За да приключа с подтемата, то всеки може да прави нещо в гаража си, да бръмчи напред-назад по поляните, да му се кефи или да си чупи главата САМ. За да го пусне това "нещо" някъде масово - това е много различно!
Мога да нахвърлям няколко "бариери", но не, за да стопирам нечий ентусиазъм, а, за да очертая реалността, в която живеем, без да имам претенциите за изчерпателност, защото всеки не може да се е сблъскал с всички проблеми, които се решават в отделните институции по фиксиран регламент.
Разбира се, че нито знавм всичко, нито пък ще научим всичко на този свят. Безпочвената еуфория, че знаем всичко - не може да доведе до реални постижения.
.............
Каква е реалната ситуация. "Едни момчета" ти дават да "ползваш" нещо (безплатно). Тръбна рама! Как пък никой не се е сетил до сега за тоя тип рама... Ако направим справка ще видим, че такава рама ОТДАВНА се ползва и разни ентусиасти отдавна са реализирали продажби за желаещи да си чупят главите по пресечени местности...
В тая връзка, хората се сещат, например за якостните изчисления на рамата НА АВТОМОБИЛА, за да може тя да понесе сложните, динамични натоварвания, променливите скоростни режими, масата на конструкцията при максимално натоварване... Якостнноте изчисления са едно... До коя хармонична компонента "момчетата от гаража" са смятали трептящата система, или тия "тъпотии" ги нямат за нищо!
Абе, общо-взето вземат едни тръби, могат да държат ръкохватката с електрода и - евала - откриват Америка! Кой ли им е смятал заварените шевове на различните напрежения? А изпитвания ли са те според стандартите? (за Бринел и Роквел - дали са чували - И НЕ САМО..., а апаратурата струва доста...) Като помисля - в гаража си имат и апаратурата за рентгенова дефектоскопия... Ама, според мен - що па изобщо трябва да проверяват качеството на заварките? Структура на заваръчния шев - какво ли беше това? Катетът на заварката първо се пресмята!...
Що бе - безплатно ти дават нещо! СмЕх! Мнооого скъпо се плаща за "безплатните" неща.
Тест-драйв? Други тестове? Манекени... Тръбна конструкция! Лека е! За устойчивост на автомобила в завой - не е необходимо да мислим при леката конструкция, защото е ...лека! Аве, гледай си работата! Какво ни интересува безопасността на пътуващите? Момчетата ти го дават "безплатно"!
Няма да отваряме дума за съвременните заваръчни роботи- комплекси, които се програмират да извършат необходимия заваръчен шев, като поддържат точното разстояние и подбират силата на тока в зависимост от дебелината на повърхностите... Такива параметри за гаражите не са необходими.
...............
Моето мнение, за да е възможно подобно на обсъжданото, КОНКУРЕНТНО на световното производство (от нулата), да се мотивира квалифициран персонал и специалисти САМО ПРЕЗ ПЪРВАТА ГОДИНА, да се наемат помещения и да се оборудват с нещо повече от "гаража техника", да тръгне реклама и се изработи пробна серия (която е конкурентна и това ще тече ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА) - САМО ЗА ТАЯ ПЪРВА ГОДИНА - ПОД 150 МЛН. ЛЕВА няма да стигнат като ФИНАНСИРАНЕ... (не е за българи тая "лъжица")
Нека помислим как се мотивират специалисти (извън гаражния "университет"). Няма друг начин да се откъсне от производството скъпо платен специалист, ОСВЕН, ако дългосрочно някой поеме свръх-разходите (щях да кажа - "обещае", но се разубедих, защото обещанията тук са най-добрите, сравнено с всяка произволна точка на планетата Земя..)...
"С трици маймуни не се ловят!" - така би трябвало да мисли всеки предприемач.
Възможно е да има друг тип "предприемачи"..., за които морето е до колене, докато се съберат едни пари... (безотчетни)...
Мога да нахвърлям няколко "бариери", но не, за да стопирам нечий ентусиазъм, а, за да очертая реалността, в която живеем, без да имам претенциите за изчерпателност, защото всеки не може да се е сблъскал с всички проблеми, които се решават в отделните институции по фиксиран регламент.
Разбира се, че нито знавм всичко, нито пък ще научим всичко на този свят. Безпочвената еуфория, че знаем всичко - не може да доведе до реални постижения.
.............
Каква е реалната ситуация. "Едни момчета" ти дават да "ползваш" нещо (безплатно). Тръбна рама! Как пък никой не се е сетил до сега за тоя тип рама... Ако направим справка ще видим, че такава рама ОТДАВНА се ползва и разни ентусиасти отдавна са реализирали продажби за желаещи да си чупят главите по пресечени местности...
В тая връзка, хората се сещат, например за якостните изчисления на рамата НА АВТОМОБИЛА, за да може тя да понесе сложните, динамични натоварвания, променливите скоростни режими, масата на конструкцията при максимално натоварване... Якостнноте изчисления са едно... До коя хармонична компонента "момчетата от гаража" са смятали трептящата система, или тия "тъпотии" ги нямат за нищо!
Абе, общо-взето вземат едни тръби, могат да държат ръкохватката с електрода и - евала - откриват Америка! Кой ли им е смятал заварените шевове на различните напрежения? А изпитвания ли са те според стандартите? (за Бринел и Роквел - дали са чували - И НЕ САМО..., а апаратурата струва доста...) Като помисля - в гаража си имат и апаратурата за рентгенова дефектоскопия... Ама, според мен - що па изобщо трябва да проверяват качеството на заварките? Структура на заваръчния шев - какво ли беше това? Катетът на заварката първо се пресмята!...
Що бе - безплатно ти дават нещо! СмЕх! Мнооого скъпо се плаща за "безплатните" неща.
Тест-драйв? Други тестове? Манекени... Тръбна конструкция! Лека е! За устойчивост на автомобила в завой - не е необходимо да мислим при леката конструкция, защото е ...лека! Аве, гледай си работата! Какво ни интересува безопасността на пътуващите? Момчетата ти го дават "безплатно"!
Няма да отваряме дума за съвременните заваръчни роботи- комплекси, които се програмират да извършат необходимия заваръчен шев, като поддържат точното разстояние и подбират силата на тока в зависимост от дебелината на повърхностите... Такива параметри за гаражите не са необходими.
...............
Моето мнение, за да е възможно подобно на обсъжданото, КОНКУРЕНТНО на световното производство (от нулата), да се мотивира квалифициран персонал и специалисти САМО ПРЕЗ ПЪРВАТА ГОДИНА, да се наемат помещения и да се оборудват с нещо повече от "гаража техника", да тръгне реклама и се изработи пробна серия (която е конкурентна и това ще тече ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА) - САМО ЗА ТАЯ ПЪРВА ГОДИНА - ПОД 150 МЛН. ЛЕВА няма да стигнат като ФИНАНСИРАНЕ... (не е за българи тая "лъжица")
Нека помислим как се мотивират специалисти (извън гаражния "университет"). Няма друг начин да се откъсне от производството скъпо платен специалист, ОСВЕН, ако дългосрочно някой поеме свръх-разходите (щях да кажа - "обещае", но се разубедих, защото обещанията тук са най-добрите, сравнено с всяка произволна точка на планетата Земя..)...
"С трици маймуни не се ловят!" - така би трябвало да мисли всеки предприемач.
Възможно е да има друг тип "предприемачи"..., за които морето е до колене, докато се съберат едни пари... (безотчетни)...
Коментар