IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първо зависи какви са им батериите, литиевойонната се влияе по слабо от студа, литий желязо фосфат се влияе много повече, но пък ако се експлоатира правилно се казва че е вечна като електрохимия. После другото вече е стъкмистика, защото най доброто е да си имат печки и при студено време батерията да се подгрява, обаче никой не ги прави както трябва защото и така се продават.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Какво се случва с електромобилите при минус 20 градуса?

      48 коли на ток бяха проверени в екстремни зимни условия

      Петър Захариев22.12.2021 09:36Прочитания: 79224

      Автомобилното издание MyDrivers реши да тества как функционират електрическите автомобили при мразовито време. За целта експертите избраха четири дузини (48) „зелени“ коли и ги изпробваха по градски улици и по магистрали в Китай.





      Повечето от тестваните модели са неизвестни извън Китай, има и такива, които се продават в Европа и Северна Америка - Tesla Model Y и Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C и Polestar 2. Всички електромобили бяха изпробвани в условията на силен снеговалеж и температури, достигащи до минус 20 градуса по Целзий.

      Преди началото на теста всяка кола е заредена на 100% и оставена навън за една нощ. Изпитанието започва с икономичен режим на шофиране с функция за рекуперация на кинетичната енергия по време на спиране. В кабината има шофьор и пътник, като климатичната система е настроена на 24 градуса по Целзий.

      При минус 20 градуса навън повечето електромобили губят между 40 и 60% от обхвата си. Най-добре се справя китайският модел Weilai EC6, който запазва 54,8% от заряда си, но изминава 336,9 км при „паспортни данни“ от 615 км. Що се отнася до победителя в процентно съотношение, това е друг „китаец“ - Wuling Hongguang Mini EV. По данни на производителя той трябва да измине 170 км, но в студа се справи със 103,2 км (60,7%).

      Tesla Model Y спести повече от 47% от енергията, като при посочен пробег от 594 км му останаха 279,6 км. Останалите модели, продавани и извън Китай, дадоха следните резултати: Geely Geometry C (50,2%, 276,2 км от 550), Audi e-tron (58,6“, 272,3 км от 465), Polestar 2 (48,2%, 246,6 километра от 512), Porsche Taycan (54,6%, 226,2 км от 414), Tesla Model 3 (42,8%, 200,2 км от 468) и Volkswagen ID.3 (38,91% 167,3 км от 430 км).

      Коментар


      • Водород може да се произвежда чрез термолиза на вода, след това трябва да се раздели от кислорода като се използва свойството му атомите да преминават през някои материали лесно, по точно през повечето материали. За това ще трябва мембрана с голяма площ и много тънка. После вече с горивни клетки може да се превръща в ток. Такава отпадна топлина има много в металургията, металите така или иначе трябва да изстиват, да се охладят и тази енергия е прахосничество да се загуби. Само че в България металургия нямаме сега и така.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Нещо интересно за водорода.
          Появилась новая технология электролиза AEM: ее создатели обещают снизить затраты, повысить производительность и в 10 рез увеличить срок службы.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
            Ами като е истина кога ше си видим мильонките дето обеща?
            Е, ти и сега си свободен да си ги сънуваш.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Ще ти се, ама нА: НЪЦКИ. Не позна. Всичко е наистина.

              Иначе, ти си бръмчи, нале.
              Ами като е истина кога ше си видим мильонките дето обеща?
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                Абе освен измамник си и лъжец.
                Ще ти се, ама нА: НЪЦКИ. Не позна. Всичко е наистина.

                Иначе, ти си бръмчи, нале.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Човекът от Брюксел, за разлика от вас с Матейка, идва на място и сам каза, че обектът е готов за производство. За разлика от вас, той го видя в работа И ЗНАЕ, ЧЕ РАБОТИ НОМИНАЛНО ОТЛИЧНО. а вие - нищо не става от вас.
                  Абе освен измамник си и лъжец.
                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Ъхъ, те ония от Брюксел още пътуват към Горна. И Ердоган също чака отпред и се моли на Аллах да го приемеш.

                    Човекът от Брюксел, за разлика от вас с Матейка, идва на място и сам каза, че обектът е готов за производство. За разлика от вас, той го видя в работа И ЗНАЕ, ЧЕ РАБОТИ НОМИНАЛНО ОТЛИЧНО.
                    ...
                    А вие - ами, нищо не става от вас.
                    Last edited by Pyramid; 02.02.2022, 03:32.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Не плачи. От една яко иновативна и високотехнологична страна, преди седмица, проявиха жив интерес и ме поканиха на гости на техни разноски. Убедени са че, редицата мои изобретения (те са запознати), носят, цитирам и желаят да ги развием. Затуй, не реви.
                      Ъхъ, те ония от Брюксел още пътуват към Горна. И Ердоган също чака отпред и се моли на Аллах да го приемеш.

                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                        Изглежда че електричките ще си карат със старите батерии.
                        Не плачи. От една яко иновативна и високотехнологична страна, преди седмица, проявиха жив интерес и ме поканиха на гости на техни разноски. Убедени са че, редицата мои изобретения (те са запознати), носят, цитирам
                        Висок потенциал
                        и желаят да ги развием. Затуй, не реви.

                        Коментар


                        • Не мога да намеря имаше навремето статии в интернет как японците опитвали да направят електромобил с водородна батерия - горивни клетки и посочваха малко на изуст го казвам към 500 кг и една много голяма кутия им се получава, която няма къде да поставят в автомобила. Сега 32 кг, 180киловата мощност и размер колкото на пътнически куфар. Водородните горивни клетки датират много по отдавна от литиевойонните батерии между другото, те са по стара техника.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Имхотеп, няма да са с такива батерии кой знае колко дълго време, малко над 10 години са изминали за батериите с водород да минат на по добри варианти с по ниско тегло. Всъщност към 20 пъти пада теглото, ако сега е 400кг батерията ще отиде на 20, което е направо една сравнително лека част за един електромобил. 400кг да ги разнася се изразходва енергия, това е теглото да кажем на 5 пътника. И друго има, това са суровини които трябва да се добият, преработят и от фабриката ще излязат повече бройки батерии като се подобрят. Може да отидат и 30 години.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Няма проблем каквото и да има в тях стига да могат да се рецислират всичките, обаче активното вещество е толкова малко като количество че трудно се извлича особенно ако батерията се смели, и всички материали се смесят. И друго има от такива рециклирани материали пълноценни батерии след това не се получават, става така че е по лесно да се пречистят свежи материали и най важното по евтино. Ясно е какво ще се случи. А кобалта и никела са само за да стабилизират слоя и да подобрят проводимостта му, понеже трябва да се навие. Енергийната плътност на батериите може да се повиши така че да достигне със сигурност поне една четвърт, от енергията която е съхранена в един килограм въглеводороди..ако не и повече. Развитието при водородните горивни клетки, които също са батерии - електрохимичен източник на ток, ако не друго поне подсказва че това е възможно. Нека да припомня - 1 килограм тегло - 5.4 киловата мощност, при литиевойонните батерии - едва 0.3 киловата и това се дължи на малката активна повърхност на електродите им, направени са по най елементарния начин. Литиевия оксид вместо да се смесва с кобалт и никел, би могъл да се направи на високопорьозен слой със структура като гъба в която частиците са слепени с фотополимер - течна пластмаса която се втвърдява като се освети със светлина с определена честота - лазер.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • https://www.youtube.com/watch?v=cg_wwz0bQp4 , ето какво представляват сегашните батерии, накратко токсични защото литиевия оксид е смесен не само с кобалт, а и с никел.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X