Зa ceгa тaм ce cглaбят Vоlkswаgеn ID.3, ID.4 и ID.5, кaктo и Аudi Q4 Е-Trоn, a cъвceм cкoрo щe зaпoчнe и прoизвoдcтвoтo нa първaтa Сuprа нa тoк. Нaй-вeрoятнo oт Sеаt cъщo щe ce възпoлзвaт oт зaвoдa и тeхният el-Bоrn cъщo щe ce вмecти при другитe мoдeли. Зaвoдът в Цвикaу e ключoв зa гeрмaнcкaтa мaркa в прoцeca пo eлeктрификaция, кaтo в cлeдвaщитe гoдини щe видим пoнe oщe някoлкo cъoрaжeния, кoитo дa бъдaт прecтруктурирaни зa cлeдвaщoтo пoкoлeниe aвтoмoбили нa Vоlkswаgеn.
Коментар
-
Току-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
Нещо от вида.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеАбе този "Матейко" непрекъснато ти е в очите и в устата (или ти е трън в г@за), и затова непрекъснато го споменаваш в твоите постинги. Причината според мене е комплексарщина - опитваш се да се сравняваш с някой, който е на светлинни години по-напред от тебе във всеки един аспект, но нещо не ти се получава.
Хайде спри да избиваш комплекси и започни да говориш само за себе си и за "откритията" си, ако въобще имаш такива. И като говориш, говори конкретно, точно и ясно, а не с разтягане на локуми, хвалипръцковщина и с емоционални изблици с нула бита информация в тях.
Ами, ето:
1.Не се "сравнявам" с теб, така че, не се ласкай.
2."Светлинните ти години" са бла-бла. Ей го де е Габрово.
3.Веднъж го казах, ще повторя: Чудесна боксова круша си, поне като форма. Съдържанието НЕ МЕ интересува.
4.Конкретни размери и бройки няма да ти давам. Ако не вдяваш от пропорции и взаимозависимости, явно, сам нямаш капацитет да разбираш.
5.Ще задържа до тук, да не ти претоваря мозъка.
Коментар
-
Абе този "Матейко" непрекъснато ти е в очите и в устата (или ти е трън в г@за), и затова непрекъснато го споменаваш в твоите постинги. Причината според мене е комплексарщина - опитваш се да се сравняваш с някой, който е на светлинни години по-напред от тебе във всеки един аспект, но нещо не ти се получава.
Хайде спри да избиваш комплекси и започни да говориш само за себе си и за "откритията" си, ако въобще имаш такива. И като говориш, говори конкретно, точно и ясно, а не с разтягане на локуми, хвалипръцковщина и с емоционални изблици с нула бита информация в тях.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
НАскоро- преди 5-6 годин като си бях в Бг гледах някакъв филм за млади надежди в бан- та още се облизват за специалисти и разработки. На едно момче работещо в областта на оловните акумулатори му бяха предложили място в 2-3 фирми в развойната им дейност - по спомен 2 говедарски и една английска/френска. Тогава момчето обясняваше че оловните акумулатори имат още много живот
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеЩо Пирамид да земе да пробва да разкаже концепциите си пред тукашните учени - май имаше някакъв институт в БАН по електрохимия?
В СИВ май бяхме наречени за водещи поради наличието на много олово (и цинк и сребро) у нас, та нашите оловни акумулатори тогава бяха най-добрите в СИВ, а май и западняците се облизваха за некои наши разработки в областта.
Затуй, пак ще го попитам;
- Докъде си с "каската", Матеев? Расте ли, расте ли?
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Човек, ако имаш как да обясниш добре, в противен случай си мълчи, аз ако знам какво има зад кадъра няма да питам
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеЩо Пирамид да земе да пробва да разкаже концепциите си пред тукашните учени - май имаше някакъв институт в БАН по електрохимия?
В СИВ май бяхме наречени за водещи поради наличието на много олово (и цинк и сребро) у нас, та нашите оловни акумулатори тогава бяха най-добрите в СИВ, а май и западняците се облизваха за некои наши разработки в областта.
Коментар
-
Що Пирамид да земе да пробва да разкаже концепциите си пред тукашните учени - май имаше някакъв институт в БАН по електрохимия?
В СИВ май бяхме наречени за водещи поради наличието на много олово (и цинк и сребро) у нас, та нашите оловни акумулатори тогава бяха най-добрите в СИВ, а май и западняците се облизваха за некои наши разработки в областта.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
При първия експеримент енергийния източник е скрит в дъската, която всъщност е кутийка. Лампата уж се залепя за кутийката, но зад кадър тя се свързва с енергийния източник вътре в кутийката. Комутацията се извършва от една скрита РИД ампула. Тази ампула се включва/изключва посредством магнита върху свещите, като магнитното поле се предава към ампулата през дебелите метални болтове.
При втория експеримент схемата на свързване вече е видима, но не се вижда източника на променливо високочестотно магнитно поле, който е под масата. Тоест има високочестотен трансформатор, едната половина на който е под масата, а другата половина над масата.
Могат да се измислят поне 1000 различни вида "фокуси", свързани с дистанционно предаване на енергия на близки разстояния, или със скрит енергиен източник вътре в самата лампа.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеКакто във всяка илюзия,
Помисли си, какво има ЗАД кадъра и може да ти светне .
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеКакто във всяка илюзия,
Помисли си, какво има ЗАД кадъра и може да ти светне .
Човека зададе въпрос, и очаква отговор, а не друг въпрос. Като не знаеш отговора, защо въобще пишеш постинг, за да се излагаш?Last edited by Mateev; 29.03.2021, 14:32.
Коментар
Коментар