IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение
    12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава
    12% деградация от капацитета на зареждане е поне 15-16% от капацитета на разреждане. Това е така защото нараства вътрешното съпротивление, а от там и топлинните загуби вътре в батерията.

    В един момент след 10 години ще е останала само 60% или дори по-малко от батерията, което автоматично ще направи колата непродаваема. Тоест човек купи ли си електричка, тя вечно си остава негова собственост.

    Същото важи и за Plug-in хибридите, при които пак цената на една нова батерия е много по-скъпа от цената на колата на старо.

    Има още един вид коли - мини хибриди, каквите вече ги правят почти всички нови коли без изключение. Последния ми джип е такъв. Пак има батерия в багажника, но сравнително малка - някъде като дипломатическо куфарче. Тази батерия спомага само за тръгването на колата и за регенериране при натискане на спирачки. При изпреварване също добавя някакви конски сили, ама малко. Основната роля на акумулатора е при тръгване на колата. Когато се спира например на светофар, двигатела на колата се гаси още докато тя е със скорост 30 km/h. На светофара стои с угасен двигател. При тръгване докосваш педала на газта и колата тръгва буквално в същата десета от секундата, преди още да се е запалил двигателя. Тоест стартера освен двигателя, върти и гумите на колата, и така се получава много бързо тръгване паралелно с процеса на палене на двигателя.

    Тази екстра води до големи икономии. На практика с новия джип градско имам разход около 8 или дори под 8 на 100 бензин, докато при стария джип пак Q7 разхода в града е 16 на 100..

    Та именно при тези мини хибриди цената им на старо няма да пада чак толкова много, защото батерията е с малък капацитет и след 10-15 години човек ще може да си купи нова такава. При другите видове електрички обаче нова батерия струва по-скъпо от цената на колата на старо, което ги прави тези коли непродаваеми.
    Last edited by Mateev; 10.03.2025, 19:25.

    Коментар


    • 12% от батерията са изчезнали- или 3% на година, малко гадно се получава

      Коментар


      • Експертът по електрически коли Ричард Саймънс е решил да закупи употребяван Tesla Model 3 от 2021 г. с 347 618 километра на километража, за да провери техническото му състояние и нивата на разграждане на батерията. Интересното е, че тази покупка му е струвала само 11 945 долара.

        Както отбелязва Autoevolution, пробег от почти 350 000 километра за четири години експлоатация означава, че собственикът е карал автомобила средно по 317 км дневно, седем дни в седмицата. Съобщава се, че колата е била използвана като такси през тези години.

        След предварителен оглед на електрическата кола Саймънс заключава, че батерията и електродвигателите са напълно оригинални и нямат следи от манипулации, както и че за цялото това време е сменено само едно нещо - уплътнителият пръстен на механизма за отваряне на багажника.

        Този Tesla Model 3 Long Range Dual Motor има 435 конски сили и 493 Nm въртящ момент. Това е достатъчно, за да може електрическият автомобил да ускори от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди и да достигне максимална скорост от 233 км/ч. Литиево-йонната батерия от 82 кВт-ч осигурява пробег от 568 километра.

        Ричард Саймънс не е открил очевидни проблеми по време на тестовото си шофиране и проверките за скорост на зареждане на батерията. Що се отнася до състоянието на каросерията и интериора, на пръв поглед изглежда сякаш колата е с много по-малък пробег.

        Ето кои са най-продаваните електромобили в нашата страна

        От забележимите дефекти има малка вдлъбнатина на предното крило от страната на пътника. В същото време цялата тапицерия на седалката е в отлично състояние, без видими следи от износване.

        Сканирането на автомобила показва, че собственикът е заредил 10 768 кВт-ч с постоянен ток и 47 409 кВт-ч с променлив ток. Батерията на модел 3 има 88% капацитет на зареждане, което означава, че е загубила 12% през тези 4 години постоянна употреба.

        След детайлна проверка на окачването се оказва, че трябва да се сменят сайлентблоковете на задните рамена и накладките на електромобила.

        Интересното е, че колата все още има оригиналния си въздушен филтър, когато Ричард я купил. Накрая той изчислил разходите за зареждане за целия период на работа и получил сума от почти $9,587.

        Коментар


        • mikomikov, когато се случи първата петролна криза това което я стартира е било, че вече ще се налага да се добива както споменах, да се оставят кладенците да се пълнят, възтановят. След това с още сондажи добиваха много. После и тези добиви спадат и измислиха дренажни сондажи, както им казават - шистов добив. Следващ вариант няма, технологиите да изцеждат са усъвършенствани максимално. Тези при които извираха пари и кладенците бяха артезиански усещат спада на дебита. Следващия път Лъжливото овчарче, ще каже истината и да няма да му повярват сигурно.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            mikomikov, няма да има достатъчно петрол съвсем скоро..


            Съгласен съм, че нефтът "ще свърши в следващите 40 години"

            Това съждение го чух на научна конференция точно преди 42 години. Беше много добре обосновано, имаше много графики и експериментална част. Справка: в някой от годишниците по това време на "научните публикации" на Института по корабостроене - Варна.

            Нефтът вече трябваше да е свършил "съвсем скоро" - даммм - вече е на изчерпване - скоро ще да е...

            По-скоро - преди да свърши нефта - ще свършат редкоземните метали и в същото време ще направим орната земя неизползваема и ще спрем да изхранваме животинския свят на планетата Земя.

            Но ще имаме неодим (с магнитните му свойства) и ще правим ротори на електродвигатели и човечеството ще "свърши съвсем скоро" от глад (в твой стил".

            Коментар


            • mikomikov, няма да има достатъчно петрол съвсем скоро, нещо трябва да се направи и измисли да се замести. Не е лошо и електромобили да има.
              - Една от причините да се разпусне СССР и бившия соц.лагер беше че лесния добив намаля. Почнали бяха да добиват като редуват кладенците, примерно помпят от 3 кладеца някъде, 6 месеца или година от кладенец номер 1..после следващата година 2...., защото ако изпомпват постоянно нищо не се получава, оставяха ги да посъберат. Сега вече с дрениране да се изцеди хубаво..и накрая ясно.
              - Арабите си продадоха Соади Арамико половината, за да вземат сега пари и да се мъчат да ги инвестират в нещо, което ще замени ойла. Не са се уплашили, че утре всички ще хукнат с електромобили. Тръбата по която извира петрол, ще започне да хълца след по малко от 10 години. А откъде го знаят ? Ами вече хълца сигурно като развият крана нацяло.
              - Електромобилите не са приятни чак толкова, могат да те прекарат от раз с пари за цяла една батерия, която да се окаже менте. С бензина е по добре, може да те прекарат с един резервоар или една туба само. Не могат да те измамят чак толкова потенциални измамници. Но това е положението както се казва.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                Изминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...

                Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...

                https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
                Аз казвах преди около 100 години:
                - Ще запазя коня си, докато не построят още бензиностанции

                https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
                За зареждане на 200 мили са необходими около 15 минути,
                което е достатъчно, за да излезете от този град и
                да стигнете до станция за зареждане с по-малко запек.

                Има 12 суперзарядни станции, така че на час това място може да даде
                разумно зареждане на 48 автомобила, 36, ако се броят 20 минути.
                Ако опашката да е дълга 100 автомобила, ще отнеме около 3 часа.
                Дори ако хората зареждат два пъти по-дълго, това ще отнеме половин ден.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                  Изминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...

                  Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...

                  https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609
                  Всичко си има кусури, ама само ти умееш да ги разкриваш до един. Да.
                  Last edited by Pyramid; 10.03.2025, 13:49.

                  Коментар


                  • Изминаха повече от 20 години от темата за електромобилите (от които Европа напоследък - казват - нещо се дистанцира), "Вихреха се едни страсти"... Тук се пускаха карти на осеяната със зарядни станции Европа (в подходящ за лобистите мащаб). Песимистите не бяха добре приети...

                    Не всички собствениците на електромобили са радостни от тази своя придобивка. На някои им се иска през уикенда да отидат в стотици (и повече) малки градчета, за да се полюбуват на природните красоти. И още тогава коментирахме недостатъци...

                    https://www.reddit.com/r/mildlyinfur...tton&rdt=46609

                    Коментар


                    • ...Т.е. няма да ти се налага да щракаш с контактори

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Серийно не може поради 2 причини:
                        1. Сечението на проводника на реакторите с малка мощност е малко
                        2. В кой кръг да ги включа, като вътрешната ми мрежа е сложна и е смесица от мой ток и ток за продан

                        Затова в паралел си е чиста работа - разпространява се по всички мрежи, частично се компенсира в някои от тях, и чак на изводите НН на трафопоста меря каква е останалата разлика, а къде в мрежата ще я компенсирам няма никакво значение.

                        А ти знаеш ли някъде някой, който произвежда готови индуктивни Cos Ф регулатори? Най-добре е да купя нещо готово, измислено и тествано.
                        Онази кофти фирма, дето те измами (и аз се оказах между вас) ако добре си спомням, продаваше някакви. Мисля, немски бяха и сякаш не бяха лоши но... Като знам,.как надуваше КРАТНО цените... При това - честно - ако случайно вече не умирам, и да нямам друг изход, и аз бих се старал да НЕ купувам от нея. Най-малкото, заради некоректното отношение към мен, дето работех за тях и заради няколко клиента, с чието доверие, тя злоупотреби поне пред мен (НЕ СИ единственият подведен и НАДплатил.)
                        Иначе, в Дряново, има един чичко, Сталян му е името, навива по поръчка.
                        А сега се сетих, дали в паралелен кръг, реактор - кондензатор, СЕРИЙНО с кондензатора, ако вкараш ШИМ - комутатор, няма поне 1-вата хармоника да успяваш да КОМПЕНСИРАШ ПЛАВНО?
                        Last edited by Pyramid; 17.02.2025, 14:41.

                        Коментар


                        • Най добре беше да не се смесват мрежите и тока от фотоволтаици да се преобразува и съхрани, а най добре съхранението да е дългосрочно. Това обаче с батерии - акумулатори няма как да стане. Кой обаче ще финансира такава разработка ? Много ясно че тя после ще се копира от индустрията, а който я направи ще е за негова сметка.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Мисля си, подвеждащо ти влияе работата ти с (все по-) сложни системи. И едно дяволите нашепва, че може и още. А, дале е необходимо - мълчи пролетното, нали да то вгорчи живота...
                            Как бих постъпил аз (един от вариантите): Едно измерване на тока от/към мрежата и няколко стъпала серийно реактори. Колкото по-малък ток, толкова повече РАЗшунтирам реакторите. На.макс.ток настройвам така, щото да съм под 1 индуктивен, да речем, 1 киловар, ама да го има. Същото и на минимален ток. Сега, ако си решил да усложняваш до предела мисля си, такъв, дали изобщо има?
                            Серийно не може поради 2 причини:
                            1. Сечението на проводника на реакторите с малка мощност е малко
                            2. В кой кръг да ги включа, като вътрешната ми мрежа е сложна и е смесица от мой ток и ток за продан

                            Затова в паралел си е чиста работа - разпространява се по всички мрежи, частично се компенсира в някои от тях, и чак на изводите НН на трафопоста меря каква е останалата разлика, а къде в мрежата ще я компенсирам няма никакво значение.

                            А ти знаеш ли някъде някой, който произвежда готови индуктивни Cos Ф регулатори? Най-добре е да купя нещо готово, измислено и тествано.

                            Коментар


                            • Проблемът е че, работиш практически с източници на ток, а не на напрежение.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Електромера е 4-квадрантен и следи активна/реактивна във всеки един квадрант. Следи и токове и напрежения в първите 20-30 хармоника. Така че директно мога да го настроя за реактивна енергия в квадрант продава. Индуктивностите трябва да се включват в паралел на мрежата и да се изключват, което ще предполага големи дъги, но има специализирани контактори за тази цел.

                                Има и друго предизвикателство - електромера се намира физически в трафопоста, а реакторите и схемата за управление у дома в мазето, така че трехнически трябва да реша въпросът как импулсите от изхода на електромера трябва да се прехвърлят на 200 метра в мазето. Може би трябва второ Logo, и двете Logo-та да си приказват по IP (последните модели го могат това).

                                Целият проблем е в това, че Cos Ф трябва да го меря директно на жиците на трансформатора в трафопоста, защото зад него има няколко електромера, от някои от които купувам енергия за имота, а от други продавам енергия от двете фотоволтаични централи. Денем обаче работещите инвертори на централите се месят на Cos Ф и се смесва тяхната реактивна с моята реактивна и това се променя много бързо с всяко преминаване на облак над панелите. Тъпа история, но точно това ме принуждава често да щракам контактори за компенсация.
                                Мисля си, подвеждащо ти влияе работата ти с (все по-) сложни системи. И едно дяволите нашепва, че може и още. А, дале е необходимо - мълчи пролетното, нали да то вгорчи живота...
                                Как бих постъпил аз (един от вариантите): Едно измерване на тока от/към мрежата и няколко стъпала серийно реактори. Колкото по-малък ток, толкова повече РАЗшунтирам реакторите. На.макс.ток настройвам така, щото да съм под 1 индуктивен, да речем, 1 киловар, ама да го има. Същото и на минимален ток. Сега, ако си решил да усложняваш до предела мисля си, такъв, дали изобщо има?
                                Last edited by Pyramid; 17.02.2025, 07:56.

                                Коментар

                                Working...
                                X