IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Я кажи ква е разликата в ДВИГАТЕЛЯ на кия и на тесла или коя да е друга електричка.
    Подозирам че си много вещ само в дращенето на глупости
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • Единствено прав е производителят на автомобила, който носи отговорност в гаранционния срок на автомобила.

      "трейдърко" (и пирамидчо) ще ги слушаме само така - за лаф моабет, но иначе - ако им потърсиш отговорност - ще посочат как "една друга фирма" е била виновна...


      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
        Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго.
        На много места по света лицензът за такси е толкова скъп, че парите се избиват само на две или три смени, което естествено работи само с двг.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
          Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?

          Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?

          Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....

          Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)
          Моментът е друг и се състои в химическите промени в горивото с времето. След определен престой (няколко месеца на затворено, щото намотворемо, може още И да се изпари) в контакт с разни метали (те играят ролята на катализатори) горивото се разлага на други (освен описаните в стандарта и спецификациите) фракции и даже, накрая може изобщо да не иска да гори. Имал съм сличай, бензин на 25 години (в един стар руски агрегат от немска военна техника, бяха ни ги докарали 1997-ма, след изхвърляне ог армията на ГДР) та, този бензин, немислаше да гори и генераторут съотв.не пали. Всичко му е наред а, нениска да работи. Изливам го, паля го на асфалта, на топло, на въздух, с кибритена клечка - припушва 2-3 сек...И УГАСВА
          Затова и всички нефтени горива имат срок на годност. Тези, които са "кръщавани", даже и на боза НЕ приличат. Помия някаква. А в помията, се съдържа И вода.
          Още нещо: В горивните резервоари на транспорта, се оставят и малкинитвори за въздух. При нагряване излиза, при охлаждане - влиза обратно вътре...и може да носи някой-друг грам водни пари. На стават студове, парите кондензират пи стените на резервоара и се стичат на дъното.
          Та, прав е Трейдърко, Безименни. Ти ск говори, каквото искаш но, Е прав.

          Коментар


          • mikomikov, сервиза знаеш ли как ще ти помогне, ако в помпата има петна ръжда. Дизелова кола не се оставя да стои дълго, всички горива отделят вода, както е минало през каквито искаш филтри. На стари коли с метални резервоари им се пробиваха резервоарите долу където водата се отделя, тя е по тежка и се събира на дъното. Просто не трябва да престоява гориво в помпата и дюзите дълго време, ако има кой да я припалва ще я спаси от такива проблеми при положение че се наложи. Сервиза по добре да не го посещаваш с такъв проблем. С маслото в двигателя като не се кара се случва друга неприятност, утаява се нещо като вакса в картера, маслената помпа ако я засмуче и запушва маслената магистрала, лагерите на коляновия вал остават сухи и двигателя става за основен ремонт в добрия случай. Всяко гориво като се отделя вода в него, малко количество е, но за дизелови двигатели е зле, в самата помпа горивото ще направи няколко капки вода. В сервиз няколко дена отнема мъки да изкарат водата от резервоар, на стара кола която е карана в такъв режим - случвало се е да престоява. На големите машини с големи резервоари, имат кран да източваш вода от дъното на резервоара периодично.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

              Майтапчиев, ти нова химия ли ще пишеш тук?

              Освен това - знаеш ли кои помпи и дюзи "не понасят" вода, която се "създава" от "твоята" химия?

              Другото: не знаеш, че електрониката и електронния блок следи всички параметри на съвременния автомобил и веднага подава сигнал, а ти - ако си съобразителен - ще отскочиш до сервиза..., но - щом си българче - задължително ще почнеш да човъркаш системите, а също - няма да направиш препоръчителните прегледи, нито пък ще сменяш филтрите - а те са точно за това: задържат механични примеси (откъде? - от износването), смоли от некачествени - евтини и откраднати горива, ВОДА (отново от некачествени и евтини (побългарени горива)....

              Та - каква вода. кВи 5 леА? Зарежда се на оторизирани бензиностанции, а не се зарежда с откраднат дизел от локомотиви на БДЖ, нито от корабите на Флота... (много важно условие!)

              Коментар


              • bota156, да изминаваш ежедневно 100 км. в едната посока и толкова в другата стават безпроблемно, ако имаш и условия да ги зареждаш. Дизелъг също не става да го оставиш да стои примерно 2 месеца, а има хора така ползват колите си, налага им се. Помпите и дюзите не понасят вода, а всяко гориво като стои отделя малко вода. Тази Тесла е изминала вече 400к. км. , знаеш ли колко КИА от новите модели ще могат да изминат такъв пробег с един двигател - нито една.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...
                  електричката е за 2-ра кола на жинътъ да вози децата и до мола.
                  за всичко друго ДИЗЕЛ
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • dmm, метана беше конкурент на електромобилите преди 2019 година. Не си карал на метат фабричен, 5 лева за 100 км. беше разхода. Дизела и бензина са скъпи като горива, пропанбутана и метана му беше на половината цена. А най икономична би бил дизел конвертиран на метан само, има разхода на дизелов двигател в тегловно отношение - колкото е теглото на диз. гориво, толкова метан изразходва. Електромобилите са тежки, затова харчат доста ток. А той като харчи много му трябва голям капацитет батерия. В интернет има такива които се занимават с Нисан лийв да им правят нови батерии от нови елементи. Скоро гледах докато преди им правеха големи батерии с по голям капацитет, сега има слагат тесни и леки гуми и батерия 10 киловатчаса само, тежи с последните елементи които се продават 30 кг. , колкото два оловни акумулатора. В оригинал колата с 280 кг. батерия 24 киловатча не изминава 200км. никога, с такава малка батерия ги изминава, а 10 киловатчаса се зареждат 6 пъти по бързо от 60 с малък заряден ток в къщи.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                      Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

                      За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
                      Те и да ги направят, часовете кибик,доде заредиш...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                        $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                        т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                        Не опира въпроса само до цифричките, а и до възможностите за зареждане- доста по малко от бензиностанциите, до обхвата- например дизела ще те изкара 1000км, бензина поне 600км и ще го заредиш за 2-3 минути и ще продължиш, докато с ел колата не става. Както е написал пчеларко за такси и за града, за да отидеш до работа на 15-20км - да, за дълъг път не

                        Коментар


                        • Ел. колите са подходящи за таксита в големите градове и за нищо друго. Нощем зареждаш, денем караш и като привърши тока, прибираш се. Така би могъл да оползотвориш батерията дори и да е деградирала на 50% или дори на 30% от капацитета като нова.

                          За дълги курсове не са подходящи, освен ако зарядните станции не ги направят на всеки километър.
                          Last edited by Mateev; 10.03.2025, 20:01.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

                            сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход
                            С обезценката и амортизация-да, съгласен съм. Ама лично мен, какво ме засяга? Моят Форд с ДВГ и ТСО около 6 цента/км ми върши отлична работа.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Май не.
                              сега добави разликата в цената на автомобила спрямо подобен клас автомобил с двигател, приспадни огромната загуба на стойност при продажбата, и ще получим по-реален разход

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                                $9587 / 347618 km = 0.027579 $/km
                                т.е. 2,76 $ на 100 км ... или нещо бъркам ?
                                Май не.

                                Коментар

                                Working...
                                X