IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Pyramid - в момента ел.моторите са по скъпи от ДВГ защото това са ел.мотори с много високи изисквания и една утечка на ток си е нещо изключително опасно не само за тези които са вътре в елктрокара. Контролера е за много голям ток, не е за електромотор за шевна машина и няма как да е на цената на баничка с боза.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
      Цялата електроника, струва не повече от $ 20 А за батериите, те цените им паднаха с 80 % за няколко години. Просто трябва да се метне в коша поне 800 кг. - 1 тон железария от една такава една кола.
      Дефицитът на възлови суровини ще уравновеси този спад при батериите. Иначе, относно поста към мен, прав си. Но...
      Но, няма "най-добро решение за всички случаи", а всеки случай си има свое най-добро решение. И, затова, в зависимост от кокретните параметри, ще има конкретни решения. Виж, относно авточастите...Ами гумите си остават гуми, ръчки-копчита-ключалки, механика по купетата, ламарини и т.н. ще има, докато има /каквито и да са/ автомобили. Затова, не бих бързал да погребвам "бизнеса с авточасти". Просто, ще се обнови.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Единственият двигател предполага познатото поведение на колата на пътя, а няколкото отделни - механично опростяване, за сметка на електронно усложняване. Силни са още конструктивните стереотипи. А усложняването е породено от изграждането на цял пазар /за каквото сетиш, от компютри до ароматизатори/ около автомобилите и печалбите от поддръжка: ако няма какво чупи, маса нещоправители погиват...
        Един двигател иска куп предавки, механично синхронизиране на колела и т. н., което тези на колата и се чупи. Докато с 4 двигателя и малко електроника да ги управлява си готов и поне 300-500 кг., само от това желязо отиват за скрап. А по-малка тежест на колата, значи повече пробег, по-къс спирачен път, по-малък разход на енергия, по-висока скорост, по-бързо ускоряване а колата. Абсурд е електричка да тежи повече от 1 тон, да ускорява за повече от 3 секунди, а все още макар, че вече минаха ДВГ, повечето ускоряват за повече време. Цената на електрическите също ще се срути, а колкото до останалите съпътстващи бизнеси, които компаниите се опитват да опазят, само ще ги боли повече и ще им докара повече загуби. Преди 7-8 г. говорихме тук във форума които бизнеси ще измрат до крак почти, няма смисъл да се повтаряме.

        ПС: Баджанакът вече продаде бизнеса си с авточасти. Макар да не е такъв оптимист, като мен за времето в което електричките ще навлязат, според него те ще засилят друг процес. Опита на производителите да изтикат търговци като него с авточасти за да запазят печалбите си. В момента бизнеса с авточасти се консолидира и накрая няма да останат дори големи, а само производителите. Според него до 5 г. бизнеса с авточасти дори в БГ вече ще е минало.
        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Джей електромоторите им не са чак толкова прости и евтини колкото го представят или пък безкрайно надеждни. В момента автомобили които не са с 4 задвижвани колела са масови и е напълно достатъчна една задвижваща ос, ако не се цели висока проходимост но пък електромобил с висока проходимост при положение че тежи като камък е странно нещо. Те има откъде да ги усложнят и оскъпят - бързите зарядни са достатъчно скъпо усложнение а и сигурната висока цена на батерията, каквито и части да са продавали с батериите избиват оборота и ще го надхвърлят дори. Това което Мъск разправя - как акумулоторите им ще стават все по дълговечни и с по ниска цена е за лов на наивници, същото е положението както и оловните акумулатори в момента - дори най високите брандове правят акумулатори които издържат само 3 години, а технологията им позволява да са за над 10. Ще се окаже че 3 годишните акумулатори са по евтини и по леки, а за електрокарите теглото е от значение защото ще ги забранят да се движат по всички улици а само по пътищата за тежкотоварни автомобили.
          Цялата електроника, струва не повече от $ 20 А за батериите, те цените им паднаха с 80 % за няколко години. Просто трябва да се метне в коша поне 800 кг. - 1 тон железария от една такава една кола.

          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
            Забелязва се нов опит да се опази търговията и печалбите с авточасти и да се опази усложняването на автомобила. Сега някои компании приеха, че с 1 електомотор и куп предавки и части, номерът няма да мине, но пробват с 2 електромотора, опазвайки половината излишна железария и сложност. Но мисля и че това няма да мине, защото вече има производители, които пускат автомобил с 4 електромотора, което е логичното решение.
            Единственият двигател предполага познатото поведение на колата на пътя, а няколкото отделни - механично опростяване, за сметка на електронно усложняване. Силни са още конструктивните стереотипи. А усложняването е породено от изграждането на цял пазар /за каквото сетиш, от компютри до ароматизатори/ около автомобилите и печалбите от поддръжка: ако няма какво чупи, маса нещоправители погиват...

            Коментар


            • Джей електромоторите им не са чак толкова прости и евтини колкото го представят или пък безкрайно надеждни. В момента автомобили които не са с 4 задвижвани колела са масови и е напълно достатъчна една задвижваща ос, ако не се цели висока проходимост но пък електромобил с висока проходимост при положение че тежи като камък е странно нещо. Те има откъде да ги усложнят и оскъпят - бързите зарядни са достатъчно скъпо усложнение а и сигурната висока цена на батерията, каквито и части да са продавали с батериите избиват оборота и ще го надхвърлят дори. Това което Мъск разправя - как акумулоторите им ще стават все по дълговечни и с по ниска цена е за лов на наивници, същото е положението както и оловните акумулатори в момента - дори най високите брандове правят акумулатори които издържат само 3 години, а технологията им позволява да са за над 10. Ще се окаже че 3 годишните акумулатори са по евтини и по леки, а за електрокарите теглото е от значение защото ще ги забранят да се движат по всички улици а само по пътищата за тежкотоварни автомобили.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Забелязва се нов опит да се опази търговията и печалбите с авточасти и да се опази усложняването на автомобила. Сега някои компании приеха, че с 1 електомотор и куп предавки и части, номерът няма да мине, но пробват с 2 електромотора, опазвайки половината излишна железария и сложност. Но мисля и че това няма да мине, защото вече има производители, които пускат автомобил с 4 електромотора, което е логичното решение.
                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                Коментар


                • Pyramid - карбамид съдържа, влиза в реакция с азотните окиси и се отделя вода и азот. Между другото литиевите акумулатори колкото и херметични да са също излъчват токсични вещества при загряване и то силно канцерогенни, а в един електромобил клетките са доста голямо количество и те не са чиста технология за каквато бива представяна.

                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Grosss - за адблу е доказано със спектрални анализи че дори произвежда много малки количества от над двуатомни оксиди, които са убийственно токсични в сравнение с азотния моно или двуатомен окис. Но точно заради възможноста да носи печалба го наложиха, има консуматив който се продава и от него се печели доста добре. Това с водата точно те никога няма да го направят, дори ще платят на медии да го осмеят, да го обявят за скам - измама и т.н.т. Сигурно си попадал на тестове как водорода се отразява като добавка в двг, пълно е с газ анализатори но при тези тестове много странно не правят сравнителен анализ на отработените газове с добавка и без нея. Защото ако направят такива тестове досещаш ли се какъв ще е резултата, на пушеш дизел като му пуснат малко водород и дима изчезва и с просто око се вижда, а тези вредни газове при тест с газ анализатор отиват към стойности при които цифра има чак при втория знак след десетичната запетая.
                    ...а някаква идея относно химизма на т.нар. "adBlue", би ли споделил? Само информативно, няма да се метна да бъркам бъркочи.

                    Коментар


                    • Между другото, т.нар."безимен" нагло излъга за дименсиите: нещата се разреждат или сгъстяват с/в ПЪТИ, каквото е, всъщност, и значението "8:1", "11,5:1" и т.н., отново, "ПЪТИ". Това, че не го изписват всеки път, е единствено за краткост.
                      Давам джокер: "атмосфера" е ИЗВЪН СИСТЕМНА (ИЗВЪН СИ) МЯРКА ЗА НАЛЯГАНЕ. Системната е "Паскал".
                      ...ама кой да обърне внимание, налэ.

                      Коментар


                      • Grosss - за адблу е доказано със спектрални анализи че дори произвежда много малки количества от над двуатомни оксиди, които са убийственно токсични в сравнение с азотния моно или двуатомен окис. Но точно заради възможноста да носи печалба го наложиха, има консуматив който се продава и от него се печели доста добре. Това с водата точно те никога няма да го направят, дори ще платят на медии да го осмеят, да го обявят за скам - измама и т.н.т. Сигурно си попадал на тестове как водорода се отразява като добавка в двг, пълно е с газ анализатори но при тези тестове много странно не правят сравнителен анализ на отработените газове с добавка и без нея. Защото ако направят такива тестове досещаш ли се какъв ще е резултата, на пушеш дизел като му пуснат малко водород и дима изчезва и с просто око се вижда, а тези вредни газове при тест с газ анализатор отиват към стойности при които цифра има чак при втория знак след десетичната запетая.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение

                          Няма печалба за монополистите ли?
                          Не. За полезна работа няма. Говоря за обобщена, в цивилизационен мащаб. Все някой, ще трябва да плаща сметката.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Не върви. Енергийният баланс не се връзва.
                            Няма печалба за монополистите ли?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Grosss Разгледай мнение
                              При толкова много трошки в България и безпаричието на българина не е ли по-добре да се въведе оная технология с водата като гориво?
                              Не върви. Енергийният баланс не се връзва.

                              Коментар


                              • Дани, на този му показахме дивотиите в собствените точки, обаче, продължава. Не е наред но, аз не съм психаротерспевт. Така че, турям му на zarco пепел. Пред недостатъчно проницателни и повърхностни хора, номерът му нека минава. Заслужават се едни други.

                                Коментар

                                Working...
                                X