Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Има метали, които като се окислят произвеждат електрическа енергия. Те са варианта за електромобилите, защото за производството на тези метали може да се използва електричество от непостоянни източници - фотоволтаици, ветрогенератори и това да става когато тези източници произвеждат електричество от което никой няма нужда. По този начин могат да се изградят запаси от енергия, която после лесно се извлича и това може да стане след 1000 години, ако е необходимо - металите са много удобни за съпранение. По добро решение няма и да се намери. За такъв автомобил човек може да се запаси с тонове метали, които ще му стигнат за столетия - лесно да си произвежда енергия. В един тон метал се заключва енергия от 10 мегаватчаса - 10 000 киловатчаса. Ако един автомобил консумира 10 киловатчаса за 100 км. - в един тон има енергия за 100 000км. пробег, но те ще станат бързо автомобилите с консумация от 5киловатчаса за 100км. пробег. Също металите които ще се използват няма да отпадат, отпадъка е 0 - ла %, те просто ще се зареждат отново и ще се използват. Става и за ДВГ на водород и за електромотори. Най разпространения такъв метал е желязото, после алуминия...има много метали.D.Y.F-091066
Коментар
-
Тази тема се оформя като "Съвременни технологии по света и у нас"
Ето една технология, която може да създаде честни български милиардери
Франция няма петрол, но има мозъци
-----------------------
Fairmat, френска компания, основана през 2020 г., революционизира рециклирането на въглеродни композитни материали чрез иновативни технологии, които комбинират роботика, изкуствен интелект и автоматизация. Техният подход предлага устойчиво и икономически изгодно решение за обработка на отпадъци от композити, които традиционно са трудни за рециклиране.
### **Иновативен процес за рециклиране**
Fairmat използва патентован процес, наречен *Infinity Recycling*, който позволява почти безкрайно рециклиране на въглеродни влакна без загуба на качество. За разлика от традиционните методи като пиролиза или солволиза, които са енергоемки и замърсяващи, компанията прилага механично рязане и студена плазма. Това прави процеса почти неутрален по отношение на емисиите на CO₂ и запазва до 70% от първоначалните свойства на материала[1][4][5].
### **Приложения и устойчивост**
Рециклираните материали на Fairmat намират приложение в различни индустрии, включително спортни стоки, автомобилостроене, електроника и енергетика. Например, техният продукт Fairply вече се използва в производството на ски и ракети за тенис. Освен че намаляват въглеродния отпечатък, тези материали са по-леки и същевременно запазват механичните си свойства, което ги прави конкурентоспособни спрямо новите суровини като алуминий или пластмаса[2][6].
### **Индустриален мащаб**
Компанията разширява капацитета си чрез изграждане на модерни фабрики във Франция и САЩ. Тези съоръжения използват роботизирани системи и алгоритми за предсказване, за да оптимизират производствения процес. Новата фабрика в Bouguenais, близо до Нант, може да обработва до 3500 тона композитни отпадъци годишно. Това е значителна стъпка към справяне с очакваното увеличение на отпадъците до 2500 тона само във Франция през 2025 г.[3][4].
### **Влияние върху околната среда**
Решенията на Fairmat значително намаляват емисиите на парникови газове. Например, техните композити имат с 43% по-ниски емисии в сравнение с алуминия. Освен това компанията спестява около 15 000 метрични тона CO₂ годишно чрез замяна на девствени материали с рециклирани[2][5].
Fairmat успешно демонстрира как устойчивостта и високата производителност могат да съществуват заедно, поставяйки нов стандарт в индустрията за рециклиране на композити.
Citations:
[1] https://www.fairmat.tech/recycle-with-us/
[2] https://www.fairmat.tech/recycled-carbon-composites/
[3] https://techfundingnews.com/fairmat-...use-to-market/
[4] https://www.solutions-ouest-implanta...ux-composites/
[5] https://www.frenchweb.fr/fairmat-lev...posites/452809
[6] https://innovations.fr/fairmat-revol...-avec-fairply/
[7] https://fr.wikipedia.org/wiki/Fairmat
[8] https://www.fairmat.tech/wp-content/...enais.docx.pdf
[9] https://www.lafrenchfab.fr/2024/06/2...es-de-carbone/
[10] https://www.usinenouvelle.com/articl...-unis.N2213119
[11] https://www.jeccomposites.com/news/s...sustainability
[12] https://presse.bpifrance.fr/fairmat-...internationale
[13] https://www.pictet.com/mc/fr/insight...eriaux-avances
[14] https://www.fairmat.tech
[15] https://www.hexcel.com/News/News-Rel...preg-composite
[16] https://www.fairmat.tech/newsroom/fa...ux-etats-unis/
[17] https://www.fairmat.tech/newsroom/fa...ux-etats-unis/
[18] https://www.jeccomposites.com/news/b...t=carbon-fiber
[19] https://www.usinenouvelle.com/articl...lance.N2210258
[20] https://www.fairmat.tech/wp-content/...-Fairmat-2.pdf
Коментар
-
Дати на ограничаване достъпа на замърсяващи превозни средства в градските центрове**
Франция
1. Париж:
- 1 януари 2025: Забрана за **дизелови автомобили, регистрирани преди 2011 г. (Crit'Air 3 и по-ниски категории) и бензинови автомобили, регистрирани преди 2006 г. в зоните ZFE[1][2].
- 2024: Намаляване на скоростта на околовръстната магистрала *Périphérique* от 70 км/ч на 50 км/ч след Олимпийските игри[2].
2. Лион и Страсбург:
- 1 януари 2025: Постоянна забрана (24/7) за Crit'Air 3 и по-ниски категории[1].
3. Други градове:
- 43 града с над 150 000 жители трябва да внедрят ZFE до 2025 г.[1].
България (София)
- 1 декември 2024: Забрана за автомобили от 1-ва и 2-ра екокатегория в зоната "Малък ринг"[3].
- 1 януари 2025: Забрана за отопление с твърдо гориво в 9 столични района[3].
Бъдещи мерки в ЕС
- 2035: Пълна забрана на продажбата на **нови бензинови и дизелови автомобили в ЕС[4].
Изключения:
- В Марсилия и Руан ограниченията са отслабени поради подобрено качество на въздуха[1].
- В Париж** ограниченията за Crit'Air 3 не важат през уикенди и празници[1].
Citations:
[1] https://myve.bg/franciya-vavezhda-no...wall54978.html
[2] https://www.dw.com/bg/225-evro-za-6-...suv/a-68173949
[3] https://fakti.bg/bulgaria/935156-300...ntara-na-sofia
[4] https://www.ayvens.com/bg-bg/za-nas/...-restrictions/
[5] https://www.sortiraparis.com/bg/novi...obili-ot-1-uni
[6] https://www.sortiraparis.com/bg/novi...rada-prepor-ki
[7] https://www.eca.europa.eu/Lists/ECAD...issions_BG.pdf
[8] https://www.eca.europa.eu/lists/ecad...obility_bg.pdfLast edited by barbaron; 02.04.2025, 21:36.
Коментар
-
Критерият за качество на въздуха (Crit'Air) е френска система за класифициране на превозните средства според нивото на замърсяване, която се използва в зони с ниски емисии (ZFE-m). Ето основните аспекти:
**Класификация**
Превозните средства се разделят на 6 категории (от 0 до 5) :**Приложение**Категория Двигател Евростандарт Години на производство Crit'Air 0 Електрически, водородни – Без ограничение Crit'Air 1 Бензин, хибриди (с кабел), газ (LPG/NGV) Euro 5, 6 Бензин: след 01.2011 Crit'Air 2 Бензин, дизел Euro 4 (бензин), Euro 5/6 (дизел) Бензин: 01.2006–12.2010
Дизел: след 01.2011Crit'Air 3 Бензин, дизел Euro 2/3 (бензин), Euro 4 (дизел) Бензин: 01.1997–12.2005
Дизел: 01.2006–12.2010Crit'Air 4 Дизел Euro 3 01.2001–12.2005 Crit'Air 5 Дизел Euro 2 01.1997–12.2000 Некласифицирани Бензин/дизел Euro 1 или по-стари Преди 1997
Винетката Crit'Air е задължителна при:
- Епизоди на замърсяване на въздуха
- Навлизане в ZFE-m зони[1][4].
Цената е 3,81 € за Франция, като за чуждестранни регистрации се изисква онлайн заявка[1][7].
**Санкции**
Шофиране без валидна винетка или в забранена зона води до глоби до 450 €, като стандартната такса е 68 €[1][7].
Citations:
[1] https://www.service-public.fr/partic...sdroits/F33371
[2] https://www.certificat-air.gouv.fr
[3] https://www.certificat-air.gouv.fr/certificat
[4] https://www.instagram.com/ecologie_g...l/DFw_48kM-Yr/
[5] https://www.certificat-air.gouv.fr/simulation
[6] https://stock.adobe.com/fr/search?k=crit%27air
[7] https://www.sba.bg/snews/view/626
[8] https://bg.urbanaccessregulations.eu...it-air-stickerLast edited by barbaron; 02.04.2025, 21:30.
Коментар
-
Първоначално изпратено от dmm Разгледай мнение„Заможният собственик на жилище, който може да има няколко коли и има собствена система за зареждане вкъщи, и през повечето време изминава по-малко от 100 мили при ежедневното си шофиране, за този човек е красиво да използва електромобил, защото никога не е неудобно за него“, каза изпълнителният анализатор на iSeeCars Карл Брауер. – „Особено за скъпите електромобили, те просто търсят друг ефектен продукт.“
За всеки ден: 4 електрички със домашно зареждане
- за баба+дядо, за сина, за снахата, за голямото внуче (студент) ,
а за дълги разстояния: 1 бензинова с най-ниско замърсяване Crit'Air категория 1
Тук в много градове вече са забранени категории 3, 4, 5
и 2035 г. спират да продават нови дизел и бензин !!!
- 1 like
Коментар
-
Близо 30% от собствениците на електрически превозни средства в световен мащаб е вероятно да се върнат към автомобили с двигатели с вътрешно горене, според последното глобално потребителско проучване на McKinsey, като собствениците на електромобили в САЩ са още по-склонни да се върнат към коли с двигатели с вътрешно горене, съобщи CNBC.
Проучване на Edmunds установи, че през второто тримесечие на 2024 г. малко под 40% от електромобилите са заменени от собствениците им, които са закупили или взели на лизинг ново превозно средство с двигател с вътрешно горене.
Според проучването на McKinsey, 46% от собствениците на електромобили в САЩ твърдят, че е вероятно да се върнат към автомобили на бензин, дизел или газ, доста над глобалната средна стойност от 29% от собственици на електромобили, които заявяват, че е вероятно или много вероятно да се върнат към автомобили, задвижвани с бензин, дизел или газ, което включва шофьори от Австралия, Бразилия, Китай, Германия, Норвегия, Франция, Италия и Южна Корея.
Налагането на електромобилите се забави в САЩ въпреки последните отчети за печалбите и доставките на GM и Форд, които показаха значително увеличение на продажбите на EV. Но тези печалби от продажби идват от много ниска база, като и двата големи автомобилни производители показват, че се оттеглят от прогнозите за растеж и производство на електромобили в близко бъдеще. В GM, например, доставките на електрически автомобили са се увеличили с 40% през второто тримесечие в сравнение с преди година, но съставляват само 3,2% от общите продажби в САЩ. Ford каза, че продажбите на електрически автомобили са се увеличили с 60%, до близо едва 24 000 бройки. Тесла остава лидер, но продажбите му на електромобили спадат и компанията агресивно намали цените.
В допълнение към данните на McKinsey за настоящите собственици на електромобили, скорошно проучване на Gallup установи, че по-малко собственици на автомобили с двигатели с вътрешно горене в САЩ, казват, че биха обмислили покупка на електромобили, спад от 43% през 2023 г. на 35% през 2024 г. Процентът на възрастните американци, които не възнамеряват да купят електрически превозни средства, се е повишил от 41% на 48% през изминалата година.
Данните на McKinsey са подкрепени от проучване на изследователя на автомобилния пазар Edmunds insights, което установи, че през второто тримесечие 39,4% от електромобилите, използвани като замяна, са били използвани за закупуване или лизинг на ново превозно средство с двигател с вътрешно горене.
„След като изключите някого, е много по-трудно да го върнете обратно“, каза Иван Друри, директор на Edmunds insights. – ”Техният опит вече е свързан с негативност. За някои това ще бъде компонентът за зареждане или може би обхватът, или влошаване на издръжливостта на батерията. Може би [купувачите на електромобили] са го изпитали от първа ръка“.
Натискът върху продажбите на електромобили не само доведе до намаляване на цените на производителите на автомобили и предлагане на повече стимули за преминаване към електромобили – в много случаи с по-ниски лихвени проценти и по-добри условия за лизинг, отколкото за автомобили, задвижвани с газ, бензин или дизел – но също така доведе до рязък спад в стойността на употребяваните електромобили, които преди 2024 г. се продаваха с премия.
Инфраструктурата за зареждане на електромобили остава основна пречка
Липсата на подходяща обществена инфраструктура за зареждане остава основен проблем. Има големи различия в разпространението на зарядни устройства за електромобили. В САЩ 60% от гражданите живеят на по-малко от миля от най-близкото обществено зарядно устройство, в сравнение с 41% от жителите на предградията и 17% от жителите на селските райони. Дори на бързоразвиващи се пазари на електромобили зареждането изостава. С едно обществен паркинг за зареждане за 29 електромобила, Калифорния, която има най-висок процент покупки на такива автомобили, се нарежда на 49-то място сред щатите по съотношение места за зареждане към брой електромобили.
От водачите на електрически превозни средства, които вероятно ще закупят автомобили с двигатели с вътрешно горене като следващото си превозно средство, 35% посочват липсата на подходяща обществена инфраструктура за зареждане като основа за решението си, а 21% посочват „проблеми с достъпа до зареждане“, според McKinsey.
Междувременно шофьорите с високи доходи с гаражи и множество опции за коли е по-вероятно да бъдат доволни от покупката си. Друри каза, че купувачите на луксозни електромобили са най-склонни да закупят друго такова превозно средство.
„Заможният собственик на жилище, който може да има няколко коли и има собствена система за зареждане вкъщи, и през повечето време изминава по-малко от 100 мили при ежедневното си шофиране, за този човек е красиво да използва електромобил, защото никога не е неудобно за него“, каза изпълнителният анализатор на iSeeCars Карл Брауер. – „Особено за скъпите електромобили, те просто търсят друг ефектен продукт.“
Разходите за електромобили все още са твърде високи за потребителите и производителите на автомобили
Според проучването на McKinsey, 34% от шофьорите на електромобили казват, че „общите разходи за шофиране са твърде високи“.
Най-голямата бариера за навлизане на нови купувачи на електромобили е цената, защото те обикновено струват повече от колите с двигатели с вътрешно горене.
Някои пазари, като Норвегия (макар и богата на петрол), инвестират сериозно в целите на енергийния преход, с план да продават само леки автомобили с нулеви емисии от 2025 г. С високи данъци за превозни средства на газ, петрол и дизел и големи стимули за водачите на електромобили, включително безплатни пътни такси, нулев данък върху регистрацията и нулев данък върху добавената стойност, Норвегия е описана като „Утопия на електромобилите“.
В сравнение с 46% от базираните в САЩ собственици на електромобили, които казват, че могат да преминат обратно към коли с двигатели с вътрешно горене, в Норевгия този процент е само 18%. През 2023 г. Норвегия имаше най-високия процент на внедряване на електрически превозни средства в света.
Коментар
-
Първоначално изпратено от aleks262 Разгледай мнениеМоля придържайте се към темата!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеДа, твоята е страхотнаАз имам късмет, че нямам 12 000 м2
Синчето се подмами по етикета: "BEST INVENTIONS 2024" и купи тази:
https://fr.mammotion.com/products/ro...50737232707873
Ето как функционира:
П.П. Темата я разширихме с електричеството и ИИ в бита ни
За мене много е важна едносантиметровата точност. Това защото искам с едното колело да вървя по бордюра, а с другото - по поляната. Така се окосява всичко иначе е много неприятно да има недоокосени участъци по 1-2 педи. Но на някои места при мене бордюра е на 2 метра над асвалта и ще е доста кофти ако косачката падне долу.
Не знам във Франция, но в България ръчното косене на 1 декар струва 120 лв. При 5 косенета в годината излиза, че всяка една година аз давам за косене толкова пари, колкото струва една косачка. Така че за мене се оказа изгодно да купя такава, въпреки че в началото цената изглежда доста солена.
Преди време бях купил тракторчета за косене пак по подобна цена (около 10к лева). Така и не изкара цяла година - троши се няколко пъти. На другата година купих друго тракторче на друга фирма и пак същото - троши се на поразия. Всеки един камък, скрит под тревата, чупи ножовете отдолу и помила вътрящия се механизъм. Така че тези 2 тракторчета стоят в едно мазе като паметници и не ги ползвам. Сега обаче с тази косачка-робот направо се родих. На нея няма какво да и се счупи. Само се сменят ножовете 2-3 пъти в годината, но те струват по-малко от 30 лв. комплекта.
Така че Барби - поздравления. Добра покупка си направил.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеПри такъв тип косачки те са в режим НЕПРЕКЪСНАТО КОСЕНЕ.
... Въобще върха на технологиите, които напоследък дръпнаха с много.
Ето я моята: https://navimow.bg/product/kosachka-...-navimow-x390/Аз имам късмет, че нямам 12 000 м2
Синчето се подмами по етикета: "BEST INVENTIONS 2024" и купи тази:
https://fr.mammotion.com/products/ro...50737232707873
Ето как функционира:
П.П. Темата я разширихме с електричеството и ИИ в бита ниLast edited by barbaron; 02.04.2025, 12:35.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от IaneSandanski Разгледай мнение
И каква е идеята на това заяждане? Ти въобще косил ли си с моторна коса?
Със сигурност съм косил достатъчно декари и имам що-годе понятие от малкогабаритна и голямогабаритна прикачна техника, отворко!
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Гледам ти "автономната" косачка и не виждам бункер, в който да се събира окосената трева.
Не вярвам да разхвърляш всичко по ливадата, защото ще трябва да си вземеш и "автономна" джаджа (тип комбайн), за да събира разхвърляни окосена трева във всички посоки? Ако не я събираш - нали знаеш, че почва да гние?
Засега се порадвай няколко дни, после ще помислиш - дали ти, или синът ти ще ходите отстрани с греблата...
Такава косачка като я пуснеш в началото на сезона и я прибираш чак на първи сняг. Много е умна и сама се оправя с всичко. Буквално забравяш за нея. Сама си следи в кой сектор каква е тревата, сама си излиза на асфалта, разкарва се между секторите, влиза в даден сектор, коси на предварително зададена височина, която може да е различна за различните сектори, катери се по баири - въобще супер. Има изкуствен интелект и разпознава хора, животни и една камара други обекти, като на всеки вид обект реакцията е различна. Има суперпрецизно GPS позициониране с точност 1 сантиметър. Откъдето я обучиш да минава, от там и ще минава с много висока точност. Съобразява се с метеорологичната обстановка. Въобще върха на технологиите, които напоследък дръпнаха с много.
Ето я моята: https://navimow.bg/product/kosachka-...-navimow-x390/Last edited by Mateev; 02.04.2025, 10:50.
Коментар
-
Първоначално изпратено от IaneSandanski Разгледай мнениеИ каква е идеята на това заяждане? Ти въобще косил ли си с моторна коса?И хобито му е "заяждане"
Като на пчеларя
- 1 like
Коментар
Коментар