IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • За да приключа с подтемата, то всеки може да прави нещо в гаража си, да бръмчи напред-назад по поляните, да му се кефи или да си чупи главата САМ. За да го пусне това "нещо" някъде масово - това е много различно!

    Мога да нахвърлям няколко "бариери", но не, за да стопирам нечий ентусиазъм, а, за да очертая реалността, в която живеем, без да имам претенциите за изчерпателност, защото всеки не може да се е сблъскал с всички проблеми, които се решават в отделните институции по фиксиран регламент.

    Разбира се, че нито знавм всичко, нито пък ще научим всичко на този свят. Безпочвената еуфория, че знаем всичко - не може да доведе до реални постижения.

    .............

    Каква е реалната ситуация. "Едни момчета" ти дават да "ползваш" нещо (безплатно). Тръбна рама! Как пък никой не се е сетил до сега за тоя тип рама... Ако направим справка ще видим, че такава рама ОТДАВНА се ползва и разни ентусиасти отдавна са реализирали продажби за желаещи да си чупят главите по пресечени местности...

    В тая връзка, хората се сещат, например за якостните изчисления на рамата НА АВТОМОБИЛА, за да може тя да понесе сложните, динамични натоварвания, променливите скоростни режими, масата на конструкцията при максимално натоварване... Якостнноте изчисления са едно... До коя хармонична компонента "момчетата от гаража" са смятали трептящата система, или тия "тъпотии" ги нямат за нищо!

    Абе, общо-взето вземат едни тръби, могат да държат ръкохватката с електрода и - евала - откриват Америка! Кой ли им е смятал заварените шевове на различните напрежения? А изпитвания ли са те според стандартите? (за Бринел и Роквел - дали са чували - И НЕ САМО..., а апаратурата струва доста...) Като помисля - в гаража си имат и апаратурата за рентгенова дефектоскопия... Ама, според мен - що па изобщо трябва да проверяват качеството на заварките? Структура на заваръчния шев - какво ли беше това? Катетът на заварката първо се пресмята!...

    Що бе - безплатно ти дават нещо! СмЕх! Мнооого скъпо се плаща за "безплатните" неща.

    Тест-драйв? Други тестове? Манекени... Тръбна конструкция! Лека е! За устойчивост на автомобила в завой - не е необходимо да мислим при леката конструкция, защото е ...лека! Аве, гледай си работата! Какво ни интересува безопасността на пътуващите? Момчетата ти го дават "безплатно"!

    Няма да отваряме дума за съвременните заваръчни роботи- комплекси, които се програмират да извършат необходимия заваръчен шев, като поддържат точното разстояние и подбират силата на тока в зависимост от дебелината на повърхностите... Такива параметри за гаражите не са необходими.

    ...............

    Моето мнение, за да е възможно подобно на обсъжданото, КОНКУРЕНТНО на световното производство (от нулата), да се мотивира квалифициран персонал и специалисти САМО ПРЕЗ ПЪРВАТА ГОДИНА, да се наемат помещения и да се оборудват с нещо повече от "гаража техника", да тръгне реклама и се изработи пробна серия (която е конкурентна и това ще тече ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА) - САМО ЗА ТАЯ ПЪРВА ГОДИНА - ПОД 150 МЛН. ЛЕВА няма да стигнат като ФИНАНСИРАНЕ... (не е за българи тая "лъжица")

    Нека помислим как се мотивират специалисти (извън гаражния "университет"). Няма друг начин да се откъсне от производството скъпо платен специалист, ОСВЕН, ако дългосрочно някой поеме свръх-разходите (щях да кажа - "обещае", но се разубедих, защото обещанията тук са най-добрите, сравнено с всяка произволна точка на планетата Земя..)...

    "С трици маймуни не се ловят!" - така би трябвало да мисли всеки предприемач.

    Възможно е да има друг тип "предприемачи"..., за които морето е до колене, докато се съберат едни пари... (безотчетни)...

    Коментар


    • На всяко нещо му се намира пътя по който да мине. За голяма конкуренция - няма да има такава с едросерийно производство, това не са електромобили, електромобила не може да се движи с малко енергия защото е тежък. Пазар има, ще има чакане да се сдобиеш със задвижвано със слънце четириколесно.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Тези машинки имат нужда от модулна батерия, големите електромобили трудно ще ги накараш да си ги минат на модулни батерии, там нещата се случват мноого бавно. Има едни момчета които разработват такова транспортно средство, конструктивно и ще го сподялят с желащите безплатно. Пари изкарват от реклами, Тези неща са много харесвани и атрактивни, не съм виждал клип на Мъск на Теслите да е гледан 17 милиона пъти. Така се получава че сега на тях няма да им платят, но това не ги спира. Няма как да се произвежда тръбна рама едросерийно, а без нея теглото скача тройно. Сега ще се появят много производители на такива соларно зареждани за летния сезон транспортни средства и няма да фалират, дълги години ще си се произвеждат. Производителите на автомобили навремето са били 5000.
        това няма как да стане в регулирана СРЕДА. А ес е ужасно много регулиран. За гледане на зеле има директива от 113 страници (по спомен карам) ама е такова регулаторното БЕЗУМИЕ. Сега са 5000 АИ компаниите. След 10 години ще са 5 и тази цифра е много. хайпа на електричките МИНА. Сблъскаха се с реалността и ще оцелеят ЕДИНИЦИ - най-гъвкавите
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Тези машинки имат нужда от модулна батерия, големите електромобили трудно ще ги накараш да си ги минат на модулни батерии, там нещата се случват мноого бавно. Има едни момчета които разработват такова транспортно средство, конструктивно и ще го сподялят с желащите безплатно. Пари изкарват от реклами, Тези неща са много харесвани и атрактивни, не съм виждал клип на Мъск на Теслите да е гледан 17 милиона пъти. Така се получава че сега на тях няма да им платят, но това не ги спира. Няма как да се произвежда тръбна рама едросерийно, а без нея теглото скача тройно. Сега ще се появят много производители на такива соларно зареждани за летния сезон транспортни средства и няма да фалират, дълги години ще си се произвеждат. Производителите на автомобили навремето са били 5000.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Дразни много..то иска всичко да провали.
            Моля, моля!

            Аз НЕ искам "Всичко да проваля"! ГАРАЖИТЕ ЩЕ ГИ БЪДЕ И МЪСК ЩЕ ТРЕПЕРИ, ДОКАТО Е ЖИВ!

            Кое "всичко" провалям от многото неща, които дори не подозираме, че съществуват, за да сме КОНКУРЕНТНИ?

            Дори помагам!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Дразни много..то иска всичко да провали.
              Ами като те гледа такъв бърборител, що да не те дразни? И мен вече ме напрягаш. Приятел си ми, ама чак такова отсъствие на самообладание и ...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Всичко има, в България работят много гаражи ....

                Да, във всеки гараж я България има работилница, която конкурира Мъск. Гърчи се и трепери световното производство на електромобили.- тия българЕ са гоУЕма работа! Един гараж прави десен калник, друг - ляв, трети полуоска, четвърти - хебел, шести - лагер, ....
                Разбира се, че в гаражите се работи без чертеж, за какво ти е ОТК, ще се сглоби (някак) и го пускаме да лети надолу...

                Все някъде ще купят този "шедьовър" на гаражното изкуство...

                А ние да почваме втората бройка, нищо, че нямаме понятие от организирането на производството дори на... безопасни игли...

                Коментар


                • Дразни много..то иска всичко да провали.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Всичко има, в България работят много гаражи които произвеждат коли, внасят се изплатени от застрахователи напълно коли претърпяли инцидент и от две или няколко се вземат здрави детайли, части в състояние близко до ново. Сглобяват се коли и ти няма да може да познаеш че това е такава кола, дори да си специалист и да търсиш разлики в заварките, някакви фуги по купето...Познава се че в заводите поставят фугонапълнителите с пистолет и главата му не влиза в разни ръбчета и там я изсипва пастата, при ръчна работа такова нещо няма. Тези които търсят с разни уреди за дебелина на покритието и кит нищо няма да намерят, кит наистина няма. В новите има много чипове в частите които трябва да се прекодират, софтуера го няма, той е само във фирмените сервизи и искат една планина пари, затова чиповете се пренасят да са към дадения блок за управление. Нямало специалисти ?
                    ...АЙДЕЕЕ, пак се развихри.
                    Last edited by RUBLA; 16.08.2024, 19:36. Причина: Спазвайте добрия тон!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                      Много трудно може да се разберем.

                      Никога не съм твърдял, че няма пари (в правилните хора и институции).

                      Какво обаче няма? И това е основното: Няма специалисти, които имат нужната квалификация, възможности и образование, за да планират КОНКУРЕНТЕН технологичен процес, за да подготвят необходимата стандартна документация, за която специалисти ще трябва да носят отговорност, да се организира още производство (къде и как?), изпълнение на технологични операции, външна доставка на материали, машини, оборудване, вътрешнозаводски транспорт (без ръчна количка с едно колело!), специалисти за качествен контрол, които също носят отговорности за изделията, за сглобяване, боядисване, опаковане... , за нормиране и ефективно използване на материалите, за ремонт на машините и съоръженията, за спедиторски услуги, предлагане готовата продукция, търговия на чужди пазари... За счетоводител и ТРЗ - не се коси! Форумът е пълен с ентусиасти, които бачкат за без парЕ - всички до тук са спецове, работещи в огромно благотворително дружество.

                      Сигурен съм, че някога сте организирали производство, но сте позабравили нещата.
                      ..

                      Аз ли съм казал, че няма да стане и че нямало пари?

                      Зная, че тук пишат милиардери... Пари имат, но всеки ден четат за нещо по-доходно и се разколебават...

                      Ограниченията са стимул в развитието. Виждаме, какво няма изначално: МИСЪЛ.
                      Мисленето е трудна работа. Ако би било лесно, много народ щеше да го практикува.

                      Коментар


                      • Всичко има, в България работят много гаражи които произвеждат коли, внасят се изплатени от застрахователи напълно коли претърпяли инцидент и от две или няколко се вземат здрави детайли, части в състояние близко до ново. Сглобяват се коли и ти няма да може да познаеш че това е такава кола, дори да си специалист и да търсиш разлики в заварките, някакви фуги по купето...Познава се че в заводите поставят фугонапълнителите с пистолет и главата му не влиза в разни ръбчета и там я изсипва пастата, при ръчна работа такова нещо няма. Тези които търсят с разни уреди за дебелина на покритието и кит нищо няма да намерят, кит наистина няма. В новите има много чипове в частите които трябва да се прекодират, софтуера го няма, той е само във фирмените сервизи и искат една планина пари, затова чиповете се пренасят да са към дадения блок за управление. Нямало специалисти ?
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Защото само дразни, според него нищо не може да стане и трябва да легнем да мрем и да инвестираме в шътове, това било инвеститорството.
                          Остави го. Виж го само, как опява и мрънка, като обран поп.
                          Last edited by RUBLA; 16.08.2024, 19:39.

                          Коментар


                          • Много трудно може да се разберем.

                            Никога не съм твърдял, че няма пари (в правилните хора и институции).

                            Какво обаче няма? И това е основното: Няма специалисти, които имат нужната квалификация, възможности и образование, за да планират КОНКУРЕНТЕН технологичен процес, за да подготвят необходимата стандартна документация, за която специалисти ще трябва да носят отговорност, да се организира още производство (къде и как?), изпълнение на технологични операции, външна доставка на материали, машини, оборудване, вътрешнозаводски транспорт (без ръчна количка с едно колело!), специалисти за качествен контрол, които също носят отговорности за изделията, за сглобяване, боядисване, опаковане... , за нормиране и ефективно използване на материалите, за ремонт на машините и съоръженията, за спедиторски услуги, предлагане готовата продукция, търговия на чужди пазари... За счетоводител и ТРЗ - не се коси! Форумът е пълен с ентусиасти, които бачкат за без парЕ - всички до тук са спецове, работещи в огромно благотворително дружество.

                            Сигурен съм, че някога сте организирали производство, но сте позабравили нещата.
                            ..

                            Аз ли съм казал, че няма да стане и че нямало пари?

                            Зная, че тук пишат милиардери... Пари имат, но всеки ден четат за нещо по-доходно и се разколебават...

                            Last edited by mikomikov; 16.08.2024, 17:21.

                            Коментар


                            • Защото само дразни, според него нищо не може да стане и трябва да легнем да мрем и да инвестираме в шътове, това било инвеститорството.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X