Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеhttps://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеhttps://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
https://www.volkswagen.bg/id4
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнениеЕ ли е възможно електростатиката и кристалооптиката да произведат мощност чрез дъгов разряд за задвижване на малко майбахче6 ИД1 така ,че останалите дялове на физиката да не изпадат в рецесия?
Коментар
-
Много са се променили нещата откакто си говорехме в темата. Сега последно на пазара пускат смартфони с графенови батерии, те ги изчисляват че са повишили енергийната плътност с 543%. Съответно по малко вложени суровини в батерия със същия капацитет ще са 5 пъти по малко. В Азия се случват нещата, преди гледах с 50% някакви стартъпи, от америка имаше бяха пуснали на пазара, а тези казват 543%. И за много неща е така, ще се учудите че се предлагат вече на пазара. Например най голямата ефективност, която се виждаше за соларни клетки беше 23% пишеха, сега има пак 23% пишат, но добавят още 6% защото е двулицева и още 3-4% казват от подложка която се поставя под клетката т.е. отиват на 30%. Същите предлагат още и клетките на 23%, та чак на тях им се пресичат нещата защото имат сигурно мощности за тези с 23%, та така се казва че са с 30% за тези които искат да четат откриваш че са на 30% вече. Това става за година и нещо, след 5 ще е нещо съвсем друго. Но сега цените им са много високи за нас, ние не ги правим и произвеждаме така че там навлизат и вече като по стара технология може би ще дойдат и насам тези новите неща.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Би трябвало батериите да са унифицирани- независимо колко голяма е колата ти да може да събира 1-2-3 блока с батерии, всеки блок да бъде с някаква стандартна мощност- +- 5%. Например един блок да изкарва 200км- реално 150. Нормално си караш колата с един блок, ако отиваш на почивка или на дълго пътешествие- арендоваш втори- трети блок. Тоест имаш поне едно гнездо празно. Трябва да има батерии за аренда, тогава ще се понижат цените. В момента доколкото съм чел всяка фирма се стреми да направи по голяма батерия- за по дълъг пробег и това повишава цените
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЦените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това .
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНо ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
Коментар
-
Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това твърдение, защото има разлика в крайното тегло която е равна приблизително на теглото на батерията. Наистина повече суровини, но да кажем с една трета. Може би употребата на повече цветни метали и добива на литий са много енергемки..Както и да е пазара за автомобилите поначало ще се затегне и за електромобилите, точно поради липсата на пари в населението. Това е очевидно и след този пик на продажби по всичко личи че се задава спад, а и хората имат някакви автомобили и те не са малко, могат да се лишат от покупка на нови. Това по скоро засяга финансовата политика на банките, те много добре знаят че кредитите в автоиндустрията стават по тежки за връщане. Може да се получи пробив при батериите, в смисъл намаляване на теглото и също ограничаване на пробега с един заряд, с цел намаляне на цената на батерията с която се комплектува един електромобил. Независимо от факта че могат да произвеждат вече електромобили с 1000км. пробег с един заряд, напълно реално е да има връщане към пробег около 150км с цел по малко суровини вложени в батерията и цена която да привлича купувачи. Другия вариант е повишение на енергийната плътност на батериите, премахване на излишно вложените материали при единичните елементи и оформянето им в модули - цели. Дори този подход съществува вече в най елементарен вариант, може да се видят модули в които корпуса е общ за определен брой елементи и има разлика в цената, точно поради спестените материали. Това между другото е най изгодните като цена батерии в момента китайско производство са, но пак са с връзки между елементите , тежки електродни ленти - фолиа от мед, защото са за голям ток между елементите.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Забелязва се вече обедняването, задало се в света (не броим едни примерно, милион души, с монотонно растящи натрупвания) съчетано с поскъпването на суровини и енергия а, оттам, и продукти, като електричките. В същото време, големи производители, като Tesla & BYD, вече си рекламират супер колите, с "ножовидни" батерии и т.н., с е по-висока единична мощност. Е, дали да очакваме - как мислите? - допълнителен ръст на продажбите, стимулиран от желанието някак да си спасят хората парите, или ще наблюдаваме временен отлив?
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Еми аз плащам по 200. годишно. Чупете си главите, щом ви влече
На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.
Коментар
Коментар