IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Оранжеви батерии.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Къкъв вид електрохимия ли имаш впредвид ?
      Абе попитах какви батерии, за електрохимия ако трябва ще кажеш.



      Понеже си се редактирал, хайде и аз:

      Посочи батерия която е сто милиампера.
      Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 19:03.
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • много е важна стехиометричната смес в почерпушката на малкия engine
        https://www.youtube.com/watch?v=NpkLhDa-jqQ
        Last edited by mikimaus; 15.11.2021, 18:12.

        Коментар


        • Какъв вид електрохимия ли имаш впредвид ? Напрежението на елемента зависи от електрохимията, да кажем за литиевойонната номиналното е 3.7V.
          Тока обаче зависи от вътрешното съпротивление на потребителя, но е ограничен като максимално възможна стойност и тя е пропорционална на площа на електродите. Например ако площа е 1 квадратен сантиметър само, максималния ток при литиевойнна електрохимия е около 5 милиампера, за да се получи ток 100 милиампера площа на електродите трябва да бъде 20 квадратни сантиметра.
          Last edited by supertrader; 15.11.2021, 18:28.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
            За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
            Е, не можеш да смяташ, ама ми е през тая. През шапката.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
              Ти като очевиден специалист обясни с какви батерии ще направите стотици волти и сто милиампера.
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  И сега, батериите се правят от модули.
                  Обаче,
                  Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
                  Защо?
                  Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
                  При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
                  При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
                  Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
                  Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
                  ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
                  И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
                  После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
                  Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
                  1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
                  2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
                  3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
                  С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
                  С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
                  ...

                  АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
                  Е така, да не се загуби.
                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Хеле. Вдяна.
                    То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
                    За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Това е голям пробив и принос в електротехниката.

                      Хеле. Вдяна.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        При последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.
                        Това е голям пробив и принос в електротехниката.

                        Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 15:25.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • И сега, батериите се правят от модули.
                          Обаче,
                          Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
                          Защо?
                          Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
                          При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
                          При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
                          Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
                          Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
                          ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
                          И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
                          После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
                          Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
                          1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
                          2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
                          3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
                          С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
                          С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
                          ...

                          АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
                          Last edited by Pyramid; 15.11.2021, 15:01.

                          Коментар


                          • При последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Интересно е в каква връзка си го изпльоскал това?

                              Чу се по едно време за "стотици волти и сто милиампера ", а после нищо...
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Kelvin..._generator.svg

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Тодоре, 100% ще са на модулни батерии всичките не 30 -35. Тези варианти които правят в момента не стават и като им наслагали едни куплунги за бързо и бавно зареждане и мъчат някакви стандарти уж, детска играчка е куплунга да бъде един.
                                Човек се учи от грешките си. Надявам се, все някога, да се осъзнаят.

                                Коментар

                                Working...
                                X