IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

    Нещо ме объркват твърденията. "Изваденият пример в статията казва, че Nio губи по $35 000 на всеки автомобил, който прави. " ЗАЩО? КАК? Колко им струва производството на един такъв автомобил?

    "Когато анализатори разглобяват BYD Seal EV, те изчислиха, че струва поне 35% по-малко за производство отколкото произведен в Европа VW ID.3." значи китаците произвеждат с 1/3 по-евтино от европейците, и пак са на 35 000 долара загуба на автомобил? Някак? Как?
    НАй-вероятно е средно за цялата авто гама на фирмата- от малките губи по малко, от големите повече - средно 35000. Преди 2 години ид3 струваше около 35000 евро и даваха 10000 евро бонус/ за който се класира/. Преди време ми беше попаднала класация кой-колко печели- кия печелеха средно около 1200 долара на кола, порше - около 25000

    Коментар


    • Какво пише Ню Йорк Таймс е едно (каквото диктуват заинтересуваните, напр. водещият пазара Тесла и плащащи за "рекламата" в Таймс и още - и за "направляването на общественото мнение"), а какви са реалностите - е различно. Поръчкова статия на база (високи) настоящи цени.

      Всъщност, Мъск, с Тесла също се възползва от супер -ресурса в Китай (евтина работна ръка) и инвестира (гръм и мълнии!) - в комунистическа страна?!?

      Вероятно Мъск(и) е отчел, че още двама милиардери (не) са чели Маркс, или са чели през ред. За Бъфет и Мънгър говорим (статия от преди година!)

      https://manager.bg/avtomobili/dasnat...-mi-investicia

      И тук се говори най-важното в дискусията: Мъск намалява НАПОЛОВИНА цената на Тесла (в Китай!), а в същото време BYD я увеличават, АМА - "късно е, чадо!" На този огромен пазар нещата се движат по други закони

      В заключение: Бъфет и Мънгър - също са инвестирали милиарди на комунистически пазар, но историята мълчи (все още ) за това, дали са имали предварителни гаранции (договорки) с комунистическата държава .. Например - срещу конкурента... Та, дори и супер-предприемачите има какво да учат (за ударите под пояса)...

      А ние коментираме какво някой,някога бил писал в някакъв вестник (Таймс), за което е получил няколко десетки хиляди (или пък стотина хиляди) долари. Само Бъфет е инвестирал 4,5 МЛРД долара (за останалите му 15 % , след като продаде 5 % във въпросната компания)

      ​​​​​​​Без препоръки, разбира се.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
        Ето защо китайските електромобили плашат Европа и САЩ...

        https://carmarket.bg/drugi/eto-zasht...a-i-sasht-7741
        Нещо ме объркват твърденията. "Изваденият пример в статията казва, че Nio губи по $35 000 на всеки автомобил, който прави. " ЗАЩО? КАК? Колко им струва производството на един такъв автомобил?

        "Когато анализатори разглобяват BYD Seal EV, те изчислиха, че струва поне 35% по-малко за производство отколкото произведен в Европа VW ID.3." значи китаците произвеждат с 1/3 по-евтино от европейците, и пак са на 35 000 долара загуба на автомобил? Някак? Как?

        Коментар


        • Ето защо китайските електромобили плашат Европа и САЩ...

          https://carmarket.bg/drugi/eto-zasht...a-i-sasht-7741

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение


            ,.,.................

            Виж производство в Унгария могат да направят, унгарците ще произвеждат, ние ще купуваме с какви пари ?[/B]

            Никъде не засягам въпроса "с какви пари ще купувааМЕ НИЕ" (защото обикновено НИЕ НЕ купуваме), но....

            1. Това не пречи BYD да изместят Мъск от пазара в Китай, но също и да имат най-много продажби през последното тримесечие в света (и това - БЕЗ НИЕ да купуваме!)

            2. Каквито данъци и такси да бъдат калкулирани в крайната цена - проучването на пазара в Западна Европа показва, че до момента 30 % от евроЕйците (и в други страни) са готови да купуват BYD. За Щатите за сега няма да се говори, разбира се!

            3. Каквито и данъци и такси да бъдат калкулирани в крайната цена - сметката показва (и на българина, който купува), че това е добре изглеждащ електромобил. за градски условия, който ще струва НАПОЛОВИНА от цената, дори на 5-годишни "втора ръка" - предлагани на пазара в момента

            Не ти остава нищо друго, освен да се абстрахираш от факта, че "НЕ купуваш", защото "керванът си върви", а нещата (ИМ) се случват НЕ от днес...

            Коментар


            • mikomikov, те имат износни такси, не ги знам какви са, но с тях се издържа държавата, като обмитяват износа. Така че 100 000 юана там са много повече ако стоката е изнесена в чужбина. Мисля че не могат да си позволят да не обмитяват, трябва да спаднат приходите на държавата. Цените за нас няма да са такива. Другото е че електромобилите са проблематични за транспорт, горят яко и дори се и взривяват яко като бомби. Виж производство в Унгария могат да направят, унгарците ще произвеждат, ние ще купуваме с какви пари ?
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • И, разбира се, трябва да уважим крупната (!) инвестиция на колегата Бъфет в BYD...

                ...но това НЕ е препоръка, разбира се!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                  Никой няма да им позволи да продават извън Китай, така че струва 100 000 юана, 0 долара и 0 евро. Те произвеждат много евтино,......

                  ........

                  Ще, ще им "позволЯТ"!

                  На първо време: Турция и Унгария.

                  Е, ние, разбира се няма да им "позволим" и ще ги купуваме на цената, на която ни ги продават аркадашите...



                  https://carmarket.bg/elektromobili/p...-ungariia-7904


                  ​​​​​​​https://carmarket.bg/drugi/kitajskii...vtomobila-8295

                  https://dizzyriders.bg/post/13717/ki...tricheskite-si

                  https://dizzyriders.bg/post/13604/ki...mobili-v-sveta

                  ​​​​​​​

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
                    Никой няма да им позволи да продават извън Китай, така че струва 100 000 юана, 0 долара и 0 евро. Те произвеждат много евтино, сега правят батерии с натрий - 2 пъти по евтини от литиевите. В Азия са техниците на Света, няма едно нещо което Запада или бившия соц.лагер да са успели да го направят толкова добре че да произвеждат с лекота милиони бройки. Те развиват техниката и това че там държавата ги субсидира не е вярно, там държавата ги облага като изнасят тези стоки, иначе не ги облагат с данъци и нищо не им дават.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • https://carnewschina.com/2024/02/01/...hina-in-march/

                      14 K USD...


                      Коментар


                      • Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                        Коментар


                        • Pyramid, каквито и батерии да им се сложат вече ги има по на над 10 години и се вижда че собствениците им само са си късали нервите да чакат да ги зареждат. Пълно с такива на смешен пробег. Ако е една кола която се зарежда бързо няма да е на 100 хиляди километра и на 14 години. Ако собственика има работа и ангажименти не може да си позволи да чака да се зареди. Ще ги има но ще са едва 10 % от леките автомобили. Виж хибридите на Тойота, няма такова нещо нещо на 15 години и на 100 хиляди, масово са на 400 - 500. Само това като погледнеш и става ясно колко са удачни масово.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Често се питам, между другото, като как отчитат тези "проценти": Според произведението ток * време, или нещо следи напрежението на клемите на батерията? Знае ли някой тази дребна подробност?

                            Коментар


                            • https://www.youtube.com/watch?v=XSA3Vp9AIyI @felicialx

                              преди 2 дни (редактиран)
                              Личен опит. Пътувахме от Прага до Дрезнен и Мейсен с КИА ниро. Тръгнахме с нея защото в Прага паркирането с електро коли е безплатно в града. Заредихме за повече километри от колкото ни трябваше да изминнем. Трябвха ни под 300км. Времето беше есенно и дъждовно, не ползвахме нито климатик, нито парно, само вентилатора работеше леко. Трима души в колата без багаж. Стигнахме в Германия, там се оказа, че навсякъде паркирането е платено за ел коли. 2 евро на час. Че безлатно отдавна няма, безплатно е само ако си спрял и зареждаж колата на паркинга, за времето на зареждането. По немската магистрала на отива за. много кратко 160-180. На връщане процентите заплашително падаха и стана ясно, че няма да стигнем до Прага. Започнахме да пестим, бавно каране и скорост макс 90км.ч. Парно или климатик повтарям НЕ сме пускали по пътя изобщо. В крайна сметка спряхме да заредим на около 70 км от Прага. Тоест, със заряд за повече от колко ни трябват, минахме по-малко. Разликата беше осезаема. Тези ел коли са чиста глупост за мен, за градско евентуално стават за нещо, но пак с компромиси. В интерес на истината съм карал и бмв i3 на извънградско и то се представи осезаемо по-добре като разход на ток и пробег. В крайна в Прага имахме на разположение и една Дачия на газ, съжалихме, че не тръгнахме с нея за Германия. Имам и едно куриозно клипче от безумното пътуване с киата. https://youtu.be/pZw2B35GcUw?si=W6duv-I5HtnDl5RA

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от минувач Разгледай мнение
                                Акциите на Теслата днес са на - 12 %
                                Очаква се да паднат още толкова...
                                Той и Мъсконтий се занимава да слага откровено тъпи батерии, какво се чудим?

                                Коментар

                                Working...
                                X