IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    Тази "тесла" знаеш ли от колко години я правят и се хвалят с нея. Поне от 5. И прочете ли колко са и големи батериите - пише си го 40 кВ/ч. Т.е. смятай го да може да мине най-много 200 км при реални условия, а не 500. Също и в едно автомобилно списание й бяха правили тест. 500 км друг път. Реалността е друга и "жестока". Разберете, че безплатен обяд няма. За 50 000$ толкова.
    О, да... имали и вариант със 85 кВ/ч. Супер. Ще може да мине към 400 км. Тъкмо да стигнеш до варна и "Low battery..." А цена ще кажеш ли колко ще струва с тая батерийка и колко часа ще трябва да чакаш да се зареди?
    Виж ся, по принцип си прав, но истината е в детайлите . Точно тази Тесла не са я тествали в никакви списания, щото не е излязла официално. Ти говориш за друг модел.
    Преди 5 години 50к $ за 250 км, за голяма кола, за 8 год. гаранция на батериите, за 6,5 сек. ускорение беше нещо невъзможно и невероятно, но днес е реалност (хайде за да не се заядеш след 6 месеца ще е реалност). И като се има предвид, че 200 км дневен пробег устройва МНОГО голяма част от хората, то ел. колите скоро ще са доста добра алтернатива. Вече хиляди Nissan Leaf се движат в САЩ.

    Не разбрах каква точно ти е тезата? За да не навлизаме в излишни спорове, моята теза е че ел. колите ще станат масови с БЪРЗИ темпове (до 10 години, под масови имам предвид 20-30% ), и познатите ни недостатъци ще почнат един по един да отпадат.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
      Браво колега!

      ...*

      На този етап на развитие на науката и техниката двигателят с вътрешно горене няма реална алтернатива.
      Тук не съм токова сигурен като теб.
      Не забравяй интересите на петролопроизводителите, които искат продажби на гориво и не са заинтересовани, меко казано, от намаляването на консумацията.

      Има разработки (и то доста) на по-ефективни ДВГ, има разработки на акумулиране на енергията в колата не чрез електроакумулатор, има разработки на по-прости, по-малки и по-безопасни атомни реактори.

      Само че милиардите продължават да се дават за безумно изгаряне на последните количества петрол*, но не и за доизчистване на споменатите почти готови алтернативни решения...
      Защо ли?

      -----------------------
      * - Менделеев, па и всеки химик, ще каже, че изгарянето на петрола, вместо използването му в хим. производство, по начало е престъпление срещу човечеството.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
        Е така е , ама я ми кажи "нормална" кола, която да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 сек. и да струва много по-малко
        Като искаш за 4.4с до 100км, си купи Ферари или Ламборгини....
        Смисълът на ел. кола, не е да се състезаваш, нали ???

        пп. Като сложат генератор , който да зарежда по надолнището и солар на покрива за останалото време и свалят цената до 60 % от колите с ДВГ, може и да подкрепя идеята за такава кола ......

        Коментар


        • Сандо,
          да, продават я колата.
          Но техническите възражения на d333 си остават напълно в сила. Нема как да избягаш от реалността, ако искаш да живееш в нея.

          Като я гледам тая "Тесла", тя е и за извънградско. С най-евтината можеш да изкараш максимум 250 километра с едно зареждане. След това - няколко часа ново зареждане. И този пробег в скоро време няма да се увеличи много, както е показал d333.
          И сега, ако човек иска кола, с която да стига по-далеч (то ест да е по-автономен), а това са всички, ще си вземе кола с ДВГ.

          Виж, има хляб в тази работа, ако колата е само за градско каране, където плюсовете от максимално олекотена, малка и по-евтина и незамърсяваща кола са повече, а и поддръжката й е по-удобна.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Да видим:
            1. Мрежата е изчислена ДА ПОНЕСЕ товара на максимума, но, кпд при това, спада поради квадратичен ръст на загубите с тока.
            2. Капацитетът на мрежата гарантира, че тя няма да изгори при макс товар. Иначе, виж 1.
            3. С въвеждане МАСОВО на електромобилите, ще нарасне както произведената, така и пренесената /чети "и изгубената при преноса"/ енергтия. Пак, квадратично, Q=t*I^2*R При това, вярно, относителният дял на цената на мрежата би трябвало да спадне, но...НЯМА ГАРАНЦИИ за тайминг на зареждането. Не можеш задължи /респ.да ограничиш макс. товар/ . Максимум, да ти скочи коефициентът на едновременност. От 0,8 на 0,9-0,95, другото е фантастика.
            4. С увеличаване на преноса, мрежата ще трябва да се преизчисли и да се подновят съоръженията, изчислени, вече, за новия Максимум.Нови проводници /повече цветни метали/, нови прекъсвачи, разединители, изолатори, кабели /ново копане за дирене на дипломи под път и над път/...Ха познай, дали и с колко ще е по-евтино
            5.Цената на новите генериращи мощности ще е не по-ниска от тази на текущо използваните. Ако ли пък /някакси/ натовариш -само? - ВЕИ, може още да подскочи. Всъщност, готов съм да се обзаложа, 20:1, че така ще стане...
            Като добавиш икономическите "екстри" на момента, цените на суровини, батерии и т.н., по-скоро /пак пусто търсене-предлагане и, този път-още и на енергията/ очаквам ново нейно поскъпване. Някъде "там", сигурно, нещата ще се поуравновесят но, далеч напред и нагоре.
            Дано греша и нещата да станат, както си мислиш.

            П.П.
            ДанО, ама нАдали
            Не съм голям спец по физика, но знам, че загубата на тока зависи и от дължината на преноса. Ако в пиковите часове електромобилите подават енергия директно до потребителя загубите ще са минимални, а натоварването на мрежата в пиковите часове ще бъде по ниско от сегашното. Ако пиковото натоварване е по ниско от сегашното по принцип не би трябвало да има нужда от подновяване на сегашната мрежа!
            Когато писах за излишен капацитет не мислех само за преносната мрежа, а и за многото електроцентрали, които през голяма част от денонощието не работят или работят на много по ниска мощност от максималния им капацитет.
            Ако приемем, че в пиковите часове мрежата и електроцентралите са натоварени на 90%, а през нощта натоварването е 20%, вероятно средното натоварване на системата не е повече от 40-45%. Ако чрез електромобилите успеем да уравновесим потреблението на електроенергия и постигнем средно натоварване на системата 85%, това означава, че ще удвоим КПД-то на производство и разпространение на електроенергия, което би трябвало да доведе до спад на цената на електроенергията!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
              Чета тука икономисти и финансисти бистрят електротехника....
              Чакайте да ви обясня някои неща, от "инженерна" гледна точка. Понеже съм електроинженер.
              И така... един бензинов или дизелов двигател има КПД около 35%-45%. Знаете всички колко горят те като литри бензин(или нафта) на 100 км. Имайте сега предвид, че един литър бензин има около 10 kW/h еквивалент енергия в него. С много малка разлика същото количество енергия го има и в един литър нафта. Приемаме го за еднакво. Да кажем ако една кола гори 6/100 извънградско това са 60 кВ/ч при КПД 35%(примерно) и излиза 20 кВ/ч "полезна" енергия.
              За задвижването на един среден автомобил около тон и нещо със 90-100км/ч на равен участък се изисква около 16 kW/h енергия. И наистина толкова някъде "харчат" електромобилите при "кротко" каране. При по реалани условия(завои, изпреварвания и т.н.) реално "харчат" около 20 kW/h на 100 км(съвпада с "полезната" енергия при бензинов или дизелов мотор). И това без климатик или парно(за тях ще напиша по-надолу). Електромотора има да кажем КПД около 90%(това е много хубаво). И така до тук с хубавата страна на "монетата". Сега нека я обърнем и от другата страна. Да видим и недостатъците им.
              Зареждането на акумулаторите трае много часове и е непрактично за извънградко каране на дълги разстояния. КПД-то при зареждането на акумулаторите е около 75%. Т.е. 25% загуби при зареждането( и още 10% при ел.мотора при самото движение).
              Батериите може да се заредят и малко по-бързо(за 1-2 часа) но ще се скапят много бързо. Дори и да си ги зареждаме бавно, дори и изобщо да не ги зареждаме и използваме често те с времето стареят и за 5 години ще се скапят и без това. А ако на 5-тата година все още не са "умрели" капацитета ще им е паднал поне наполовина. Батериите струват скъпо. Едни батерии за 100 км пробег струват има няма едно 10 000 и то не в лева. Сега някои ще кажат, че щели да поевтинеят... Да бе, да.... Няма как да стане да паднат с повече от 10%-20% дори и при масово производство. Просто лития и "химията" за обработката струва толкова. Който не вярва, веднага му давам пример - оловните акумулатори за колите ги има от 100 години. Обаче да им е паднала цената?.... Ами не. Даже поскъпват, защото и по-редките метали поскъпват. Идеята за електромобилите е много отдавна. Първия всъщност електромобил е на почти 100 години. Ама така и не се е наложил, заради недостатъците си. А как си представяте автобус, тир, трактор, кораб, самолет на батерии, а?...

              И какво излиза от цялата работа - електромобилите са много скъпи. Поне едно няколко десетки лева отгоре на своя еквивалент с бензинов или електричестки двигател.
              Да не забравя за парното и климатика при електромобилите. При тях също ги има. Но..... Това ще им струва допълнителни киловати енергия. Климатика реално е от порядъка на 3-4 кW(толкова трябва и за "парно" през зимата). Да, по-мощен е от домашен климатик. Защото колата има много лоша термоизолация. Целия е желязо и джамове отвсякъде. И като е напечен лятото на слънце вътре става +60 градуса, а не като домашен(тухла, добра термоизлолация) и да охлажда примерно от +30 и да сваля до +20. А в колата трябва да може да свали от +60 до +20. Същото е и с парното. Лично съм виждал електромобил с климатик. Компресора се задвижва от отделен малък електромотор, а не с ремък, както на "нормалните" коли. А "парното" реално е един реотан с вентилатор - т.е. като "духалка", ама няколко киловата. Същото е при "топлене", трябва да може от -20 градуса да стопли до +20. А вкъщи дори и да не се отоплява температурата вътре ще е поне едно +10, +15 градуса и печката трябва да топли от по-високи градуси, а не от -20.
              За хибридите.... живо набутване - също много скъпи, сложна техника и не си заслужават, поне докато бензина не стане примерно 4-5 лева литъра.
              Пример: Тойота Приус струва 50 000 лева. Същия клас автомобил с бензинов или дизелов мотор(примерно Опел Астра, Рено Меган или Тойота Корола) с всички екстри струват около 35 000 лева. Цели 15 000 лева разлика. И голям праз като Приуса горял 2 литра по-малко. А сметнете кога ще си ги избиете тези 15000 лева. И като икономията от хиброда идва най-вече само на градско каране. На извънградско разликата е по-малка. Не се мъчете да смятате, ще ви по-го сметна сам. 15000лв : 5лева(2 литра по 2.50) = 3000. Това са 3000 пъти по 100 км.Или това прави 300 000 км. Ха, ха... много интересно нали. А след 300 000 км дали батерите на тоя Приус ще стават за нещо и колко струват, а?!...
              Браво колега! Обяснил си нещата с числа. На мен не ми се ровеше из разни сайтове, ама и аз им ги разправях същите неща по принцип.
              Обаче не си мисли, че ще убедиш някого. Хората просто ВЯРВАТ. На тях не са им необходими доказателства. Те имат ВЯРА.
              И един призив към хората действително загрижени за опазване на околната среда и намаляване на замърсяването на въздуха. Купете си съвременен икономичен автомобил с ДВГ. Икономичен значи във всички случаи малък. С не много мощен двигател. Около 1200-1400 кубика и мощност до 70-80 к.с. Карайте плавно, без големи ускорения. При прекомерно натиснат педал на газта изгарянето на горивото става неефективно. Извън града със скорост 80-90 км. На магистрала до 100. И ще спестите на вас пари, а на природата замърсяване!
              На този етап на развитие на науката и техниката двигателят с вътрешно горене няма реална алтернатива. След 20-50-100 години може би ще е различно.
              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Тази "тесла" знаеш ли от колко години я правят и се хвалят с нея. Поне от 5. И прочете ли колко са и големи батериите - пише си го 40 кВ/ч. Т.е. смятай го да може да мине най-много 200 км при реални условия, а не 500. Също и в едно автомобилно списание й бяха правили тест. 500 км друг път. Реалността е друга и "жестока". Разберете, че безплатен обяд няма. За 50 000$ толкова.
                О, да... имали и вариант със 85 кВ/ч. Супер. Ще може да мине към 400 км. Тъкмо да стигнеш до Варна и "Low battery..." А цена ще кажеш ли колко ще струва с тая батерийка и колко часа ще трябва да чакаш да се зареди? А колко тежат 85 кВ/ч батерии. И с това се увеличава и "разхода". Т.е. 400-те км стават някъде 350км реални.
                И още една малка подробност има, че капацитетите ги дават на батерията, но не казват, че не ги разреждат докрай, т.е. не се използва целия капацитет на батерията, понеже ако се разреди "докрай" ще се скапе. И оставят около 10-20% някъде неизползвани.
                Last edited by d333; 28.12.2011, 12:35.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                  Хубаво почва , но свършва на 100 К$......
                  Е така е , ама я ми кажи "нормална" кола, която да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 сек. и да струва много по-малко

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от sando1 Разгледай мнение
                    Имам чувството, че последните мнения са писани преди 5-6 години, а не днес. Докато разумните обясняват как това не може да стане, хората си работят. 2012 започва да се продава Тесла S. http://www.teslamotors.com/models/options. Напълно функционална голяма кола с пробег 500 км., 8 год. гаранция на батериите, 0-100 км/ч за 4.4 сек., цената започва от 50к $ и даже има и климатик!!!
                    Сега въпросът не е имат ли бъдеще ел. колите. Въпросът е колко бързо ще навлязат масово.
                    Хубаво почва , но свършва на 100 К$......

                    Коментар


                    • Имам чувството, че последните мнения са писани преди 5-6 години, а не днес. Докато разумните обясняват как това не може да стане, хората си работят. 2012 започва да се продава Тесла S. http://www.teslamotors.com/models/options. Напълно функционална голяма кола с пробег 500 км., 8 год. гаранция на батериите, 0-100 км/ч за 4.4 сек., цената започва от 50к $ и даже има и климатик!!!
                      Сега въпросът не е имат ли бъдеще ел. колите. Въпросът е колко бързо ще навлязат масово.

                      Коментар


                      • Чета тука икономисти и финансисти бистрят електротехника....
                        Чакайте да ви обясня някои неща, от "инженерна" гледна точка. Понеже съм електроинженер.
                        И така... един бензинов или дизелов двигател има КПД около 35%-45%. Знаете всички колко горят те като литри бензин(или нафта) на 100 км. Имайте сега предвид, че един литър бензин има около 10 kW/h еквивалент енергия в него. С много малка разлика същото количество енергия го има и в един литър нафта. Приемаме го за еднакво. Да кажем ако една кола гори 6/100 извънградско това са 60 кВ/ч при КПД 35%(примерно) и излиза 20 кВ/ч "полезна" енергия.
                        За задвижването на един среден автомобил около тон и нещо със 90-100км/ч на равен участък се изисква около 16 kW/h енергия. И наистина толкова някъде "харчат" електромобилите при "кротко" каране. При по реалани условия(завои, изпреварвания и т.н.) реално "харчат" около 20 kW/h на 100 км(съвпада с "полезната" енергия при бензинов или дизелов мотор). И това без климатик или парно(за тях ще напиша по-надолу). Електромотора има да кажем КПД около 90%(това е много хубаво). И така до тук с хубавата страна на "монетата". Сега нека я обърнем и от другата страна. Да видим и недостатъците им.
                        Зареждането на акумулаторите трае много часове и е непрактично за извънградко каране на дълги разстояния. КПД-то при зареждането на акумулаторите е около 75%. Т.е. 25% загуби при зареждането( и още 10% при ел.мотора при самото движение).
                        Батериите може да се заредят и малко по-бързо(за 1-2 часа) но ще се скапят много бързо. Дори и да си ги зареждаме бавно, дори и изобщо да не ги зареждаме и използваме често те с времето стареят и за 5 години ще се скапят и без това. А ако на 5-тата година все още не са "умрели" капацитета ще им е паднал поне наполовина. Батериите струват скъпо. Едни батерии за 100 км пробег струват има няма едно 10 000 и то не в лева. Сега някои ще кажат, че щели да поевтинеят... Да бе, да.... Няма как да стане да паднат с повече от 10%-20% дори и при масово производство. Просто лития и "химията" за обработката струва толкова. Който не вярва, веднага му давам пример - оловните акумулатори за колите ги има от 100 години. Обаче да им е паднала цената?.... Ами не. Даже поскъпват, защото и по-редките метали поскъпват. Идеята за електромобилите е много отдавна. Първия всъщност електромобил е на почти 100 години. Ама така и не се е наложил, заради недостатъците си. А как си представяте автобус, тир, трактор, кораб, самолет на батерии, а?...

                        И какво излиза от цялата работа - електромобилите са много скъпи. Поне едно няколко десетки лева отгоре на своя еквивалент с бензинов или дизелов двигател.
                        Да не забравя за парното и климатика при електромобилите. При тях също ги има. Но..... Това ще им струва допълнителни киловати енергия. Климатика реално е от порядъка на 3-4 кW(толкова трябва и за "парно" през зимата). Да, по-мощен е от домашен климатик. Защото колата има много лоша термоизолация. Целия е желязо и джамове отвсякъде. И като е напечен лятото на слънце вътре става +60 градуса, а не като домашен(тухла, добра термоизлолация) и да охлажда примерно от +30 и да сваля до +20. А в колата трябва да може да свали от +60 до +20. Същото е и с парното. Лично съм виждал електромобил с климатик. Компресора се задвижва от отделен малък електромотор, а не с ремък, както на "нормалните" коли. А "парното" реално е един реотан с вентилатор - т.е. като "духалка", ама няколко киловата. Същото е при "топлене", трябва да може от -20 градуса да стопли до +20. А вкъщи дори и да не се отоплява температурата вътре ще е поне едно +10, +15 градуса и печката трябва да топли от по-високи градуси, а не от -20.
                        За хибридите.... живо набутване - също много скъпи, сложна техника и не си заслужават, поне докато бензина не стане примерно 4-5 лева литъра.
                        Пример: Тойота Приус струва 50 000 лева. Същия клас автомобил с бензинов или дизелов мотор(примерно Опел Астра, Рено Меган или Тойота Корола) с всички екстри струват около 35 000 лева. Цели 15 000 лева разлика. И голям праз като Приуса горял 2 литра по-малко. А сметнете кога ще си ги избиете тези 15000 лева. И като икономията от хиброда идва най-вече само на градско каране. На извънградско разликата е по-малка. Не се мъчете да смятате, ще ви по-го сметна сам. 15000лв : 5лева(2 литра по 2.50) = 3000. Това са 3000 пъти по 100 км.Или това прави 300 000 км. Ха, ха... много интересно нали. А след 300 000 км дали батерите на тоя Приус ще стават за нещо и колко струват, а?!...
                        Last edited by d333; 28.12.2011, 12:15.

                        Коментар


                        • Най масовата и дълго произвеждана кола преди 30-40 години е Фолксваген Костенурка.Ефтина,ниски разходи.Гениално немско оптимизиране.Износ до небето!След години ще направят нещо подобно на ток.Сега за престиж правят скъпи ел-играчки.Но са почтенни и не разтягат локуми-модел на БМВ I8( хибрид) има автономност на ток само 35 км,зарежда се за 2 часа.Това е добрата реалност,без рекламни увъртания.(Ще се произвежда 2014)На бензин си е банален звяр,БМВ "
                          "Благодарение на иновативната LifeDrive-архитектура BMW i3 Concept съчетава ниско тегло от 1250 кг. с оптимално вътрешно пространство и висока сигурност при сблъсък. Предлага четири места и обем на багажника от 200 литра.

                          “Този автомобил поставя началото на масовото производство на автомобили, чиято каросерия до голяма степен е изработена от карбон. Това е революция в автомобилния дизайн,” подчертава Клаус Дрегер, Член на Борда на директорите отговорен за развойната дейност." http://www.automedia.bg/news/article_13775.html p.s В коментарите под статия има битка на дилари на виртуални мечти

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            "Зарежда се" означава "натрупва енергия от". Трамваят, тролеят, локомотивът ЧЕРПЯТ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА.
                            Иначе, си писал, колкото да не си траеш.
                            Никой не казва, че е лесно, но, вечно да охулиш, да оплюеш...не ти ли омръзна?
                            За раблика от теб, побратиме, тук има хора с перфектни знания по физика и математика, затова им дадох някои данни, а те ще си направят сами по-натам изводите, така че - ще ти кажа само: сполай ти и бъди здрав ... дано и последното да не опиташ да отречеш...
                            "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                              Не, за да споря ще ви дам няколко примера, но не искам да доказвам и несъстоятелността на тезата, а по-скоро – да дам тема за размисъл... Сигурно ще ми опонират с това, което са направили водещи компании, но те са длъжни да го правят, независимо от стойностите, която ще вкарат в разработката си, защото такива като нас ще повтарят марката и моделът, а това си е вид реклама..., а под форма на загриженост за бъдещето в сферата на екологията – това пък ще донесе още по-голям дивидент... (на доверие)...

                              Малко цифри няма да ни са излишни:

                              1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
                              2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
                              3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
                              4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
                              5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
                              100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?

                              Какви параметри биха имали източниците на ток???

                              Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...

                              Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???

                              Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?

                              Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...

                              ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
                              "Зарежда се" означава "натрупва енергия от". Трамваят, тролеят, локомотивът ЧЕРПЯТ ПО ВРЕМЕ НА РАБОТА.
                              Иначе, си писал, колкото да не си траеш.
                              Никой не казва, че е лесно, но, вечно да охулиш, да оплюеш...не ти ли омръзна?

                              Коментар


                              • Не, за да споря ще ви дам няколко примера, но не искам да доказвам и несъстоятелността на тезата, а по-скоро – да дам тема за размисъл... Сигурно ще ми опонират с това, което са направили водещи компании, но те са длъжни да го правят, независимо от стойностите, която ще вкарат в разработката си, защото такива като нас ще повтарят марката и моделът, а това си е вид реклама..., а под форма на загриженост за бъдещето в сферата на екологията – това пък ще донесе още по-голям дивидент... (на доверие)...

                                Малко цифри няма да ни са излишни:

                                1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
                                2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
                                3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
                                4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
                                5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
                                100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?

                                Какви параметри биха имали източниците на ток???

                                Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...

                                Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???

                                Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?

                                Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...

                                ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
                                "Погледната със страстно око, действителността се превръща в приказка!" П.Пикасо

                                Коментар

                                Working...
                                X