IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно.
    Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.

    Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
    Last edited by Mateev; 15.11.2021, 22:50.

    Коментар


    • Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно. Не е същото като това във видеото, клетка която даде на късо ще прегори и се явява прекъсвач във веригата, не може да се запали.
      Last edited by supertrader; 15.11.2021, 22:06.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
        Твоя голяма самозаблуда, която я плещиш от месеци, е че си мислиш, че намаляването на капацитета ще направи клетките негорими. Глупости на търкалета.

        Истината е, че колкото и да намаляваш капацитета, клетката ще си остане запалима, и ще гори с жив пламък при достъп на кислород или при окъсяване или при презареждане.

        Last edited by Mateev; 15.11.2021, 21:50.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп

          Moje i dwete
          Željko Ražnatović
          https://www.vbox7.com/play:2a0182f3a8

          Коментар


          • Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • τ=RC zariad ili razriad mAh

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Оранжеви батерии.
                Очевидно беше че сте експерти по въпросите с микромодулите.

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Оранжеви батерии.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Къкъв вид електрохимия ли имаш впредвид ?
                    Абе попитах какви батерии, за електрохимия ако трябва ще кажеш.



                    Понеже си се редактирал, хайде и аз:

                    Посочи батерия която е сто милиампера.
                    Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 19:03.
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • много е важна стехиометричната смес в почерпушката на малкия engine
                      https://www.youtube.com/watch?v=NpkLhDa-jqQ
                      Last edited by mikimaus; 15.11.2021, 18:12.

                      Коментар


                      • Какъв вид електрохимия ли имаш впредвид ? Напрежението на елемента зависи от електрохимията, да кажем за литиевойонната номиналното е 3.7V.
                        Тока обаче зависи от вътрешното съпротивление на потребителя, но е ограничен като максимално възможна стойност и тя е пропорционална на площа на електродите. Например ако площа е 1 квадратен сантиметър само, максималния ток при литиевойнна електрохимия е около 5 милиампера, за да се получи ток 100 милиампера площа на електродите трябва да бъде 20 квадратни сантиметра.
                        Last edited by supertrader; 15.11.2021, 18:28.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
                          За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
                          Е, не можеш да смяташ, ама ми е през тая. През шапката.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
                            Ти като очевиден специалист обясни с какви батерии ще направите стотици волти и сто милиампера.
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                                И сега, батериите се правят от модули.
                                Обаче,
                                Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
                                Защо?
                                Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
                                При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
                                При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
                                Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
                                Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
                                ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
                                И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
                                После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
                                Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
                                1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
                                2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
                                3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
                                С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
                                С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
                                ...

                                АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
                                Е така, да не се загуби.
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X