IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение
    Е ли е възможно електростатиката и кристалооптиката да произведат мощност чрез дъгов разряд за задвижване на малко майбахче6 ИД1 така ,че останалите дялове на физиката да не изпадат в рецесия?
    Сигурно. Питай там , неколцината фец-експерти, и отрицателни цени ще ти дадат, и всичко. Нв, че стигат до краен потребител нали, ама това, са дребни детайли

    Коментар


    • Е ли е възможно електростатиката и кристалооптиката да произведат мощност чрез дъгов разряд за задвижване на малко майбахче6 ИД1 така ,че останалите дялове на физиката да не изпадат в рецесия?

      Коментар


      • Много са се променили нещата откакто си говорехме в темата. Сега последно на пазара пускат смартфони с графенови батерии, те ги изчисляват че са повишили енергийната плътност с 543%. Съответно по малко вложени суровини в батерия със същия капацитет ще са 5 пъти по малко. В Азия се случват нещата, преди гледах с 50% някакви стартъпи, от америка имаше бяха пуснали на пазара, а тези казват 543%. И за много неща е така, ще се учудите че се предлагат вече на пазара. Например най голямата ефективност, която се виждаше за соларни клетки беше 23% пишеха, сега има пак 23% пишат, но добавят още 6% защото е двулицева и още 3-4% казват от подложка която се поставя под клетката т.е. отиват на 30%. Същите предлагат още и клетките на 23%, та чак на тях им се пресичат нещата защото имат сигурно мощности за тези с 23%, та така се казва че са с 30% за тези които искат да четат откриваш че са на 30% вече. Това става за година и нещо, след 5 ще е нещо съвсем друго. Но сега цените им са много високи за нас, ние не ги правим и произвеждаме така че там навлизат и вече като по стара технология може би ще дойдат и насам тези новите неща.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Би трябвало батериите да са унифицирани- независимо колко голяма е колата ти да може да събира 1-2-3 блока с батерии, всеки блок да бъде с някаква стандартна мощност- +- 5%. Например един блок да изкарва 200км- реално 150. Нормално си караш колата с един блок, ако отиваш на почивка или на дълго пътешествие- арендоваш втори- трети блок. Тоест имаш поне едно гнездо празно. Трябва да има батерии за аренда, тогава ще се понижат цените. В момента доколкото съм чел всяка фирма се стреми да направи по голяма батерия- за по дълъг пробег и това повишава цените
          ... А, най-зверски, ги повишава уникалността. Т.е., онова, дето го пея за стандартизацията, е повече от вярно.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това .
            Би трябвало батериите да са унифицирани- независимо колко голяма е колата ти да може да събира 1-2-3 блока с батерии, всеки блок да бъде с някаква стандартна мощност- +- 5%. Например един блок да изкарва 200км- реално 150. Нормално си караш колата с един блок, ако отиваш на почивка или на дълго пътешествие- арендоваш втори- трети блок. Тоест имаш поне едно гнездо празно. Трябва да има батерии за аренда, тогава ще се понижат цените. В момента доколкото съм чел всяка фирма се стреми да направи по голяма батерия- за по дълъг пробег и това повишава цените

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Но ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
              Споко, НЕ Е вярно. Пък и двигатели също се правят и с алуминиеви намотки, (въпрос на преценки) и спадът в теглото, може да се използва за намаляване потребния капацитет (а, с това, и маса) на залаганите батерии при фиксиран пробег. Правено е вече при бензинките, проверено е, работи (имам предвид, по-малки резервоари). Освен това, саморазрядът: При по-големия капацитет, съответно, при простой в гараж и еднакъв процент, месечно, се губи повече а значи, ако си знаеш режима на придвижване (приблизително), може допълнително да оптимизираш.

              Коментар


              • Но ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това твърдение, защото има разлика в крайното тегло която е равна приблизително на теглото на батерията. Наистина повече суровини, но да кажем с една трета. Може би употребата на повече цветни метали и добива на литий са много енергемки..Както и да е пазара за автомобилите поначало ще се затегне и за електромобилите, точно поради липсата на пари в населението. Това е очевидно и след този пик на продажби по всичко личи че се задава спад, а и хората имат някакви автомобили и те не са малко, могат да се лишат от покупка на нови. Това по скоро засяга финансовата политика на банките, те много добре знаят че кредитите в автоиндустрията стават по тежки за връщане. Може да се получи пробив при батериите, в смисъл намаляване на теглото и също ограничаване на пробега с един заряд, с цел намаляне на цената на батерията с която се комплектува един електромобил. Независимо от факта че могат да произвеждат вече електромобили с 1000км. пробег с един заряд, напълно реално е да има връщане към пробег около 150км с цел по малко суровини вложени в батерията и цена която да привлича купувачи. Другия вариант е повишение на енергийната плътност на батериите, премахване на излишно вложените материали при единичните елементи и оформянето им в модули - цели. Дори този подход съществува вече в най елементарен вариант, може да се видят модули в които корпуса е общ за определен брой елементи и има разлика в цената, точно поради спестените материали. Това между другото е най изгодните като цена батерии в момента китайско производство са, но пак са с връзки между елементите , тежки електродни ленти - фолиа от мед, защото са за голям ток между елементите.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Забелязва се вече обедняването, задало се в света (не броим едни примерно, милион души, с монотонно растящи натрупвания) съчетано с поскъпването на суровини и енергия а, оттам, и продукти, като електричките. В същото време, големи производители, като Tesla & BYD, вече си рекламират супер колите, с "ножовидни" батерии и т.н., с е по-висока единична мощност. Е, дали да очакваме - как мислите? - допълнителен ръст на продажбите, стимулиран от желанието някак да си спасят хората парите, или ще наблюдаваме временен отлив?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                      Еми аз плащам по 200. годишно. Чупете си главите, щом ви влече
                      На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.
                      Бреййййййй ти много плащаш- аз плащам до миналата година 76 евро на година, тази година свалиха на 63-64 евро. Съветвам те ти да четеш по внимателно аз какво пиша, не да си чоплиш носа. Но пък винаги може да си чупиш главата щом те влече

                      Коментар


                      • v_tin, Рено Зое ти е единственния вариант за евтин електромобил с който да може да се излезе на пътя там. На старо е много евтино, ако погледнеш цената на ново, то се вижда че подаряват. Батерията ако е под наем все едно че е кредит, ако я купуваш просто тези пари ще ги дадеш наведнъж. Така излиза.
                        - Разбира се има по хубави електромобили, например Тесла 3, с нея може да се кара и по магистралите без да пречиш.
                        Само че при тези насипни батерии винаги ти е проблем батерията, защото като дойде време да се сменя, а то идва по рано преди да са амортизирани понеже не могат да се ремонтират евтино..та като видиш цената на новата и избора е дали да подариш на някой колата без батерия или да дадеш пари за нова батерия, която струва много повече от колата на старо.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          ТОку що го питах- 100 евро на 3 месеца- мисля към хуг 24. И да , това му е първата кола тук и вече удари една кола. Не съм сигурен май тогава беше към ерго. Мисля че застрахователите платиха около 800 евро. Това беше няколко месеца след като купи колата. На паркинг дава назад и не видял другата кола. Писаха че той е виновен, защото бабата каза че тя е била спряла когато я е ударил. И аз бях на разправията с полицаите.
                          А колегата- ......... не знам. Да му мисли той
                          Еми аз плащам по 200. годишно. Чупете си главите, щом ви влече
                          На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                            Твоя колега като се джасне пак - ще изгори и на майка си точките и после ша ходи пеша.
                            Мисълта ми е, че синковеца ти с първите SF-Klasse ще е на 2000 евро ГО без да прави катастрофи, май не си запознат как се изчисляват въобще
                            ТОку що го питах- 100 евро на 3 месеца- мисля към хуг 24. И да , това му е първата кола тук и вече удари една кола. Не съм сигурен май тогава беше към ерго. Мисля че застрахователите платиха около 800 евро. Това беше няколко месеца след като купи колата. На паркинг дава назад и не видял другата кола. Писаха че той е виновен, защото бабата каза че тя е била спряла когато я е ударил. И аз бях на разправията с полицаите.
                            А колегата- ......... не знам. Да му мисли той
                            Last edited by v_tin; 14.04.2022, 21:03.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              Мисля че и в Бг влезе тази система- бонус малус. Когато започваш плащаш много- млад шофьор, и с течение на годините намалява. Ако направиш катастрофа пак се увеличава

                              Мисълта ми беше за кретена- за какво нарушение може да се платят 2000 евро
                              Твоя колега като се джасне пак - ще изгори и на майка си точките и после ша ходи пеша.
                              Мисълта ми е, че синковеца ти с първите SF-Klasse ще е на 2000 евро ГО без да прави катастрофи, май не си запознат как се изчисляват въобще

                              Коментар


                              • Колко е точно ако нямаш никакви нарушения знаеш ли ?
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X