Pyramid, не само батериите са тъпи, те са тъпи, тази фиксация как ще се мине на електромобили е болестно състояние. Болни са. Правиш и това, произвеждаш, стандартизираш защото нестандартните неща са обречени и не могат просто да се ползват рационално и то ще си покаже - колко са използваеми, доколко са рационални. Те вечно искат да насилват хората, насилници просто.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, големия недостатък на електромобилите е че с една батерия може да се изминат и 150 хиляди километра, а може и само 30. Има ги вече такива електромобили по 30 хиляди км. и дори и по малко на които батерията е станала на 10 години и пишат - за смяна на батерия. Ако измине 150 разхода за батерия който се разхвърля на изминатите километри е 5 пъти по малък, защото електромобилите вървят с ток+батерия, това им е разхода на гориво образно казано. Това е и причината да не могат да станат повече от 10% от всички автомобили на планетата. И друтия вариант е - навъртат много километри някои автомобили, батерията ще трябва да се сменя и на 1 година, защото те използват само бързо зареждане , а тогава циклите - заряд - разряд стават само 500 и дори по малко, на 350 цикъла има приключили батерии.
Коментар
-
Например една батерия със смяна струва 17к евро и е изминала предната 50к км - 0.34 евро за километър пробег, 34 евро за 100км пробег Ще навлязат в някой друг живот масово, това нещо е уникално скъпо.Last edited by supertrader; 29.03.2024, 17:39.D.Y.F-091066
Коментар
-
Pyramid, големия недостатък на електромобилите е че с една батерия може да се изминат и 150 хиляди километра, а може и само 30. Има ги вече такива електромобили по 30 хиляди км. и дори и по малко на които батерията е станала на 10 години и пишат - за смяна на батерия. Ако измине 150 разхода за батерия който се разхвърля на изминатите километри е 5 пъти по малък, защото електромобилите вървят с ток+батерия, това им е разхода на гориво образно казано. Това е и причината да не могат да станат повече от 10% от всички автомобили на планетата. И друтия вариант е - навъртат много километри някои автомобили, батерията ще трябва да се сменя и на 1 година, защото те използват само бързо зареждане , а тогава циклите - заряд - разряд стават само 500 и дори по малко, на 350 цикъла има приключили батерии.D.Y.F-091066
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеYavor Dachkov
1 дни ·
"Ново американско изследване проверява дали са верни твърденията, че електрическите автомобили трябва да заменят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да се намалят въглеродните емисии. Изчисленията показват, че целият процес на производство на електромобили генерира повече въглеродни емисии и те не са по-енергийно ефективни, твърди изследване на Goehring & Rozencwajg. Те прилагат следните изчисления:
„Нашето изследване показва, че електромобилите ще се борят да се наложат на пазара въпреки огромните субсидии и нарастващата заплаха от забрана на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). След внимателно проучване на историята на енергетиката все още не сме намерили пример, при който нова технология с по-ниска енергийна ефективност да е заменила съществуваща, по-ефективна. Въпреки твърденията за обратното, нашето изследване показва, че електромобилите са по-малко енергийно ефективни от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В резултат на това те няма да успеят да се наложат масово на пазара."
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеYavor Dachkov
1 дни ·
"Ново американско изследване проверява дали са верни твърденията, че електрическите автомобили трябва да заменят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да се намалят въглеродните емисии. Изчисленията показват, че целият процес на производство на електромобили генерира повече въглеродни емисии и те не са по-енергийно ефективни, твърди изследване на Goehring & Rozencwajg. Те прилагат следните изчисления:
„Нашето изследване показва, че електромобилите ще се борят да се наложат на пазара въпреки огромните субсидии и нарастващата заплаха от забрана на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). След внимателно проучване на историята на енергетиката все още не сме намерили пример, при който нова технология с по-ниска енергийна ефективност да е заменила съществуваща, по-ефективна. Въпреки твърденията за обратното, нашето изследване показва, че електромобилите са по-малко енергийно ефективни от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В резултат на това те няма да успеят да се наложат масово на пазара."
Понеже не си пуснал важните СМЕТКИ.
В най-добрия случай електричката е 20% по енерго НЕЕФЕКТИВНА, в лошия - 60%.
По-важното е, че електромобилите в Норвегия не са повлияли на търсенето на изкопаеми горива или на въглеродните емисии, както се очакваше. Въпреки че търсенето на петрол и въглеродните емисии са намалели с 15% от 2010 г. насам, по-голямата част от това не е свързано с продажбите на електромобили. През периода общото търсене на петрол е спаднало само с 34 000 барела на ден, като бензинът и дизелът съставляват едва 10% от спада. По-голямата част от спада идва от търсенето на отопление, осветление и нефтохимикали, което според нас се е сринало с повече от една трета. Въпреки че 20% от всички превозни средства по пътищата сега са електрически, търсенето на бензин и дизел в Норвегия е спаднало само с 4%.
Ефективният ДВГ може да очаква да постигне 37 мили на галон бензин или 98 kWh топлинна енергия на 100 мили. Компонентите на превозното средство изискват 20 MWh или 15 kWh на 100 мили, когато се амортизират за полезен живот от 170 000 мили – според Argon Labs. ДВГ може да очаква да консумира 112 kWh на 100 мили, от които 90% представляват топлинна енергия под формата на бензин. Извличането на масло се възползва от много висок EROI от 60: 1 в кладенеца. С други думи, 60 единици топлинна енергия, под формата на суров петрол, излиза от кладенеца за всяка инвестирана единица енергия. Транспортирането и рафинирането консумират приблизително 15% от енергията, съдържаща се в суровината, намалявайки EROI до 50. За да бъдем консервативни, ние приемаме краен EROI от 45. Следователно, инвестирането на 1 kWh топлинна енергия ще създаде 45 kWh топлинна енергия, задвижвайки автомобил с ДВГ на 41 мили.
Съвременният електромобил консумира 32 kWh директна електрическа енергия на 100 мили. Батерията изисква допълнителни 24 MWh, което за полезния живот на автомобила от 120 000 мили се равнява на 20 kWh на 100 мили. Останалите компоненти на превозното средство изразходват 27 kWh на 100 мили. Електромобилът може да очаква да консумира 80 kWh на 100 мили, от които 95% е електричество.
Ако приемем, че електроенергията се генерира в електроцентрала, работеща с природен газ, енергийната възвръщаемост на инвестициите е приблизително 25, след като се вземат предвид загубите по преносната мрежа. Започвайки отново с 1 kWh топлинна енергия, бихме очаквали да генерираме 25 kWh електроенергия. Следователно електромобилът ще пътува 32 мили – 20% по-малко от автомобила с двигател с вътрешно горене. Ако електричеството се генерира с помощта на смес от вятърна и слънчева енергия, енергийната възвръщаемост може да бъде 13. Следователно, 1 kWh енергия ще генерира само 13 kWh електроенергия, задвижвайки електромобила само на 16 мили – над 60% по-малко от автомобила с ДВГ.Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
- 1 like
Коментар
-
Yavor Dachkov
1 дни ·
"Ново американско изследване проверява дали са верни твърденията, че електрическите автомобили трябва да заменят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, за да се намалят въглеродните емисии. Изчисленията показват, че целият процес на производство на електромобили генерира повече въглеродни емисии и те не са по-енергийно ефективни, твърди изследване на Goehring & Rozencwajg. Те прилагат следните изчисления:
„Нашето изследване показва, че електромобилите ще се борят да се наложат на пазара въпреки огромните субсидии и нарастващата заплаха от забрана на двигателите с вътрешно горене (ДВГ). След внимателно проучване на историята на енергетиката все още не сме намерили пример, при който нова технология с по-ниска енергийна ефективност да е заменила съществуваща, по-ефективна. Въпреки твърденията за обратното, нашето изследване показва, че електромобилите са по-малко енергийно ефективни от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. В резултат на това те няма да успеят да се наложат масово на пазара."
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Diskesuper Разгледай мнениеКакви са тези свещи за 30 000 км те на Москвич изкарваха повече, карам kia на 250 000 мили с оригиналните свещи.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Pyramid, на автомобилите на старо са им много големи разходите за подръжка, това имах предвид. Той лизинга и гаранционното обслужване не са най удачни за дълъг експлоатационен срок, и фактически втора ръка го купуваш след като напълно съзнателно преди това са го уморили. Как на една кола не съм видял да са и сменили запалителни свещи в гаранция, а ги дават за максимум 30 хиляди километра обикновените с неиридиеви електроди и се почва - бобините са пробили леко, маслото и него не го сменят изглежда и филтъра като го сцепиш станал като макара. Не е опция автомобил на старо. Най евтиното е да се вземат готовите щанци за стар модел кола, те ги изхвърлят и предават за вторичен метал и би трябвало почти без пари както се казва да ги дадат. Лиценз може да се купи, а най евтино е да се обърне на електромобил, няма да се произвежда двигател което е по тежката част. Голямото търсене е при малолитражките, в Китай продават по 5 милиона и повече точно малолитражки , малки коли докато голямата сила Тесла е достигнала до 2 милиона коли за цял свят. После хората търсят да си купят малка кола, а и втора ръка няма и вървят по скъпо от големите. Най лесния път е този, взема се едно готово купе което е било бестселър и на негова база се започва производство. Дори да можеш да изкараш, платиш за нов модел е по добре да направиш производство на модулни батерии. Те тенекиените коли ще отпаднат поначало,D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеbota156 , няма нещо същественно различно в последното детилетие или дори последните две. Както казват само са нипичкани с електроника и ресурса им е понамален. 80% от стойноста е да се плати за конструиране на модела и всички тези матрици - щанци. Ако си на пазар където имат пари хората да изплащат новия модел защото масовите продажби са именно на изплащане и също може да направиш продажби от 150 хиляди на година това нещо не оказва влияние. Ако пазара е като при нас - повечето автомобили са втора употреба, новия автомобил ще печели в продажбите. Ясно е защо - нещо което хората не могат да си позволят, те дори не си мечтаят да купят нов. Също електромобил се прави и чрез конверсия на такъв с двигател, не мисля че някой ще го спре малката му батерия която осигурява 150км.пробег и това че не е монтирана под пода на купето и примерно на мястото на резервоара за гориво. Може да правиш и вариант с двг и вариант електро. Също производителите поставят много електроника, а потребителите плачат от нея. Как се казва когато както си караш и всичко е наред и изведнъж електрониката ти става бъгва и колата ти става брик и трябва да ползваш пътна помощ, това много се коментира че се случва. Знаеш ли една такава кола със само производственни разходи струва 3-4 хиляди лева, ти частите и няма да ги произвеждаш защото се продават наедро от специализирали производители примерно шарнирен болт е 5 лева и едни такива цени имат частите, така че 3 хиляди лева са много пари, достатъчно.
Коментар
-
bota156 , няма нещо същественно различно в последното детилетие или дори последните две. Както казват само са нипичкани с електроника и ресурса им е понамален. 80% от стойноста е да се плати за конструиране на модела и всички тези матрици - щанци. Ако си на пазар където имат пари хората да изплащат новия модел защото масовите продажби са именно на изплащане и също може да направиш продажби от 150 хиляди на година това нещо не оказва влияние. Ако пазара е като при нас - повечето автомобили са втора употреба, новия автомобил ще печели в продажбите. Ясно е защо - нещо което хората не могат да си позволят, те дори не си мечтаят да купят нов. Също електромобил се прави и чрез конверсия на такъв с двигател, не мисля че някой ще го спре малката му батерия която осигурява 150км.пробег и това че не е монтирана под пода на купето и примерно на мястото на резервоара за гориво. Може да правиш и вариант с двг и вариант електро. Също производителите поставят много електроника, а потребителите плачат от нея. Как се казва когато както си караш и всичко е наред и изведнъж електрониката ти става бъгва и колата ти става брик и трябва да ползваш пътна помощ, това много се коментира че се случва. Знаеш ли една такава кола със само производственни разходи струва 3-4 хиляди лева, ти частите и няма да ги произвеждаш защото се продават наедро от специализирали производители примерно шарнирен болт е 5 лева и едни такива цени имат частите, така че 3 хиляди лева са много пари, достатъчно.Last edited by supertrader; 22.03.2024, 15:02.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Пежо имаха такъв. Ама няма смисъл - КПД и на дизел и на бензин в оптимален режим е подобно
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
такваз магария се опитаха да направят още 90-те. Со прословутите ровър маестро. Доцентка по маркетинг дето ми преподаваше им правеше маркетинговата стратегия. Колко сме се псували и имах проблеми с изпита.
Няма малоумни Българи да си купят чисто нов автомобил със стари технологии на 20 години !?!?!?!?
Ти ще си вземеш ли талавизор с телескоп? Или телефон с копчета или сд плеуер а не флашка.
Електрониката е БЕЗ ПАРИ. На една кола китайска няма и 1000€ всичките и ел. екстри. Това че европейците ги щавят по 10к€ за ВСЯКА ЕКСТРА не значи че струва толкова
Коментар
Коментар