If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Литиевойонните батерии са с електролит който по добре понася ниските температури, но литий желязо фосфат - китайската електрохимия въобще не понася студа. Проблем е да се зарежда студена батерия, не поема ток. При минус 20 градуса въобще не може да се пусне нищо пък да се движи...Трябва да имат подгряване и охлаждане, такова няма само при най евтините електрички. Проблема е че тази арматура не е интегрирана в корпуса на батериите и монтажа им да не се затруднява и демонтажа. При модулите е много добре замислено, модула се щраква върху арматурата - монтаж и демонтаж за секунди както се казва.
Теслите си имат и отопление и охлаждане, ако нямаха въобще нямаше да има този пазарен успех.
Те теслите имат и модули съставени от микромодули, което прави всякакви други 'изобретения' закъснели и никому ненужни.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Литиевойонните батерии са с електролит който по добре понася ниските температури, но литий желязо фосфат - китайската електрохимия въобще не понася студа. Проблем е да се зарежда студена батерия, не поема ток. При минус 20 градуса въобще не може да се пусне нищо пък да се движи...Трябва да имат подгряване и охлаждане, такова няма само при най евтините електрички. Проблема е че тази арматура не е интегрирана в корпуса на батериите и монтажа им да не се затруднява и демонтажа. При модулите е много добре замислено, модула се щраква върху арматурата - монтаж и демонтаж за секунди както се казва.
Теслите си имат и отопление и охлаждане, ако нямаха въобще нямаше да има този пазарен успех.
Чисто технически от студа се покачва вътрешното съпротивление, но това не е чак такъв проблем. При пускане на някакъв консуматор (например отопление) за известно време това съпротивление спомага за отделянето на повече топлина в батерията която се самозагрява.
То същото и при другите батерии като стартерните акумулатори. Когато е много студено, преди опит за запалване включваш фаровете за няколко секунди. Е - ако фаровете не са светодиодни. Иначе включваш нещо друго - вентилатора например.
Неточно: При увеличено вътр.съпротивление, нямаш нужната мощност на двигателя, батерията е слабо възприемчива към рекуперативното спиране, а също, растат непроизводителните загуби. Отделно, губят пробег, пускайки климатици които, ори толкива ниски температури, имат и понижен СОР. Про стартерните, фаровете се пускат с друга цел: Разрядът, окислява отделилите се на катода мехурчета водород, което позволява по - плътен допир на електролита и, ОТТАМ, по-голям пусков ток. Разбираш ли, НЕ СЕ РАЗЧИТА ТОЛКОВА НА ЗАТОПЛЯНЕТО, колкото на подобряване омокрянето на електродите. Относно "самозагряването" (да, по принцип, случва се) но, то е твърде слабо, като се има предвид силно изстиналите литри антифриз. Защо "слабо"? Ами много бързо, този студ, си охлажда обратно и без това, слабо загрелите електроди
Вярно ли е, че напълно заредена, при голям студ зимата губи 40% от заряда / пробега? Вече не знам на кого да вярвам. Напълни се мрежата с фейк нюз. Пък все пак в Норвегия много ги карат, а там няма начин да не е студено. Но това ако е вярно е все едно някой да краде гориво всяка нощ и ние нищо да не можем да направим, освен да се молим да запролети!
Чисто технически от студа се покачва вътрешното съпротивление, но това не е чак такъв проблем. При пускане на някакъв консуматор (например отопление) за известно време това съпротивление спомага за отделянето на повече топлина в батерията която се самозагрява.
То същото и при другите батерии като стартерните акумулатори. Когато е много студено, преди опит за запалване включваш фаровете за няколко секунди. Е - ако фаровете не са светодиодни. Иначе включваш нещо друго - вентилатора например.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Не е вярно в прекия смисъл, от студа блокира електрохимията и просто батерията е заредена но тока който е зареден в нея не може да се изчерпи напълно. Като се подгрее, да се покачи температурата и заряда може да се използва, различните електрохимии за литиево йонни батерии се държат различно. Например литий желязо фосфат батериите са по чуствителни на спад на температурите, тези които са китайски и се монтират в Теслите произведени там..не знам имат ли подгряване, те са кутии с форма на паралелепипед и май ги редят една до друга. При минус 20 градуса никакъв ток не може да подава такава батерия, колата няма въобще да тръгне ако батерията не се подгрее. Също при 0 - ла градуса не може да се зарежда и опитите за заряд я разбиват. Това нещо с подгряването при ниски температури го има и при колите с двг, при минус 20 също се чака двигателя да се позатопли и не може да се потегли веднага. При литиевойнните батерии електролита е такъв че много по малко пада капацитета от студ, такива са новите батерии на Тесла, и старите на Панасоник също. По принцип подгряването е желателно и при Тесла има такова с течност подобна на антифриз, при някои няма - при старите Нисан Лиив няма, при други е въздушно.
Вярно ли е, че напълно заредена, при голям студ зимата губи 40% от заряда / пробега? Вече не знам на кого да вярвам. Напълни се мрежата с фейк нюз. Пък все пак в Норвегия много ги карат, а там няма начин да не е студено. Но това ако е вярно е все едно някой да краде гориво всяка нощ и ние нищо да не можем да направим, освен да се молим да запролети!
https://24-m.com/technology/ , много малко информация за батериите със солиден електролит които правят, но все пак за рециклирането е написано нещо което предположих - активното вещество след извличане от употребените батерии се преработва механично само, след което се влага в рециклираните батерии..най лесното и евтино решение. Дизайна на батерията им не е хубав, много е далеч от оптималния при възможностите които предлагат тези материали.
bota156, по принцип могат да станат на същите цени като автомобилите с ДВГ, има такова нещо но батериите трябва да станат по евтини. Иначе тока колкото и да е поскъпнал пак 100км са поне на същата цена като с бензинова кола, изравняват се и с тази разлика че електромобилите могат да се зареждат с ток произведен от соларни клетки например. Сега там как ще се получат нещата зависи много и къде, на каква географска ширина. Най голямото предимство на електромобилите е че има възможност и ще се усъвършенстват още много и като разход на електроенергия и като тегло на батериите, също и разхода на материали може да се понижи.
А още не са почнали МАСОВО да ги карат - едно 20-30% поне, не като сега 1-2% от автопарка да е електрички.
Още от сега се вижда дабъл демидж - 100к да я купиш и после по скъпо да я караш. Същия уй като соларките ....
Сещам се за неколцина, направили тежък удар с тези соларки. Ама онзи, дето най-силно спечели от спуснатата далаверка на Станишев, силно мрази кумънизите и, в своя габровски рай, не им е място отредил. Освен, разбира се, ако не пускат гювеч. Принципи.
Коментар