IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение
    ...и стигаме до "откачения професор".

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Ох, недей.
      Алроса
      https://en.wikipedia.org/wiki/File:H...g_diamonds.jpg

      Коментар


      • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение
        Ох, недей.

        Коментар


        • https://bg.khanacademy.org/science/c...ernst-equation

          Коментар


          • Pyramid, големия проблем са елементите с голям капацитет и това че се разбалансират, навитите спирални електроди също са проблем но дори не са чак толкова голям проблем колкото първото. Батерията трябва да и се балансират елементите при самата консумация на ток, по затворената верига. Обаче това няма как да стане с навити спирални електроди и елементи с големи капацитети. Това вече практиката го доказва, тези Рено Зое със скапани батерии за 7 години са с просто разбалансирани батерии и някои елементи са престояли разредени, което ги е убило. Ще станат нещата когато се оправят батериите.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Титан и рутил са леко така, нееквивалентни понятия. Освен това, концепцията с навити електроди, е силно податлива на редица неприятности, остаряла и безперспективна.
              garnet
              https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0...80%D0%B0%D0%BB)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение

                Титана (рутил) според туранагите е анод.
                SCiB™ uses lithium titanium oxide (LTO) in its anode to achieve excellent characteristics, including safety, long life, low-temperature performance, rapid charging, high input/output power and wide usable SOC range.
                SCiB™ has been widely used for vehicle, industrial and infrastructure applications, including automobiles, buses, railroad cars, elevators and power plants.
                Титан и рутил са леко така, нееквивалентни понятия. Освен това, концепцията с навити електроди, е силно податлива на редица неприятности, остаряла и безперспективна.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Погледнахте ли линка който дадох, това нещо променя нещата със зареждането на електромобите. Имат някои неща в технологията които не са донаправени, но в общи линии са на прав път. Едното е че електролита е натриев хлорид и се отделя хлор, което е много неприятно, няма да е с морска вода, електролита може да се промени. Другото е че използват горивна клетка с протонообменни мембрани за стационарни цели, напълно излишно е и не знам откъде са намерили с толкова ниска ефективност 40%, това е най лошата възможна, на Тойота Мурай е с 60%. Но въобще не им трябва такъв тип горивна клетка, за тези мембрани е характерно, че са с лоша проводимост и куца. Горивни клетки с течен електролит си достигат ефективност 75 -85 % без проблем. Има и друг момент - металът който се използва може да се рециклира, този който те казват че е консуматив и това е така. За целта може да се използва енергия от фотоволтаични системи и то когато я има, примерно както е при нас през лятото. Това е перфектната зарядна станция за електромобил, дори могат както казват да се правят да произвежда 50 киловатчаса ток, това означава възможност за сравнително бързо зареждане и няма кабели за захранване на станцията, няма проблеми с наличната електрическа мрежа, само разходите за инфраструктура към една зарядна станция ще платят това нещо, а на него захранване с ток не му трябва..Но проблема с цените на електромобилите си остава за съжаление. Действително едни стандартни батерии ще смъкнат цената, по принцип стандартните неща излизат евтино, нестандартните както е сега са скъпи и мисля в случая доста вдигат цената и не е чудно че електромобилите са скъпи.
                  Като цяло концепцията за електромобили куца.Няма как с 15 ампера от контакта да се изминават много километри.За градско возене става.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Работата е там че, не е само до електрохимията. Всичко е комплексно на този свят, т.е., значително по-сложно, отколкото изглежда на пръв поглед (дори и гъбите) .
                    Титана (рутил) според туранагите е анод.
                    SCiB™ uses lithium titanium oxide (LTO) in its anode to achieve excellent characteristics, including safety, long life, low-temperature performance, rapid charging, high input/output power and wide usable SOC range.
                    SCiB™ has been widely used for vehicle, industrial and infrastructure applications, including automobiles, buses, railroad cars, elevators and power plants.

                    Коментар


                    • Да и цената им за метала не е актуална, те посочват 0.35 цента за производство на килограм водород, няколко пъти по скъпо ще е. Фактически това е много мощна, но стационарна батерия, не става за електромобили, да е на самия електромобил, но стационарна станция - едва ли ще откриете по добро.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Погледнахте ли линка който дадох, това нещо променя нещата със зареждането на електромобите. Имат някои неща в технологията които не са донаправени, но в общи линии са на прав път. Едното е че електролита е натриев хлорид и се отделя хлор, което е много неприятно, няма да е с морска вода, електролита може да се промени. Другото е че използват горивна клетка с протонообменни мембрани за стационарни цели, напълно излишно е и не знам откъде са намерили с толкова ниска ефективност 40%, това е най лошата възможна, на Тойота Мурай е с 60%. Но въобще не им трябва такъв тип горивна клетка, за тези мембрани е характерно, че са с лоша проводимост и куца. Горивни клетки с течен електролит си достигат ефективност 75 -85 % без проблем. Има и друг момент - металът който се използва може да се рециклира, този който те казват че е консуматив и това е така. За целта може да се използва енергия от фотоволтаични системи и то когато я има, примерно както е при нас през лятото. Това е перфектната зарядна станция за електромобил, дори могат както казват да се правят да произвежда 50 киловатчаса ток, това означава възможност за сравнително бързо зареждане и няма кабели за захранване на станцията, няма проблеми с наличната електрическа мрежа, само разходите за инфраструктура към една зарядна станция ще платят това нещо, а на него захранване с ток не му трябва..Но проблема с цените на електромобилите си остава за съжаление. Действително едни стандартни батерии ще смъкнат цената, по принцип стандартните неща излизат евтино, нестандартните както е сега са скъпи и мисля в случая доста вдигат цената и не е чудно че електромобилите са скъпи.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение
                          С уточнение ,че не съм електрохимик вероятно това са основите на които стъпват електромобилите.
                          http://sunlight.caltech.edu/aic/pourbaix.pdf
                          Работата е там че, не е само до електрохимията. Всичко е комплексно на този свят, т.е., значително по-сложно, отколкото изглежда на пръв поглед (дори и гъбите) .

                          Коментар


                          • С уточнение ,че не съм електрохимик вероятно това са основите на които стъпват електромобилите.
                            http://sunlight.caltech.edu/aic/pourbaix.pdf

                            Коментар


                            • https://www.h2innovativelab.com/, ето един вариант за производство на ток за зареждане на електромобилите, нещо като малка електроцентрала примерно в гаража може да се постави.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Определено електромобили масово не се задават колкото и да ги харесваме някои хора тук от нас не зависи. Скъпи са за масовите хора и напоследък стават още по скъпи.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X