IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение

    Нашия соларен псевдоексперт рече и отсече:
    Чакам снимка на опитната постановка, на уреда и на методологията за измерване.

    Колкото повече увърташ, толкова повече даваш доказателство на всички, че си дърт лъжец.

    Няма начин да не си направил снимка. Ще ти отнеме 30 секунди да я качиш в imgur и още 30 секунди да я публикуваш тук във форрума.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
      Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
      с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
      за да се генерира графиката


      Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
      и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
      съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
      на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
      затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели
      Драги ми дърт лъжецо, публикувай снимка на твоята опитна постановка на 6 от твоите панели, и ще ти се извиня, че те обвиних в лъжа. Също така ми публикувай сникма и на уреда, с които си измервал тези цофри, както и методологията, по която си направил измерването. И най-накрая мо дай обяснение как успя да докараш твоите цифри точно до тели, които ги имаше на картинката, която си намерил в интернет?

      Лъжа, лижа, лъжа и пак лъжа, за кой ли път вече. Обещавам ти обаче, че ще ти се извиня, ако видя опитната постановка, уреда и методологията на измерване.

      Коментар


      • Тоя М. бил наистина ненадминат ...
        Яд го е, че неговите морално остаряли маломощни панели не са двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels), и ръси ли ръси просташки обиди
        После се чуди защо го изтриват и защо ще му наложат бан
        Барбарон бил "дърт лъжец" Хайде, дърт не е обида, М няма да доживее моите години, много по-млад ще замине

        Но чудното е, че още не е разбрал, че никога не лъжа. Няма защо - не е - нямам нужда да съм като него - винаги да иска да шашне публиката си, прикривайки посредственноста си зад псевдонаучна еквилибристика
        Last edited by barbaron; 30.03.2025, 23:59.

        Коментар



        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
          ...
          Също така има и състезания за соларни самолети. Принципа е същия огромен самолет с огромни по площ соларни крила, а като тегло няма и 100 килограма. И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи. Иначе да - един такъв летеше дори медиите го отразиха този факт.
          Нашия соларен псевдоексперт рече и отсече:
          - "самолет с огромни по площ соларни крила, а като тегло няма и 100 килограма."
          - "И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи."

          Дребни грешки
          Теглото е 2 300 кг, прави обиколка на света със скорост 90 км/час през деня, 60 км/час нощем
          ----------------------------------------



          The Solar Impulse is a pioneering solar-powered aircraft designed to demonstrate the potential of renewable energy in aviation. Below are the key details about its two main iterations, Solar Impulse 1 (HB-SIA) and Solar Impulse 2 (HB-SIB). Solar Impulse 1 (HB-SIA)
          • ...
          Solar Impulse 2 (HB-SIB)
          • Purpose: Long-duration flights, including a historic round-the-world trip in 2015-2016.
          • Improvements Over HB-SIA:
            • Wingspan: Increased to 72.3 m for more solar cell coverage (~17,248 cells).
            • Weight: Increased to 2,300 kg due to larger batteries and structural enhancements.
            • Motors: Upgraded to four electric motors (17.5 hp each).
          • Performance:
            • Cruise Speed: ~90 km/h during the day; ~60 km/h at night to save power.
            • Service Ceiling: Slightly higher at ~9,000 m.
          • Notable Features: Larger cockpit allowing pilots to lie down for extended missions.
          Technology Highlights
          1. Solar Energy Capture:
            • Monocrystalline silicon cells (~150 microns thick) optimize lightness and efficiency.
            • Energy density of batteries is ~220 Wh/kg.
          2. Energy Usage:
            • Daytime solar energy powers the motors directly.
            • Excess energy is stored in lithium-ion batteries for night operations.
          3. Aerodynamic Design:
            • Long wingspan ensures high lift-to-drag ratio.
            • Lightweight carbon-fiber structure minimizes energy consumption.
          Achievements
          • Solar Impulse demonstrated the feasibility of long-range solar-powered flight without fuel.
          • It achieved milestones like crossing continents and oceans, culminating in the first round-the-world flight powered solely by solar energy.
          The Solar Impulse project represents a significant step toward sustainable aviation and highlights the potential of renewable energy in reducing reliance on fossil fuels in the aerospace industry123. Citations:
          1. https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse
          2. https://www.airport-technology.com/p...solar-impluse/
          3. https://fr.wikipedia.org/wiki/Solar_Impulse
          4. https://www.solarstratos.com/plane/
          5. https://ntrs.nasa.gov/api/citations/...9820024474.pdf
          6. https://www.igus.fr/info/manus-2011-solar-aircraft
          7. https://ethz.ch/content/dam/ethz/spe..._Skysailor.pdf
          8. https://www.airbus.com/en/innovation...n/solar-flight

          Коментар


          • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
            Чудя се този индивид защо е натрупал толкова много злоба,
            която повръща постоянно към всекиго, който се осмели да му противоречи

            Дали защото съвестта не му е чиста, че е пробутвал нискоефективни панели на клиенти,
            дали го е яд че си е купувал на безобразни цени технологично недоразвити панели с обща мощност 60 kWp през 2007 - 2014 г.,
            дали защото на много хора във форума им е ясно, че е въздух под налягане - не знам

            Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
            с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
            за да се генерира графиката


            Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
            и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
            съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
            на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
            затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели

            Предупреждавам го, че няма да влизам в безполезен спор с него.
            Ако има възражения, да научи езици, да прочете посочената литература
            и да спори с учените, които са работили по въпроса



            Citations:
            1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2013/465837
            2. https://pure.kfupm.edu.sa/en/publica...ntegrated-with
            3. https://navitassolar.in/mr-ankit-sin...f-bifacial-pa/
            4. https://www.solarnplus.com/unlocking...-solar-panels/
            5. https://proceedings.ises.org/confere...-0010-Wilk.pdf
            6. https://solarquarter.com/2023/08/10/...solar-modules/
            7. https://www.maysunsolar.com/blog-bif...cenarios-2024/
            8. https://www.nature.com/articles/s41598-024-68018-1
            9. https://www.aforenergy.com/bifacial-...-need-to-know/
            10. https://www.spiedigitallibrary.org/j...15.032702.full
            11. https://scispace.com/pdf/experimenta...g-2c59dz7b.pdf
            12. https://www.appropedia.org/Optimizin...mental_results
            13. https://www.mdpi.com/2076-3417/14/19/8718
            14. https://core.ac.uk/download/pdf/194638407.pdf
            15. https://www.academia.edu/30871319/Ch...ype_reflectors
            16. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...55/2013/465837
            17. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pip.510
            18. https://www.maysunsolar.com/blog-the...-solar-panels/
            19. https://pvpmc.sandia.gov/app/uploads...ESENTATION.pdf
            20. https://as-proceeding.com/index.php/...ad/525/474/962
            Барби - дърт лъжец си, че ти самият си го направил това, и си получил 20% повече енергия. Хайде дай снимка на собствената си опитна постановка, да видим каква простотия си сътворил и да я подложим на критика.

            Иначе от публикуваните снимки казвам ДА, това на северния полюс ще работи, защото всичко е бяло чак до хоризонта. Това с постланите бели чаршафи на втората снимка обаче е пълна порнография. Щеше да работи само ако беше постлал с бяло цялото поле докъдето ти стига погледа.

            Четеш някакви източници тук или там, но поради невежеството си не можеш да разбереш кое е истина и кое са партенки. Това не ти се случва за първи път. А дъртата лъжа, че лично си го пробвал - това е твоят коронен номер. Просто ти стана навик да лъжеш, така че дори и някога да кажеш истината, никой няма да ти повярва.

            Крещящото то невежество си личи и от текстовете, в които се опитваш да ме обвиниш в некомпетентност. Няма да ти правя анализ изречение по изречение, но ще ти кажа, че всяко едно от тях крещи колко е невеж този, който ги е писал. Така че по-добре си замълчи, за да изглеждаш по-умен.

            Понеже знаех, че като лапнишаран ще се подведеш да изплещиш някоя глупост, затова за да ти спестя унижението още в предишния потинг написах - представи си, че на гърба на модула слагаш камера със 180 градуса обектив. И ако тази камера вижда на 100% бяло по целия кадър, тогава да - може би ще получиш 20% и дори малко отгоре. Ако вижда обаче само един пиклив бял чаржаф в 10% от кадъра, ами то толкова ще е и допълнителното електропроизводство - 10% от 20% = 2% при бял чаршаф и 10% от 30% = 3% при идеална светлоотразяваща повърхност..
            Last edited by Mateev; Вчера, 00:10.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Един Матиз, като го електрифцират дърпа 4 киловатчаса, максимум стига до 6 -7 като ускорява. Слагат му батерията в багажника, тежи 30-40кг. С разни изпипани прототипи постигат 3 киловатчаса за 100км. Като го пече слънцето може да ги зареди през лятото.
              Изчети статията от линка в предишния постинг. Изгледай и този клип, ако искаш максимално точни изчисления:

              https://www.youtube.com/watch?v=7L1_zvqg73Q

              Проблемът предопалагм вече се го разбрал - не му излиза сметката получената от слънцето енергия в реално време да движи една лека кола. При това не излиза не с 20-30%, а цели 5-10 пъти. Естествено че ще се работи в тази насока да подобрим едно или друго нещо, щото тази мечта някога да стане реалност, но едно е ясно още от сега - това някога е отдалечено във времето с повече от един човешки живот. Липпсват ни ключови открития или технологии, които все още ги чакаме да се появят.

              Затова към днешна дата ще се задоволим с това електрическите коли да си имат акумулатор и да разчитат предимно на него, а в реално време от слънцето да получават нещичко допълнително, което да удължи техния пробег. Мисля че 50-60 километра по-голям пробег в рамките на един ден вече е постигнато.

              Какво може да се направи по въпроса?

              1. Увеличаване на КПД-то на соларните панели, но там си има теопретична граница от 33.7% при еднослойни клетки.
              2. Увеличаване на площта на леката кола - това можем да го направим още сега, като я загрозим и я направим 3-4 пъти по-голяма, но пак ще сме далеко от постигане на крайния резултат.
              3. Направа и продажба на соларни ремаркета - тука може би учените ще се пробват - нормана кола, но тегли соларно ремарке с размерите на автобус. Току виж се получило, но според мене за нормалните пътища тези коли с огромни ремаркета ще бъдат забранени. За offroad обаче ще са незаменими. Тръгваш из пустинята, където с голямата площ на никого не пречиш, и на майтап стигаш до другия край само със слънчева емергия.
              4. Антигравитация - ако бъде открита, колата ще може да се повдигне на няколко сантиметра над пъте, триенето ще стане почти нулево, и наистина тогава сметките с малкото енергия може и да излязат.
              5. Хибриден вариант - докате се движи колата е с нормални размери, но като спре на паркинг разперва големи криле с голяма площ и зарежда акумулатора си много бързо. Това е реализуема идея, стига паркинзите да са с голяма площ и да са на слънчево, а не на сенчесто място.
              6. Соларни пътища - самият път е фотоволтаична електроцентрала и високочестотно предава енергия на колите, които се движат по него. Идеята е скъпа, но е технически реализуема към днешна дата.
              .7. Магнитни пътища - създават магнитно поле и колата го използва, за да прави левитация. Тоест да лети на 1-2 сантиметра над пътя. Идятата е реализувема, но е свръхскъпа
              8. Нова генерация акумулатори, съхраняващи в същото тегло 3-4 пъти повече енергия. Тогава по естествен път ще отпаднат всички глупости по горните точки.
              9. Левитация с компресиран въздух - това го разработвахме по време на моята дисертация. Въздух под налягане повдига движещия се компонент, и след това с магнитни полета го движим накъдето си искаме. Технически реализуема идея, но представи си колко пушилка и боклуци ще се вдигат около леките коли.

              Сигурно има и други идеи. Определено бъдещето е пред нас, но повярвай ми - все още не е настъпило времето за масово използване на слънчевата енергия в реално време. И заради облаци или през нощта - пак задължителен компонент на всички електрически МПС-та ще бъде и голямата и тежка акумулаторна батерия.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                ... Цитираните от барби проценти на повече енергия са ДЪРТА ЛЪЖА.
                Ако си беше направил труда да ги премери с уред, щеше сам да открие, че приказва врели-некипели. ...
                ... Барби лъже като дърт ром. За първи път ли го констатираш това? ...
                Чудя се този индивид защо е натрупал толкова много злоба,
                която повръща постоянно към всекиго, който се осмели да му противоречи

                Дали защото съвестта не му е чиста, че е пробутвал нискоефективни панели на клиенти,
                дали го е яд че си е купувал на безобразни цени технологично недоразвити панели с обща мощност 60 kWp през 2007 - 2014 г.,
                дали защото на много хора във форума им е ясно, че е въздух под налягане - не знам

                Всички умни и разумни хора във форума ще съобразят, че разбира се
                с уреди е измервана мощността на всеки един от 6-те показани панела,
                за да се генерира графиката


                Ще съобразят също, че Барбарон не е идиот,
                и само след като съм наблюдавал часове подобна картина,
                съм преценил и дал минималната оценка от 20% повишена ефективност
                на осветяваните отзад двулицеви панели (bifacial photovoltaic panels),
                затова реших да сложи огледала зад всичките мои панели

                Предупреждавам го, че няма да влизам в безполезен спор с него.
                Ако има възражения, да научи езици, да прочете посочената литература
                и да спори с учените, които са работили по въпроса



                Citations:

                1. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1155/2013/465837
                2. https://pure.kfupm.edu.sa/en/publica...ntegrated-with
                3. https://navitassolar.in/mr-ankit-sin...f-bifacial-pa/
                4. https://www.solarnplus.com/unlocking...-solar-panels/
                5. https://proceedings.ises.org/confere...-0010-Wilk.pdf
                6. https://solarquarter.com/2023/08/10/...solar-modules/
                7. https://www.maysunsolar.com/blog-bif...cenarios-2024/
                8. https://www.nature.com/articles/s41598-024-68018-1
                9. https://www.aforenergy.com/bifacial-...-need-to-know/
                10. https://www.spiedigitallibrary.org/j...15.032702.full
                11. https://scispace.com/pdf/experimenta...g-2c59dz7b.pdf
                12. https://www.appropedia.org/Optimizin...mental_results
                13. https://www.mdpi.com/2076-3417/14/19/8718
                14. https://core.ac.uk/download/pdf/194638407.pdf
                15. https://www.academia.edu/30871319/Ch...ype_reflectors
                16. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...55/2013/465837
                17. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/pip.510
                18. https://www.maysunsolar.com/blog-the...-solar-panels/
                19. https://pvpmc.sandia.gov/app/uploads...ESENTATION.pdf
                20. https://as-proceeding.com/index.php/...ad/525/474/962

                Коментар


                • Един Матиз, като го електрифцират дърпа 4 киловатчаса, максимум стига до 6 -7 като ускорява. Слагат му батерията в багажника, тежи 30-40кг. С разни изпипани прототипи постигат 3 киловатчаса за 100км. Като го пече слънцето може да ги зареди през лятото.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Барби лъже като дърт ром. За първи път ли го констатираш това?
                    Last edited by mibova; 30.03.2025, 21:14.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Площта е малка, ъглите - далеч от оптималните.. Няма са стане. Категорично.
                      Супертрейдера ня е наясно със закона за запазване на енергията. И затова си мисли разни врели-некипели простотии. Просто колата е тежка и се нъждае от поне 10-20 пъти повече енергия от това, което може да получи ако я направим цялата на фотоволтаик.

                      Иначе още преди години имаше такива състезания за соларни коли. И да, наистина имаше една такава, която измина стотици километри. Колата оначе представляваше една голяма лека плоча от алуминий с размери почти колкото на автобус, а отдолу четири леки и тъмко колелета биквално взети от велосипед. Цялата "кола" едва ли тежеше повече от 100-200 килограма. За шофьор бяха избрали едно джудже - малко и леко човече. Движеше се много бавно - буквално успоряваше от нула до 20-30 km/h за 5-10 минути. Като пекне слънцето, започва леко да ускорява, а като се скрие зад облак - да забавя и спира.



                      Та тази соларна кола ако беше духнал малко по-силен вятър, и щеше да я издуха от пътя, защото е лека като перушинка.

                      Също така има и състезания за соларни самолети. Принципа е същия огромен самолет с огромни по площ соларни крила и ниско тегло. И се надява да няма силен вятър, защото ще го сгъне и счупи. Иначе да - един такъв летеше дори медиите го отразиха този факт.



                      А ето и обяснение за чист български език защо никога няма да имаме соларни леки коли, движещи се само от слънце и без акумулатор. Статията е писана от експерти, а не от невежи и некомпетентни мечтатели:

                      https://www.google.com/imgres?q=%D1%...G40QM3oECB0QAA
                      Last edited by Mateev; Вчера, 00:06.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                        Ефекта хич не е слаб

                        Получаването на 20% повече енергия благодарение на
                        "огледало" от почти безплатно алуминиево фолио
                        (възвръщаемост < 1 месец)
                        е еквивалентно на инсталиране на 20% нови панели

                        Например, при 12 инсталирани панела все едно добавям още 2,4 нови панела
                        Приложенията, при които се добавя още светлина отзад, са строго специфични. В повечето случаи такава светлина няма откъде да се вземе, а да полагаш специални усилия да я получиш с огледала или нещо подобно е добро като експеримент, но икономически неоправдано. Все пак не забравяй, че в една съвременна централа цената на конструкцията е по-голяма от цената на модулите.

                        Полза от двулицевите панели има когато са сложени на метална конструкциа с наклон например 30 градуса. При този тип конструкции се получава така, че през лятото слънцето изгрева и залязва зад панелите, и именно в тези моменти от време се получава допълнителна електроенергия. Затова са и измислени такива панели, а не някой да си играе да лепи фолио зад тях.

                        Цитираните от барби проценти на повече енергия са ДЪРТА ЛЪЖА. Ако си беше направил труда да ги премери с уред, щеше сам да открие, че приказва врели-некипели. Защо това е така?

                        Ами от гледна точка на панелите има два вида радиация:
                        1. Директна, когато панела е обърнат към слънцето
                        2. Дифузна, когато няма слънце и панела произвеждна ток от разсеяната светлина на цялото облачно небе

                        Разликата в електропроизводството е 4-5 пъти. Тоест цялото небе без слънце дава 4-5 пъти по-малко електроенергия от небе със слънце на него. В идеалния случай ако един панел се използва като плоскост на ограда (тоест монтиран е вертикално и няма нищо друго зад него), то тогава от едната страна ще вижда небе със слънце, а от другата - небе без слънце. Та в този случай задната страна наистина ще добави ектропроизводство от дифузна радиация, но от половината небе. Тоест ще се добави 10, максимум 12-13% електропроизводство.

                        В случаите, когато панела е сложен над бяла стена или над покрив с бели керемиди, от отраженията зад панела би дал 2-3% повече електропроизводство и това е всичко.

                        Ако панела е например покрив или навес над паркинг например, какво ще произведе отзад зависи от това какво е покритието на асвалта. Ако е бяла боя или отдолу са спрели бели коли, може би ще даде 3-4% повече. Ако е черен асвалт или са спрели черни коли, няма да даде дори и 1% повече.

                        Още веднъж да напомня - дифузната светлина идва от всичко, което е зад панела. Представете си че там сте сложили камера със 180 градуса обектив - каквото видите на снимката, от там ще идва дифузната светлина. И ако видите половин небе - добре, ще има 12-13%. Ако видое обаче едно парче станиол в центъра на обектива и огромна площ черна или тъмнозелена околна среда (пръст или растителност), то това едва ли ще ви даде повече от 3-4%.

                        Не е необходимо да купувате цели панели, за да го проверите това. Купете си едно уредче за измерване на светлинен поток и сами ще се убедите какво вижда уредчето, като го въртите насам-натам. Например с ужас ще установите, че ако сте на сянка, осветеността е 40-50 пъти по-малка, а ако сте в стаята - 200-300 пъти по-малка. Като зрение виждате добре, но зрението ви е логаритмично във функция на осветеността, но при панела производството на ток зависи линейно от осветеността, и затова нищо няма да произведе в стаята, въпреки че вие виждате много добре какво има в нея.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Pyramid, повече p-n преход на същата площ, ще повиши произведената енергия от единица площ. Ако е така, да се зареждат електромобили от фотоволтаинчни клетки по повърхността им, ще стане възможно. Да могат да се движат и там където няма зарядна инфраструктура.
                          Площта е малка, ъглите - далеч от оптималните.. Няма да стане. Категорично.
                          Last edited by Pyramid; 30.03.2025, 21:30.

                          Коментар


                          • Pyramid, повече p-n преход на същата площ, ще повиши произведената енергия от единица площ. Ако е така, да се зареждат електромобили от фотоволтаинчни клетки по повърхността им, ще стане възможно. Да могат да се движат и там където няма зарядна инфраструктура.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • barbaron, не знам как получаваш 20%, получават много малко, гледал съм клипове с точно такива експерименти. Много е.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                barbaron, ефекта е слаб - 10 до 20%, ако се удвои количеството светлина която пада на фотоволтаичната клетка, това е малко. Увеличаването на площа на фотоволтаичния преобразувател е това което работи много по добре, затова идеята на същата площ да се разположи по голяма площ на прехода работи и ще позволи от малка площ да се генерира повече енергия. Само като хипотеза.
                                Много усукано звучи. А иначе е простичко: ПРЕМИНАЛАТА веднъж през клетките светлина, се отразява отзад иноще веднъж, облъчва p-n преходите. Така, все едно, имаш по-висока интензивност на светлинния поток, [lm/(m^2)] (лумени на кв.метър).

                                Коментар

                                Working...
                                X