IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • На видеото става въпрос за моментен разходомер, който показва дали в дадения момент автомобила е икономичен. Всъщност измерва разреждането в смукателния колектор на двигателя. Помага да се изгради стил на шофиране с по нисък разход на гориво, това е по скоро за обучение на водача в това отношение. При електромобилите също има опцията да показват моментния разход на електроенергия гледам по видеата.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Тази графика показва едно нещо, което е характено за ДВГ - при определен режим, обороти, товар и въртящ момент е най висока енергийна ефективност на двигателя. В случая този е при 1700 оборота някъде най ефективен.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • https://www.youtube.com/watch?v=X9OFaAOhsg0

        Коментар


        • Така е енергията никога не се преобразува от един вид в друг само един вид, винаги има преобразуване и трети вид енергия от което нямаме полза. Затова се стремим чрез натрупани знания да се елиминират нежеланите от нас ефекти на друт вид енергия, които наричаме загуба.
          Това нещо за въздушното съпротивление е съвсем реално при електромобите се онагледява, защото те имат индикатори за моментен разход на ток и се вижда колко нисък е разхода при ниска скорост и как се повишава драстично с повишаване на скоростта. Казват в града са по икономични отколкото извън него, защото в града се движат с ниска скорост и нисък разход, ако извън града се движат със същата скорост, разхода на ток ще е същия като в града . Дори ще е по нисък, защото няма спирания и тръгвания. Вярно е че рекуперацията връща енергия към батерията, но тя е преобразувания на енергии и съответно има загуби.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            potentielle_energie, по повод 15-те ампера от контакта. Има как да се изминават километри, като се понижи разхода на ток. При електромобилите съвсем ясно се вижда това което го пишеше и в старите учебници за автомобили с ДВГ- Голяма част от енергията се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление. При скорост 120 километра в час, 80% от енергията. Например ако радхода е 16 киловатчаса, само 2.6 се изразходват за преодоляване силите на триене с пътя и други..По ниско въздушно съпротивление, колкото по ниско, толкова по нисък разход на енергия. Ако електромобила изразходва 6 киловатчаса, за 400км му трябват само 24 киловатчаса заредени в батерията, дори при 15 ампера и 240 волта се зарежда бързо. Но за дълъг път електромобила просто може да му се поставя малък модул, като електроцентрала на борда и с него да изминава много голям пробег- Има много варианти за такива модули.
            При всяко преобразуване на енергия се губи енергия.
            http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/a.../300strct.html
            heat exchanger
            https://en.wikipedia.org/wiki/Dymalloy

            Коментар


            • Основно сваляне на въздушното съпротивление, няма да имат форма на сандъци, няма да е широко вътре да можеш да тичаш защото то зависи от челната площ и коефициента на оптегаемост.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • potentielle_energie, по повод 15-те ампера от контакта. Има как да се изминават километри, като се понижи разхода на ток. При електромобилите съвсем ясно се вижда това което го пишеше и в старите учебници за автомобили с ДВГ- Голяма част от енергията се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление. При скорост 120 километра в час, 80% от енергията. Например ако радхода е 16 киловатчаса, само 2.6 се изразходват за преодоляване силите на триене с пътя и други..По ниско въздушно съпротивление, колкото по ниско, толкова по нисък разход на енергия. Ако електромобила изразходва 6 киловатчаса, за 400км му трябват само 24 киловатчаса заредени в батерията, дори при 15 ампера и 240 волта се зарежда бързо. Но за дълъг път електромобила просто може да му се поставя малък модул, като електроцентрала на борда и с него да изминава много голям пробег- Има много варианти за такива модули.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Да със златна батерия.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Ето тези хора правят мини електроцентрали, с тях може да се зареждат електромобили и когато вали и когато е зима. По принцип е възможно. Големия проблем на електромобилите е че хората не могат да ги купуват, като добавиш и една такава станция - колко са тези които могат да ги платят ? Трябва със 150 годишни заеми коли които са за 10 години.
                    Au3+ + 2e ⇌ Au+

                    Коментар


                    • Ето тези хора правят мини електроцентрали, с тях може да се зареждат електромобили и когато вали и когато е зима. По принцип е възможно. Големия проблем на електромобилите е че хората не могат да ги купуват, като добавиш и една такава станция - колко са тези които могат да ги платят ? Трябва със 150 годишни заеми коли които са за 10 години.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Електромобили на газгенератори.
                        https://www.youtube.com/watch?v=kKAoA6la5nk
                        https://www.youtube.com/watch?v=5FP6nHoF1uA

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение

                          Да сбираме съчки
                          Електромобили на газгенератори.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Па колко му е?
                            Да сбираме съчки

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение

                              По(дългата чертица) скоро до петромаксовите ламби...
                              Па колко му е?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                ...и стигаме до "откачения професор".
                                По(дългата чертица) скоро до петромаксовите ламби...
                                Last edited by potentielle_energie; 16.05.2022, 01:14.

                                Коментар

                                Working...
                                X