Първоначално изпратено от dmm
Разгледай мнение
В един момент след 10 години ще е останала само 60% или дори по-малко от батерията, което автоматично ще направи колата непродаваема. Тоест човек купи ли си електричка, тя вечно си остава негова собственост.
Същото важи и за Plug-in хибридите, при които пак цената на една нова батерия е много по-скъпа от цената на колата на старо.
Има още един вид коли - мини хибриди, каквите вече ги правят почти всички нови коли без изключение. Последния ми джип е такъв. Пак има батерия в багажника, но сравнително малка - някъде като дипломатическо куфарче. Тази батерия спомага само за тръгването на колата и за регенериране при натискане на спирачки. При изпреварване също добавя някакви конски сили, ама малко. Основната роля на акумулатора е при тръгване на колата. Когато се спира например на светофар, двигатела на колата се гаси още докато тя е със скорост 30 km/h. На светофара стои с угасен двигател. При тръгване докосваш педала на газта и колата тръгва буквално в същата десета от секундата, преди още да се е запалил двигателя. Тоест стартера освен двигателя, върти и гумите на колата, и така се получава много бързо тръгване паралелно с процеса на палене на двигателя.
Тази екстра води до големи икономии. На практика с новия джип градско имам разход около 8 или дори под 8 на 100 бензин, докато при стария джип пак Q7 разхода в града е 16 на 100..
Та именно при тези мини хибриди цената им на старо няма да пада чак толкова много, защото батерията е с малък капацитет и след 10-15 години човек ще може да си купи нова такава. При другите видове електрички обаче нова батерия струва по-скъпо от цената на колата на старо, което ги прави тези коли непродаваеми.
Коментар