IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Модулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.
    Определено!
    ...Разбира се, за който Е внимавал. Предполагам, никъде не се открива - защото, не съм писал - да твърдя че, температурата в окъсилия елемент, не се покачва. За бързо и за кратко, може да стигне и 250-300°С. Обаче, ръстът се ограничава от няколко фактора:
    1.. Мощност. Пропорционално на капацитета (на елемента)
    2.Времетраене (също)
    3.Охлаждане. Поради голямата (относително капацитета) площ на контакт със студените допиращи елементи а също, интензивното охлаждане на ядрото (по оста на микромодула, има значима площ за контакт с охлаждащия флуид), всичко ТОВА, спира на по-ниски стойности.
    4.При загряване, ако електролитът е течен или гел, локално, се отделят газове, които, под налягане, имат свойството, да раздуват елемента. Той,е притиснат аксиално, щото, там е най-слаб а, това, може да прекъсне дори тънката нишка дето окъсява, и да възстанови елемента. При твърд електролит, вероятността от к КС, е естествено силно понижена.
    5.Освен това, там, топлината се предава првз по само 1(един) отн.много тънък лист метал (този, на електрода), и сравнително голяма (спрямо мощността) площ. Ефектът е извънредно бързо охлаждане.
    И т.н.
    Нямам представа, какво точно, е удрял, пробождал и т.н.Матеев но, точно такова, гарантирам, не е изпитвал. Да, ама говори, сладко и напоително. С подобна дълбочина на обмисляне -че и повече, все мак, вече започна 14-та година - са осмисляни и другите теми, по които, го поканих. И щеше да шмули яко пачки, защото, говорим за технологичен хит...Нашият, предпочете да се прави на "пуритан" но, със същите уста, дето яде, да бълва змии и гущери.
    И ИЗГУБИ.
    Извод?
    - Акъл с фуния, НЕ СЕ НАЛИВА. Трябва да има, В КАКВО да се побере.
    Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 12:42.

    Коментар


    • Модулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Когато, преди малко, споменах "комплексно число", силно опростих нещата. Става дума за мултиплекс (радиус-вектор в многомерно пространство, по всяка координатна ос на което, отчитаме един показател). Така, може би, Матеев ще опита да погледне нещата в единство и цялост, вместо да се бори с вятърни мелници. Светът, като цяло, страда от гледането на нещата "на парче". Детска му работа.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.

          Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
          По принцип, и в ракетния двигател, се отделя предостатъчно енергия, щото, същият да се стопи за секунди. Обаче, ако не знаеш, и там, държат на...ТЪНКИТЕ стени (поне на тези, директно допуращи се до огъня). МЕД. Вътрешният слой на камерата (темп. Над 2800-3299°С, че и нагоре), е от тънка мед, с дебелина около милиметър. Якостта и устойчивостта на налягане, се осигурява от стоманен корпус отвън но, тива, е друга тема. Темп на топене на медта, е 1083°С, на размекване - още по-ниска но, устоява и още как. Охлажда се много интензивно, затуй. Дори при мобилните тлф, слоевете, намотани един върху друг, са твърде много, 10 и повече. Между тях, има още графит и сепаратор, и двата -значително по-лоши топлопроводници от медта и алуминия. Съответно, какво очакваш да се случи? Значи това, което ти знаеш от опитите си, е вярно...ЗА СЛУЧАИТЕ, КОИТО, СИ РАЗГЛЕЖДАЛ и...дотам. улесни охлаждането 10 пъти, и виж, какво става.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.

            Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.

            Тоест дори и в много малките капацитете (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
            Формфакторът ИЗОБЩО не е за пренебрегване. Съотношението площ за охлаждане/натрупана енергия, както и способността на конструкцията да отведе топлината И да ограничи участващия в КС обем, също е от значение. Проверявах, колко пъти: КЪДЕ ОЩЕ, се охлажда поне толкова интензивно И ЯДРОТО на елементите и се оказа, че няма такива случаи. Имаше един, казва ми, при подводниците, вътре, преминават едни тръби през клетките. Ами, виждал съм ги. Половин цол тръба, през 25-30 см., Че и под пластмаса (киселината, разяжда). Т.е., умряла работа. Най-важните неща, не са взети предвид. Освен това, прословутата "дупка" по центъра, която така ви дразни (а, най-ви дразним ние с Дани но, лицемерите), може и е нормално, при по-висока енергийна плътност, да бъде и с по-голям диаметър, както, и да е не една. Ако досега, не сте вдянали (или сте но, ние знаем че, по стар хейтърски обичай, целта ви е да се навреди) НЕ Е енергийната плътност основната пречка пред масовостта на електричките. Пречката е комплексна - всичко това, е обсъждано многократно - и, повлиявайки драматично всички съставни на това комплексно число, неговият модул, също се повлиява.
            Който разбрал-разбрал.
            Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 07:14.

            Коментар


            • Не е същото, например енергийната плътност на капка бензин и на литър бензин е една и съща. Но с капката не можеш да запалиш почти нищо, с литъра обаче може. Тези малките батерийки прегарят вътре с такава скорост, че не успяват да се запалят, енергията се загубва много по бързо. Тези неща не работят точно по този начин. Друг пример - батериите на Нисан Лийв без охлаждане , първия вариант не се палят, те пък толкова бързо се издуват че до запалване не се стига. По същия начин направена батерия, като и сложили охлаждане и станала запалителна.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Mateev, мисля че имам някъде литий полимер 150 милиамперчаса, не знам колко ампера дава максимално но ще взема да ти я снимам на късо напълно заредена как ще се запали. Защото по случайност такава съм я давал на късо и няма енергия да се запали, тя едва изпушва леко.
                https://www.ebay.com/itm/25400356853...EAAOSw9E5b9i1H
                Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.

                Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.

                Тоест дори и в много малките капацитети (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
                Last edited by Mateev; 16.11.2021, 15:58.

                Коментар


                • Сигорно е имало мина по високите части след Трявна.
                  https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96...BE%D0%B2%D0%BE
                  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A...B5%D0%BA%D1%82

                  Коментар


                  • Mateev, мисля че имам някъде литий полимер 150 милиамперчаса, не знам колко ампера дава максимално но ще взема да ти я снимам на късо напълно заредена как ще се запали. Защото по случайност такава съм я давал на късо и няма енергия да се запали, тя едва изпушва леко.
                    https://www.ebay.com/itm/25400356853...EAAOSw9E5b9i1H
                    Last edited by supertrader; 15.11.2021, 23:20.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно.
                      Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.

                      Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
                      Last edited by Mateev; 15.11.2021, 23:50.

                      Коментар


                      • Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно. Не е същото като това във видеото, клетка която даде на късо ще прегори и се явява прекъсвач във веригата, не може да се запали.
                        Last edited by supertrader; 15.11.2021, 23:06.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
                          Твоя голяма самозаблуда, която я плещиш от месеци, е че си мислиш, че намаляването на капацитета ще направи клетките негорими. Глупости на търкалета.

                          Истината е, че колкото и да намаляваш капацитета, клетката ще си остане запалима, и ще гори с жив пламък при достъп на кислород или при окъсяване или при презареждане.

                          Last edited by Mateev; 15.11.2021, 22:50.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп

                            Moje i dwete
                            Željko Ražnatović
                            https://www.vbox7.com/play:2a0182f3a8

                            Коментар


                            • Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • τ=RC zariad ili razriad mAh

                                Коментар

                                Working...
                                X