If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
А между другото, много здрава логика батериите да се навиват няма също. Разбираемо е да се направи за устройство което е с малки габарити, но за автомобили които са доста едри и пространството в което се поставят не е малко, това е по скоро по инерция.
Инерцията е голяма сила и не винаги е полезна. Особено, по завоите.
Вече коментирах но, да повторя: Когато пластините са плоски ( равнинни ), както в тях, така и в сепаратора и слоя електролит (в литиевите, често желеобразен, до дори твърд) отсъстват напреженията на огъване, които водят до преждевременно дефектиране на батерията (т.е., скъсяват и живота). Мислено е години, а не само секунди преди да бъде коментирано във форума.
Старите батерии заляти със смола, дори в учебниците пишеха че клетките трябва да са херметизирани и дори минимален теч на електролит помежду им е нещо много лошо. При толкова много произведени все ще е имало такива с шупли в смолата, но взривени батерии по тази причина едва ли има и една. В България вероятно до 80-та година мисля имаше производство на такива заляти със смола батерии, но имаше и с пластмасови кутий по същото време.
Това се обяснява с факта че, когато се зарежда акумулаторът и се отделят газовете, през шуплите, те бягат и няма свъхналягане. Друго е в помещенията за зареждане на акумулатори, където, не веднъж и дваж, се е взривявал водород поради лоша вентилация.
А между другото, много здрава логика батериите да се навиват няма също. Разбираемо е да се направи за устройство което е с малки габарити, но за автомобили които са доста едри и пространството в което се поставят не е малко, това е по скоро по инерция.
Старите батерии заляти със смола, дори в учебниците пишеха че клетките трябва да са херметизирани и дори минимален теч на електролит помежду им е нещо много лошо. При толкова много произведени все ще е имало такива с шупли в смолата, но взривени батерии по тази причина едва ли има и една. В България вероятно до 80-та година мисля имаше производство на такива заляти със смола батерии, но имаше и с пластмасови кутий по същото време.
Имхотеп, колкото и невероятно да ти звучи си познал, само остава да се произвежда с общ електролит въпреки опозицията по въпроса. Дори производителите на оловни акумулатори е имало години в които са вярвали, че електролита не може да е общ и са правели клетките отделно херметизирани добре в батериите.
В кои години са вярвали, и как е сега?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Имхотеп, колкото и невероятно да ти звучи си познал, само остава да се произвежда с общ електролит въпреки опозицията по въпроса. Дори производителите на оловни акумулатори е имало години в които са вярвали, че електролита не може да е общ и са правели клетките отделно херметизирани добре в батериите.
Предвид последния ми пост от снощи, какво ли ще стане на пазара на коли втора/трета ръка? Накъде ще тръгнат цените на двг/ел.?
Не си минавал през битака ми се струва. Планини от акумулаторна техника на символична цена, с дефектни акумулатори в 99% от тях. Но уредите с кабел си държат цена.
ДВГ колите, те си вървят и ще си вървят, с ел.колите ще стане интересно. Вероятно ще се намерят предприемчиви хора да им поставят двг, когато батерията приключи при тези им цени на батериите стават просто украшение. Имах едни колеги като студенти си купиха за дребни пари бял Мерцедес на старо без ДВГ и редовно си пътуваха всяка няделя с него до град който бе на 350км, избутват го край пътя и чакат да мине някой с камион и го примолват да ги тегли по пътя че колата им не върви..гратисчийски номер. Тези с електричките на старо ще трябва да оттренират, сигурно ще стане популярно. И така - ще има електрички които ще са още лъскави на цена като за вторични суровини, това ми е прогнозата.Между другото тогава имаше добри хора, всички ги знаеха как пътуват безплатно не само в института а и шфьорите на товарни автомобили но пак си ги теглеха по няколко стотин километра.
Я, какво става в щатите.
...И, при това, никъде не пише, че са върнали електричките на производителя или на дилъра. Просто, от първа, са станали втора ръка. И са останали в употреба.
Специалистами Калифорнийского университета в Дэвисом Скоттом Хардманом (Scott Hardman) и Гилом Талом (Gil Tal) было проведено исследование, участниками которого стали проживающие в Калифорнии покупатели электрокаров с 2012 по 2018 годы. Как выяснилось, даже в самых "тепличных" условиях каждый пятый американец вернулся с электромобиля на автомобиль с ДВС.
Коментар