IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid, няма да се влоши кпд на трансмисията, обратното. Бързоходко ги усеща нещата, само не вярва във възможностите проблемите да са решими. Не става въпрос за скоростна кутия и съединител, съвсем друго имам наум.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • ...Мармотът се покри. Явно, започна да вдява, колко е изостанал от Прогреса.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
        Да няма ограничение върху ускорението. Но елмобилите, в това число и хибридите, ще променят това, понеже при тях има реални условия за постигане на опасно високи стойности на ускорението. При класическия ДВГ опасните стойности на ускорениео просто са недостижими за масовите автомобили.
        Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
        Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
        Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
        Та това си говорехме преди две години в тази тема.
        Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
        1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
        2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
        От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
        От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.
        Има ограничение върху ускорението И за ел.мобили и то, по няколко линии:
        1. И при тях, мощността и способността за издържане на претоварване, СА ограничени.
        2. Масата: Дори самата батерия понатежава, а това, ограничава ускорението. И по-мощен двигател да сложиш, той също е по-тежък.
        3. С навлизане на микромодулната батерия, опасността от самозапалване, се снижава с пъти. (Е, той лъжецът и измамник Мармотейков твърдеше, че уж и сега било нямало опасност от пожари и че проблемът уж бил решен, ама те пак си се палят и горят, като факли. Това-Теслите, с техните макроелементи 3265/4680 в чудовищните си големи киловатчасови модули.)
        4., Оттам, ограниченията за ползване инфраструктура за микромодулни батерии, също, ще се свиват. При тези батерии, тоците лесно се ограничават, а заедно със свалените цени, предпоставките за масовост, СА налице.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

          Кажи сега за коляновия вал на акумулатора

          Дани, разкажи му.
          Last edited by X_Y; 02.12.2021, 08:51.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            То не могат да се палят щото ги няма. Нищото не може да се запали, остава си нищо.
            А требваше поне една установка да направите, с хиляда микромодула, свързването, всичко. Само че не сте направили.
            Знаеш ли, колко струва подобен прототип?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
              КПД на предавките в скоростната кутия, се умножава и, колкото повече, толкова по-малко. А, тази разлика, яде от пробега. Само си помисли: Освен скоростна кутия, и съединител ще трябва...
              Last edited by Pyramid; 02.12.2021, 08:44.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Не могат да се палят, един безкорпусен елемент от каквито са съставени няма енергията необходима да запали съседните му в пакета - сглобката. Лошото на модулите е само че ще отнеме време да им се разработи производството, например за цилиндричните батерии има разработвани като технология автомати което е отнело години.
                То не могат да се палят щото ги няма. Нищото не може да се запали, остава си нищо.
                А требваше поне една установка да направите, с хиляда микромодула, свързването, всичко. Само че не сте направили.

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Не за рециклирането на автоматични скоростни кутии с голи ръце, ще ни го изясниш ти. Ама много грозно те подхлъзнах, признай си че много те е яд. Може да се прекръстиш на например посинял от яд червен-...
                  Last edited by supertrader; 01.12.2021, 23:36.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Между другото да не остане някой с впечатлението че не знаем за инвертора който софтуерно се манипулира да променя ъгъла на мощността при електромотора и така честично е решен проблема с този мотор редуктор, обаче това не е достатъчно и си има и хардуерно какво да се направи за да стане много по добър.
                    Кажи сега за коляновия вал на акумулатора

                    Коментар


                    • Между другото да не остане някой с впечатлението че не знаем за инвертора който софтуерно се манипулира да променя ъгъла на мощността при електромотора и така частично е решен проблема с този мотор редуктор, обаче това не е достатъчно и си има и хардуерно какво да се направи за да стане много по добър.
                      Last edited by supertrader; 01.12.2021, 23:30.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Не могат да се палят, един безкорпусен елемент от каквито са съставени няма енергията необходима да запали съседните му в пакета - сглобката. Лошото на модулите е само че ще отнеме време да им се разработи производството, например за цилиндричните батерии има разработвани като технология автомати което е отнело години.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
                          Не виждам как едни модули са решението?

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Явно не си скаран с техниката, което честно казано ..най после някой който не е тотално неграмотен. Драйва на ел.мобилите може да се усъвършенства, да се поправи и има чудесна възможност, това излитане по обороти на електромотора няма да го има. Ускорението ще стане още по брутално и трябва да се ограничи, не е нормално. За батериите писахме много за едни модули, те са решението. А поправят ли се тези неща и консумацията на ток ще падне, от там батерията ще стане значително по малка като капацитет и електромобилите ще станат приемливи. Просто са много далеч в момента от приемлива концепция, както например при автомобилите с ДВГ които са много усъвършенствани. Липсват им възли, части които трябва да се добявят, в Китай са се грабнали и произвеждат невероятно много модели обаче развитието им е странно - напълнили ги с дисплеи, имат и някои моменти на просветление като двигател с вътрешно горене който завърта генератор и зарежда батерията. Това е много добро понеже електромобилистите като ги гледам във видеата които пускат са авантюристи, винаги е голяма радост като стигнат до зарядна станция и тя работи.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              На мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.
                              Ех, Дани, ако беше учил курс ел.машини поне в ТЕТ, щеше да знаеш че, ел.моторите, имат почти идеални характеристики и мощността им практически, не зависи от оборотите. Сиреч, моментът им, с ръста на оборотите, спада, а с намаляването, расте линейно или почти линейно, в много широк диапазон. Затова - както и поради лесното превключване само чрез електрически комутации на броя полюси, респ.на ъгловата скорост на въртене на магнитното поле на статора и оттам, на честота на въртене, скоростна кутия е практически излишна в 99% от случаите и съъъвсем малко има смисъл в останалия 1%. Не са глупави хората, като са направили едностепенен редуктор. И в ТОВА, се крие част от СЪВЪРШЕНСТВОТО И ПРЕЛЕСТТА на електричките. Затова - да ти благодаря още веднъж за моралната подкрепа през годините - питай бе, брат, преди да ошашавяш цялата техническа такова... " армия ". Щото, в нея, има и разни Мармотейковци, а там, нещата са грозни от думичката "много".
                              Last edited by Pyramid; 01.12.2021, 21:52.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
                                Да няма ограничение върху ускорението. Но елмобилите, в това число и хибридите, ще променят това, понеже при тях има реални условия за постигане на опасно високи стойности на ускорението. При класическия ДВГ опасните стойности на ускорениео просто са недостижими за масовите автомобили.
                                Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
                                Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
                                Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
                                Та това си говорехме преди две години в тази тема.
                                Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
                                1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
                                2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
                                От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
                                От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.

                                Коментар

                                Working...
                                X