Има закалени полимери, както има закалено стъкло, така и полимери които се обработват и са много здрави. На практика подлежат на термична обработка само, механично не се обработват, защото няма инструменти които да могат да го режат материала. С лазер ако е листов материал може да се реже. Тези стъкла в рамка са тотално технологично демоде, самите панели могат да бъдат много леки и ще трябва да го затискаш да не полети от силен вятър. Тези материали не би трябвало да са скъпи, също се рециклират 100%, топиш го и произвеждаш от него ново, може да се измие и почисти перфектно преди да се рециклира, не се надрасква и не може да се изцапа съответно.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Бъpзоходко, само соларните клетки на този 500 вата панел тежат 50 грама, материалите вложени за да се произведе съществената част са толкова. Правят ти го на другия край на Света, мъкнат с кораби стъкло и алуминий и някаква пластмаса, които могат да се произвеждат във всяка една точка, половината от парите които се плащат са за транспорт. Колко ще струва позиционера, стоманата за него струва 10лв. Всичко е с някакви колосални режийни разходи и няма избиване.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБъpзоходко, през лятото всъщност имаш 10 часа слънце, един 500 ватов панел ще произведе 4 киловатчаса ако е с позиционер, без грубо под 2 киловатчаса. Точно за какво са ти толкова много панели, ето това не е ясно..Всъщност ако е само един няма да струва 5000 евро. Един панел струва 200лв.
А за какво са му на барбарона толкоз много панели. ами незнам, вероятно такъв е бил пакета който е можел да си купи. Което пак е игра в полза на производителя.
Коментар
-
Бъpзоходко, през лятото всъщност имаш 10 часа слънце, един 500 ватов панел ще произведе 4 киловатчаса ако е с позиционер, без грубо под 2 киловатчаса. Точно за какво са ти толкова много панели, ето това не е ясно..Всъщност ако е само един няма да струва 5000 евро. Един панел струва 200лв.Last edited by supertrader; 06.07.2024, 10:40.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron
Абе заядлив тик---к, повреден от 45 години социализъм и 35 "преход",
още ли не си разбрал, че аз никога не лъжа?
Възможно е да сбъркам понякога, humanum errare est,
но просто няма защо да лъжа
А сега кажи, какво виждаш на картинката
Но понеже питаш какво виждам от картинките дето си ми ги пратил да започнем по ред.
Първо виждам че за половин година си произвел към 1.5 MWh ел енергия, ако екстраполираме ще видим че за година се очаква да произведеш към 3 MWh. Като гледам тока във фрамция е 0.25 евро за KWh или 250Евро за MWh, излиза че си произвел ток за около 750 евро, В линка който си дал за кита са те одрусали 5535 Евро и ти обещават че ще икономисваш 1440 евраа. Обаче от собствените ти измервания излиза че всъщност икономисваш 700 Евра, от тук следва да заключим че Слънцето дето грее при теб е два пъти по малко от това дето е греело при производителя кога е правил неговите си сметки. И като така излиза че панела ще се изшлаща за два пъти по дълъг срок от посочения в рекламния линк дето си дал, т.е 8г.
Другото десто се вижда е че през зимните месеци имаш по малко произведен ток отколкото през летните. Понеже излишната енергия произведена през лятото ще си я складираш във виртуална батерия от която ще си я ползваш през зимата, то се оказва че за тази складирана енергия ще плащаш по 15 цента на KWh. С други думи складираната енергия все пак ще си я плащаш. Така че срока на изплащане се увеличава още. Да речем така на око от обещаните 4 години ще стане към 12. Но нека накрая един ден да приемем че икономиите са изплатили панелите и са ти останали 15 години до изтичането на гаранцията. През този период ти все пак за складирания ток ще продължиш си плащаш по 15 цента на Kwh. Е по-евтинко е от норманата тарифа, но не е безплатно.
И още една цифра която не е посочеа никаде, но все пак ще се опитам да налучкам. Панелите са около 40 кв. метра. Това се е площа на около 12 нормални прозореца. Та освен прозорците в къщи ще трябва да миеш и тия 12 допълнителни.
Е накрая ти пожелавам добро здраве и дълъг живот зада дочакаш светлия ден в който инвестицията ти ще се изплати.
И накрая да отбележа че понеже при нас тока е два и половина пъти по евтин от вашия ток, то всчки спомента срокове за зплащане ще се увеличат по 2.5., ще се въздържа да се набутвам в такова приключение.
Коментар
-
barbaron, смени ги тези с годишен пробег по 10 000 км с електромобили и батерията да навърта само 100 000 км, а средната и цена е 15 000 евро да кажем. Имаш 15 цента разход за батерия на километър, 15 евро разход за 100км. Това че трябва да я зареждаш с ток вече ти е разход който ти е екстра. Електромобила трябва да навърта 50 хиляди км на година и тогава имаш 3 евро цента разход на километър за батерия, а перфектния вариант е 100 000 км на година. Това е бариерата пред навлизането на електромобилите, направо е стена в която може само да се блъснат. Има автомобили които навъртат пробег, за тях варианта електро работи 100%. Такситата, служебни автомобили на различни служби, хора които изминават всеки ден 100км. за да отидат на работа..има доста.Last edited by supertrader; 05.07.2024, 23:17.D.Y.F-091066
Коментар
-
1984- само valvetronic смъква разхода с 30 % при автомобилите, ако беше навлязъл масово количеството консумирано гориво от леки автомобили щеше да е намалено с 30%, а не с 1 %. И какво правят, вместо да са с понижаваш се разход вдигат теглото им на над 1200 най леките и разхода не пада.Last edited by supertrader; 05.07.2024, 21:17.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronИскаш числа, ето ти ги
През декември 2023 г. глобалният парк от 100% електрически автомобили достигна 28 милиона превозни средства, като 57% от тях бяха в Китай, 24% в Европа и 12,5% в САЩ.
]
https://www.iea.org/news/the-worlds-...ach-17-million
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение
Това за цените, би могло частично да е вярно ако горивата се консумираха само от автомобили. Само, че имаме и камиони, локомотиво в железниците, кораби по морето, самолети в небето и т.н. Така че автомобилите и в частност ел мобилите са не особено значима част от консумацията на течни горива.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Горивата са стоки от първа необходимост и малък дефицит може да напомпи цената с много. При растящо и замогващо се население в Азия, ако не бяха тези над 35млн.електромобила и около 18млн. хибридни, понижаващи годишното търсене на нефт с над 1%. ... нефтодобивните с техните ограничения щяха да я закарат поне до нивата от 2008 – около150долара. Сега са внимателни със съкращенията, всяко покачване на нефта прави електромобилите по приемливи.
Колкото до цитатите ...говориш наизуст
Твоят е от 1920г и е непълен, да.
Моят е от 1918г., по друг повод. Образователната ни система много внимаваше с цитатите. Затова го припомних, да се знае как са ни обработвали и защо има толкова носталгици.Last edited by 1984-; 05.07.2024, 20:11.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron
Синьо: консумирана, Зелено: произведена енергия
А с фотоволтаични панели в двора какви ще са разходите ми
Бързоходко, аз пък мисля, че тока (ми) идва от слънцето
Станция за зареждане на електрически превозни средства - LEKTRI.CO 7.4kWh за зареждане на вашия електромобил с помощта на слънчеви панели 630 €
https://www.monkitsolaire.fr/product...rico/3852.html
И само така за завършек към момента, всички видове енергия без тази от АЕЦ, са по един или друг начин "от слънцето", ама нито един вид енергия не е безплатна.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бъpзоходко Разгледай мнение
Това за цените, би могло частично да е вярно ако горивата се консумираха само от автомобили. Само, че имаме и камиони, локомотиво в железниците, кораби по морето, самолети в небето и т.н. Така че автомобилите и в частност ел мобилите са не особено значима част от консумацията на течни горива.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Коментар
-
Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение
И друго от Ленин
„Съветска власт плюс пруския ред на железниците, плюс американската технология и организация на тръстовете, плюс американското обществено образование, това е социализъм“.
Ленинский сборник, т.36, стр. 31
---------
Без елмобили цените на горивата и разходите ни щяха да са доста по-високи.
Шо се отнася до пълния цитата на Ленин, то той е добре известен, но в крайна сметка от цялата работа се получава за отличен, най-вече електрификацията, другите неща се реализират за около среден три. Затова и цитата се дава в съкратената му форма. А и за настоящата дискусия е важна имено тя.
Коментар
-
Бабалоне, токът ти, идва от вътрешния фотоефект. Аконе беше Слънцето - от всичко, що свети. Разходите ти са за инвестицията а после - за поддъжка, амортизация и др.такива, формулирани от властите (рекет всякакъв). Естествено, самото светене, ти е безплатно но, тук идва интересното:За едного разходи, за другиго -приходи.
Коментар
-
7.5 години живот залагат за соларните панели, спорехме колко им е живота. Същата работа е с батериите - 10 години, ако се експлоатират нежно, ако се зареждат бързо съответно много по бързо деградират. Има смисъл за превозни средства които наистина се експлоатират интензивно, иначе е похабяване на тези все още доста скъпи неща.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар