Първоначално изпратено от cyclop
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Какво пише Ню Йорк Таймс е едно (каквото диктуват заинтересуваните, напр. водещият пазара Тесла и плащащи за "рекламата" в Таймс и още - и за "направляването на общественото мнение"), а какви са реалностите - е различно. Поръчкова статия на база (високи) настоящи цени.
Всъщност, Мъск, с Тесла също се възползва от супер -ресурса в Китай (евтина работна ръка) и инвестира (гръм и мълнии!) - в комунистическа страна?!?
Вероятно Мъск(и) е отчел, че още двама милиардери (не) са чели Маркс, или са чели през ред. За Бъфет и Мънгър говорим (статия от преди година!)
https://manager.bg/avtomobili/dasnat...-mi-investicia
И тук се говори най-важното в дискусията: Мъск намалява НАПОЛОВИНА цената на Тесла (в Китай!), а в същото време BYD я увеличават, АМА - "късно е, чадо!" На този огромен пазар нещата се движат по други закони
В заключение: Бъфет и Мънгър - също са инвестирали милиарди на комунистически пазар, но историята мълчи (все още ) за това, дали са имали предварителни гаранции (договорки) с комунистическата държава .. Например - срещу конкурента... Та, дори и супер-предприемачите има какво да учат (за ударите под пояса)...
А ние коментираме какво някой,някога бил писал в някакъв вестник (Таймс), за което е получил няколко десетки хиляди (или пък стотина хиляди) долари. Само Бъфет е инвестирал 4,5 МЛРД долара (за останалите му 15 % , след като продаде 5 % във въпросната компания)
Без препоръки, разбира се.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеЕто защо китайските електромобили плашат Европа и САЩ...
https://carmarket.bg/drugi/eto-zasht...a-i-sasht-7741
"Когато анализатори разглобяват BYD Seal EV, те изчислиха, че струва поне 35% по-малко за производство отколкото произведен в Европа VW ID.3." значи китаците произвеждат с 1/3 по-евтино от европейците, и пак са на 35 000 долара загуба на автомобил? Някак? Как?
Коментар
-
Ето защо китайските електромобили плашат Европа и САЩ...
https://carmarket.bg/drugi/eto-zasht...a-i-sasht-7741
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
,.,.................
Виж производство в Унгария могат да направят, унгарците ще произвеждат, ние ще купуваме с какви пари ?[/B]
Никъде не засягам въпроса "с какви пари ще купувааМЕ НИЕ" (защото обикновено НИЕ НЕ купуваме), но....
1. Това не пречи BYD да изместят Мъск от пазара в Китай, но също и да имат най-много продажби през последното тримесечие в света (и това - БЕЗ НИЕ да купуваме!)
2. Каквито данъци и такси да бъдат калкулирани в крайната цена - проучването на пазара в Западна Европа показва, че до момента 30 % от евроЕйците (и в други страни) са готови да купуват BYD. За Щатите за сега няма да се говори, разбира се!
3. Каквито и данъци и такси да бъдат калкулирани в крайната цена - сметката показва (и на българина, който купува), че това е добре изглеждащ електромобил. за градски условия, който ще струва НАПОЛОВИНА от цената, дори на 5-годишни "втора ръка" - предлагани на пазара в момента
Не ти остава нищо друго, освен да се абстрахираш от факта, че "НЕ купуваш", защото "керванът си върви", а нещата (ИМ) се случват НЕ от днес...
Коментар
-
mikomikov, те имат износни такси, не ги знам какви са, но с тях се издържа държавата, като обмитяват износа. Така че 100 000 юана там са много повече ако стоката е изнесена в чужбина. Мисля че не могат да си позволят да не обмитяват, трябва да спаднат приходите на държавата. Цените за нас няма да са такива. Другото е че електромобилите са проблематични за транспорт, горят яко и дори се и взривяват яко като бомби. Виж производство в Унгария могат да направят, унгарците ще произвеждат, ние ще купуваме с какви пари ?D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
Никой няма да им позволи да продават извън Китай, така че струва 100 000 юана, 0 долара и 0 евро. Те произвеждат много евтино,......
........
Ще, ще им "позволЯТ"!
На първо време: Турция и Унгария.
Е, ние, разбира се няма да им "позволим" и ще ги купуваме на цената, на която ни ги продават аркадашите...
https://carmarket.bg/elektromobili/p...-ungariia-7904
https://carmarket.bg/drugi/kitajskii...vtomobila-8295
https://dizzyriders.bg/post/13717/ki...tricheskite-si
https://dizzyriders.bg/post/13604/ki...mobili-v-sveta
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеD.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Pyramid, каквито и батерии да им се сложат вече ги има по на над 10 години и се вижда че собствениците им само са си късали нервите да чакат да ги зареждат. Пълно с такива на смешен пробег. Ако е една кола която се зарежда бързо няма да е на 100 хиляди километра и на 14 години. Ако собственика има работа и ангажименти не може да си позволи да чака да се зареди. Ще ги има но ще са едва 10 % от леките автомобили. Виж хибридите на Тойота, няма такова нещо нещо на 15 години и на 100 хиляди, масово са на 400 - 500. Само това като погледнеш и става ясно колко са удачни масово.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=XSA3Vp9AIyI @felicialx
преди 2 дни (редактиран)
Личен опит. Пътувахме от Прага до Дрезнен и Мейсен с КИА ниро. Тръгнахме с нея защото в Прага паркирането с електро коли е безплатно в града. Заредихме за повече километри от колкото ни трябваше да изминнем. Трябвха ни под 300км. Времето беше есенно и дъждовно, не ползвахме нито климатик, нито парно, само вентилатора работеше леко. Трима души в колата без багаж. Стигнахме в Германия, там се оказа, че навсякъде паркирането е платено за ел коли. 2 евро на час. Че безлатно отдавна няма, безплатно е само ако си спрял и зареждаж колата на паркинга, за времето на зареждането. По немската магистрала на отива за. много кратко 160-180. На връщане процентите заплашително падаха и стана ясно, че няма да стигнем до Прага. Започнахме да пестим, бавно каране и скорост макс 90км.ч. Парно или климатик повтарям НЕ сме пускали по пътя изобщо. В крайна сметка спряхме да заредим на около 70 км от Прага. Тоест, със заряд за повече от колко ни трябват, минахме по-малко. Разликата беше осезаема. Тези ел коли са чиста глупост за мен, за градско евентуално стават за нещо, но пак с компромиси. В интерес на истината съм карал и бмв i3 на извънградско и то се представи осезаемо по-добре като разход на ток и пробег. В крайна в Прага имахме на разположение и една Дачия на газ, съжалихме, че не тръгнахме с нея за Германия. Имам и едно куриозно клипче от безумното пътуване с киата. https://youtu.be/pZw2B35GcUw?si=W6duv-I5HtnDl5RA
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от минувач Разгледай мнениеАкциите на Теслата днес са на - 12 %
Очаква се да паднат още толкова...
Коментар
Коментар